יהדות  טורים אישיים  טלי פרקש
בן י"ג למסיבות
טלי פרקש
פורסם: 29.06.10, 10:10
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 348 תגובות ב-168 דיונים
31. למה אדם חילוני צריך מסר דתי בחגיגה?
(29.06.10)
חגיגות הבת/בר מצווה במגזר החילוני הן סיבה למסיבה ותו לא. אין בכך כל רע.
מה לך כי תחמיצי פנים לאנשים שאמונתם שונה מאמונתך?
האם אינך שמחה בחלקך?
32. כמו ברית מילה, עושים את זה רק כדי לא להיות שונים.
אורי ,   ירושלים   (29.06.10)
חבל שאנשים לא יותר אמיצים מזה.
33. אכן עצוב. הגיע הזמן להפסיק עם זה -
(29.06.10)

יחד עם יתר המסורות שאנחנו עושים ללא מחשבה תחילה - כגון ברית מילה וכו'....

 

אם כבר חילוניים לא מאמינים ולא מקיימים מצוות - אז אכן מה הטעם להשקיע זמן ואנרגיה מיותרים בטקסים שלא מדברים אלינו באמת?

34. לכל אחד ואחד יש את הדרך שלו להגיע לבר המצווה!
R   (29.06.10)

טקס בר המצווה הוא טקס חיוני, ואל לנו לזלזל בו.  כל נער לומד כמשך כ- חודשים את ההפטרה ואת המשמעות שלהעליה לתורה.  אלא מה?  לטקס זה זוכים להגיע רק המשפחה הקרובה.  האם היית מגיעה לבית כנסת בשעה מוקדמת כל כך?  או האם היית מגיע לבית הכנסת ביום שבת כדי לראות את ההתרגשות הגדולה של בני משפחתו כאשר הוא קורא את ההפטרה?  התשובה ברורה! כנראה שלא. 

הטקס שאליו כולם מגיעים הוא המסיבה הגדולה שהגב' תיארה.  זה הטקס נטול הסממנים - אני חושב שגם אצל החרדים החגיגות זהות.

אז - לא מבטלים את בר המצווה. 

לא מזלזלים בחילוניים !!

35. רחמנות על הריקנות והאפסיות והואקום החילוני
חני מריו ,   ת"א   (29.06.10)
36. צודקת! בגלל זה לא חגגתי בר-מצווה.
(29.06.10)
ההורים לא אהבו את הרעיון, הסבתא נורא התאכזבה, אבל אני כבר בגיל 13 הבנתי שטקסי התבגרות פגאניים זה לא בשבילי.
אני, בן הלאום היהודי, רואה בעצמי חסר דת ולפעמים אפילו מתבייש כשאני רואה מה עושים כוהני הדת בשמה.
37. לא זכור לי שאצל החרדים זה נראה אחרת
גמני   (29.06.10)

על מה ההתייפייפות ולמה לנכס גם את בר המצווה לחרדים בלבד?

יש לי משפחה חרדית ומסיבות בר המצווה שלהם נראות בדיוק אותו דבר

רק בהפרדה.

לא זוכרת שאצלם במסיבות היה משהו אחר מאצלנו החילונים.

חילוני אולי בוחר לא לקיים את המצוות כפי שהרבנים רואים אותם

אבל זה לא הופך אותו ללא יהודי.

 

38. טלי, כל הכבוד.
מיכל ,   ירושלים   (29.06.10)
קראתי בריתוק ולא הפסקתי להנהן בראש.
39. אני לא צריך את הרשות שלך לחגוג!
לירון   (29.06.10)
אני אחגוג איך שאני רוצה ועם מי שאני רוצה, בין אם זה נראה לך ובין אם לא.

חגיגת בר המצווה גם אם יאכלו שם שרימפסים וחזיר גורמת לי להרגיש חלק מהעם היהודי (לא הדת היהודית) ולא את תגידי לי אם זה נכון או לא.

הייתי משתמש בשפה קצת יותר בוטה, אבל אני לא רוצה שיצנזרו לי את התגובה.

אתאיסט גאה!
40. הרגת אותי 20. אני בהחלט לא מעוניין להניח טפילין או טפילים.
אם כבר, תפילין   (29.06.10)
41. מה זה עניינך בכלל איך כל אחד חוגג?
תומר   (29.06.10)
בסך הכל טקס. שכל אחד יראה בו מה שהוא רוצה לראות. אנחנו עוד לא באיראן. אולי אם ייתנו לשמואל ממבשרת ציון להתרבות עם נשים, נגיע לאיראן, בינתיים אנחנו בערך במערב.
42. 31, איזה אמונה יש בחגיגת בר-מצווה שנראית כמו דיסקוטק?
למדני נא!   (29.06.10)
43. ואיך הצליחו החרדים...
נורית   (29.06.10)

איך מצליחות החרדיות גם לכסות את הראש וגם להיראות כאילו שיש להן שיער טבעי (ראה תמונת גב' פרקש למעלה)?

 

איך מצליחים חרדים גם לא לכתוב בשבת וגם כן? (קראתם על ההמצאות המגוחכות של עט עם דיו נסתרת שמופיעה אחרי עשרים וארבע שעות?)

 

איך מצליחים החרדים גם להאמין באלוהים כל יכול וגם לרמות אותו על בסיס קבוע?

 

אנחנו יהודים אז אנחנו חוגגים. אנחנו בני אדם אז אנחנו  חושבים (זה הדבר הזה שעושים עם מה שיש בין האזניים, בפנים)  ומחליטים החלטות בעצמנו (!). אנחנו מבוגרים אמיתיים שלוקחים אחריות על החיים שלהם ועל חיי הילדים שלהם ולא רצים למישהו אחר שיפתור לנו את הבעיות או ממציאים מישהו כזה.

 

 אנחנו חושבים שהילדים שלנו צריכים לדעת מה הרקע שלהם כדי שלא יווצר בהם חסך, שמסיונרים מטורפים מהכת שלכם ינצלו בשניה שתהיה להם הזדמנות. כדי שיוכלו לבחור בעצמם בין טוב לרע. כדי שיחיו חיים מלאים וחופשיים מניוון מנטאלי ומוסרי.

 

זה למה.

תתביישי לך.

 

 

44. בר דק או בר מיצבעעעעעעעע
אברמלא מלמד   (29.06.10)
45. אני מבין מה מציק לך אבל חבל לבוא בגישה כזו
ליאור ,   ירושלים   (29.06.10)

 

אני קצת מבולבל, מדוע לדעתך חילוני צריך להזכיר את חיובו במצוות אם בכל מקרה אין הוא טורח לקיים אותן? זה רק נראה לי יותר מזלזל במסורת...

 

חבל שכשאת מגיעה לאירוע שהוא שונה ממה שאת מכירה בבית את ישר מסתכלת עליו בצורה שלילית כזו. הערך שבאירוע הבר מצווה תלוי כמובן בהורים וזה לא משנה אם הבר מצווה היא חילונית או דתית...

הכניסה לעולם המבוגרים היא ערך שמוזכר בבר מצוות חילוניות, ואפילו אירוע סתמי כדי לראות את המשפחה הוא לא חסר ערך לדעתי.

 

ואם את מדברת על בר מצוות חד גוניות מה עם הנאום הקבוע על ה"מצווה ועושה גדול משאינו מצווה ועושה"? בר מצוות דתיות נצמדות למסורת יותר מדי לפעמים ויוצאות מזה חסרות תוכן...

את מחפשת ערכים בברמצווה ולא מוצאת? לדעתי עצם זה שהילד מחייך ושמח לפני שהוא נכנס לתקופה המחוצ'קנת של גיל ההתבגרות היא ערך וחוצמזה אין שום פסול בלחגוג את זה שהילד שלך שרד את 13 שנות חייו הראשונות, זה לא מובן מאליו...

46. אוי כמה שאת צודקת
שי   (29.06.10)

טלי. זה נכון, וזה פתאטי בעת ובעונה אחת.כחילוני אני מסכים לכל מילה. הדרך להיפטר מזה היא פשוט לא ללכת...שנים רבות שאני נמנע לכל הבדיחה הזו.

לחילונים חסרי התרבות( להבדיל מהמתורבתים) נרקיס ודומיו, הם המוסדות המבשרים על ההתבגרות.

לעומת זאת הייתי שותף לעשרות אירועים חילוניים למהדרין עם מסרים, וערכים. בעלי מאפיינים יהודיים מרתקים.

עדיף לך לבקש תוכניה לפני הגעתך

47. כשקראתי - התלהבתי כי חשבתי שאת חילונית... כשהבנתי שאת חרדית
מחנך   (29.06.10)
אז זה שוב למצוא את הפגמים בצד השני... גם אני לא מוצא את עצמי בחתונות נפרדות של חרדים עם אוכל לא אכיל...
48. התחסדות לשמה
(29.06.10)
לכי חפשי
49. סליחה, אנחנו לא שואלים אותכם הדתיים איך ולמה לחגוג
(29.06.10)

תעשו טובה ותשארו בד' אמותיכם.

מה היתם אומרים לו חילוני היה מפרסם כתבה הפוכה?

אתה לא חילוני? אל תחגוג יום העצמאות

50. אתה לא חילוני? אל תחגוג יום העצמאות
(29.06.10)
51. מוציאים אותו מכל סממן? מי החליט מהו סממן ברמיצוה?
(29.06.10)
52. כרגיל, הדוסים מנסים לקבוע לנו מה נעשה...
ק. פריש   (29.06.10)
כאשר חילונים חוגגים בר/בת מצווה לצאצאים שלהם, זה ענינם כיצד יחגגו ומה יהיה המוטו של החגיגה. כמו שלא ארצה שדוסים ייכנסו לי ללידה/ברית-מילה/ צלחת כשרה או לא/ חתונה/ פטירה וקבורה כך אני לא אכנס להם לנשמה. מספיק לי ולא נוח לי שהם שולטים במשרד הפנים...
53. שכנעת אותי. אני לא חוגג בר-מצוה לילד.
חילוני   (29.06.10)

כל עוד זה תלוי בי,

הבן שלי לא יראה בית כנסת לעולם.

לא יפתח חומש או סידור.

לא יצום ביום כיפור.

לא ישמע זמירות שבת.

אם הוא ישאל אותי יום אחד למה? אומר לו, שאנשים מלאי גיחוך, רדודים, טפשים ונפסדים השפילו עד עפר תרבות מפוארת שהיתה פעם שלנו, ואנו, עדיף לנו, כאנשים נאורים, שלא יזהו אותנו אתם בשום דרך, וטוב שנמצא את תרבותינו בעצמנו בעולם הרחב.

כל הכבוד לכותבת! לא הגעתי למסקנה הזו עד שקראתי.

54. ל-27, אני חושב שאתה דווקא לא הקהל שהיא בחרה לטווח. נדמה לי
שהיא דווקא גאה בך   (29.06.10)
55. "כמה שירים עם רמיזות מיניות"........
חרדית מבני ברק   (29.06.10)

המגזר הדתי החרדי הוא שטוף זימה-

הפאה שמכסה את השיער שלך נועדה לסמן אותך שאישה שאינה זמינה מינית.

באוטובוסים שבהם את נוסעת יש הפרדה בין גברים ונשים, שחלילה לא תתגרו ..

בזמן קידוש השבת נשים אינן שרות,

כי,

קול באישה-ערווה

שיער באישה -ערווה

בשביל המגזר שלכם אישה היא לא יותר מערווה. זהו.

האם העובדה שאת כותבת את הדברים, משמיעה קולך מראה כי את חושפת ערוותך ברבים?

לפני שאת כותבת משפטיפ ארסיים כמו"כמה שירים עם רמיזות מיניות"........

כדאי שתבדקי מה קורה במגזר הטהור שלך, כמה אונס, גילוי עריות, בגידות וסתם יחסי מין

(ואולי בעצם את לא ממגזר טהור כל-כך, הרי שם משפחתך הוא פרקש, האם בתך היתה מתקבלת ללמוד בכתה ה"קדושה" בעמנואל)?

 

56. במגזר החילוני בגיל המצווה מתחילה הספירה לאחור
בואי טלי ונסביר לך   (29.06.10)

לקיום המצווה של הגנה על העם והמולדת

לקיום המצווה של עבודת כפיים

ולקיום חוקי המדינה.

57. את צודקת במיליון אחוז- די קיטשי
חבצלת   (29.06.10)

נמאס כבר מכל הבר מצוות האלו אין בזה שום תוכן כספי רק הוצאת כספים מיותרת העיקר לספור את הצקים בסוף והאוזניים נסתמות

פשוט נמאס

58. אם אלו הבר מצוות שאליהן את מוזמנת זה רק אומר מי הם חבריך
(29.06.10)

זה לא אומר כלום על הציבור החילוני.

אמור לי מי חבריך אומר לך מי אתה...

 

תתביישי לך

59. טלי את מקסימה כתמיד
מוטי   (29.06.10)
60. 13 זה סתם עוד יום הולדת.
ד"ר נו   (29.06.10)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה