|
1. לא הבנתי מה חדש... יש רכבות מגנטיות כבר שנים רבות
הוא פשוט "המציא" רכבת מגנטית של קרון אחד - מכונית פרטית. וואו, גאון!
|
|
|
2. זה לא איך שעובדות הרכבות המהירות ביפן? מה החידוש?
|
|
|
3. כבר נאמר מזמן שהצורך הוא אבי ההמצאה. רעיונות יפים. כל הכבוד!
|
|
|
4. יש רכבת כזו שפועלת על עקרון דומה ביפן.
|
|
|
חיכוך האוויר הוא גוזל האנרגיה המרכזי. התנגדותו עולה לפי ריבע המהירות, לכן דווקא במהירות גבוהה הוא 'אוכל' יותר ויותר אנרגיה.
|
|
|
6. במה זה שונה מרכבות מרחפות על מגנטים שקיימות כבר שנים רבות
ביפן ובמדינות נוספות , |
מה החידוש הגדול? |
|
(03.05.11) |
|
|
|
7. רעיון מעלוה אפשר לישם אותו ליחידות מיחדות לנשיאת משא כבד
|
|
|
8. הטכנולוגיה קיימת לרכבות אבל מכוניות מגנטיות עדיין אין בשוק
אגסי , |
רמת השרון |
|
(03.05.11) |
בהצלחה
|
|
|
מה שעובד 10 שנים ביפן עובד גם פה אכשיו ותוך שנה יעשו מזה רכבת ותוך שנתיים תיהיה רכבת מגנטית מדן עד אילת. אכן שנת 2545 תיהיה שנה נפלאה לרכבת ישרואל ונוימר אמן
|
|
|
10. אהבתי את ארגז הכלים שעוקב אחריי
מ. , |
קרית מוצקין |
|
(03.05.11) |
|
|
|
דווקא חיכוך עם הכביש כמעט ולא גוזל אנרגיה מהרכב (למעט כאשר בולמים). לומדים את זה בפיסיקה 1.
|
|
|
ברכבת היפנית (בוליט) המסילה היא זו שבעצם מייצרת את השדה המגנטי בכל פעם שהרכבת עוברת מעליה.
פה לפי מיטב הבנתי הרכב מייצר שדה מגנטי רק ע"מ לצוף באויר ומה שמזיז אותו זה מדחף (כמו רחפת).
מה שכן כדי שזה יעבוד צריך כביש מיוחד ולכן הרשו לי להוסיף פחחחחחחחחחח
אנחנו בישראל אפילו רכבת נורמלית אין פה.
|
|
|
13. טיפשים - הרכבת ביפן עובדת אחרת
באמצעות המיגנוט היא (כמו בהמצאה הנ"ל) מנותקת מהמסילה, אך ההתקדמות שלה מבוצעת גם היא באמצעות המיגנוט.
כאן ההתקדמות מבוצעת עם מדחף.
ההמצאה הזו היא למעשה שילוב של הרכבת מיפן (מניעת החיכוך עם הכביש) ושל אוירון (המתקדם באמצעות פלופלור).
ההבדל בין זה לאוירון ממוצע - שאין לו כנפיים אלא מגנטים.
|
|
|
14. סרטון של רכב מגנטי - מגניב
לינק לסרטון , |
חיפה |
|
(03.05.11) |
|
|
|
כאשר חושבים מחוץ לקופסא השמים הם הגבול.כל הכבוד ארז...על ההמצאה ועל הכבוד שהבאת עמך
|
|
|
16. ==תחפשו "מגלב",מדובר בטכנולוגיה משנות ה 30!==
ב 1984 התחיל הציבור הרחב להשתמש ברכבת כזו.(לא בארץ כמובן)
|
|
|
17. הרכבת ביפן אמנם עובדת על ריחוף מגנטי
אך ההנעה היא בעזרת שדות מגנטיים מתחלפים. כאן לפי התמונה ההנעה היא בעזרת מדחף...
|
|
|
תמיד אמרתי שלהשקיע בך 10,000 שקל בזמן הווה תמורת 10 אחוז מרווחים עתידיים כשתהיה מיליונר ותעשה EXIT , זאת עסקה משתלמת...
יאלה איפה חותמים ? :-)
|
|
|
מה היא ההמצאה?
יש רכבת כזאת שמרחפת מעל הפסים
אז זה לא המצאה
האם הרכב מרחף מעל האספלט? או כביש כורכר?
|
|
|
20. שיחקת אותה יא "ארז חורב"
סמי שמעון , |
חדרה |
|
(03.05.11) |
|
|
|
מטוס הבנוי בצורה אירודינמית ונע במהירות 400 קמש קרוב לפני הקרקע היכן שהאויר צפוף יותר צורך הרבה יותר דלק ממכונית.
|
|
|
22. ברור, ואני המצאתי חללית שטסה יותר מהר ממהירות האור.
|
|
|
23. חיכוך עם האוויר אינו זניח בכלל !
צריך קצת לחלום , |
כדי להתקדם טכנולוגית |
|
(03.05.11) |
במהירויות גבוהות חיכוך האוויר הוא דווקא הכוח שהכי "מעיק" על הרכב !
כדי להגיע למהירות של 400 קמ"ש צריך לנסוע בכלי רכב מאוד אווירודינמי.
הפיתרון שאני מציע : לסבסד פרארי לכל פועל :)
|
|
|
24. ילה, אני בעד. בקרוב בכבישי הארץ- פקקי אוויר
חוץ מזה קייל מהתוכנית קייל איקס וויא, פיתח סקייטבורד מגנטי שנוסע ומרחף באוויר.
חחח... :-)!
|
|
|
25. שטות מוחלטת
מהנדס, אוירונוטיקה |
|
|
(03.05.11) |
משוואת האנרגיה של הרכב תלויה במהירות. הספק החיכוך במיסבים (לא עם הקרקע, כן, אלא במיסבים), יחסי למהירות הנסיעה. הספק החיכוך באוויר - גרר אוירודינמי - יחסי למהירות בשלישית. לכן, במהירויות גבוהות, כלומר מעל 50 קמ"ש, הגרר האווירודינמי הוא הדומיננטי. זו הסיבה שלמכוניות יש חתך אווירודינמי... אם זה היה עולה להן רק באחוז אחד מהדלק, אף אחד לא היה טורח. בפקולטה אמורים לדעת את זה.
|
|
|
26. מה ההבדל בין זה ובין המגלב הגרמני המדהים??
|
|
|
27. אם זה יבשיל למוצר, העולם ירוויח לא ישראל.
יהב , |
רמת השרון |
|
(03.05.11) |
|
|
|
28. 99% מהאנרגיה מנוצלת כדי להתגבר על חיכוך הגלגלים
החיכוך בין הגלגלים לכביש הוא מה שמאפשר לרכב להתקדם.
מומחים משקיעים הרבה מאוד מחשבה וניסויים כיצד להגדיל את החיכוך הזה. זו גם הסיבה שצמיגים של מכוניות מרוץ, לכביש יבש, הם חלקים לחלוטין.
|
|
|
29. איזה המצאה מדהימה?! ביפן יש רכבות מגנטיות כבר שנים
|
|
|
קצת מזכיר את חזרה לעתיד לא?
| |