דיגיטל  אינטרנט
הצעת החוק לניוד דואר אלקטרוני מתעכבת
צבי לביא
פורסם: 14.06.10, 12:38
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות ב-27 דיונים
1. מאז החקיקה עד מועד המימוש יהיה מספיק זמן להתכונן
שי   (14.06.10)
2. הצעת חוק מיותרת!
(14.06.10)
3. ממשלה מטומטמת, ובראשה "רונית תירוש" ?
והמבין ,   יבין   (14.06.10)
נו באמת,
דיונים, תקציבים, ועדות, ושאר מני דברים שמבזבזים למנהיגים שלנו גם זמן וגם כסף.
למה שלא ידאגו לרוחב פס זהה ב-UPLOAD וב-DOWNLOAD? (למשל)

*שאלה: *
היום, כשיש תיבות דואר אלקטרוני צד שלישי כל-כך טובות, גדולות, וללא ספאם, אז מי צריך בעצם את התיבות של ספקיות האינטרנט?
*תשובה: *
אף אחד

*שאלה: *
האם יש סיבה למה בכלל ספקיות האינטרנט ממשיכות לספק גם תיבות אימייל משלהן?
*תשובה: *
כן, כי הן מוכרות לנו אחרי זה בתשלום, שירותים שניתן לקבל בצורה טובה יותר ובחינם. (הגדלת נפח, סינון דואר זבל וכו')
אבל:
ב-GMAIL למשל יש נפח של 10GB
ב-GMAIL למשל יש סינון דואר זבל בצורה יעילה יותר
ב-GMAIL למשל, יש יומנים מעולים שניתנים לשיתוף Google Calendar

בקיצור, לא ממש צריך את תיבות הדואר של הספקיות האלה,
גם ככה רוב הגולשים לא נכנסים אליהן כי יש להם תיבות אחרות של YAHOO או GMAIL או HOTMAIL או מה שזה לא יהיה...

בושה וחרפה שבגלל רונית תירוש עכשיו כולם מבזבזים כסף וזמן בלהסביר לה שזה מיותצר, יקר, ולא נחוץ בעצם !!!!
4. אני ראשון
svd   (14.06.10)
אני ראשון
5. שירות עקוב אחרי
לירן ,   רעננה   (14.06.10)
שירות עקוב אחריי הוא השירות הכי יעיל...
כל דואר שמגיע אל התיבה מיד מועבר אל תיבת הדואר שנמצאת אצל הספקית החדשה. זה אמנם קצת עומס מיותר על השרתים, אבל בסופו של יום דבר שספקיות האינטרנט יכולות לעמוד בו והן לא צריכות להתמודד עם כמויות האכסון עבור תיבות של לקוחות שאינם שלהם.

אין זה הוגן שחברה, שלקוח שלה עזב אותה, תצטרך לתת לו שירות, שעולה לה כסף, ללא הגבלה של זמן, בגלל חוק שכזה.
בכל מקרה, התיבות הפעילות היום בעיקר גם ככה, הן תיבות של חברות מסחריות ולא התיבות של הספקיות. מעטים לא עשו את ההסבה.
6. לא צריך "להחזיק תיבה" צריך רק לתת לשרת צו העברה לכתובת אחרת
חג ,   ת"א   (14.06.10)
7. הצעת חוק נוספת - שמירת מקום בתור לסופר, וגם לשירותים
גוגי   (14.06.10)

צריך נייר עמדה של איגוד האינטרנט בכדי להסביר לח"כים שהחוק הזה מופרך? שטותי? מטומטם?

 

להבדיל ממספר טלפון סלולרי, לא חובה על לקוחות הספקיות להשתמש בתיבת הדואר אלא להשתמש באחד מתוך עשרות שירותי הדואר החינם המסופקים בעולם - בין אם ג'ימייל, יאהו, הוטמייל, ואפילו נענע10 ווואללה.

 

החוק הזה הוא פופוליסטי, לא לוקח בחשבון אפילו מ"מ מהדרך שבה דואר אלקטרוני עובד בעולם - להבדיל משיחות סלולריות, הדואר עבור דומיין מסויים יגיע תמיד לספקית הספציפית, בלי קשר אם התיבה נמצאת שם או לא (ובהנחה שלא, הספקית אליה מגיע הדואר תצטרך לעשות "forward" לדואר לספקית אליה עבר הלקוח) - כלומר, הספקית הראשונה שננטשה לאנחות על ידי הלקוח, תיצטרך לשלם את עלות הרשיון על תיבת הדואר (שרתי דואר גדולים מתומחרים על פי מספר התיבות), ואת עלות התעבורה משרת הדואר שלה לשרת הדואר של הספקית השניה.

 

 

8. באמת נשמע מיותר
(14.06.10)

המחוקקים אמרו גם שהסיבה שהחוק חשוב היא שלתיבות הדוא"ל של הספקיות יש תכונות מתקדמות שאין לדוא"ל רגיל (webmail) כמו למשל POP3. וזוהי כמובן בורות! GMAIL מספקים POP3 בחינם כבר שנים (ואגב, גם IMAP בחינם)

 

אקיצר, לא השתכנעתי, בכלל.

9. למגיבים בתשלום
שוקי ,   חו״לון   (14.06.10)
אין כמעט שום עלות לשירות עקוב אחרי
ולמי שאומר שרק מטומטמים ישתמשו בתיבה של ספקית האינטרנט שלו אתם צודקים, אבל החוק צריך להגן גם על מטומטמים
נשלח מאייפון שלי
10. מי לעזעזל צריך את הצעת החוק המטומטמת הזו?
מי שהו   (14.06.10)

מישהו בודק כמה עולה לנו ההתעסקות של הח"כים בשטויות האלה???
11. איזה טיפשים בכנסת. אם בארה"ב לא טורחים למה אצלינו?
(14.06.10)
אולי גם יוציאו חוק שמותר לרוקן את הגז של ספקית הגז הקיימת ולשמור את הבלון גז ולמלא את הגז של הספקית החדשה.
12. כמה תשובות (
אריה   (14.06.10)
לגבי החוק - הוא נועד לעזור לאנשים שמפחדים להתנתק מISP שלם מחשש לאבד את הדוא"ל שלהם (כמו רונית תירוש) ועוד עשרות אם לא מאות אלפים משתמשים רגילים לא כולם (כמו ה"מומחים" שמשאירים פה דברי חוכמה) מבינים שאפשר לייצא/לייבא דוא"ל מחשבון POP3 /IMAP (אלו פרוטוקולים משתמשות ISP ) דווקא חשבונות "חינמיים" כמו GMAIL ן HOTMAIL ו YAHOO יותר קשה לגבות (צריך לסנכרן לתוכנת דואר ואז לגבות) כן, הייתי עושה את זה, לעולם על תגיד "לעולם" לגבי העלויות - "עקוב אחרי" עולה לספק כסף - שטח איחסון, תעבורה, תחזוקה אז למה שהוא לא יגבה על כך תמורה, ועוד אתם לא לקוח שלו, מה זה פה, קומוניזמ? למי ששואל למה ISP ממשיחות לספק תיבות דוא"ל (לפעמים יותר גדולות מ G? ולמה G נותנת תיבה בחינם? - יכולת פרסום, אנשים רוצים שתיה להם תיבה עם CO.IL אני מסכים שחוק קצת מוזר, אבל יש בו גרעין רציונלי, הוא פשוט עוד לא בשל, לכן גם נדחה לליטוש (במקום להוציא עוד צחוק מהכנסת)    
13. איזה עלויות? איזה בעיות טכניות?
shachar2 ,   בת ים   (14.06.10)

דרך ראשון אתם חוסמים גישה לתיבה מכל מי שלא מגיע מהרשת שלכם. זה פיתרון טכני לא מסובך בכלל...

 

דבר שני איזה עלויות? החזקת תיבת דואר שלא בשימוש?

העלויות היחידות שיכולות להיות לכם זה הגודל של התיבה וגם זה אם המנוי כאמור לא משתמש וממשיך לקבל דואר זבל.

 

מה ההבדל בינכם לבין ג'ימייל וספקים אחרים?

למה הם כן מסוגלים לאחסן כמויות עצומות של מידע ואתם לא?

 

יש כל מיני פתרונות כמו לא להחזיק את התיבה אם היא לא בשימוש

14. קוראים לזה MAIL FORWARDING ואם לא אז אפשר AUTO REPLY במקום
אורן   (14.06.10)
כל שרת מיילים פרימיטיבי תומך בזה.
מיתן גם להפעיל AUTO REPLY שאומר שהמייל השתנה.
15. בגלל זה אני רציתי והשגתי GMAIL כבר ב2004
(14.06.10)
ואז עוד המעבר מתיבת הדואר של הספקית (HOTMAIL היה האימייל הכי נפוץ ניראלי וWALLA האימייל של המדינה שהיה לא רע ) היה קל יחסית לעם הייתי מחליף מייל היום.
16. שימו לב שאחת הספקיות כאן (החדשות) המייל שלהם מבוסס GMAIL
(14.06.10)
אז היה בעיה כי הם סך הכל תחת הדומיית User@xxxxISP.net
17. למי אכפת, יש GMAIL
סטודנט   (14.06.10)
18. מי בכלל משתמש בדואר האלקטרוני של הספקית?
וזוב   (14.06.10)
ברצינות, מי צריך את זה בימינו? יש כל כך הרבה תחלופות הרבה יותר טובות מאשר להתקע עם תיבת דוא"ל מיושנת שאי אפשר לשמור אם אתה עובר לספקית אחרת.
19. או שארגון האינטרנט מזיין בשכל, או שהכתב לא הבין את הנאמר.
יובל   (14.06.10)

פרוטוקול העברת הדואר האלקטרוני, הידוע כ SMTP, תומך בשני מנגנונים של עקוב אחרי. במקרה הראשון, שרת האימייל של הספק עונה עם קוד 251, לוקח את האימייל, ושולח אותו הלאה. במקרה השני, שרת האימייל של הספק עונה עם קוד 551, ואומר לשרת של הלקוח לאן לשלוח את האימייל.

 

[מבחינת הפרוטוקול זה עובד ככה: השרת של השולח אומר 'יש לי אימייל ל X', והשרת של הנמען אומר 'הכתובת החדשה של X היא Y, שיהיה לך המשך יום נעים'.]

 

במקרה השני, אין שום צורך להחזיק תיבת דואר בכלל, אלא רק רשימה שמחזיקה את כתובות האימייל של הלקוחות שעזבו, וכתובות האימייל החדשות שלהם. העלות בשטח אחסון ורוחב פס היא אפסית.

20. אתה טועה, וכל הכבוד להעלאת ההצעה!
דג ברשת   (15.06.10)

אז לא כולם דרדרסים כמוך ויש ה-מ-ו-ן משתמשים בתיבות של הספק. יש לזה גם יתרונות של מהירות ונוחות, ביחדו למשתמשים לא מנוסים. לדוגמה שליחת קובת מצורף לא מצריכה "העלאה" לאתר הדואר, ופעולה הפוכה עם קריאתו.

 

עם קצת לחץ אפשר להשיג אצצל הספק 1-5 ג'יגה בחינם. תנסו ותאיימו לעזוב אם לא תקבלו.

 

ההצעה מצויינת ולא כרוכה בעלות גבוהה כמו שהאיגוד מציין.  כל יועץ ןמומחה בתחום יוכל להסביר ולתת הערכה של מחיר שולי ביחס להוצאות התפעול של הספקים.

21. הצעה מעולה
אמיר   (15.06.10)

לכל מי שלא הבין, מי שצריך אותה הוא זה שהשתמש כמה שנים בכתובת דוא"ל אותה איננו רוצה להחליף. זו זכותו ובעיני כל מה  שגורם לחופש בחירה של הלקוח הוא טוב ומיטיב - גם אם נעשה על חשבון הספקית.

פתאום כולם נהיו חסידי הספקיות.

22. עוד משהוא שצריך לקחת בחשבון
אסף ,   ת"א   (15.06.10)
כשהגעתי אל ספקית האינטרנט שלי . הסברתי שיש לי ג'ימייל ואשמח לקבל הודעות שוטפות כמו חשבוניות , ושאר הודעות בג'ימייל . אני בהחלט אוהב את תיבת הדואר הנ"ל והיא איתי במשך שנים . ספקית האינטרנט הודיעה לי בצורה חד משמעית שאין אפשרות לשלוח הודעות לג'ימייל אלא לתא הדואר שלהם בלבד......... הפיתרון הוא להכריח את הספקיות לעבוד עם המייל שהלקוח מבקש , ולא לכפות עליו את תיבת הדואר שלהן ......... אתם הבנתם את זה ?
23. יש לאסור על ספקיות האינטרנט לפתוח תאי דואר למנוייהן
קובי ,   מרכז   (15.06.10)
חשבונות הדואר נועדים לסחטנות, ולא יותר. מדובר על מוצר נחות שיום אחד ידרוש תשלום עבור מנוי, ובאופן שערוריתי דורש תשלום על שירותים שהיום הם חובה - סינון דואר זבל, בדיקת אנטי וירוס, נפח מוגדל וכו'.
לקוחות עם הבנה מינימלית ימנעו מחשבון כזה, אבל החברות מנצלות את המשתמשים הלא מנוסים, וחבל.
24. הצעה מטופשת, יש מספיק שירותי דואר ברשת
צפון   (15.06.10)
יש את Gmail ויש את yhaoo ויש את הדרק של מיקרוסופט, לא חסרות אפשרויות וככה נשארים עם אותו דוא"ל תמיד וגם אפשר לבדוק דוא"ל בחו"ל.
מי שעובד עם תיבה של ספקית לא יחליף ספקית כזה מהר.
25. מי בכלל צריך את זה?
נתי ,   חול   (15.06.10)

נשלח מאייפון שלי
26. חלם, ממש חלם
שמוליק מירושלים ,   ירושלים   (15.06.10)
זה מזכיר לי את מלכוד 22. על זה אנחנו משלמים מיסים.
27. תנו לי סיבה אחת למה אני צריך להשתמש
שלומי   (16.06.10)
במייל המסכן שספק האינטרנט נותן לי?
גודל קובץ לשליחה, מוגבל.
נפח תיבה: מוגבל מאוד
סינון דואר: מוגבל ביותר.
ממשק ה WEB נוראי.
שימוש ב OUTLOOK פותח סכנות מסויימות לוירוסים.

ועוד בחלק מהספקים גובים תשלום נוסף על סריקת וירוסים/סינון דואר מתקדם.

טמבל מי שמשתמש במייל של הספק כשיש אלטרנטיבות מצויינות בחינם.
GMAIL כבר אמרתי?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה