יהדות  מגזין  עיון
דתיים, נשארנו מאחור
אפרת שפירא-רוזנברג
פורסם: 07.08.11, 16:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 1051 תגובות ב-579 דיונים
1. חחח את הזויה, אפרת!
יעל ,   רמת-גן   (07.08.11)

דדוקא מדתיה שכמוך הייתי מצפה להבנה אחרת.

אתמול קראו בבית הכנסת את דברי [האמת] של הנביא ישעיהו.

"כל שריך כולם גנבים,אוהבי שוחד ושלמונים"

 

יש משהו נכון בדבריך על כך שיש התנשאות מאוסה אצל חלק מהדתיים.

 

אך יחד עם זה גם בציבור החילוני יש התנשאות. אך היא יותר מוסתרת.

 

בקיצור,אולי ניפגש כולנו חילונים ודתיים,ופשוט ניצעק כולנו- רוצים משיח עכשיו!

 

יש לכם מושג כמה כסף יתפנה מתקציב הביטחון?

 

להזכירכם-נביאי האמת והצדק הבטיחו באחרית הימים שלום עולמי.

 

אז כולם-  רוצים משיח עכשיו!!!

2. אולי כי אתם מקבלים תקציבים ענקיים בלי לעבוד ולשלם מיסים?
דוסדוסון ,   דוסנילננד   (07.08.11)
3. שטויות. אילו הדתיים היו מצטרפים הכל היה נכשל- כרגיל איתם
שהחלונים ילמדו להאבק ,   טפשי המגזר מתלקקים   (07.08.11)

שוב מתלקקי המגזר מנסים לדחוף את האף שלהם לכל מקום. תנו לחילונים להוביל מאבק ולצאת מהאיפוטנטיות המנוונת שלהם ותפסיקו לילל שאתם לא בעניינים.

 

כשתרצו להרוס את ההפגנה הזו תוציאו את רבבות הדתיים לרחוב ותראו איך החילונים יברחו.

 

קצת שכל וחשיבה לא לקקנית לא תזיק.

4. כמה אומץ, מצדיע לך.
Sharon ,   Hod hasharon   (07.08.11)
5. ערכים דתיים זו פיקציה. הדתיים כיום הם רובוטים לרבנים.
ציוני חילוני   (07.08.11)
הדתיים מתעניינים בעצמם בלבד והשאר זו הצגה. הם לא פטריוטים כי חוקי ההלכה גוברים בעיניהם על חוקי המדינה..הרוב עשויים מקשה אחת לאומנית, מתחרדת, מדכאת נשים, כופה ושונאת את האחר והמיעוט הקטנטן המתון, אם קיים, ממלא פיו מים. מה גם שחלק גדול מהבעיה נובע מתקציבי עתק לילדי חרדים, לאברכים ולדיור מוזל ביותר למתנחלים (ולדמגוגים הבאים לסלף - אנא השוו מחיר וילה במודיעין ובאלקנה, אותו מרחק מתל אביב).
6. האמת היא שלהדתיים אף פעם לא היו ערכים חברתים
יו"ש זה אנטי חברתי   (07.08.11)
7. חוץ מארץ ישראל השלמה ודיכוי נשים יש לכם ערכים?
כפייה דתית זה ערכים?   (07.08.11)
8. הדתיים הלאומניים לא נאמנים למדינה אלא לרבנים
ההלכה בשבילם מעל לכל   (07.08.11)
לכן הם לא שונים מהחרדים: שני מגזרים אנטי ציונים שגם הרב שרלו ה"מתקדם" לא מסתיר את רצונו במדינת הלכה דתית.
כל הדתיים בפירוש יביאו למותה של מדינת ישראל הציונית וכינון מדינת הלכה חשובה דגם איראן ששולטת מתוך כפייה דתית.
בתור אישה אני אאבק בזה בכל כוחותיי וכך כל חבריי החילונים
צדק חברתי וערבות הדדית
שיויון בנטל: בחובות אבל גם בזכויות
כמי ששירתה את הדינה בצבא אף אחד לא יגיד לי איפה לשיר ובפני מי והכסף של המיסים שלי לא יכולים להמשיך ללכת למימון אברכים (שלא תרמו דקה למדינה ) למשך כל חייהם ומשפחתם בת ה18 נפשות כי זה ההפך מצדק חברתי. זה ניצול.
הכסף לא יכול ללכת לאבטחת ישובים של 12 משפחות בגבעה נידחת מחוץ לגבולות מדינה ישראל כאשר מערכת הבריאות קורסת כאן, התחבורה הציבורית מתחת לכל ביקורת ואין לאנשים היכן לגור (ולא חסר קרקעות במדינה ישראל).
לא צריך להשקיע עוד ביו"ש כי זה לא מדינת ישראל וההוצאות הנילוות לבנייה כמו פלוגות מילואים שרק שומרים על ישובים זה הוצאה כספית של המדינה שאין לה אח ורע.
מספיק להטבות ולסחטנות הדתית: אף אחד לא שואל את העם איפה לבנות ביו"ש לכן גם ביציאה משם לא צריך שום משאל.
9. ואוו, דתיה עם פה ואומץ. כזה עוד לא ראיתי
דוד ,   חיפה   (07.08.11)
10. תודה
אסא ,   צפון   (07.08.11)
שדיברת בשמי
11. שישה אחים בסיירת
ו ,   מרכז   (07.08.11)

ולכם, החילונים, יש ערכים?

בטח שיש!! האח הגדול, כוכב נולד כסף וכל שאר הערכים שלכם..ממש!

תראו לי עוד משפחה כמו המשפחה שלי שיש לה שישה בנים בסיירות העילית של צה"ל? לא בשביל כבוד, בשביל לשמור על המדינה הזאת!

אפרת, איזה שפה מלוקקת ומתיפיפת,מי את בכלל שתצטטי את "מאמר הדור"?

תמיד כדאי להראות טוב בעיני החילונים והשמולאנים..הולך לך בכלל לא רע..

12. מה חשבת? שאם תתחנפי לחילוניים הם לא יבעטו לך בתחת?
בריבוע ,   שטויות   (07.08.11)

הדתיים לא מצטרפים כיוון שהם יודעים מה המטרות שעומדות מאחורי המחאה, וכן הם מודעים לסכנות הטמונות בה לא רק לכלכלה אלא לקיומה של המדינה כולה. ואגב, התבכיינות על יוקר המחיה אינה אופכת אף אחד לאיש עקרונות ואידאלים, ההפך הוא נכון. אנשי המחאה שמים את עצמם לפני המדינה (כאשר ההנהגה בכלל רוצה בהפיכתה של מדינת היהודים למדינת כל אזרחיה - קרי השמדת המדינה היהודית).

13. הצביעות של הדוסים
דבי   (07.08.11)
ראיתי בכתבה אחרת שהכתב קבל על כך שלא 'ספרו' את הדתיים ולכן - א היתה שירה ב9 הימים - ו-ב היתה שירת נשים. ואני שואלת - רבותי, התחרפנתם? האם באמת אתם חושבים שהעולם כולו מנוהל על פי הלו"ז שלכם?
א - אפשר להגיע להפגנה ולהתעלם מהמוזיקה!! כמה זמן היתה המוזיקה? חצי שעה? שעה? ההפגנה כולה היתה קרוב ל-4 שעות!!! חוץ מזה - שירת נשים? אה, את עדי ערד הדתייה מותר לגברים דתיים לשמוע? את אתי אנקרי מותר להם לשמוע ? אה, סליחה - ריטה לא התלבשה צנוע.... הצביעות המחליאה הזו היא אם כל הריקבון הדתי!!!
צאו מהקיבעון שלכם!! צאו מהקופסא!!
עם ישראל כבר לא חשוב, הא?
נו, ברור, לא נעים לכם להגיד שגם לכם קשה הפרנסה, וגם אתם משלמים אלפי שקלים בחודש עבור העושק בשכר הלימוד בישיבות ובאולפנות. מתי תצאו להפגין על זה? מה פתאום! אתם אנשים מהוגנים!!
14. הדתיים פשוט מקנאים במחאה הזאת
אורי ,   גוש עציון   (07.08.11)
אפרת צודקת לגמרי.
הדתיים יושבים בבית, אחרי שנים של הפגנות, שכיבות על הכבישים ומעצרים שלא הביאו לכלום (גוש קטיף פונתה כידוע), ורואים איך תוך שלושה שבועות חבורה של חילונים שמאלנים הצליחו להרים מחאה חברתית-כלכלית שסוחפת את כל המדינה.

לזה קוראים קנאה. וכל השאר זה סתם תירוצים.
עוד סיבה למה לא להיות דתי.
15. רציתי לכתוב תגובה אבל 12 הקדים אותי.
אורי   (07.08.11)
16. דתיים! יצאתם מהחור?
א.ז. אסהול   (07.08.11)
17. זה קישקוש שום מפגין לא עושה חשבונות כאלה
דוד ,   ת"א   (07.08.11)
18. הדתיים לא מצטרפים למחאה, כי הם חוששים שבסוף יצא המרצע מהשק
יצחק ,   באר שבע   (07.08.11)
והמפגינים יצביעו על הזרמת הכספים המסיבית להתנחלויות (אם כי לא רק היא), המונעת הקצאת כספי מדינה לצרכים החברתיים האמיתיים של אזרחיה.
19. צדק חברתי
זאב ,   ירושלים   (07.08.11)
צדק חברתי-הצחקת אותי.הציבור החילוני מפגין על כסף שזה הערכים שלו.אם היה חשוב להם ממצוקות העם הם יכולים לגור בפריפריה וערי מצוקה ולתרום שם לחברה ולשלם דמי שכירות נמוכים.קחו דוגמא מהגרעינים התורניים משפחות איכותיות שמוותרות על חיי נוחות ותורמות לחברה ולא לכיס שלהם
20. רוצים צדק חברתי עכשיו!
תצעקי גם את   (07.08.11)
רוצים הפרדת דת ומדינה עכשיו!
רוצים חלוקה שווה בנטל עכשיו!
רוצים דיור בר השגה עכשיו!

צעקת איתנו? למה לא?
21. גם לחרדים קשה
(07.08.11)
אני ובעלה שנינו עובדים בחצי משרה גם מפני לימוד התורה וגידול הילדים
ומזדהים אם המחאות על הדיור. היוקר בנושא שכר דירה בכלל יקר ומטורף
הדירה שאנחנו שוכרים 2.5 חדרים עולה לנו כול חודש 3100 שקלים. וזה נכון שמשום שאנחנו מחפשים אזור חרדי לחינוך ילדינו, ומוסדות לימוד תורה מהטובים ביותר. אבל אנחנו רוצים צדק למי שעובד קשה ולא רוצה להצטדק על כמה פרוטות שהמדינה נותנת למי שלומד תורה. וחוץ מזה אך אפשר ליחיות על כמה פרוטות שבאים לפעמים פקחים ושוללים קצבאות כאילו שוכחים שיש משפחה שלמה מאחורי אותו אברכך?
22. אפרת, תוכלי לקרוא את זה בבקשה?
חושב.   (07.08.11)
1. אני לא יודע מה לימדו אותך. יש ערכים פה, ויש ערכים שם, אולם בתור דתייה שיודעת לצטט את הרב קוק והרמב"ם, את יודעת שלדתיים יש עוד ערכים, ולומר שכל הנוער הדתי עושה היום דברים כדי לצאת דוס בעיני השכן- זו כבר אנטישמיות, אפשר לומר.
2. אם את אומרת שמעצבן לראות את האנשים האלו, אולם "שמע האמת ממי שאמרה", נשמע שאת בעצמך לא כל כך בטוחה באכפתיות הגדולה שלהם לערכים אמתיים- אז למה שאני אפחד לגלות ש"גנבו לי" את הערכים? מאיך שהצגת את המפגינים, נראה שהערך היחיד שלהם זה חסכון לעתיד. (אני יודע שלא אמרת את זה באופן מוחלט, אבל זה לא נשמע טוב).
3. להציג את האידיאלים של הדתיים בכזה זלזול, זו שנאה שגובלת (או יונקת) מעיוורון. אחוזי הדתיים בצבא, לעומת האחוזים באוכלוסיה, ידועים לכל מי שפתח את האינטרנט בעשר השנים האחרונות. כנ"ל, חבל שאת נסחפת להכללה הפרועה שישנה ברשת, המכלילה חרדים ודת"לים לעניין מיסים, צבא, עבודה וכו'. כמו כן, אני ממש לא נמצא בזרם ששומר על "גבעת ירמיהו", אבל כדי לזלזל בהם, צריך להיות טיפש גמור, לא משנה מאיזה זרם אתה. יש שם אנשים מאוד מוכשרים, לא פחות מכל המפגינים, שהקריבו חיים נוחים, פחות או יותר, לעומת החיים הכי פרימיטיביים שיש, בשביל אידאל.

ולשאלה אחרונה- "גבעת ירמיהו", וכו'- יפה לך על הזלזול, מה נשאר לך מהדת בדיוק, חוץ מידע קלוש לנגח בו אנשים טובים, שאת אולי לא מסכימה אתם בכמה נושאים, שאת כל כך לחוצה על דבר ד'? יש ברשת חילונים שמדברים יותר לעניין, עם פחות שנאה, ממך- את פוחדת לגלות שהם גנבו לך את יכולת הדיבור התקינה?
23. יש מאלו הדתיים והחרדים ושארית בית ישראל שאינם מחרבנים
מי מחרבןעל ירושלים?   (07.08.11)
על ירושלים. לכן הם לא ילכו לעולם למקומות כמו כיכר רבין בתל אביב. עדיף להפגין למען בניין ירושלים ושיחרור גלעד שליט במקומות כמו בקרבר שמואל הנביא
24. התקשורת כולה שמאלנית!!
חזי ,   תל אביב   (07.08.11)

אפילו הכתבים הדתיים מיישרים קו עם עמדת התקשורת, האוהדת את המחאה, ומסבירה מדוע הציבור הדתי אינו מגיע להפגנות ואינו שותף ל"מחאה הצודקת". חשבת אולי שהציבור הדתי, כמו רוב רובו של העם אינו חושב שהמחאה צודקת? נכון שיש דברים לתקן, נכון שיש למנוע קיומם של קרטלים ומונופולים, נכון שיש להפשיר קרקעות בצורה יעילה יותר, אך מכאן ועד למחאה כנגד הממשלה כל הזמן מבלי לתת לממשלה לנסות לתקן את הדברים, הדרך ארוכה.

 

מי שעיניו בראשו רואה כי לראשי המחאה אין כל מטרה שהדברים יתוקנו, אלא רק שהממשלה תיפול, וזה לא קשור ליוקר המחיה, זה יותר קשור לבילעין.

 

אם היו באמת רוצים שהממשלה תשנה ליקויים היו נותנים לה לעבוד ולא מוציאים מפגינים שבוע אחרי שבוע כנגד הממשלה.

כמו כן, היו יוצאים נגד הרופאים והמתמחים, אשר למרות שקיבלו את רוב דרישותיהם, באים בדרישות נוספות אשר יעלו לכולנו ביוקר, במקום להעמיד אותם על מקומם, התומכים במחאה מחזקים את הרופאים, כי כלל לא מעניין אותם אם זה צודק או לא להוסיף לרופאים עוד כסף, או לחייב אותם לחתום על שעון נוכחות, אלא משתמשים בהם ככלי נוסף במחאה, להראות שכולם נגד הממשלה. 

25. אידאולוגית א"י השלמה זה ההפך מערכים חברתיים
ובזבזנות מכספי מיסים   (07.08.11)
וזה ממש לא גילוי אמריקה
26. מדינת ישראל יכולה להסתדר יותר טוב בלי דתיים
זו האמת מלכתחילה   (07.08.11)
27. מה הקשר בין דתי מתון, מוסלמי מתון וחד קרן?
כולם יצור דימיוני   (07.08.11)
28. איזה ערכים יש לדת? גזענות?שוביניזם?המופוביות?
ירון   (07.08.11)
זה הערכים שאתם מקדמים?
לא תודה, אלא לא הערכים שלי.
הומניות ליברליות, אהבת האדם באשר הוא אדם.
הערכת האחר.
אלא הערכים עליהם אני גדלתי ואני מגדל את ילדי.
29. מזדהה עם כל מילה
חיה   (07.08.11)

כל הכבוד לך, אפרת !

תודה על השמעת קול דתי שפוי ואכפתי !

הלוואי והיו שומעים עוד קולות כאלה מקרב הציבור הדתי ..

30. תארי לך שדפני ליף וחבריה הם בשלטון
הרי הם טוענים   (07.08.11)
שהכסף הולך לישיבות להתנחלויות וכו אז מה הם יעשו קודם?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה