כלכלה  צרכנות  חדשות הצרכנות
"נס" בפלאפון: הקווים המתים קמו לתחייה
מירב קריסטל
פורסם: 26.07.11, 11:17
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 144 תגובות ב-124 דיונים
1. צריך לחוקק חוק שיטיל קנס משמעותי על חברות שטועות בחישוב!
א.   (26.07.11)
2. עד שלא יחוקקו חוק נגד חיובים ללא סיבה זה לא ישתנה
(26.07.11)

חברות שעושות טעויות צריכות לפצות את הלקוחות.

אבל הם הרי לא יוציאו גרוש מהכיס רק מתוך הסכמה - ולכן צריך לחוקק חוק שיאפשר תביעה של החברה במקרים כאלה ואז ראה זה פלא הם לא יעשו אפילו טעות אחת !

3. סלקום אותו דבר
גמלי קרא   (26.07.11)
היה לי קו סלקום. "המתתי אותו לפני נסיעה לחו"ל. לאחר שהות של 5 שנים בחו"ל חזרתי ונפגשתי עם סלקום ולאחר משא ומתן החלטתי לא לעבוד איתם. לאחר 5 חודשים קיבלתי חשבון של 960 ש"ח ש\על הקו המת.
כבר שלוש שנים בטיפול עו"ד שלהם.
חזירים גנבים, פשוט חלאות.
מה עושים? מי עומד מאחורי ההחלטות הנ"ל ולמה הוא גונב?
אין דין ואין דיין.
4. גם לי זה קרה
אחד שקרה לו ,   ירושלים   (26.07.11)
התקשרתי לנתק. הציעו לעשות שהקו יהיה בלי עלות חודשית. מאז כל חודש אני מקבל חשבון של 4.90 עליו שבאמת אין לי מושג על מה!!!

נשלח מהאייפון שלי
5. וע"ז נאמר,,,, ועל נסיך שבכל יום עמינו ועל נפלאותך!
הרב פייסבוק   (26.07.11)

אצל פלאפון זה כל יום קווים שאין כלל אינטרנט או הודעות סמס פתאום הפכו לאייפד חיובי גלישה וסמס בלי ריבים וצעקות  הם עוד עלולים להעיר מהקבר מישהו מת בשביל למצוץ ממנו כסף!

6. קרה לי גם
בדיוק אותו דבר   (26.07.11)
7. זה קרה גם להורים שלי בפלאפון
עומר   (26.07.11)

ולקח להם איזה שלושה חודשים עד שניתקו להם את הקווים סופית והפסיקו לשלוח להם חשבוניות אליהם. כמובן שעל זיכוי איון בכלל מה לדבר.מה שהכי גרוע זה לא "טעויות" מסוג אלו (איכשהו הטעות היא אף פעם לא לטובתך) אלא השירות לקוחות האדיש של חברות הסלולר שזה פשוט גיהנום צרוף.כיום לא ניתן לעשות שום דבר פנים מול פנים בסניף שירות הלקוחות והכל זה בהתקשרות למוקד (שאף פעם לא עונה) או בשליחת פקסים (שאף פעם לא מגיעים). והחשבונית גם מגיעה חודש אחריי כך שעד שאתה שם לב שחייבו אותך על משהו לא תקין ועד שאתה מבטל אותו כבר עוברים שלושה חודשים בכיף ופלאפון וכל חברות הסלולר פשוט גורפות ככה סכומים אדירים.

8. יש להקים רשות שתעניש חברות שפועלות בשיטת מצליח
אייל ,   נס ציונה   (26.07.11)
צריך לעקור את הנוהג הפסול הזה מהשורש.
זה פשוט מביש, ומכיוון שכמעט כל החברות בישראל פועלות כך אין אפילו אפשרות לצרכנים להביע מחאה על ידי בחירה במתחרים.
גם פה, יש צורך בפעולה נחושה מצד הממשלה - אבל אין מנהיג בישראל.
ואין דין.
ואין דיין.
ואדם לאדם זאב.
עצוב.
9. הצטרפו אלינו למאבק ב"חברת פלאפון" וחיובי היתר!!
גבריאל ,   תל-אביב   (26.07.11)
הגיע הזמן לעשות סוף לעושק של החברה הגזלנית הזאת.
הצטרפו אלינו לקבוצת המחאה נגד "פלאפון" וחיובי היתר:

www.facebook.com/fight.pelephone
10. גם לי התעורר קו לתחיה ופלאפון התוכחו איתי
אלי ,   אי שם   (26.07.11)
הזהרו מחברות הטלפון גם פלאפון  העירו קו שהי רדום אצלי במשך שנים ואחרי ויכוח הסכימו להחזיר רק חלק מהסכום שנגבה במשך חודשים עד ששמתי לב
11. חברות סלולר מתנהגות בצורה מגעילה
תומר ,   מרכז   (26.07.11)
ולא רק פלאפון - אני נלחם באורנג', החבר שלי בסלקום. כולם מגעילים ונצלנים (ואולי גם גנבים).
12. נוכלים גם לי ולמשפחה שלי זה קרה
מאוכזבת מפלאפון   (26.07.11)
שוכנענו להשאיר קוים ללא דמי שימוש פתאום התחילו לחייב ללא שום!!! הודעה מוקדמת
13. כבר לפני 9 שנים
מקרה זהה   (26.07.11)

לביתי היה קו של פלאפון אותו נתקנו עם מעברנו ל"סלקום". שלוש שנים לאחר הניתוק אני רואה חיוב בכרטיס האשראי שלי על סכום לטובת פלאפון.

משיחה איתם הסתבר שהם "החייו" את הקו והתחילו לחייב אותי תמורת הקו שעבר החייאה.

ביטלו את ההחייאה.

לאחר שנה - שוב התעורר הקו לחיים אך עם חיובים בסכום אפס כן חיובים בסכום אפס.

דווקא אהבץי שהם מבזבזים הדפסה/דואר/עיטוף על חשבון לא מכניס להם כסף.

לאחר מספר חודשים החיובים הריקים נפסקו.

 

לאורך כל השיחות שלי איתם - הם לא הסכימו לתת לי נייר המציין את העובדה שהקו "נסגר" !!!!

 

שימו לב

14. שיטת מצליח מכה שוב
(26.07.11)
15. קרה גם לי
יואב סגמן ,   מודיעין   (26.07.11)

היה לי מספר שסגרתי לפני הרבה זמן, פלאפון הסבירו לי שהם רק סוגרים אותו בשביל שאם ארצה אוכל לקבל אותו בחזרה.

אחרי שנה ומשהו פתאום התחלתי לקבל חשבונות מפלאפון על הקו.

16. קרה גם לי!
(26.07.11)
שכנעו אותי לשמור על מספר וקו לא פעילים. במשך חודשים ארוכים לא שילמתי אגורה, ויום אחד התחילו לגבות 10 שקלים לחודש (נמשך חודשיים), כמובן שללא שום עדכון מפלאפון (איזה הגיון יש שאאשר כזה צעד?).

בשיחה עם נציג הסתבר שהם החליטו להעביר אותי למסלול משתלם יותר של חבילת דקות תמורת 10 ש"ח בחודש... באמת משתלם יותר, השאלה למי.

אני יחסית עירני לחשבוניות ולכן שמתי לב לאחר החיוב השני. בטח יש אנשים שמחוייבים כך במשך חודשים לפני שהם שמים לב.
17. אוי פלאפון... פאלפון פאלפון
לירן   (26.07.11)
מאז שהתנתקתי ממכם אני ישן הרבה יותר טוב בלילה.
החשבון בנק שלי מאוזן.
ואני לא צריך לעקוב בעשרים עיניים על כול פיפס בחשבונית, למרות שאת ההרגל הזה השארתי גם כשעברתי לאורנג'

אתם חברה של גנבים, לא פחות ולא יותר. ואני לא מאשים אתכם, אם אני הייתי יכול לפרוץ למליון חשבונות בנק כול חודש ולגלף פה 10ש"ח שם 100 ש"ח כשהייתי יודע מראש שלא יקרה לי כלום אם אתפס גם אני הייתי עושה את זה.

כול השונאים שלכם שונאים אתכם מקנאה נטו. גם אני מקנא בפריווילגיה שיש לכם לגנוב בלי לתת את הדין. ובגלל שאני מקנא, אני מאחל לכם שכול הלקוחות שלכם ינטשו אתכם עוד השנה, לפי הכתבה נראה לי שגם לזה יש לכם פתרון ותוכלו למצוא את מי ועל מה לחייב.

מחאת פלאפון בדרך!!!!!
18. גל לי זה קרה חבורת נוכלים
טובי   (26.07.11)
19. גם אני הייתי קורבן של הבני זונות
קובי הזועם ,   סדום ופלאפון   (26.07.11)

גם לי הם עשו לי את אותו טריק מלוכלך ובלי

לשים לב חייבו אותי כל חודש ב-80 שח במשך שנה

ואני ביקשתי במפורש לנתק את הקוו

תיזהרו מחבורת הנוכלים בפלאפון הם יחפשו כל

היזדמנות ליגנוב לכם כסף מהחשבון

תעשו כמו שאני עשיתי

עברתי לטוקמן ומאז הגניבות פסקו

היום למזלי אין לי שום עסק עם הנוכלים האלה

20. הם לא מפסיקים לעשוק
מה חדש?   (26.07.11)
חשוב לבדוק את החשבוניות ואת חיובי האשראי/בנק שהעברנו להם כי מדיי חודש צצים חיובים סתמיים.

נשלח מהאייפון שלי
21. הייתה תקופה שהחליטו לעשות את זה כשיטה
עובדת לשעבר בפלאפון   (26.07.11)

ולהעביר מספרים שהיו בתוכנית ללא דמי מנוי לתוכנית עם דמי מנוי של 5-10 ש"ח בחודש. "ההודעה" על כך נשלחה ללקוח כמובן בחשבונית ולא במכתב נפרד. במקביל פלאפון פתחו במהלך שבו כדי לחסוך בנייר לקוח שהחשבונית שלו מתחת ל-40 ש"ח לא מקבל אותה אלא החיוב ממתין במערכת עד שיגיע ל-40 שקלים ורק אז החשבונית נשלחת.

מה זה אומר: הנה הסבר: ללקוח אין קווים פעילים בפלאפון אלא רק קווים "מתים" או "מושתקים" ללא דמי מנוי. בשלב מסויים גם מפסיקים לשלוח לו חשבוניות כי החיוב שלו הוא 0 ש"ח ולכן הוא כמובן פחות מ-40 שקלים. אז החשבונית קיימת במערכת אבל לא נשלחת ללקוח. ההודעה על כך שעומדים להתחיל לחייב אותו מופיע על החשבונית, אך זו כאמור לא מופקת ולא נשלחת. הקו מתחיל להיות מחוייב בדמי מנוי של 5 ש"ח לחודש. אבל מכיוון שזה עדיין פחות מ-40 ש"ח הכסף עוד לא יורד בבנק ולא נשלחת חשבונית. ורק אחרי 4-8 חודשים (תלוי כמה היו דמי המנוי), כאשר החיוב מצטבר בסוף ל-40 ש"ח, הלקוח משלם. וכשהוא מתקשר נזעם למוקד השירות אומרים לו "אבל מה אתצה רוצה, הודענו לך 3 חודשים מראש על השינוי המיועד, ועכשיו עברו עוד 8 חודשים". אנחנו יכולים לזכות רק 3 חודשים אחורה.

22. אצלי חייבו מספר חודשים ללא התראה מוקדמת
חלי ,   מרכז   (26.07.11)
וכשהתקשרתי אליהם שיבטלו את החיובים חייבו ב200 ש"ח העברה לקו איזי-מבלי שיידעו אותי על כך בשיחה עם המוקד שלהם.!!!!אם הקו לא פעיל ולא ידעתי בכלל על קיומו,היה קיים לפני מספר שנים ובוטלמזמן,אם היו מיידעים אותי על גביית 200 ש"ח נראה לכם שהייתי מסכימה?! וכשאני מתקשרת למוקד אין עם מי לדבר ביקשתי לדבר עם מנהל המוקד,וזו משימה קשה ביותר !!!הבטיחו לחזור עם תשובה עד יום ראשון ,היום יום שלישי ,עדיין לא חזרו אלי.בקיצור שימו לב לחשבון היטב.
23. ***הנוהל הפנימי של פלאפון מאפשר לזכות עד 3 חודישים אחורה***
עבד פלאפון   (26.07.11)

פלאפון עושה את זה בצורה מכוונת, כולל תחשיב של הסיכונים (פירסום שלילי, תביעות).

 

הלקוח מקבל הודעה בחשבונית החודשית (שהוא כבר לא טורח לפתוח כי המנוי לא פעיל) ואף מגדילים ושולחים לא מכתב שיווקי שעוטף את השרץ במסר שיווקי "אנחנו מוזילים לך עלויות"

 

לידיעתכם הנוהל הפנימי של פלאפון מאפשר למוקד כספים לזכות עד 3 חודשים אחורה! ובמידה ותתעקשו גם עד חצי שנה

 

 

24. גם אותי פלאפון הונו, באותה שיטה
14 שנה לקוח פלאפון   (26.07.11)
לפני 6 שנים נגנב אחד משני הטלפונים שקניתי דרך פלאפון,
ולאחרונה הקו שלו "התעורר לחיים" ספונטאנית
וניכנס לכיס שלי והתחיל לגבות 10 ש"ח כל חודש...

בפלאפון ניסו לזכות אותי ולהחזיר לי את החיובים,
אך "לא כל כך הצליחו והם ינסו בחשבונית הבאה"....
25. גם לי זה קרה עם פלאפון
אלירן ,   צפון   (26.07.11)
אחרי שלוש שנים קם לי הקו לתחייה , חברה של גנבים

נשלח מהאייפון שלי
26. בדיוק אותו הדבר קרה לי גם!!!
יעל   (26.07.11)
חברה מגעילה ושקרנית!!! אני חיה בחו"ל אבל אני עוקבת אחר בחשבונות הבנק שלי בארץ וגיליתי להפתעתי שאני מתחילה שוב לשלם על מספר טלפון שהיה לי לפני 5 שנים בפלאפון!!!! הייתי צריכה להשאר לילות ערה ולהסביר להם שלא לדבר על חשבון הטלפון ששילמתי שיחה מחו"ל... כנראה שכך היא מרוויחה את הכסף שלה... מתי תבינו שהאנשים לא מטומטמים ולא פריירים!!!!
27. בדיוק מה שקרה גם לי
ערן   (26.07.11)
חברה של חרטטנים, שוקל לנדוד לג'וואל ברשות הפלסטינאית, יש אחלה דילים.
28. בקיצור, פלאפון עשו סעיף מצליח.
ארבל   (26.07.11)

פלאפון "עדכנה את תעריפי התוכנית" כדי שתוכל להפוך קו נטול הכנסות לקו עם הכנסות, נוכח ההבטחה המפורשת שלה שהקו יהיה בחינם.

 

קוראים לזה סעיף מצליח, ופלאפון צריכה לעלות על טיל.

29. כל חברות הטלפון עושות זאת, וצריך להעביר חוק נגד זה.
שרון   (26.07.11)

אורנג' הוסיפו לחשבון שלי תכנית גלישה שלא ביקשתי. התקשרתי, והם מיד הסכימו לבטל שלושה חודשים אחורה ולזכות אותי.

 

צריך להעביר חוק שאוסר על חיובים "בטעות", להגביל את היכולת של החברות "לשנות את התכנית מעת לעת בלי להודיע ללקוח" (כמו להפוך את 'לא נחייב אותך' ל'ניקח ממך כסף'), וכך הלאה.

30. כך מתנהגת חברה גוועת, שמשוועת למזומנים ומוכנה לוותר על יושרה
חבל   (26.07.11)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה