יהדות  מגזין  עיון
חרדי, בתל אביב התנהג כחילוני
רחלי מלק-בודה
פורסם: 13.01.11, 09:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 140 תגובות ב-76 דיונים
1. בקרוב נצליח למנוע גם חתונות נפרדות בתל אביב!
נאור   (13.01.11)
ונדאג להסיר רשיון עסק מכל אולם שייתן יד להפרדה.
2. תנו לחרדים לחיות
דוד   (13.01.11)
גם ככה אנחנו לא מבינים אותם והם לא אותנו...
3. כל הכבוד! כתבה מעולה!
(13.01.11)
4. הוצאת לי את המילים מהפה! תודה!
חרדית דעתנית ,   ירושלים   (13.01.11)
5. שיוויון בין המינים לא בכוח!!!!
לי ,   מודיעין   (13.01.11)

אני אישה גרושה חרדית פמיניסטית קרייריסטית עם ילדים בוחרת את דרך החיים שלי ומה הם מכילים אלו כללים נוגעים לי ואלו לא, אם בחרתי ללכת להופעה תרבותית ובחרתי שהיא תהיה בהפרדה מתוך רצון שאף גבר לא ישב ליידי ויתחכך בי "בטעות" או כי "אין מקום" ואני אשב באי נוחות במשך ההופעה ובכך הנאתי תיפגע בשם כל ארגוני הזכויות למינהם שימו לב את מי אתם מייצגים ואם המיוצגים מעוניינים שתהוו להם פה????????

הכוח לא לחרדים ולא לחילונים ולא לאירגוני זכויות האדם.

הכוח לבחירה חופשית של האדם באשר הוא!!!

6. רחלי, תודה שהשמעת קול נגד הצביעות הבלתי נסבלת בהתנשאותה
אתי ירום ,   חולון   (13.01.11)
7. מאמר מצוין, חושף את פרצופו של השמאל הפאשיסטי בארץ
איתי   (13.01.11)
8. את כזאת חצופה..
אסף   (13.01.11)

לא יודע מי את ומה את, אבל החוצפה שלך עוברת כל גבול.

 

ממש כל הכבוד שאת שומרת על זכות החרדי להשאר חרדי בתל אביב. כי הרי זה ברור שלחרדי יש זכות להשאר חרדי, עם מנהגיו החשוכים, בכל מקום שיחפוץ.

החילוני, לעומת זאת, מוגבל בחילוניותו רק לאיזורים מוגדרים, איזורים בהם אין חרדים. במקומות כמו בני ברק, מאה שערים וירושלים בכלל, קריית גת המתחרדת (והרשימה עוד ארוכה ומתארכת) - שם החילוני ובעיקר החילונית צריכה מהר מהר להתחרד אם ברצונה לחזור בשלום הבייתה, והכל באצטלה של "כיבוד רגשות הציבור החרדי.

 

תתביישי.

9. תרגיל הפוך:תנסי ללכת מחובקת עם בעלך בבני ברק ותראי איך יגיבו
(13.01.11)

ה"התחשבות" ו "הפגיעה ברגשות" לא יכולה תמיד לעבוד רק לצד אחד,כי "הדתיים הרי לא יכולים לוותר,כי אצלם זה הרי עקרוני",כאילו שרק להם יש ערכים.

 

10. מאמר מצוין. אבל הנחת היסוד של החילוני היא שהחרדים טועים
זהו משחק סכום אפס ,   לכן העובדות לא משנות   (13.01.11)
11. צודקת, הרעיון הוא שהחרדים יקבעו לחילונים
ששש   (13.01.11)
12. לשפור הדיון, חובה על כל הנשים לחשוף את חזיהן !
ציוצו של המציץ לציץ   (13.01.11)
ישנן תרבויות פרימיטיביות שבהן הנורמה השוררת היא לא להצניע את החזה הנשי. נקל לשער שהם רואים בכסוי החזה הנשי בטוי של דכוי פטריארכלי.  אם הנשים בעולם המערבי תאולצנה, בכפיה שלטונית, לחשוף חזותיהן כדי להשתחרר מהנורמה המערבית, מדכאת הנשיות, אז הדיון האקדמי על "כפית שחרור הפרט מדכוי תרבותי של הקהלה" יהיה יותר מחובר למציאות הרגשית האנושית מאשר הדיון הנוכחי.         לתוצאה דומה אפשר להגיע גם בדרך אחרת: חוק שמחיב כובע ושרוולים ארוכים כדי להגן על אותן נשים שחוששות לעורן מקרינת השמש אלא שאין להן די אומץ לשלם את המחיר (והוא שתחשבנה למוזרות) אם תפרוצנה את הנורמה של הקהלה החלונית אשר מחיבת שרוולים קצרים וראש גלוי.            בקצור וברצינות: צריך לתת לפרטים את הזכות להרגיש שיכות לקהלתם, ואם זכות זו נעדרת ממגלת זכויות האדם אז צריך לתקן את הלקוי הזה.
13. מאמר מעולה!! כל הכבוד!!
דינה   (13.01.11)
אשרייך.
סופסוף מישהו פותח את הפה על עניין כה חשוב, על עניין כה צורם, על כך שהדורשים שוויון ופלורליזם בשם הדמוקרטיה, הם הדיקטטורה בהתגלמותה!
נמאס כבר מכל האנשים הצבועים האלו ששמים עצמם כ"נאורים" ו"טובים" מעל כולם, כאשר הם הכי צבועים! רוצים שכולם ילכו בדרכם המתבוללת והמערבית המטונפת! וכופים עלינו את דעותיהם החילוניות.

צבועים נמאסתם!

תודה לך רחלי.
14. חילוני-בארץ ישראל התנהג כיהודי !
מיכאל ,   מרכז   (13.01.11)
אין צניעות=אין תל אביב. בקרוב מאוד תבינו שרק נדמה לכם שאתם יכולים לעשות מה בראש שלכם.אין כזה דבר ! יש אלוקים לעולם -יש דין ויש דיין ! אם לא נשכיל להבין זאת בצורה חכמה ומכובדת-הקב"ה ידאג להעביר לנו את המסר בצורה מאוד לא מכובדת:יש כבר צנטריפוגות ויש ראשי נפץ ויש חולי נפש שמחזיקים בנשק הזה והם רוצים לכוון אותו לתל-אביב שלכם.גם סדום ועמורה היו בטוחות שהן כל כך "ליברליות,נאורות ומודרניות" עד שהקב"ה שם לזה סוף והפך אותן לעפר ואפר.אם יהודים חושבים לטמא את הארץ הקדושה הזאת ולנהוג כמו גויים-לא יהיו יהודים ולא תהיה ממלכה יהודית ולא תהיה "עיר עברית".יהודים צריכים לדעת לקחת בחשבון את בורא עולם ולכבד את חוקיו-אחד החוקים הכי חשובים ליהודים זה נושא הצניעות.אם מישהו חושב לצפצף עליו-הוא יצפצף עלינו בחזרה.נראה כבר מי ינצח.....
15. ה"קרבון" של נשים הוא רעה חולה
(13.01.11)

לאו דווקא ביחס לחרדיות, אלא ביחס לנשים באופן כללי.

 

לפי בתי המשפט, ממונה ייחשב כמטריד מינית גם אם הוכח שהעובדת פיתתה את הממונה ויזמה את הקשר. לא מאמינים? תקראו את פסק הדין ההזוי של בית הדין לעבודה,  ע"ע 274/06, שנחשב עד היום לפסק דין "מנחה".

 

לפי השיטה המעוותת הזו, לנשים אין כוח לומר מה שהן רוצות. כשהן אומרות משהו, הן בעצם מתכוונות להיפך. למי שמבין, התפיסה הזו מבזה את הנשים יותר מכל שוביניזם.

16. בעניין קווי המהדרין "בהסכמה"
את מטעה וכופה   (13.01.11)
הנה דוגמא להסכמה בקווי המהדרין:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4002891,00.html
17. ולמה זה בסדר כשהחרדים חושבים שהם יודעים מה טוב יותר לחילונים
(13.01.11)
ומנסים לקבוע להם את סדר היום?

חצופה.

18. אם ככה, אז בלי מצעדי גאווה בירושלים השמרנית.
נמאס כבר   (13.01.11)

מי קבע שתל אביב חילונית??? אולי קומץ פלצנים שלא יודעים לכבד את הזולת.

מבקשים שוויון בכל מקום אבל לא יודעים מה זה שוויון כשזה נוגע לתחת שלהם.

19. יישר כח על הכתבה
משה ,   י-ם   (13.01.11)
די לצדיקים יפי הנפש אשר כרגיל הצדק האבסולוטי נמצא אצלם.
20. ארגוני נשים למען גברים
אנוש   (13.01.11)
מענין שחברת המועצה ממרצ וארגוני הנשים דואגים לאשה החרדית.ומדוע לא יגידו שהם לוחמים למען זכויות הגבר החרדי ? ההפרדה היא הדדית,אז מאיפוא הם קובעים שהנשים הן המפסידות מהענין,והגברים ה"שתלטנים" לא?האם הם חשבו על כך שאף אחד לא מפסיד כאן,אלא כולם מרויחים כי זו דרך החיים שהם מאמינים בה?במקום להתערב ולחפש כותרות בענינים שאין להם מושג בהם,עדיף שיפעלו למען זכויות אדם אחרות,כמו למשל - זכויות נשים (חילוניות) שמצויות בסכנה מתמדת מבעליהן (החילוניים),או נשים ערביות.בהצלחה.
21. כל הכבוד! כתבה נהדרת!
זלמן ,   נחלת יצחק, תל-אביב   (13.01.11)
כחרדי, תושב תל-אביב יוצא לא פעם אחת שילדי יוצאים לרוחב ביחד עם אשתי וסופגים כל מיני מילים לא במקום..
תנו לנו לחיות בשקט!
אתם כופים עלינו עירבוב?!!
22. ממש עזות!!! עד כדי כך משעמם בחיכם???
אלינור ,   בארר שבע   (13.01.11)
שאתם פנוים לסוג התרבות שלנו החרדים???? מי שמגיע למופע יודע מראשששם תהיה הפרדה ומי שלא מעוניין בכך פשוט לא יגיע אזמה עובר עליכם??????????
23. מצבכם עגום! טפלו בעצמכם דחוףףףףףףף
חרדית גאה ,   באר שבע   (13.01.11)
זהו רצוננו הפרדה לשמור את צניעותינו וזה כל כבודינו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
24. זוהי זכותינו לשמור על צניעותנו בדרכנו שלנו!!!
חרדית מאושרת ,   ארץ הקודש   (13.01.11)
ואין לכם זכות להפריע לנו1!!!!!!!!!!!!!!!! ימותו הקנאים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
25. פשוט עצובבמה אתם מתעשקים!!!
(13.01.11)
26. דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה
שיראל חלומי   (13.01.11)

ויש להילחם במגמות הקיצוניות שהולכות ומשפיעות גם על החרדים עצמם וגם על הדתיים הלאומיים. הגיע הזמן לעצור את כדור השלג ההולך ומתגלגל כאן, כי אתם הרי הוכחתם שגם אם בחדרי חרדים אתם לא מזדהים עם המאבקים שמוביל חלק מכם, אין לכם כוח או אומץ לצאת נגדם. מה השלב הבא? אוטובוסי מהדרין בכל הארץ? בורקות לכולן? לכי תבדקי איך נראתה החברה החרדית לפני שלושים שנה ומה נהיה ממנה כעת.

זיגמונד פרויד השווה את הדת למחלת נפש, כי החולה או המאמין חי תמיד בחרדה שמה שהוא עושה אינו מספיק. וככה במקום לרחוץ ידיים פעם אחת, הוא ירחוץ ידיים ארבעים פעם ביום. או במקום להבין שהצניעות מגיעה מבפנים אז צריך להפריד, לכסות ולהתעלם. כמו למשל החרדים בנתב"ג שכיסו את הפנים שלהם בסמרטוט שחור כדי שחו"ח לא ישזפו עיניהם ולו שמץ של אישה זרה.

על זה אמר יהודי חכם אחד, שאם אתם כל כך חוששים מיצר הרע - תעקרו לעצמכם את העיניים. זו תהיה הדרך הטובה ביותר להבטיח שלא תראו שום דבר שאסור לכם.

27. חשבת לפני שכתבת?
(13.01.11)
למה לדתיים תמיד יש לוגיקה עקומה?
אף אחד לא כופה על *כל* הנערות החילוניות להצטלם בבגדים מינימליים, אף אחד לא כופה על *כל* הנשים לעשות הפלה. אני בחרתי לא להצטלם בבגדים מינימליים וכן לעשות הפלה, לדוגמה.
בציבור החרדי, לעומת זאת, כופים על *כל* הנשים והגברים להיות מופרדים, ומי שקובע את זה הוא גבר המוסמך לכאורה לדבר בשם בורא היקום בכבודו ובעצמו. אז אל תלמדי אותנו מה זה זכות בחירה.
אם לנשים חרדיות היתה באמת בחירה אז סטטיסטית חלק היו בוחרות בהפרדה וחלק בעירוב. אם *כל* החרדיות בוחרות, לגמרי במקרה, את אותו הדבר, אז או שיש פה נס סטטיסטי או שאין פה זכות בחירה אמיתית.
28. אבל לא זו הבעיה
י.   (13.01.11)

אף פסק דין לא יחייב אישה חרדית שרוצה לשבת בחלק האחורי של האוטובוס או גבר חרדי שמעדיף לשבת בחלק הקדמי של האוטובוס לעשות את זה.

אין גם פסק דין שאוסר על אגד לאפשר לנשים לעלות מהדלת האחורית.

 

הבעיה היא שיש אנשים שרוצים לשבת איפה שיש מקום ולא איפה שמכריחים אותם ויש אנשים שרוצים לשבת ביחד.

 

והם הרבה פעמים נתקלים האלימות וכפיה מצד הנוסעים תוך התעלמות מופגנת של הנהג.

 

 

29. צביעות חרדית
רועי ,   ת"א   (13.01.11)
האם במאה שערים ובבני ברק נשים לא צריכות להתנהל כחרדיות וב"צניעות"?
האם בבני ברק ובמקומות נוספים עסקים לא מחויבים להיסגר בשבת?
למה הכבוד הוא תמיד חד צדדי?

ת"א היא עיר של פלורליזם וכיבוד האחר, והפרדה של של גברים ונשים היא חשוכה ופרימיטיבית, ולא מעניין אותי אם את רואה בזה כמתנשא. זה שוביניסיטי, ומדיר נשים מעמדות של כוח. היינו מאמינים שזו הפרדה לשם הפרדה לולא הנשים היו אלה שתמיד יושבות למעלה. כמה נשים בעלות כוח יש במגזר הדתי? כמה ח"כיות? כמה מנכ"ליות? אני יודע שיש, אבל חלקן בטל בשישים.

לו הייתה דת שהייתה דוגלת בהריגת הבן הכור "למען השם" לא היינו מכבדים את זה, נכון? הכל שאלה של איפה שמים את הגבול ברב תרבותיות. ולדעתי הגבול צריך לעבור כאן.
30. אין דין האוטובוסים כדין היכל התרבות.
אריק   (13.01.11)
את צודקת לחלוטין לגבי היכל התרבות.
היכל התרבות הושכר מעיריית תל אביב להופעה פרטית ואם רוצים השוכרים לעשות הפרדה בין גברים לנשים שיבושם להם. ירצו התל אביבים, יפגינו נגד ההופעה בחוץ. ירצו להחרים את ההופעה לחלוטין? מה טוב.
אבל לא יתכן שיאמרו לדתיים איך לקיים את ההופעה.
אם הייתה זו הופעה ציבורית ממומנת ע"י העירייה, אזי היה זה סיפור אחר לגמרי ויש למנוע זאת.
ומה לגבי קווי מהדרין? כאן אסורה הפרדה. הפרדה בתחבורה ציבורית היא אפלייה פסולה.
לא טוב עשה בג"ץ שקבע כי הפרדה בהסכמה היא חוקית.
בהסכמה? אם ישנה הסכמה, מדוע לחוקק חוק? מה יש כאן לאכוף? תתכבדנה הנשים הדתיות וישבו מאחור ובאותה הסכמה ישבו האברחים מקדימה וחסל.
מדוע יש לקבוע הפרדה באוטובוסים ציבוריים ורק אח"כ להזכיר כי ההפרדה היא בהסכמה? ובכן הסיבה היא פשוטה - כיבוש המרחב הציבורי.
כאשר הקו הוא קו מהדרין, מי שלא מסכים להפרדה ויושב היכן שירצה זוכה למנה עסיסית של קללות (אם הוא גבר) או אפילו אלימות פיזית (אם היא אישה).
רוצים הפרדה? במחילה בביתכם, באוטובוסים פרטיים, אבל לא במרחב הציבורי הממומן ע"י המדינה.

ואם בגלגולי עיניים עסקינן? מדוע לא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת - בהסכמה כמובן. דתיים שלא רוצים לחלל שבת לא מחוייבים להשתמש בתחבורה בשבת.
האם לזה תסכימי או שתילחמי בגבורה על זכותו של החילוני לחוסר תחבורה ציבורית בשבת - בהסכמה כמובן.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה