חדשות  דעות  מאמרים  נילי אושרוב
מי צריך לימודי מתמטיקה?
נילי אושרוב
פורסם: 09.07.10, 07:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 321 תגובות ב-201 דיונים
1. מסכימה בהחלט, כל כך הרבה מתמטיקה
עמית   (09.07.10)

ופחות מדי ספרות, תקשורת, מדע המדינה, היסטוריה, גיאוגרפיה. איך יתכן שהתחום הריאלי כל כך מפותח ומוערך ותחומים "הומניים", שכה נחוצים לבני נוער במדינה בכלל נדחקים הצידה כשוליים?

2. בשביל מה צריך שכל? מי צריך שכל כשיש פרוטקציה, תראו את השמאל
חד גדיא   (09.07.10)
3. מקצוע שמביא הרבה תסכול ודמעות .
מיכל ,   שונאת מתמטיקה בדם!   (09.07.10)

מספיק 4 פעולות חשבון , אחוזים ומשוואות בשני נעלמים ודי !!!!!!!!

בהנדסה חישוב שטחים  והיקפים (שידעו לחשב קרקע או שטח דירה ) , לא צריך יותר.

הגאונים במתמטיקה שיחרשו במגמה ריאלית, להפסיק את העינוי הזה שנקרא מתמטיקה .

4. כמה שטויות הצלחת להכניס במעט טקסט
אזרחית   (09.07.10)
באוכלוסיה שבה אחוז ניכר אינו יודע מהם אחוזים ואינו מסוגל לחשב את שטחו של עיגול, המתימטיקה יותר מנחוצה.
קשה להאמין, אבל לחשב כמה משלמים על מוצר שיש עליו הנחה של 15% ולדעת כמה הם 35% מ-60% אחוז, אינם דברים של מה בכך עבור רוב האוכלוסיה. אפשר היה לראות את זה גם בכמה מתכניות 1 נגד 100.

גם כשמשפחה אינה מסוגלת לחשב את מחירו של שטיח עגול לפי קוטרו והמחיר למ"ר, יש בעיה.

גם כשרוצים לסייד דירה ולא יודעים כמה צבע לקנות כי לא יודעים לחשב את שטח הקירות והתקרה.

גם כשלא יודעים לחשב את הריבית המגיעה בחישוב ריבית דריבית על פק"ם בבנק, זאת בעיה.

גם כשלא מבינים את ההבדל בין נפח למשקל וחושבים שליטר גלידה מוקצפת שיש בה אויר לרוב שוקל קילוגרם, זאת בעיה.

גם כשכתב כלכלה באחד משני העיתונים הגדולים בארץ כותב שבני זוג משלמים כל אחד 10% משכרם מס בריאות, לכן הם משלמים 20% מהכנסתם מס בריאות, זאת בעיה.

גם כששאול מופז בזמן היותו שר, אמר שמספר הפיגועים ירד במאות אחוזים, זאת בעיה.

וכשיש בעיה כל כך חמורה צריך ללמד מתימטיקה כדי שהדורות הצעירים לא יתבוססו בבורות הדור הנוכחי, כדי שיהיה נאור יותר ויהיו לו כלים לתפקד טוב יותר.
5. נו מה את רצינית?
יובל ,   ראשון לציון   (09.07.10)
אפשר לחשוב שמישהו אוהב ללמוד בייחוד מתמטיקה
בודדים האנשים שאוהבים מתמטיקה אבל חייבים ללמוד את המקצוע הזה כי
הוא חלק איטגרלי בכל עבודה מדעית ולא משנה באיזה תחום היא.

אם אנשים לא ילמדו מתמטיקה בתיכון אז הם יגיעו לאוני' או למכללה ואז מה יהיה?
איזה מן חקר יהיה בארץ שלנו אם הם לא יוכלו לבטא את המחקר שלהם בדרך מתמטית ראויה?

אי אפשר ללמד אנשים מתמטיקה רק באוני' או במכללות וההצעה שלך פופוליסטית ומטופשת במקרה הטוב או קטסטרופלית במקרה הרע.
6. איזה חיבור פרדוקסלי בין שמאלנים לבין חרדים.
ודים ,   אשדוד   (09.07.10)

גם ביחס למדינה, גם ביחס למתמטיקה - עמדותיהם מאוד קרובים.

 

שמעתי וקראתי לא מעט על "עובדה" שרמה אינטלקטואלית של שמאלנים היא גבוה מאוד. איך זה מותאם לאנטי-אינטלקטואליות של נילי?

 

אולי היא עושה פרסומת לטיפשות ע"ם לשמור ולהגדיל את הפער הדימיוני בין בן אדם רגיל לבין אליטה שמאלנית? טוב, גישה רציונלית - אי אפשר למכור את הדעות שלהם לאנשים שיודעים להשתמש בשכלם.

7. למה צריך נגזרות???פונקציות???גועל נפש
(09.07.10)
8. את צודקת ב-100% ! מי צריך.....
דמוקלס ,   אולימפוס   (09.07.10)

היסטוריה,מתמתיקה וכו' ,העיקר יש לנו גז מזגנים ודבק נגרים והכל וורוד !!! 

 

על החתום

וועד נוער הגגות

9. לא צריך ללכת יש מכוניות
(09.07.10)

בעצם, תנו לנו כסא גלגלים באופן קבוע.

 

לא צריך חברים יש אינטרנט, לא צריך לדבר אפשר לעשות "הממממ....." ואמא כבר תבין למה אנחנו מתכוונים.

 

 

10. נהדר! מסכימה עם כל מילה שכתובה כאן בשנינות
נועה ,   רמת גן   (09.07.10)
11. אני ושני ההורים שלי, בקיצור ארבעתנו, מסכימים.
גאון הדור   (09.07.10)
12. גבורה על חלשים. גם משוררת וגם תואר ראשון במתימטיקה!!!
הלוואי על כולם   (09.07.10)
13. ידיעת המתמטיקה חשובה משירות צבאי
מקיאבלי   (09.07.10)

עד מתי נשאר מדינה של תורה וצבא? כדי לקדם את הכלכלה יש לקדם את לימודי המתמטיקה והמדעים המדוייקים החל מגן הילדים. המדע יעזור לנו לפתח נשק מתקדם יותר מתוצרת עצמית וכך לחזק את הצבא במקום להקריב חיילים. רובוטים, כלי טיס ושייט בליתי מאויישים הם העתיד. ייצור תחליפים לנפט בעזרתם של מדענים תביא להיחלשות ההשפעה של מדינות הטרור העשירות בנפט. המתמטיקה היא אינה ההיפך של ספרות והיסטוריה, היא באה לצידם. סקר פשוט בכל כיתה שבה כל התלמידים הגבירו 5 יחידות מתמטיקה\פיסיקה\ביולוגיה\כימיה תראה שתלמידים אלו מצטיינים גם בספרות והיסטוריה. מי שלא רוצה ללמוד מתמטיקה גם לא ילמד היסטוריה וספרות, ושיעורי "כיף" הם פשוט בזבוז זמן וכסף.

אני מקווה שאני הצליח לשנות את הפרספקטיבה של הקוראים והכותבת.

14. כשאין שכל אין דאגות
מהנדס   (09.07.10)

חברים יקרים שלום

 

בתור מהנדס עם תואר שני ועובד הרבה שעות למחייתו כדי להביא פרנסה למשפחה ולמדינה, אני רוצה להתנצל ולומר שכנראה אילו שמבקרים את שיטת הפסיכומטרי צודקים...

 

ציון גבוה וקבלה לפקולטה למתמטיקה אינה מדד לחוכמה של המתקבלים עליה..

 

והמבין יבין..

 

שבת שלום

15. ושוב חוזר הניגון
קילמו   (09.07.10)
1. כי חשיבה לוגית היא דבר חשוב, והמקום היחידי שתלמידים שאינם תלמידי מדעים רואים אותה היא בשיעורי מתמטיקה.

2. כי חשיבה של לקחת בעיה לפרק אותה לתתי בעיות, לפתור כל תת-בעיה, ולהכיב מחדש פתרון היא חשובה (הן להנדסה, הן למדע, והן לחיים).

3. כי מתמטיקה כן עוזרת לאנשים להחלץ מצרות (ולא רק כי היא שימושית בהנדסה ובמדע).

4. כי מספיק לעודד בורות. הלימודים קשים. אלה החיים. צריך לדאוג שמורי המתמטיקה יהיו טובים וקשובים, אבל בין זה ובין לבטל את המקצוע יש פער אדיר. ואם קשים לי לימודי שפה, אז מה? צריך לבטל אותם?

5. כי חבל לסגור את דלתות המדע וההנדסה בפני עוללי ישראל. כמו ששפה קל יותר לקלוט בגיל צעיר, כך גם מתמטיקה (ומתמטיקה היא כמו שפה) קל יותר לקלוט בגיל צעיר.
16. תועלת?! זה הקריטריון? מה התועלת בלימודי ספרות? תנ"ך?
פושקש   (09.07.10)
אנחנו מנסים להעשיר את עולמם של התלמידים לפתח את חשיבתם, להראות להם את יופיה של שירת ספרד בימי הביניים ואת יופיה של הנגזרת. חלק יהנו מזה, חלק מזה , חלק משניהם וחלק מאף אחד מהם.
העובדה שאף אחד לא צריך בלכתו למכולת את עקדת יצחק לא גורמת למישהו לקרוא לבטל את לימודי התנ"ך.
17. באמת מלמדים יותר מיד מתמטיקה בבי"ס,
סטודנט למתמטיקה   (09.07.10)
לומדים למצע המון חישובים מיותרים מבלי להקנות תפיסה מתמטית, ובקבלים בוגרים שגם שכחו את כל מה שלמדו, וגם שונאים מתמטיקה.

צריך להחליף מחצית או יותר מלימודי החשבון בכיתות הנמוכות (נאמר, ד' עד ז') בשיעורי לוגיקה. לימודים אלו יסייעו להשיג מספר מטרות:
- שיפור בחשיבה המתמטית
- שיפור בהבנת הנקרא של משפטים מורכבים, ובעיקר של טיעונים
- שיפור בחשיבה הביקורתית באמצעות היכולת להבחין בין טיעון תקף ולא תקף
- מנסיון אישי, ניתן להעביר שיעורי לוגיקה בצורה שחביבה על ילדים
18. לשמאל אף פעם אין זיקה לעובדות
אני, הפקולטה ,   למדמח, טכניון   (09.07.10)
אני לא אוהב מתמטיקה. אבל מתמטיקה של בית ספר ברמת 5 יחידות (אין בכלל מה לדבר על פחות) זה ברמה כל כך בסיסית, שזה פשוט עצוב להתלונן על זה. מתמטיקה מפתחת סך הכל את החשיבה, ונותנת לכלים להתמודדות עם רוב המקצועות האמיתיים. ברור שלמקצועות שקר ולמדעי דשא בדרך כלל לא צריך את זה.

מי שלא אוהב מתמטיקה בכלל ולא רוצה איתה שום קשר, שיקח 3 חידות, זה כל כך בדיחה שאם יתנו לקוף יומיים ללמוד לזה הוא מוציא 100.
19. הקביעה שמורים פרטיים מרוויחים (כולם) בשחור
(09.07.10)

היא הוצאת דיבה.

 

 

20. ויחד עם החרדים יפרנסו את כולנו
סבבה בשאנטי   (09.07.10)
21. בלי מתימטיקה אינטרנט בטוח לא היה
קילו עגבניות עשר שקל   (09.07.10)

ואז לא היית יכולה לכתוב כאלה שטויות

המתימטיקה זה התחום  החשוב שלומדים בבית ספר תיכון

וחבל שממעיטים בערכו אח"כ אוכלים אותה בלימודים גבוהים איפה שבאמת צריך מתימטיקה חזקה

 

22. חמשיר לשמאלן
צפ האדום   (09.07.10)
בואו נכתוב עוד חמשיר
שלו ולמציאות אין קשר ישיר
המילים שלנו רדודות
הכיבוש הוא אם כל הבעיות
אבל מה זה משנה שמדברים בחרוזים
אין צורך להיות מרוכזים
לנו יש מציאות משלנו
ואתכם להאג אם לא תהיו איתנו
ככה נמצא חן בעיניי עמי העולם
ואולי כך נצליח לחיות תחת חסותם
נהיה חשופים שוב לפוגרום ופרעות
העיקר שבארץ הקודש יהודי לא יוכל לחיות
23. לוותר על לימודי מתמטיקה - טימטום!
(09.07.10)

מתמטיקה היא דרך חשיבה, לוגית הגיונית וחשובה לפיתוח מיומנויות חשיבה אחרות. מתמטיקה הוא מקצוע בסיסי להתנהלות בחיי היום יום.

זה שבבית ספר מלמדים מתמטיקה בצורה גרועה או רק כדי לעבור את הבגרות, זה משהו אחר.

אבל לוותר על מתמטיקה???? עד לאן את רוצה שעוד נדרדר?

 

24. מתמטיקה הוא מקצוע "לוגי" וההתעסקות בו משפרת את
החשיבה הלוגית. ,   זה למה!   (09.07.10)
25. כי מתמטיקה הוא מקצוע קדם נדרש למקצועות יצרניים אחרים.
לא רק מבחינה פורמלית ,   אלא מבחינה עניינית.   (09.07.10)
26. הנה גישה אחרת של קן רובינסון
ירון ,   רעננה   (09.07.10)
27. כי בלי המתמטיקה לא היית יכולה לכתוב כאן באתר
סטודנט להנדסה   (09.07.10)
מה לעשות שכדי לבנות מחשב ולכתוב תוכנות לא כותבים שירים אלא מתעסקים במספרים???
כל אלו שלא למדו מתמטיקה כמו שצריך בתיכון אחר כך בוכים על כך באוניברסיטה.
28. השתכנעתי
(09.07.10)
אם ילמדו מתמטיקה עד כיתה י, ומי שירצה יוכל להבחן ב3 יחידות כבר אז ולסיים עם כל העניין, והשאר ימשיכו - בעצם אין עם זה הרבה בעיה. גם ככה לימודים של 3 יחידות אינם מאפשרים המשך לימודים אקדמיים מדעיים, והמגבלה תצטרך לחול על כל החוגים שיש בהם איזושהי נגיעה למספרים (כולל פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וכו שיש בהם סטטיסטיקה). הדבר היחיד שצריך להזהר ממנו הוא ההסללה - כי זה אומר שבכיתה י ייקבעו האפשרויות של הנערים והנערות, וצריך לשים לב טוב טוב למה הם עושים את הבחירות שהם עושים (בכל זאת בני 16), ולהבהיר להם ולהוריהם את המשמעות של ויתור על לימודי המתמטיקה. צריך גם לאפשר לכל מי שמחליט להמשיך, לעשות כן (כולל כאלו שהתקשו מאוד), אבל הנשירה של לומדים רבים תאשפר הקצאת משאבים לעבודה עם מי שכן רוצה אבל מתקשה. אגב, כבר היום הבגרות ברמת ה3 יחידות נועדה לאלו שמתמטיקה אינה מובנת להם כלל. רמת המבחן נמוכה מאוד ומצריכה הבנה בסיסית של מושגים יסוד בלבד, כמעט ללא צורך ביכולת הפשטה. בתור דרישת מינימום, זה נראה לי סביר (ואתם מוזמנים להסתכל על הבחינה, לכל הדור המבוגר יותר שזוכר את בחינות הבגרות כסיוט. היום יש דיפרנציאציה מאוד ברורה. 5 יחידות זה באמת קשה. 3 יחידות זה הבסיס של הבסיס) 
29. צודקת.להקים תנועה לביטול המתמטיקה
נפגע מתמטיקה   (09.07.10)
30. מתמטיקה היא הבסיס למדעים מדויקים הנדסה פיתוח והייטק
א   (09.07.10)

לימוד המתמטיקה לילדים ונוער חשוב מאד

 

המתמטיקה היא השפה הבסיסית של מרבית המדעים המדויקים, ההנדסה ושל הכלכלה המודרנית

 

מדינה שרוצה להיות בקדמת הטכנולוגיה ולא לפגר אחרי העולם ולאפשר רמת חיים גבוהה, איכות חיים השכלה השתלבות בשוק העבודה ויכולת פרנסה בכבוד

 

מדינה שחייבת גם להיות בעלת עליונות טכנולוגית על הסביבה משיקולי קיום בטחוניים חייבת להחזיק תשתית ליכולת מדעית רחבה ולגדל דורות צעירים בחינוך טוב.

 

אי אפשר להרשות אנלפבתיות רחבה ובורות בתחום חשוב זה, הבעיה היא שלא מלמדים מספיק ולא תמיד מלמדים מספיק טוב וזה כבר נושא לדיון אחר

תגובות נוספות
חזרה לכתבה