הורים  טורים אישיים  שלי מילר
פייסבוק הוא לא מקום לילדים
אריאנה מלמד
פורסם: 04.01.11, 09:43
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 153 תגובות ב-83 דיונים
31. טור מרגש עד דמעות
אהובה   (04.01.11)
32. יש גם סרטונים חינוכיים !!
(04.01.11)
33. עדיין לא הבנתי מה לא בסדר בפייסבוק לילדים?
אלן ,   צפון   (04.01.11)

האם אפשר לקבל דוגמאות לאינטראקציה של הילד עם הדבר ה"רע הזה"- פייסבוק ? אני רוצה לציין שאני אבא לילדים בגילאים האלה ולי אין פייסבוק וכנראה גם לא יהיה. 

34. כתבה נהדרת ומראה על הבנה רבה מצד הכותבת
חיה ,   ירושלים   (04.01.11)

 

35. את מזכירה לי את ההיסטרים שלא קונים באשראי באינטרנט
אנטוני לי   (04.01.11)
36. עדיף פייסבוק אוקולוקו לילדים עם תוכנת הגנה, מאשר משחק GTA
אנטוני לי   (04.01.11)
37. אמביוולנטי
גיל   (04.01.11)
האינסטינקט שלי צידד בכתבה. מצד שני הדברים של הכותבת ושל רוב המגיבים כאן מעבירים מסר מאוד ברור לילדים כבר מגיל צעיר - אנחנו לא סומכים עליכם, אנחנו צריכים להשגיח עליכם שלא תעשו שטויות.
זה בעייתי, כי ילדים כן עושים שטויות וככה הם לומדים להכיר את המותר והאסור ואיפה עוברים גבולות דקים.
אני חושב שאם הורים היו מדברים יותר עם הילדים שלהם, באופן גלוי ומתוך התעניינות והקשבה, אפשר היה יותר לסמוך על הילדים והם גם היו משתפים יותר.
אין פתרון של קסם, אין לי תשובה ברורה וחד משמעית למה נכון ומה לא.
אני רק אומר שהתפקיד שלנו כהורים לא מתמצא בלהיות "האח הגדול", ולחלק לילדים את העולם למותר ואסור.
צריך לתת להם לחוות, להתנסות, גם בדברים לא נכונים ולהתגבר על הצורך המאוד טבעי לא לתת להם לשגות.
איפה עובר הגבול? שאלה מצויינת....
38. כששני הורים צריכים לעבוד כל היום וב"ס מסתיים ב-1 ילדים יהיו
יוסי   (04.01.11)
בלי השגחה עם או בלי האינטרנט.
אגב, סטטיסטית, סכנה מפדופילים היא בהתחלה 90% קרוב משפחה, ובשאר, כמעט תמיד רב (בחברה מסורתית דתית, או אפילו רב שמלמד לבר מצווה).
39. איך אפשר בלי
חיים   (04.01.11)
הכתבה טובה ונכונה אבל איך ניתן למנוע היום את השימוש מאחר ואם תמנע בבית הילד יתחבר אצל חבר או יצור פייסבוק שאתה לא מודע לו , בשם בדוי, ששם באמת הוא יעשה מה שהוא רוצה. לדעתי צריך לאפשר, לעקוב ולהנחות ובמידת הצורך גם לחסום מדי פעם כענישה על עשיה אסורה.
40. דוגמאות והשלכות..
מיכל   (04.01.11)

לדוגמא פדופילים שמתחזים לילדים בגיל של ילדים שלך ומתחברים איתם - נותנים להם להרגיש כאילו הם החברים הטובים בעולם ואז...

1. מפתים אותם לפגישה בגן השעשועים שממנה לך תדע איך יצאו הילדים אם בכלל...

2. לא מפתים אותם , אבל מוציאים פרטים שנראים לכאורה "תמימים" כמו כתובת מגורים , טלפון וכו' , ומפה השמיים הם הגבול..

לא חסר עוד דוגמאות ...

מתכון בטוח להצקות , התעללויות וחשיפת יתר בגיל מוקדם מאוד לכמה שהעולם רע וכמה אנשים חולי נפש מסתובבים בהם ..

אפשר להשוות את זה ל"לא לוקחים סוכריה ממי שלא מכירים" או לא מדברים עם זר כי ההשלכות ידועות ומוכרות , בפיסבוק או בכל רשת חברתית אחרת / כל משחק הכולל צ'אט בין הילדים - מ ס ו כ ן ...

41. מסכים לחלוטין עם הכותבת !!
מסכים   (04.01.11)
42. סדנאות להורים ומתבגרים
עפרה ,   ירושלים   (04.01.11)
הבת שלי עברה סדנה בטל תורה ובה למדנו כמשפחה איך להתמודד עם האינטרנט ופייסבוק בגיל ההתבגרות
43. או סתם חרם או הסתה
אמא אחת   (04.01.11)
שמזיקים לילד שהסיתו נגדו ולא היתי רוצה שילדי יהיו שותפים לאלימות שכזו. נכון שזה קורה גם במציאות אבל בפיסבוק זה כל כך מהיר וקל
44. צודק ביותר
עינת   (04.01.11)
כתבה מסוג זה מאוד חשובה כדי להעלות את המודעות אצל ההורים.
ואני כמוך המחשב בסלון, אין פייסבוק ואין צ'אטים.
רוצים לדבר תפגשו, תשחקו תלמדו איך יוצרים אינטראקציה אמיתית ולא רק דרך עולם וירטואלי.
אלה כישורי חיים שהילדים צריכים ולא כישורי לחיצה על עכבר.

דרך אגב אני גם לא מאשרת חברות עם ילדים.
התכנים שלהם לא מעניינים אותי ובטח ובטח שהם לא צריכים לקרוא את שלי, זה הגבול מתי הורה (גם אם הוא של מישהו אחר) הוא סוג של סמכות לבין חבר. אני מעדיפה את הסמכות האוהבת
45. בדיוק!
(04.01.11)

כל האנשים שאומרים "אבל גם פעם שיחקו בחוץ בלי השגחה של ההורים", צודקים אבל לא מבינים את ההבדל: פעם שיחקו בחוץ. האינטרקציה החברתית הייתה רק בחוץ. הבית היה מקום המפלט, מקום בטוח ומלא הגנה של המשפחה וההורים.

 

ועכשיו גם הדבר הזה הופר- וקוראים לזה רשת חברתית. איפה עוד נשארת הגנה?...

46. נו, אז??
רונית בלומנפלד ,   תל מונד   (04.01.11)

אחרי כתבה מעניינת ביותר שבה הזדהיתי בכל הנקודות שהעלית, הופתעתי מכך שבכל זאת נכנעת לבתך בת ה-9 להחשף לרשת עם כל כך הרבה סיכונים.

המאבק צריך להיות ברמת המוסדות-מחנכים, ועדי הורים וכו' ולא של הורה פרטי-לנו אין סיכוי כבודדים. בבית הספר בו למדה בתי התקיימו הרצאות של ההורים בכיתות לגבי העובדה שאין שום הבדל בין העולם האמיתי לעולם הוירטואלי שמציע הפייסבוק, על כל הסכנות הכרוכות בכך.

 

אמא מודאגת

47. כתבה מעולה.
יעל   (04.01.11)
48. מסכים ב100%
יאיר ,   דרום   (04.01.11)
אני לא יודע אם אני חריג בעולם הזה או מה, אבל בחיים לא אתן לילדים שלי לפתוח פייסבוק עד גיל הגיוני (15-16 מבחינתי). מה גם שאני נמנע בעצמי מלפתוח חשבון..
49. רוב המגיבים כאן פשוט עתיקים. כמו שאסרו על החיפושיות להופיע
אנטוני לי   (04.01.11)
להופיע בארץ כי פחדו שישחית את הנוער.
עכשיו אתם מבינים כמה זה היה מגוחך.
וגם אתם לא מבינים בטכנולוגיה. לא חייב להיות מחשב במקום מרכזי , אפשר לראות את המחשב של הילדים בכל עמדה ואפילו בטלפון ואפשר למנוע אתרים מסוימים ומילים מסוימות לפעול בקיצור אפשר לעשות כל מה שמוחכם הלא מפותח לא חשב עליו אפילו.
להתעורר אנשים . השנה 2011.
פעם התאריך הזה היה מדע בדיוני בספרים.
50. עד איזה גיל היא תצתרך אותך כדי ״לעשות פייסבוק״
אמא של ,   פ״ת   (04.01.11)
גם אני אמא לילדה בת 9. גם היא רוצה. גם לכוווווולם כבר יש... ואנחנו יושבות ומנסות. תאריך לידה? אופס... אבל עד כמה זמן היא צריכה כדי ״לעבוד על המערכת״ עניין של חודשים? שבועות? אולי אפילו ימים... חייבים לחשוב על משהו, פתרון להורים שרוצים להמשיך את הילדות של ילדיהם כמה שיותר. לתת עד טיפה מהקסם של ״לא לראת חדשות לפני השינה, לא לעשן, לא לשתות קפה, לא לפתוח פייסבוק ועוד...״ אני חייה בללה לנד?
51. סכנות
שלמה מורד MORDIN6 ,   פתח תקוה   (04.01.11)
הסכנות הם סכנות ,לכל גיל, בטגר קובע לעצמו את מידת הזהירות. לגבי ילדים  ,אנו אמארים להשגיח לפקח ולנתב.
52. איראנה מלמד אני חולה עלייך!!!
פזית   (04.01.11)

הדעות שלך, ההערות שלך, הדרך החינוכית הכל כך נכונה שלך גורמים לי כל פעם לפתוח בהנאה רבה את הכתבות שלך.

מסכימה עם כל מילה שלך!

ילדתך תוכל אולי לפתוח חשבון פייס בוק בבית חברתה ולשוטט בהנאה רחוק מעיינך, אבל את מחויבותך ההורית המינימלית עשית וזה כשלעצמו גורם לילדה שלך לחשוב פעמיים על כל פעולה שהיא עושה.

53. תודה תודה תודה! כל מילה בסלע. הורים שעוד לא הבינו סתומים
(04.01.11)
54. זה כ״כ נכון. פשוט ונכון!
ד. ל ,   י-ם   (04.01.11)
55. בגלל הטלויזיה והמחשב הנוער על הפנים צריך חינוך של פעם
אבא ענתיקה   (04.01.11)
56. פייסבוק? אין בעיה ! אם משגיחים, כמובן...
אסנת   (04.01.11)
יש לי ילד בן 10 עם פרופייל בפייסבוק אבל התנתי את זה בכך אני אהיה חברה שלו ואוכל לעקוב אחרי מה שקורה שם. כמו כן, המחשב שלנו עומד בסלון, לא בחדר שלו. אין סודות ויש השגחה.
מה שמטריד אותי יותר הוא סדר העדיפויות הקלוקל של הורים רבים. לפעמים נדמה שהם מנסים להשקיע כמה שפחות אנרגיה בילדים. גם חינוך והשגחה דורשים אנרגיה. קחו את הזמן לשחק קצת עם הילדים או לבלות ביחד כמשפחה. כשילד יושב כל היום מול המחשב או הטלויזיה, זה ממש ה ז נ ח ה!!!
57. מחייה של בת 19...
מישהי   (04.01.11)

אמנם הדברים שאומר כאן אינם קשורים ישירות לנושא ילדים ופייסבוק, אך בחרתי להציג את הדעה שלי. אני בת 19, עתודאית, ויש לי וידוי: אין לי פייסבוק!

אז נכון, כנראה שאני לא בדיוק בת 19 'טיפוסית', ולכל המלעיזים אני גם לא יושבת לבד בחושך. יש מספיק דרכים לתקשר בעולם של היום (סמסים, מסנ'גרים למיניהם וההמצאה הגדולה מכולם-טלפון!).

 

סקירה קצרה של האנשים שסביבי מעלה שלכ90 אחוז מהם יש פייסבוק כולל החברות הכי טובות. כבר שמעתי כל סיבה הגיונית ( או טיפשית) שיש לפתוח פייסבוק. אני מסכימה עם אלה שאומרים שזו דרך לשמור על קשר עם אנשים שלא רואים ביומיום. מצד שני, לא באמת מעניין אותי שלרחל מהתיכון יש חבר חדש... אם באמת חפצתי לשמור עם קשר עם מישהו אז אמנם זה קשה אך אפשרי. גם אם התדירות 'כביכול' נמוכה יותר, אך איכותית יותר.

כבר יצאתי עם בחורים שתהו 'הייתכן שאת הבן-אדם היחידי בעולם בלי פייסבוק?!', אז הם נאלצו להכיר אותי the old fashioned way בלי לראות איך חברות שלי נראות, עם מי יצאתי קודם, מה אני אוהבת או שונאת, ולחילופין לא גיבשתי עליהם שום דעה קדומה.

 

אודה ואתוודה שגם אני חטאתי בלפתוח פייסבוק של מישהו ולרחרח, זה יצר המציצנות שיש בכולנו, וכמעט תמיד זה רק הזיק. אני בטוחה שכל מי שיש לו פייסבוק הסתכל על חייהם של אחרים והתחיל: אוי... איזה תמונה מזעזעת! מה היא עושה עם הבחור הזה? מה נסגר איתו? או הערות כמו איזה כוסית! וכו'.

 

מרבית הפרופולים נועדו לשדר משהו מאוד ספציפי, שבד"כ גם אם בכוונה או שבטעות משדר תמונה שונה מהמציאות. אי אפשר שלא להזכיר את אלה עם אלף איש בפייסבוק-כן, גם אני יכולה לפגוש מישהו ולומר לו היי, ביי..אז איך אמרת שקוראים לך?

אזכיר גם את הקבוצה המכובדת של אנשים, שאותה מרכיבים המון ממכרי. חשבון הפייסבוק שלהם הוא מה שנקרא 'שפוי' -חברים בכמות 'נורמלית' ( אם אפשרי לנרמל כזה דבר בכלל...), ושמעתי אינספור פעם  'פייסבוק זה רע', 'איך נשברתי...,אבל זה נחמד' ואחר כך גם נוסף 'אני בכלל לא מכור לפייסבוק', ואז 'נו מתי את פותחת?'.

 

אוסיף, שכבר חלפה במוחי המחשבה לפתוח חשבון פייסבוק ברגעים מסויימים, בעולם שכולו מוקף בזה, אכן לפעמים מרגישים מוזר. כמו לא ראית '.....', וכבר ייעצתי לחברים בענייני את חושבת שזו תמונה יפה? לתייג אותה?... אך באמת שהביטחון העצמי שלי ישרוד בלי שמישהו ירשום לי LIKE.

כל אירוע שמישהו ממכרי ארגן, אין כמו לקבל הזמנה אישית או לקבל ביומולדת ברכה יפה או טלפון.

 

אני גם באמת לא מעוניינת שבגיל מבוגר יותר מישהו פתאום יגלה הכל על עברי כמו ספר פתוח. כולם נגד מדיניות 'האח הגדול' אבל מכבסים הכל בפומבי בפייסבוק. (נכון שאמנם בוחרים מה לעלות אבל לך תדע, במיוחד בגיל צעיר, מה ההשלכות)

 

בהקשר לכתבה בנושא של ילדים ופייסבוק, אני לא אמא, לא קרובה לזה ולא מתיימרת להבין...גם אני עוד אומרת לפעמים להורי  'אבל לכולם יש...' והתשובה תמיד הייתה 'נשקול, נחשוב' והרבה פעמים קיבלתי את התשובה 'אז מה אם לכולם יש, לא באמת אכפת לי מהיתר, אכפת לנו ממך' וזה מעצבן, והיום ממרומי גיל 19 זה עדיין מעצבן, אפילו מאוד,  אבל בכל כך הרבה מקרים בעבר בסופו של דבר זה היה נכון....

אני מכירה המון ילדים שיש להם פייסבוק. נעזוב לרגע את הבעיות של עברייני מין וכד', באמת שילד ביסודי מכיר בעיקר חברים שסביבו במרחק הליכה עד נסיעה קצרה (לפחות מהמקום שאני באה ממנו...) וגם אני גדלתי על מחשב בבית, ובכנות להיפגש אחד על אחד  מנצח הכל!

 

בנימה נחרצת זו, אחזק את מי שעדיין (בגילי המופלג) ללא חשבון פייסבוק.

 

נ.ב -אם וכאשר אפתח חשבון פייסבוק אני מתנערת מהכתוב לעיל :)

 

58. רחמיי על הדור הריק והעילג שגדל פה. הכל וירטואלי, אין כלום
אמיתי   (05.01.11)
59. פיסבוק זה המקום לילדים
tt   (05.01.11)
כנראה שיש עדיין אנשים שלא מחוברים ליקום ומה שקורה היום ! פיסבוק טוויטר מקושרים וכן הלאה אלו הם ההאתרים של הנוער והילדים של היום !!! אני בעצי לא מתקרב לאתרים הללו מהסיבה הנ"ל !!!! מניסיון ! למבוגרים יש אתרי הכרויות ואתרי פורומים !!!!!!! פשוט הפייבוק חדר לכל מקום ובית ומדובר בכל מקום והרבה אנשים הולכים עם העדר !!! פייסבוק למבוגרים אלו אנשים בודדים משועממים ילדותיים ומחפשים תשומת לב שיראו אותם יענו סטייל סלברטי ! " מוכרים עלאק " !!!
60. מסכימה עם כל מילה
אמא מודאגת ,   כפר אדומים   (05.01.11)

אצלנו ביישוב קברנו אתמול נער שהתאבד. עמוד הפייסבוק שלו, ככל הנראה היה מלא בגידופים ואיומים מצד ילדים אחרים. לא ברור שזאת הסיבה אבל זה החשד. כמובן שאחרי היוודע דבר האסון אותם בריונים מחקו את ההודעות שלהם ועכשיו לא ברור על מה המהומה.

סיפור אחר. לפני יומיים אני יושבת ליד בתי בת העשר ועולה בפייסבוק ילד מכתתה. השלום שלו היה קללה נמרצת. עליתי מולו וכתבתי לו דברים קשים. ההבנה שיושב מבוגר ומקשיב לשיחה גרמה לו להתעשת ולבקש סליחה.

ברור לי שאם תהיה נוכחות הורית ההתנהגות תשתנה.

אנחנו חייבים את זה. ולו כדי למנוע את מקרה ההתעללות הבא.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה