יחסים  ייעוץ  היכרויות ודייטינג
הוא מתאים לך רק אם הוא עושה לך טוב
שרון שחף
פורסם: 19.07.11, 14:24
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 116 תגובות ב-43 דיונים
1. נגעת לי בלב!!!
מוש השור ,   קרית טבעון   (19.07.11)

תמיד זה מרגש כשמישהו מצליח לקחת "ערמה" של

רגשות, בלבול, מחשבות, תחושות, התנסויות וחוויות

ולנסח אותן במילים, כמו שאתה עצמך - בחיים לא היית מצליח!

פשוט "לתרגם" אותם מ"ערמה" לטור בערוץ יחסים של YNET

שרון שחף, את מדהימה! ואיך באת לי בזמן לעשות לי סדר בראש... (-;

 

2. "גברים" לא רציניים וחסרי תועלת !
קפדנית ,   משמעת בריאה   (19.07.11)
אצלי כל מי שלא ידע את מקומו, קמצן, לא מחונך ולא ידע להתיחס לאישה בכבוד היה נמחק, נחסם ומושלך מיד לפח האשפה.  קל מאוד לזהות את המפסידנים שנכשלים מיד במבחנים הראשונים של נימוס, נדיבות וחוסר נכונות לשרת. אני ממליצה לכל אחת שלא לבזבז אנרגיות מיותרות על "גברים" לא רציניים וחסרי תועלת !
3. אני כבר הבנתי משהו לגבי סוג הבחור ש "עושה לי טוב"
מפוכחת   (19.07.11)
יש הרבה דרכים לעשות לי טוב.. לפנק אותי לפעמים, תמיד תמיד להגיד לי רק דברים טובים...אבל אני מצטערת להגיד, זה נחמד לזמן קצר, אבל זה לא תופס אצלי חזק, כי אני נראית טוב ואני רגילה שזה תמיד ככה.
דווקא כל ה "טוב" הזה גורם לי לחשוב שהם לא רואים מי אני באמת, והם לא אוהבים אותי באמת. הם עיוורים.
דווקא בן זוג שרואה אותי - שמקבל את השטויות שלי ואת השריטות שלי ואת הרגעים הרעים שלי - זה הבן זוג שהכי עושה לי טוב, יותר מכאלה שהם פשוט "טובים" אליי.. כדי לאהוב אותי באמת צריך לאהוב גם את הצדדים הפחות טובים שלי, מה לעשות, לאהוב את הצדדים הטובים שלי זה קל !
גברים מתחברים למראה החיצוני שלי בקלות, אבל
מי מקבל את הבעיות שלי?
מי מקבל את השריטות שלי?
מה שעושה לי טוב זה בן זוג שהוא לא מתנהג איתי כמו עיוור מאוהב שחושב שאני מושלמת, כי אני לא.
עושה לי טוב בן זוג שגם מכיר טוב את הצדדים הרעים שלי, שרואה אותי, שקורא אותי, שרואה את החולשות שלי ואת הבעיות שלי, שיודע לקבל אותם ולרצות אותי למרות הכל, כי זה לא נקרא אהבה אם מתאהבים בחיצוניות שלי בלבד, זה סתם חרמנות, מצטערת.
4. הזוי...
משה ,   רחובות   (19.07.11)
אני ,אני, בשבילי , ואוד פעם אני. מאמנת לנרקיסיזם חולני...
5. וואו!!!
אני   (19.07.11)

אני נמצאת אחרי פרידה ומנסה למצוא נחמה בלקרוא כתבות ולהבין מה קורה לי...פשוט הכתבה מתארת במדויק את מה שעובר עלי, ואף עושה סדר במחשבות

תודה לך!

6. הסתייגות...
אחד ,   תל אביב   (19.07.11)
זה נכון אבל חייב להיות הדדי .גם הבן זוג חייב להרגיש שטוב לו איתך.התחושה היא דו כיוונית ולא חד כיוונית.אני משווה זאת לפונקציה מתימטית של 2 משתנים אם הם מתואמים מקבלים גרף סימטרי אם אינם מתואמים מקבלים קישקוש.
7. כתבה מדהימה
בר ,   תל אביב   (20.07.11)
הצלחת להעביר במילים את מה שאני מרגישה ואני בטוחה שעוד רבות כמוני...
עשית לי סדר בראש ונתת לי לגיטימציה הגיונית וריאלית להמשיך ולהיות חזקה אחרי פרידה עם בן זוג שלא עשה לי טוב, אך היה בו "הכל" כבייכול.

תמיד אמרתי לעצמי שאדע שמישהו עושה לי טוב אם כשאני איתו אני הופכת להיות אני יותר טובה (יותר מאושרת, פתוחה, נינוחה ומנצלת את מלוא הפוטנציאל שבי), והאקס פשוט הוריד אותי למטה...

תודה לך!!!
8. כל כך נכון
מזדהה   (20.07.11)
וואו...הכתבת הזו באה לי בזמן הנכון
בראש את יודעת בוודאות שהוא לא בשבילך...אבל תמיד את חושבת שזה באשמתך, הייתי ככה ולא היית ככה
אנחנו צריכות להפסיק להאשים את עצמנו!
9. הסיפור שלי
חדרתית   (20.07.11)
לי היה חבר שהיה עושה לי את המוות. תמיד היה גורם לי להרגיש לא בסדר עם עצמי... היה לי מאוד קשה עם זה וגם עם זה שהוא גרם לי להרגיש חסרת משמעות עבורו... תמיד אני הייתי עושה ומשקיעה והוא לא היה עושה לי שום דבר רומנטי !!! כשהתפכחתי זה היה מאוחר מדיי בשבילו וכל ההתחננויות שלו לא עזרו... הוא אמר שהוא ישתנה...ככה זה גברים תמיד כשהם מאבדים משהו הם רוצים אותו יותר כי פגעתי לו באגו... בכל מקרה אחרי חודשיים וחצי שלא דיברנו חזרנו לקשר כי התגעגעתי והייתי סקרנית מה קורה איתו... ראיתי שינוי לטובה דווקא וראיתי שהוא באמת רוצה אותי כמו שאני ובאמת מצטער... עכשיו אנחנו ביחד כבר כמה חודשים טובים ומשום מה הגלגלים התהפכו אני זאתי שנהנית מהקשר והוא זה שמשקיע ורומנטי :)
אבל גם אני משקיעה אל תדאגו !
10. ומה אם מה שאת צריכה לעשות???
פטריק הקדוש ,   קו-סמוי   (20.07.11)

אני מאמין ששני בני הזוג צריכים לעבוד לפרנסה אך מטלות הבית הן על האישה.

גבר לא צריך  לנקות לבשל לכבס לקלח את הילדים או כל דבר אחר.

אישה-שהיא אישה אמיתית-מכינה לגבר של קפה ברגע שהוא מגיע הביתה.

אם הוא מגיע לפניה-שתדאג שתהיה לו ארוחה חמה(הוא יחמם במקרו).

עדיף שלא כמובן-האישה צריכה לדאוג להיות חצי שעה לפני בעלה בבית כדי להכין לו אוכל חם.

צריכה לעבוד עוד  שעות?? צאי מוקדם מהעבודה בכל זאת-אחרי שהוא יוכל לשובע תעבדי מהבית כאשר הוא צופה בטלוויזיה ושותה בירה קרה שהגשת לו.

 

בדיוק בשביל זה יש היום הרבה גירושין-כי נשים לא מתנהגות ככה.

איפה הנשים של פעם??.

11. כל כך נכון!
אלה   (20.07.11)

פשוט לסמוך על ההרגשה הפנימית......

12. כתבה נכונה ומדוייקת,כל מילה בסלע.
לילך   (20.07.11)
13. אנחנו חיים בעולם של אילוצים, שקובעים את מהלך חיינו.
ישראל ,   השרון   (19.07.11)

 

גם  אילוצים וגם משהו שאין לי דרך טובה יותר להגדירו מאשר "גורל", קובעים את מהלך חיינו, יותר מכפי שנעים לנו להודות.

 

אני סבור שאין רק אדם אחד שמתאים לנו. ישנם הרבה אנשים מתאימים, אבל אין לנו דרך לפגוש ולהכיר את כולם. בסופו של דבר אנחנו מכירים רק חלק זעיר מהם. ומתוך החלק הקטנטן הזה, לא כולם מתאימים, בגלל  נסיבות חיצוניות.

נניח, מישהי מאד מתאימה לנו, אבל היא כבר נשואה.

 

אז מה אנחנו בעצם עושים?

אנחנו מנסים להעריך מה מצבנו.

האם יש לנו סיכוי סביר למצוא זיווג  טוב יותר?

האם מציאת הזיווג הטוב יותר יכולה להיעשות בתוך חלון זמן מסוים?

כך ניתן להניח, שמי שכבר מבוגרת יחסית, וחפצה בילדים, ואינה חפצה בפתרון של בנק הזרע, תהיה נוחה יותר להתפשר.

"הוא מתאים לה רק אם הוא עושה לה טוב"?  - תלוי מה אנחנו מגדירים כ"טוב", תלוי מה היא מגדירה כ"טוב".

ההגדרה  "טוב" יכולה לעבור שינוי עם השנים. מ"אדם שנעים לי איתו", ל"אדם שאיתו אוכל לבנות משפחה, שיביא איתי ילדים לאוויר העולם, ושידאג היטב לכלכלת כולנו".

ההרגשה הטובה שהיא חשה עם אקס מסוים, שעליו ויתרה, ושאת אותה הרגשה  כותבת-הטור  מעודדת אותה לחפש שוב, יכולה להיות משהו שקשה למצוא בנסיבות הנוכחיות. או בחלון הזמן הנוכחי.

 

בסופו של דבר, אנחנו מחליטים מה טוב לנו.

ואת החלטותינו אלה, לא תמיד אנחנו מקבלים בחוכמה.

לעיתים אנחנו טועים.

ואנחנו נדרשים לשלם על טעויותינו.

אבל גם אם ההחלטות שלנו נכונות, לעיתים החיים כופים עלינו את עצמם.

נניח, לצורך הדוגמה, שמישהי בחרה בן-זוג  יאה ואף מתאים.

עדיין הוא יכול להתאהב באחרת ולעזוב, להתברר כעקר, למות בתאונה, לשקוע בדיכאון, לחלות, מה שתגידו.

או כמו ש"תרופה למכה" ציטטה לי לפני זמן מה (והיא ציטטה באידיש, כראוי):

"הבנאדם חושב ומחליט, ואלוהים צוחק."

צודקת.

 

14. תתגברו כבר ילדודס. קשר רומנטי מושלם יש רק באגדות
(20.07.11)
במציאות הנסיך מתנהג לפעמים כמו שרק והנסיכה מתנהגת לפעמים כמו המכשפה הרעה...
15. אוטוסוגסטיה
(20.07.11)

אך חולשה רגשית או פיזית בהחלט תעיד שיש כאן הבנה אינטואיטיבית, עמה לא יוכל השכל להתווכח, שמשהו כאן, כפי שנוהגים לומר בנימוס, "לא מריח טוב".

 

אני חייב לציין שמחקרים רבים מעדים שהגוף מגיב למחשבות שלנו מבלי להבחין אם המחשבה מציאותית או דמיונית.

ולכן יש אפשרות לעבוד על הגוף מבלי כוח רצון פשוט דרך חיזוקים חיובים דימיון מודרך, הגוף יגיב בדיוק אותו דבר לכל מחשבה שאנו נחשוב.

 

 

16. כל כך נכון שזה כואב.
לימור גנור   (20.07.11)

כל כך נכון שזה כואב.

שרון שחף תמיד מדהימה אותי בתובנות שלה.

אני קוראת כל דבר שהיא כותבת ונהנית ממנו.

17. תגובות ל 2-3 . אתן לא מחפשות בן זוג אתן מחפשות ספונסר לחיים
מתן ,   ראשון לציון   (20.07.11)

מי שרוצה מתכון לזוגיות שנדונה לכשלון זה להתחבר לנשים שכתבו בהערות 2 ו.3

בסיגנון של "תיקח אותי" "תיקנה לי" "תבזבז עלי" "תפנק" רק תחמיא לי" וכד'

תוך זמן קצר הגבר יאבד את האישיות שלו יהפוך לכלי שמשרת את הבחורה כספי ומעשי.

במצב של אי שיוויון בנתינה אין סיכוי שמערכת תחזיק מעמד.

גברים צריכים לנער מעליהן את הנצלניות גם אם צריך לעמוד מולה לצעוק בקול חזק: "עם אשה כמוך אני גאה להיות קמצן"

18. כמו כל פסיכולוג, נחמד לשמוע אך לא מחדש דבר
סיגל   (19.07.11)

כתוב מצוין. הכל כאן נכון. אך שוב, אין כאן שום דבר שלא ידעתי או לא העלתי על דעתי בעבר.

אני רוצה פעם אחת להכנס לאחד מטורים הללו וללמוד משהו חדש, או להבין משהו שלא הבנתי קודם.

19. לא יזיק אם תעסיק אותה מדי פעם המחשבה אם היא עושה לו טוב
(19.07.11)

 

כל הטורים הנשיים לעולם לא עוסקים בכלל בשאלה אם היא עושה טוב לגבר שאיתה. רק היא קיימת בעולם. גברים לא צריכים כלום.

 

אז... או שלדעתן זה מובן מאליו שהן עושות טוב לגבר שאיתן, עד כדי כך שלא צריך בכלל לדון בזה, או שזה בכלל לא חשוב, וגם אז לא צריך לדון בזה.

 

אלה הנשים של ימינו.

20. יש לי את כל זה עם חבר נשוי
מתלבטת   (19.07.11)
אני גרשה נאה מאד בשנות הארבעים פלוס עם שני ילדים בוגרים.יש לי את המערכת הכי נפלאה ,קרוב ל5 שנים,עם אדם נהדר אבל הוא נשוי.באופי שלי אני אוהבת עצמאות אבל עדיין מידי פעם מתלבטת.ניסיתי בידיעתו והסכמתו להכיר גברים דרך האינטרנט והיו לי אכזבות קשות.הקשר איתו עושה לי טוב אבל מסביב,קרובי דוחפים שאנסה ווהתלבטות נמשכת מידי פעם והם מכירים אותו ומעריכים אותו וגם שני ילדיי.פשוט כל הדברים הטובים שכתבת נמצאים בקשר שלנו.נשמע נדיר או הזוי אבל זו מציאות.
21. יש לי את כל הטוב הזה עם נשוי
גרושה מתלבטת   (19.07.11)
אני גרושה נאה בשנות הארבעים פלוס+2 בוגרים.מצד אחד ממש נפלא אבל מצד שני ספק. וזה כבר יותר מ4 שנים.לי נהדר אבל תמיד ספקות וגם קרובי שמכירים ומעריכים אותו לוחצים ליצור קשר אחר.ניסיתי הרבה,בהסכמתו וידיעתו,והתאכזבתי מאד. עצתכם.
22. פשוט כל מילה נכונה.
ירדן ,   בת ים   (20.07.11)
כמה שזה נכון... ואו..
23. הוא מתאים לך
אחת שיודעת   (20.07.11)
הוא יתאים לך שתקבלי אותו,לא שברירת מחדל אלא אם הוא גורם לך לחייך,קשוב,איש שיחה,תומך בך,ולצערנו בימנינו אין גברים כאלה,תלמדי לאהוב את עצמך,ולהעסיק את עצמך בדברים שאת אוהבת,ותלמדי בחיים לא להתפשר..
24. נכון ולא נכון כי כל קשר ייחודי בפני עצמו
סתם 1   (20.07.11)

והחוויות המשותפפות מעצבות את הקשר

בעליות או מורדות צריך להיות ביחד, אלא אם כן הגבר מכה אותך או מקלל אותך

 

25. זה בגלל שאתן חייבות לנתח כל פאקינג דבר
(19.07.11)
חסר לכן מנגנון בסיסי שקיים אצל כל גבר

להגיד "פאק איט" ולהשאיר את זה על המדף מבלי להתעסק בזה

פיזית בלתי אפשרי אצלכן

אתן תחפרו למעמקי המעמקים ותגיעו למסקנות הזוייות על גבול הביזאר ותתבלבלו לגמרי בדרך
26. לא מסכים - נא לקרוא ולהגיב !
איתי   (19.07.11)
קשר טוב מבוסס על קשר בין בני הזוג.
אם הם מסוגלים לבוא ולהגיד את אשר על ליבם, בלי "להחזיק" בפנים, אלא לשתף ולהגיד - אין שום סיבה לחוסר התאמה ולתחושות שאת מדברת עליהן.
הרי אם הוא לא עושה לך טוב, למה את לא אומרת שום דבר ?
גברים אמיתיים, הם גברים שיקשיבו ויתמכו. וגם אם קשה להם - הם יהיו שם בשבילך כשתסבלי ותבקשי רק חיבוק.

אם נותנים לרגשות ולתחושות האלה להתפתח, הם יחדרו לכל חלק במערכת היחסים. למרות זאת, אם מתמודדים איתם כמו שאוהבים באמת - הרי שיש פה קשר מנצח של הכל.
וכשמבינים זאת - אין שום דבר שלא יכולים להתמודד איתו !
27. בתור גבר - מסכים ולא מסכים.
מישהו   (19.07.11)
מסכים:
גבר שלא עושה לך טוב פיזית (מתעללים) ונפשית (בכוונה) צריך לזרוק.

לא מסכים:
גבר שאת אוהבת ומראה את זה בדיוק כמו שהוא רוצה יחזיר לך בטוב פי כמה.
כי ככה הגברים הטובים מתנהגים.
אם תשבי ותחשבי כל הזמן "מתאים לי?" או "יש פה משהו מסריח" איך הקשר יתקדם ?
למה לבוא ברע ?
28. ואם המחשבות האלה הן מה ש"דופקות" את הקשר והגבר מרגיש?
אחד הגברים   (20.07.11)
29. גם לי יש הסתייגות
סיוון ,   ת"א   (20.07.11)
היה לי חבר שהיה מקסים שעשה את הכל כמו שצריך למרות שפה ושם היו ריבים והרגשתי לא משהו לגביו. לכן תמיד חיפשתי משהו יותר טוב.
בסיכומו של יום אני הייתי זו שהתנהגתי אליו לא כמו שבת זוג צריכה להתנהג ולכן הוא עזב אותי.

אם יש בו את מידת האבירות שאת מחפשת אז במקום לנסות למצוא חסרונות שלכל אחד יש, תתמקדי באבירות.

קל לתקן אביר עם שריטות על המגן
עד היום אני מתחרטת שלא עשיתי זאת :-(
30. חחח שרון שחף אמרה וזו האמת היחידה! בלי פשרות!
אני   (20.07.11)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה