מעורבות  חדשות וכתבות
"התלמידים שלי יהיו אזרחים טובים יותר"
עדי נתן, רפי ברבירו
פורסם: 07.12.10, 14:17
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות ב-20 דיונים
1. כל הכבוד. אני התעוורתי לפני שנה ונתת לי הרבה כוח.
אני   (07.12.10)
2. מקסים!
Omer   (08.12.10)

כל הכבוד!

אני לא מכיר אותך אבל מעריך מאד את מעשיך, מנהלת בה"ס כנראה אישה דגולה, לפי הכתבה היא חייבת להיות אישיות מדהימה!

יישר כוח!

3. מדהים וחינוכי- כל הכבוד!
קרן   (08.12.10)
כל הכבוד לביה"ס ולמורה בעל הנפש המהימה הזו- כן ירבו כמותו בכל בתי הספר בארץ!!!
4. נפלא ומרגש לקרוא. ישר כח לך ולמנהלת וכן ירבו
(07.12.10)
5. אני מקווה שיש באפשרות המורה לקרוא את התגובה הזו:
(07.12.10)
עלה והצלח!
ריגשת אותי.
שתהיה מורה מצוין לתלמידיך.
6. מדהים ומחמם את הלב, נוכח הגישה הסובלנית ונכונה. ישר כח.
ג'ני   (07.12.10)
7. עדי, אין כמוך!!!
סיוון ,   חיפה   (07.12.10)
מתי יוצאים לפארק עם הכלבים?
8. מאוד ריגשה אותי הכתבה הזו
סיגלית   (08.12.10)
9. אדם מקסים!
אני ,   אי שם   (07.12.10)
תודה רבה לך על תרומתך ומקווה שתמשיך להיות אדם מדהים כפי שנראה כאן
10. מרגש! יופי שיש כתוביות
ליריתוש   (08.12.10)

כך לא רק קראתי את הסיפור הנפלא הזה, שהלוואי כי רבים יתעודדו ממנו ויגידו: הכל אפשרי, אנחנו יכולים כולנו להשתלב ולשלב, אלא גם יכולתי כאדם כבד שמיעה לחוות את הסרטון שהוסיף לי הרבה ממד אנושי לסיפור.

תודה.

11. תלמדו משהו בתי ספר אחרים
(08.12.10)
12. שילוב בעלי צרכים מיוחדים
(08.12.10)

זה MUST

מי יודעי? אולי מחר אנו נהיה כאלה?

13. ישר כח!!
אדוה   (07.12.10)
מאד מחמם את הלב לקרוא את הכתבה ולהבין את מידת העצמאות שהגעת אליה ואת מידת המודעות שהבאת איתך לסביבה שלך.
14. תודה רבה!!
עדי נתן ,   חיפה   (08.12.10)
קראתי בהתרגשות גדולה את התגובות הנהדרות. שימחתם אותי מאד וחיממתם לי את הלב. תודה רבה רבה לכולם! גם יוני שולחת לכם קישקוש בזנב עם המון אהבה והערכה... שלכם עדי
15. גדול
נחמיה גרנות ,   קרית ביאליק   (08.12.10)

 

שמעתי הרצאה מפיו בבית קסלר בקרית חיים.

מילה אחת מתאימה לו.....ג    ד    ו    ל !!!!

16. נהדר
י. נ. ,   חיפה   (08.12.10)
נהדר, נהנתי מאוד. טוב לדעת שיש מנהלת כזו ובית ספר כזה. לעדי: יגעת ומצאת - תאמין המשך בדרכך זו. י. נ.
17. בסביבה תומכת כמו מנהלת בי"ס ואיש מיוחד כמוך-אין ספק שההשפעה
על הילדים גדולה. ייש   (10.12.10)
יישר כוח. לכולכם שעושים במלאכה, לוקחים אחריות, להבדיל מהמצב בממשלה-שרק בורחת מאחריות כשביבי בראש. אכן, יש מיעוט של אנשים טובים
18. במה צריכה להיות שונה ההתנהגות עם כלב שעשועים לכלב נחייה
יעל אולמר ,   תל אביב   (11.12.10)

עשרים שנה הייתי מורה שיקומית ואח"כ גם מורה תומכת לעיוורים ולקויי ראייה ומדריכה למורות המשלבות בכיתותיהן עיוורים . במסגרת עבודתי הכרתי את עדי כשבקרתי בבית הספר שבו היה משולב ואני יכולה להעיד שהוא ובעל יכולות גבוהות מאוד ובין העיוורים שהגיעו להשגים יוצאי דופן .  

את המקצוע שלי כמורה לעיוורים רכשתי בעקבות התעוורותו של בעלי שנפגע פעמיים כהולך רגל. לראשונה כצלם עתונות בכיר שעמד בשולי הדרך נפגע והתעוור על ידי נהג שנרדם וסטה  ובשנית, אחרי שנים רבות, על ידי נהג שדבר בטלפון כשבעלי חצה במעבר חצייה עם כלבת הנחייה שלו. (היו לו שלושה כאלה, בזה אחר זה, וכשלא יכול היה לטפל עוד בכלב בלעדית בעצמו הוא חדל להחזיקו).

ההנחיות שקיבל בעלי בטיפול בכלבי הנחייה שלו היו שרק העיוור מטפל בכלב וזאת כדי להוות אוטוריטה בלעדית כלפיו וכדי להשיג את נאמנותו המוחלטת. המטרה היא לקבל כלב שיציית לפקודות העיוור ורק לו בעת הליכה ללא סטיות. גם להובלת הכלב לעשיית צרכיו צריך להיות אחראי העיוור בלבד. כמובן שגם מזון, שהוא הגורם הדומיננטי בקשר כלב/בעלים, צריך להנתן על ידי העיוור בעצמו.

בכתבה מצאתי כמה תאורים שבית הספר לכלבי נחייה לא היה נותן להן את ברכתו, בכל אופן לא בית הספר הטוב ביותר להתאמה ואמון של כלב לבעליו בארצות הברית, שבו קיבל בעלי את הכשרתו. ילדים שעוזרים להוציא את הכלב, ליטופים ומשחק עם הכלב וכדומה. אמנם בארץ נכנעו לכך שכאשר הכלב הוא לא בעבודה ניתן גם להשתעשע אתו אבל ככל שמפחיתים בכך - איכותו של הכלב ותפקודו יהיו טובים יותר.  כפי שעדי ערך פעולות הסברה מבורכות בנושא: איך מתפקד אדם עיוור ואיך ומתי ניתן לסייע לו - כך רצוי היה לערוך פעולות הסברה מטעם בית הספר לכלבי נחייה לכלל בית הספר כדי להנחיל את האסור והמותר ביחס לכלב. דווקא בבית ספר שבו ילדים רוצים ללטף ולהשתעשע, דווקא שם צריך ללמד את הגבולות.

אשמח לקבל הודעה על תגובות לכתובת המייל שלי

yael.ulmar@gmail.com הייתי שמחה מאוד גם אם תגובתי זאת תועבר לעדי נתן או שאקבל את כתובת המייל שלו.

19. בעקבות שיחה עם עדי הערות נוספות
יעל אולמר ,   תל אביב   (11.12.10)
שמחתי מאוד לשוחח עם עדי בעקבות הערותי במס 18 נדהמתי להווכח שעדי זכר את מספר הטלפון שלי אחרי שנים ארוכות שלא שוחחנו. ראשית, התאור שלי ביחס לכלב נחייה בתפקיד היה תאור של תיפקוד אופטימלי. כמובן שבחיים יש בהכרח סטיות מהאופטימום וישנן פשרות. הסכמתי עם עדי במאה אחוז (גם מתוך נסיון כמלווה של בעל שלושה כלבי הנחייה) שהכלבים מגזע גולדן רטריבר ולברדור - שרוב כלבי הנחייה בארץ נמנים אליהם - הם זללנים אין סופיים וקשה עד בלתי אפשרי למנוע מהם לחטוף פה ושם אוכל שנקרה לדרכם גם כשהם בתפקיד. הערה שניה: אי אפשר להפוך את הכלב לרובוט שרק ממלא את תפקידו ללא סייג. יש לכלב שעות עבודה ושעות בהן הוא מחוץ לתפקיד ואז זה בלתי נמנע שיתנהג ויקבל פנוק כמו כל כלב המיחל לכך. צריך גם להכיר בעובדה שיהיו רגעים כאלה גם כשהוא בתפקיד. שלישית, בסיטואציה של בית ספר בן כשש מאות ילדים זה בלתי נמנע שהם ינסו ללטף ורק פעילות חינוכית ממושכת ועקבית תחדיר את ההכרה של ההבדל בין כלב שעשועים לכלב נחייה. תמיד יהיו מקרים שבהם ילדים לא ישלטו ביצרם ויגשו ללטף כלב גם כשהוא בתפקיד. גם למבוגרים קשה מאוד לשלוט ביצר כשהם ליד כלב. רביעית - במקומות בהם הכלב עוד לא הורגל למסלול - ברור שניתן ללוות את העיוור כשהכלב מוחזק ברצועה ולא ברתמה ואז הוא לא בתפקיד, זה מה שעדי תאר כשכתב שילדים ליוו אותו וזה כמובן רצוי ומקובל. ולסיום - הכנסת כלב נחייה לבית ספר מלא ילדים הוא אחד התפקידים הקשים לכלב שצריך כל הזמן להתעלם ממסיחים. זה כמובן תפקיד קשה גם לבעליו שצריך תמיד למצוא את שביל הזהב בין נטיותיהם של ילדים לבין השמירה על כלב מתפקד באופן מיטבי. כל השבחים והברכות לעדי במילוי תפקידיו כמורה וכבעל כל נחיה.
20. עדי נתן
lior ,   פתח תקווה   (05.01.11)
עדי שלום רב, כל הכבוד על הסבלנות המרובה שלך עם ילדים מתקשים ובמיוחד, עם ההסברות האלה שאתה מכין. סדר חייך מאד ריתק אותי, מהבחינה החברתית ומבחינת הניידות בשטח זר. עלה ואצליח, ישר כח!
חזרה לכתבה