בלייזר  בלייזר לא בשימוש  נצחונות
סאבוניס של פעם
ערן סלע
פורסם: 12.07.11, 14:24
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות ב-27 דיונים
1. מסכים
מוטי   (13.07.11)
השיא שלו היה בתקופה שהחליף את טאקאצ'נקו בנבחרת ברית המועצות.רק חבל שהלך לוואיאדוליד בספרד במקום ישר לnba.
2. סבוניס טוב מהאדמירל
דני האדום   (13.07.11)
בשלוש דרגות, ההשוואה לא במקומה
3. דווקא ראינו את סאבוניס בשנות השמונים
זהר פסוניאן   (12.07.11)
ז'אלגיריס קובנה החליפה את צסק"א לשנתיים כאלופת ברית המועצות, והציגה סנטר מזן חדש: במקום טקצ'נקו הדובי והגמלוני זרח על הפרקט סאבוניס הזריז, החכם והאתלטי.
אגב, גם המפגשים האלו היו בבלגיה הנייטרלית, עקב מסך הברזל.
4. הגיוני
ROKI   (12.07.11)
אם סבוניס היה מגיע צעיר
ואם פטרוביץ לא היה מת בתאונת דרכים
ואם גאליס ואוסקר שמידט היה מגיעים לנבא (סליחה, שמידט ברזילאי משום מה)
ואם לארי בירד או סטוקטון היו נולדים באנגליה
ואם לא היתה שביתה וקטש היה מגיע לנבא ומשפר בטירוף את משחקו ולא נפצע
ואם היו מצלמות לפני שישים שנה שהיו מצלמות את גורג מיקאן.

רק אם דברים אלו היו קוראים אז אולי נוביצקי לא היה האירופאי הכי טוב בזמנים.... אולי, אף אחד לא יכול לדעת מה היה קורה אילו.

אבל היות שדברים אלו לא קרו, אז נוביצקי נחשב לאירופאי הכי טוב בכל הזמנים כנראה בעיני רוב העולם, גם אם לא היה הופך לאלוף עולם שמביס את לברון לדויין וייד (אני חוזר, במו ידיו ורגליו הביס את לברון גיימס ודויין וייד). ולא נספיד אותו - הוא עדיין בשיאו.
5. איזה כיף
דוד   (13.07.11)
הוא ענק
עשית לי את הבוקר
6. איך אפשר להגיד עליו שהוא כ"כ טוב
(12.07.11)
אם הוא שיחק רק שש עונות? יכול להיות שהיה לו פוטנציאל עצום אבל הוא הגיע זקן ל-NBA. הוא ממש לא האירופי הטוב ביותר. אני לא אומר שנוביצקי כן, אבל נוביצקי ללא ספק יותר גדול ממנו. כנראו יתרום 15 שנה של משחק נהדר ויפהפה לליגה הטובה בעולם. להוליך קבוצה לאליפות עם ממוצעים שכאלו זה לא עניין של מה בכך. נראה לי שסתם התלהבת יתר על המידה מאיזה שחקן שלא זכה למספיק חשיפה. אולי הוא הטוב ביותר באירופה אי-פעם ,אך הוא לא מתקרב להיות האירופי הטוב ביותר ב-NBA.
7. ומה עם פטרוביץ'?
דב ,   מרכז   (12.07.11)
אמנם קשה להשוות, בגלל קריירה כל כך קצרה, אבל אין ספק שפטרוביץ' היה אחד האירופאים הכי כישרוניים שאי פעם שיחקו את המשחק.
8. אתה צודק, אבל...
מיקי ,   גני תקווה   (12.07.11)

גם דראזה היה נפלא ומי היה יודע לאן היה מגיע אלמלא אותה תאונה,

וגם קשה לדעת איך היו מסתדרים שחקנים אירופאים נפלאים בנ.ב.א בעשורים לפני שהחלה החדירה לליגה - מנגין כבר אמרת, אנטונלו ריוה, מרזורטי והמוני היוגוסלאווים של פרטיזן, בוסנה סרייבו ועוד ועוד.

9. חולק עליך
אייל ,   יבנה   (13.07.11)
נוביצקי נחשב ובצדק לארופאי הגדול בכל הזמנים והיה נחשב כך גם אם לא היה זוכה באליפות.

המספרים שלו משמעותית טובים מכל הארופאים האחרים ובעקביות ולאורך שנים.
אם סאבוניס היה מגיע ל
NBA
בגיל צעיר אולי זה היה אחרת אבל אנחנו עוסקים פה באם בלבד.
10. לא מסכים - אבל ממש לא
אלון ,   כפר סבא   (12.07.11)
הוא היה ענק נחמד מקסימום.

שחקן מצויין ואימת אירופה במשך שנים אבל בשנות ה 80 הוא היה נעלם מאחורי מוזס, קארים, רוברט פריש, וולטון, רלף סמפסון (שגם יכול היה להיות עילוי ללא הפציעות) ועוד רבים אחרים.

נחמד שהוא מוסר לפעמים כמו ג'ייסון ויליאמס אבל עדיין דרק הרבה הרבה יותר משמעותי ממנו.

זו דעתי האישית הצנועה...
11. תשמע...שכנעת אותי...
גלעד ,   חיפה   (12.07.11)

סאבוניס הוא כח מתחת לסל עם דאנקים שלא היו מביישים את שאקיל , מכדרר מצויין , מוסר בחסד גם מסירות על הפרקט וגם על מגרש שלם , מיקום מצויין , תנועה מעולה לקבלת כדור , קליעה טובה מכל המרחקים והכל בזרימה מעולה . יש שם גם כמה באזר-ביטרס שמראים על ווינריות...

הוידאו הזה שינה לי לחלוטין את האופן שבו תפשתי את סאבוניס (בעיקר במאבקים מתחת לסל מול מפלצות כמו שאק) . במחשבה שניה ,

סאבוניס לא זכה באליפות , ונכון שלא מודדים גדולה על פי פוטנציאל בלבד , אבל מאוד יכול להיות שהפעם אפשר לחרוג . נוביצקי שחקן גדול , אבל סאבוניס הצעיר נראה מוכשר ממנו וסאבוניס של פורטלנד לא נופל ממנו.
12. מילת המפתח היא "אם"...אם ואילו ואולי...אבל הוא לא הגיע
אייל   (12.07.11)
ל NBA כשהיה צעיר ובריא, ולכן הוא גם לא האירופאי הכי גדול אי פעם, נוויצקי כן הגיע ולכן הוא כן האירופאי הכי גדול אי פעם, צריך להתעסק בעובדות ולא בספקולציות, ואם פטרוביץ' לא היה נהרג, ואם ברקוביץ' היה חותם באטלנטה, ואם קטש לא היה חוזר לאירופה בשביתה ואז נפצע ואם אליהו היה עובד על ההגנה שלו....אם ואם ואם...

זה כמו שאני אגיד שאם אני רק הייתי מתחיל להתאמן בכדורסל מגיל 3, והייתי עובד על הקליעה והאתלטיות שלי כל יום במשך 8 שעות אז הייתי השחקן כדורסל הטוב בהיסטוריה ולכן צריך להכתיר אותי ככזה, מה לעשות שלא עשיתי את זה, ולכן אני היום רק כותב טוקבקים ארוכים במקום לקבל הזמנה להיכל התהילה.
13. לייק (+1)
(12.07.11)

14. Sergei Belov
Bora Stankovitch   (12.07.11)
is the best European player of all times in my opinion - he was voted number 1 by the players a few years ago when the top 35 players of all times were selected 
15. ואם... ואם... ואם...
(12.07.11)

בוא נתעסק אך ורק בעובדות. נוביצקי עשה מה שאף אירופאי לפניו לא עשה, הוא הוביל קבוצה לזכייה באליפות הNBA.קוקוץ' זכה בתור שחקן ספסל ופארקר כהשחקן השלישי בקבוצה.

16. יופי
אורן ,   גבעתיים   (12.07.11)
יופי של כתבה. קצר לעניין ותמציתי
17. 9. אני איתך כל מילה בסלע
יעקב   (13.07.11)
18. הכותרת הנכונה לכתבה
(13.07.11)
"האירופאי שהיה יכול להיות הכי גדול אי פעם בNBA, אם הפוליטיקה הבין גושית לא היתה דופקת אותו"

סבוניס היה כזה והיה כזה, אבל הארופאי המשמעותי ביותר בNBA? ממש לא.
19. מסכים
רונן   (13.07.11)
פשוט שחקן מדהים.
הסנטר עם אינטיליגנציית המשחק הגבוהה ביותר אי פעם.

אם הקטגורייה הייתה "שחקן האו בי איי הכי טוב שבא באירופה"- נוביצקי לוקח.
אם הקטגוריה היא "השחקן האירופי הטוב בכל הזמנים", אז אני חושב שזה סבוניס.
היה פשוט מדהים לראות אותו משחק.
20. לא מסכים
המבין   (13.07.11)

זה נכון אמנןם שאי אפשר להשוות בין שחקנים מתקופות שונות - אבל עדיין אף אירופי לא השיג את מה שנוביצקי השיג ב-NBA.  זכייה ב-MVP (היחיד), אליפות (בתור הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה תוך תצוגת פלייאוף מהגדולות שהיו), ויציבות התקפית מטורפת לאורך עשור. תוסיף לזה גמר אליפות אירופה עם נבחרת של נגרים, קלילות מופלאה בגובה 2.12 (שעם כל הכבוד ל-2.20 של סאבוניס, שמה אותו בכיס הקטן), חכמת משחק, אינספור הופעות באולסטאר - מדובר באחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק (כן, גם אם מיאמי היתה לוקחת אליפות).

 

סאבוניס, קוקוץ' והשאר היו באמת גדולים, אבל קריירת ה-NBA של נוביצקי מאפילה על כולם..

21. נוביצקי כנסו כנסו
רון ,   ירוחם   (13.07.11)

אפשר לדבר עד מחר על השחקן הזה והשחקן הזה אבל בשורה התחתונה לא היה כוח דומיננטי אירופי בNBA כמו דירק שסוחב לבד על הגב שלו את דאלאס כבר יותר משמונה שנים והעונה הגדיל לעשות וגם לקח אליפות כשהוא כן הוא שחקן אירופי מגרמניה הופך להיות הMVP של הסדרה .

רק לצורך העניין מישהו פה יכול להגיד לי מי השחקן שהכי מזוהה עם דאלאס בעשור האחרון ? רק לנוכח התשובה הברורה במקרה הזה מוכיחה שאין גדול ממנו בהיסטוריה של הכדורסל האירופי.

אני אשמח לקבל תגובות אבל כאלה שמביעות רצינות בלבד ולא טיפשיות

22. כל מי שחולק על הכתבה , לא ראה את סבוניס בשיאו
גיל   (13.07.11)
הוא הגיע לNBA הרבה אחרי השיא
23. נוביצקי.
רועי... ,   ג'מצ'י הגדול מכולם   (13.07.11)
סבוניס היה ענק בלי שום ספק...
היה דומיננטי בנבחרת שלו בעיקר ובקבוצות שלו גם כן.
עם כל הכבוד,כל מה שהוא השיג בקריירה שלו זה גביע אירופה אחת (יורוליג של היום) משני מעמדי גמר וכמה תארים עם הנבחרת.
באנביאיי הוא שיחק נהדר אבל לא בקבוצה מדהימה והוא לא היה הסטאר שלה,למעשה לא היה להם ממש סטאר.
לצורך העניין פטרוביץ' השיג שני גביעי אירופה ושני גביע מחזיקות עם ציבונה,אותם תארים בנבחרת וזה עד גיל 29 !!!
כולל עונה וחצי אחרונות בניו ג'רזי של מעל 21 נקודות למשחק והופעה באולסטאר ! מה שסאבוניס לא השיג.
הבעיה האמיתית עם פטרוביץ' זה שהוא לא סיים את הקריירה בגיל מבוגר יותר כמו כולם לכן אי אפשר לדעת אם הוא היה דועך,נשאר עוד שחקן סקורר בקבוצה זניחה מאוד או עולה לגדולות.
קוקוץ' השיג 3 גביעי אירופה ו-3 אליפויות אנביאיי אבל הוא לא היה הבורג המרכזי,הוא לא לקח את הזריקות הגדולות ובנבחרת הוא היה בורג משני וחלש מאוד.
נוביצקי לעומת כל אלה שיחק בנבחרת חלשה מאוד (ישראל לרוב הייתה טובה יותר לצורך העניין) והביא אותה לגמר אליפות אירופה שם רשם 25 נקודות ו10 ריבאונדים מול יוון החזקה שניצחה,אגב אחרי סל נצחון ו27 נקודות על ספרד כולל רייס,נבארו וגרבחוסה בחצי הגמר.
משחק בדאלאס שהיא קבוצה שקיימת מתחילת האנביאיי ומעולם לא הגיע לגמר עד שהוא הביא אותם ב2005 אחרי פלייאוף ענק (37 נקודות ו15 ריבאונדים במשחק 7 מול סן אנטוניו כולל סל ופאול שכפו הארכה ו-50 נקודות על הראש של פיניקס).
והפלייאוף האחרון היה פשוט תצוגה דומיננטית שלו עם סלי קלאץ',ווינריות,קור רוח מגוחך פשוט מקו העונשין (שבר 3 שיאי פלייאוף !!!) ומנהיגות.
הוא המכונה המושלמת (אם תקחו בחשבון שאף אחד מהם לא שחקן הגנה גדול) עם סלים מכל טווח ובלי שזה משנה כמה אנשים שומרים אותו ובאיזה זוית מהסל הוא נמצא,ושמגיעות השניות האחרונות....המניה הכי בטוחה בליגה.
10 הופעות אולסטאר,MVP של העונה הסדירה (האירופאי היחיד בהיסטוריה),MVP של הפלייאוף.
וככה בשביל הבידור....מלך השלשות באולסטאר ב2003,והוא 2.13 כן ?!
אמרתם דומיננטיות אמרתם נוביצקי...השחקן האירופאי הגדול אי פעם !!!
24. אם כבר הולכים על "אם"
(13.07.11)

אז פטרוביץ' הוא הגדול בכל הזמנים.

 

עובדה שכשהוא היה באירופה, קבוצה שעצרה אותו על עשרים ומשהו נקודות החשיבה זאת להישג. הוא היה בלתי ניתן לעצירה במובן הפשוט של המילה (המובן הפשוט= ברד של נקודות בלי הפסקה, ולא כל מיני דברים "נסתרים" שהרבה פעמים רק המומחים מבינים...).

 

אם הוא לא היה נהרג... אם...

25. תשימו לב בבקשה
שלום   (13.07.11)
לכל המגיבים שנתפסו לקטע של האם ואם ואם ואם. הבן אדם כותב בצורה הכי גלויה שהוא נהנה לשחק לרגע בשיח הקבוע של האוהדים "מי יותר טוב ממי" ולכן מרשה לעצמו להתעלם מפרמטרים מסוימים ועושה את זה אפילו בחן. לא משנה אם סאבוניס הוא כן הכי טוב או לא הכי טוב, הכתבה חמודה והוידיאו מוסיף וזה מה שחשוב כאן.
26. איזה שטויות
o.c   (16.07.11)
נוביצקי הכי גדול בהיסטוריה לא רק בגלל האליפות האחרונה אלא כי לא היה אף פעם שחקן אירופאי דומיננטי כמוהו באנ.בי.איי, שחקן שלחלוטין מוביל את הקבוצה שלו, שחקן עם 10 הופעות באול-סטאר (דינו ראדג'ה אומר שסאבוניס "יכול היה להיות 10 פעמים אול-סטאר - נוביצקי כבר עשה את זה), שחקן שזכה ב MVP של הליגה ושל הגמר ושמשנה את העמדה שלו עם היכולת המדהימה שלו לקלוע באמת מתי שבא לו.

בגלל שהוא כזה בלתי ניתן לשמירה הוא האירופי הכי גדול והבינ"ל הכי גדול אי פעם. סאבוניס היה אדיר אבל לא הגיע למקומות האלה אף פעם
27. סבוניס גדול
א   (20.07.11)
ולא רק בגוף. בכדורסל נוביצקי קצת יותר...
חזרה לכתבה