- גובה המשכורות המורים,
- בית חם ומתפקד לתלמידים,
משכורות טובות למורים, ימשוך למערכח מורים באיכות טובה,
כיום המשכורות הנמוכות לא מאפשרות פרנסת משפחה בכבוד,
ולכן במקום מורים או מורות איכותיים, ישנם בעיקר נשים באיכות נמוכה,
שזאת המשכורת השניה שלהם במשפחה,
בית חם ומתפקד, שהפרנסה מצויה בו בשפע,
יוצר תנאי לימוד נאותים לילדי המשפחה,
וגם המרצה לילדים ללמוד.
אלה שני התנאים העיקריים,
כל השאר כמו ספרי לימוד, חדרי לימוד, גודל כיתות, וכו..
רק מוספים על זה,
וגם ביטול חטיבת ביניים, או לא ביטול חטיבת הביניים,
לא תשנה לכאן ולכאן, זה כמו ללחוץ גז בניוטרל.
---------------------------------
אם הממשלה רוצה לתרום לאיכות החינוך,
היא יכולה לעשות זאת בצעדים קטנים ופרטניים,
לעבור בית ספר אחר בית ספר, ולקבוע תקנים,
ישנם שם הרבה שאינם מורים ושאינם מלמדים,
במקביל לזאת לאתר בתי ספר בעייתיים,
ולתגבר אותם במורים טובים ובציוד לימודים,
לעשות תיכנון ובקרה על תוכניות לימודים,
להכין מראש את כל הספרים הנדרשים,
בין אם לכתוב אותם ו/או לרכוש אותם,
ולחלקם בתוך בית הספר לתלמידים,
לבדוק תוכניות ושיטות לימוד ישנות וחדשות,
תוך בקרה על התוצאות שמתקבלות מיישומם,
(ולשיטות חדשות לבצע ניסויים מוקדמים בהיקף קטן),
ונוסף לכל הנ"ל, לא לשכוח לעלות את השכר למורים,
ואם גם יעלו את רמת החיים לכלל האוכלוסיה,
יצאו אז תלמידים מצטיינים מכל בתי הספר,
בסיכום...
רמת ההצטינות של התלמידים, היא פונקציה ישירה של..
- איכות המורים
- הרמת הכלכלית בבית התלמיד.
---------------------------------------------
אגב, שרי חינוך הטובים ביותר, היו...
מקום ראשון - זלמן ארן,
הוא יזם את חוק חינוך חובה לבתי ספר עממיים,
וגם דאג ליישומו ע"י השגת תקציבים לבנית בתי ספר בכל רחבי המדינה,
מקום שני - זבולון האמר,
הוא יזם את חוק חינוך חינם לבתי ספר תיכוניים,
וגם דאג לתקציבים לביצועו,
דבר זה איפשר לאוכלוסיות העניות,
להשיג תעודת בגרות לילדיהן,
עד אז, רק האמידים והמקורבים לשילטון המפא"יניקי יכלו להשיג זאת,
(הקפיצה בכמות הסטודנטים מעדות המזרח, מקורה ממעשה זה,
וכן מקיצבת הילדים של ממשלת רבין הראשונה),
מקום שלישי - אמנון רובנשטיין,
הוא יזם את הקמת המכללות האקדמיות, במקביל לאונבירסטאות,
ובכך פתר את בעית חוסר המקום באוניברסטאות,
וכן גם הוציא אוויר, מכל מיני פרופסורים מלאי נפיחות עצמית,