תרבות ובידור  ספרים  שירה
טאהא מוחמד עלי הלך לעולמו: שירים מאנתולוגיה
ynet
פורסם: 03.10.11, 11:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות ב-10 דיונים
1. ברקיע צער
יונתן ברג   (03.10.11)
אם יש סיכוי, ויש סיכוי, הרי שהוא טמון בהקשבה לדברים אלו.
2. משורר מצויין
אורציון ברתנא ,   ת"א   (03.10.11)

משורר מצויין. עמוק. חכם. רגיש.

שירתו צריכה להיזכר ולהיקרא ולהישמע ולהילמד.

חבל על דאבדין דלא משתכחין.

3. שירים יפים של משורר נהדר ואדם מקסים.
תמיר גרינברג   (03.10.11)
אבדה גדולה לספרות הישראלית. חבל ששירתו לא זכתה להכרה לה היא ראויה.
4. משורר נפלא, איש גדול, חבל על דאבדין
rjk   (03.10.11)
5. תעזבו אותנו בשקט
שלומציון   (03.10.11)

לא מעניין אותנו משוררים פלסטינים.

 

ישנם מספיק סופרים ומשוררים ישראלים ותיקים וחדשים,

אולי תספרו לנו קצת עליהם ???

 

או שאולי ישר תכתבו בערבית.

6. מעניין אם במלה"ע 2 עיתונים אמריקנים פרסמו שירה יפנית נוגה
לידיה קסאח   (03.10.11)

או פילו יותר טוב, בעיתוני העולם מיטב משירי משוררים נאציים צעירים ומבטיחים. מי שמתנהג בדפיקות בל יתפלא אחר כך שחייו נדפקים.

 

7. יהי זכרו ברוך
אלי גרינפלד - צוותא ,   פסטיבל תרבות של שלום   (03.10.11)
8. על פי שיריו של האיש ניכר מאוד שהיה איש מצפוני
(03.10.11)
טוב לב רחמן וזה עולה משיריו המשורר מייצג תקופה של תמימות שהייתה קיימת אז בארצנו בטרם חרטנו מפות וקבענו גבולות.תקופה בה מימד הרגש האנושי בא לידי ביטוי בצורה הכי חמלתית ואוטומתית.שרק היה יכול להיות.והפתגם ואהבת לרעך כמוך היתקיים אז במלוא עוזו.ולא משנה מה היה הלאום.המשורר מבטא תקופה כה יפה ותמימה.של חדווה וערגה רינה שמחה ועצבות שיש עמה השלמה.והוא השאיר הוכחה ניצחת שאפשר ליחיות יחד.
9. היכן השירה אפשרית , שירה נפלאה
מ.   (04.10.11)

 

חכמה, רגישות ואופטימיות.

 

היכן השירה אפשרית! נהדר.

10. לאחר שהם תקפו והפסידו, אבל הנצחון הוא שלו
הוא מצפוני   (04.10.11)
כי הוא הפליט המקופח- נצחון 'מוסרי'. הוא גם חי בישראל וגם 'פליט' - זו המשמעות של החבל עליו הוא כותב, הוא אוחז את החבל בשני קצוותיו. השיר על הבכי ממקד את תשומת הלב לבכי הערבי - שיטה מסורתית המבוססת על המושג המסורתי "טאקייה"- כלומר מותר ומומלץ עפ"י המסורת לשקר ולשכתב את העובדות לצורך השגת השגים. זו מסורת ערבית ידועה ועתיקה, בין השאר כתבה על כך הפסיכולוגית הערבייה וואפא סולטן שציינה:" ייכון שלום רק לאחר שיחונך מחדש אדם ערבי המכבד את האמת". כשהשקר נכנס לשירים הוא לא מיטיב איתם. הכרח לציין את אחריותם של הערבים לקונסטלציה שהביאה לשואה: לפחות עד יולי 1938 לא העזו הנאצים לתכנן רצח טוטלי של היהודים מאחר וסברו בטעות שהעולם יתנגד לרציחתם, לפיכך שאפו הנאצים להיפטר מהיהודים ע"י גירושם למקום שיסכים לקבלם, והראשון שעלה על הדעת הוא פלסטינה- א"י (זה היה השם הרשמי אז) שהוכרה ע"י הארגון הבינלאומי כמקומם של היהודים (הבית הלאומי). ב1938 כינס נשיא ארה"ב דאז נציגים מכול מדינות העולם כמעט, בוועידת אוויאן (שווייץ), כשעל הפרק השאלה: אלו מדינות מוכנות לקבל לשיטחן יהודים, היות והנאצים מעונינים לגרשם. הבריטים הודיעו בלחץ הערבים שאין מקום ליהודים בביתם הלאומי פלסטינה- א"י. הערבים דרשו זאת מהבריטים, אף שרוב הערבים נכנסו לארץ בגל הגירה עצום מכול מדינות ערב כמעט (לוב מצרים עירק סודן מרוקו אלג'יר טוניס סעודיה תימן ועוד כולל מהודו פקיסטן והבלקן) בזמן המנדט, הם לא היו תושבים מקומיים (מפה של הארץ כולל השטחים, שנוצרה ע"י החברה הגיאוגרפית הבריטית המלכותית ב 1880 מראה ארץ ריקה כמעט לחלוטין). וועידת אוויאן נחשבת כיום במחקר ההיסטורי, לתמרור שכוון את הנאצים מגירוש לרצח המוני.
חזרה לכתבה