חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
המיצ"ב: כל תלמיד חמישי חש שהמורה משפיל
תומר ולמר
פורסם: 05.10.11, 01:00
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 154 תגובות ב-85 דיונים
31. נכשלת כמורה-מחנכת ואת מתגאה בזה?
ירחמיאל   (05.10.11)
אין בעיה להסביר לילד במצב הזה את ההגיון- זה חלק מהתפקיד החינוכי של מורה. את נטשת ברגע שנוצר חשש לקונפליקט, מה שמעיד על כך שאת לא מוכנה להסתכן בעימות ובמקום זה מעדיפה להתבכיין על התלמיד בתגובה שלך. בכל מקרה זו ממש מעילה בתפקידך החינוכי (לא מספיק ללמד את החומר המקצועי - בי"ס יסודי הוא לא אוניברסיטה, יש לו תפקיד מכריע בעיצוב האישיות של התלמיד).

אולי ההבדל מהדור הקודם הן דווקא המורות ולא התלמידים?
32. הבעיה היא אלימות התלמידים וחסר סמכות של מוריהם והוריהם
Eחד   (05.10.11)

לא שאיזה תלמיד חש "מושפל". בטח לא עשה כלום חוץ מלהפריע, וכשהמורה העיר לו על זה הוא "נפגע".

33. תרמית-ויש להפסיק את "הבאזר"הזה.
אליפז   (05.10.11)
בדומה לאוצר "שעובד"על נתוני הבל שיקריים כמו-האבטלה,עלות גנים,גם כאן-גדעון סהר נפל לבור של "מנגנון המשרד"-"שמשפץ"ומייצר דרמה.כגימלאי של המערכת יודע אני טוב מאוד איך זה עובד. אני רוצה שיפרסמו-כמה תלמידים מכל כיתה שהשתתפה במיצ"ב-יש ,וכמה מהם "בפועל"-השתתפו.ואז תגלו את "התרמית".כי יש "נוהג"בבתי הספר,שביום מבחן-כל "החלשים"-משחקים כדורגל ולא משתתפים-במבחן......הבנתם"?????עצוב,כמה עצוב שזו התרבות,וזו ההתנהלות. העיקר "ציונים"-והאמת פחות חשובה.אז גדעון סער-כמו ההפקרות במערכת הטיולים שם ההפקרות חוגגת מבורות,זילות,ואי קיום חוזר מנכ"ל-עד האסון הבא,-גם כאן-"עבודה עיברית".
34. הילדים של היום מפונקים והדור הבא יהיה עוד יותר
דמוקרטיה   (05.10.11)
35. האצבע המאשימה היא כלפי קדמן הקשקשן שהרס את מערכת החינוך!!!!!
(05.10.11)

הוא מנסה כבר שנים ולצערי בהצלחה מסויימת, להנחיל לנו את האג'נדה המטופשת וההרסנית שלו שאומרת שהתלמיד יכול לעשות כל מה שליבו, נפשו ורצונו רוצים. מכאן צמחו לנו כל התלמידים המופרעים שיודעים לצטט את "פסוקו של השטן" בדבר "זכויות הילד" ובעקבותיהם גם ההורים שמעורבותם הפכה להתערבות גסה במערכת החינוך.

במצב זה שום רפורמה לא תעזור עד שלא יחזירו את המצב לקדמותו ולפסים נורמליים!!!!

36. סטירה
מתריע בשער   (05.10.11)
אני מאשים את כל אלה שאוסרים על הכאת הילדים.סטירה אחת פה ושם לא הרגה אף אחד, לא השפילה אותו ולא גרמה לו להיות אלים בבגרותו (לרוב). עובדה היא שבדור הקודם כשקיבלנו סטירה או מכה מהורה/ מורה. רובנו לא יצאו אלימים/רוצחים/שיכורים. ישנו הבדל ג ד ו ל בין סטירה כשצריך, לבין כיבוי סיגריה על הגוף.
37. העובדים הסוציאלים הרסו את הילדים ואת החברה הישראלית
עוסים אתם מזיקים   (05.10.11)
פקידי הסעד ניטרלו את ההורים מסמכות הורית, ויצחק קדמן נטרל את המורים מסמכות מורית.
התוצאה - יותר עבריינות --> יותר עוסים שיטפלו בהם --> ניפוח המנגנון הסוציאלי שרק מעצים את האלימות
38. צריך 0 סובלנות לאלימות בבית הספר - ולהורים מזלזלים
יש למחשב כל בתי הספר   (05.10.11)
39. משרד החינוך: רמאות, זיופים, מעילה באמון ויושרה
0 אמינות למבחנים   (05.10.11)
יש לי חוש ריח לרמאים
מערכת החינוך מזייפת תוצאות - לא עליתי על הקומבינה אבל ב 100% מדובר בזיופים!

יש האומרים שרק התלמידים הטובים מורישם להשתתף בבחינת המיצ"ב
יש האומרים שהמבחנים קלים יותר
יש האומרים שמבחנים מודלפים ומכינים אליהם התלמידים

ויש ויש ויש - את האמת אני לא יודע
אבל עובדה:

בבחינות בינלאומיות רמת ההשכלה של תלמידי ישראל יורדת בהתמדה!!
איפה שקשה לזייף האמת מכה בפנים!!!
ואפילו במבחנים אלו זייפנו!

40. כל מורה שני חש שהתלמיד משפיל
ירון ,   אשקלון   (05.10.11)
כשהייתי תלמיד תיכון אחד ה"תלמידים" הטיח כיסא בגב של המורה לתנ"ך והפיל אותו לרצפה בגלל שהוא העיר לו כעשה רעש בשיעור. וזה סתם עוד מקרה אחד מיני רבים.
41. אם אין בעייה לדעתך להסביר לילד, בוא ותסביר..
מורה   (05.10.11)
42. אותי כינה תלמיד "בת זונה" רק בשבוע שעבר. אבל התלמיד מושפל.
בי"ס "נחשב"   (05.10.11)
43. והוא לא אמר לך שאת מפלה אותו?
מורה ותיקה   (05.10.11)
44. אין שום קשר לתקציב
יונית ,   רמת גן   (05.10.11)
ושוב כולם יאשימו את המצב בעובדה שאין תקציב. אנשים יקרים. זה לא התקציב. זו הגישה. אין מי שעושה סדר בבלאגן והמורים מרשים לעצמם לדבר לילדים איך שהם רוצים. אם משרד החינוך היה מעניש בחומרה או אפילו מסלק מורה שלא מתנהג בכבוד לתלמיד, המורים לא היו מתנהגים כך. חמור מכך, זו הדוגמא שהילדים שלנו מקבלים, איך יגדלו ויכבדו את האחר?
45. הכל מתחיל בבית
רותם ,   תל אביב   (05.10.11)
ההורים פשוט לא מצליחים לחנך את ילדיהם והתוצאות בבית הספר
להורים אין זמן לשבת עם ילדיהם ועזור להם - אז שולחים למורה פרטי
והמנהלים רוצים הצלחה בבחינות - אז הם מסייעים לתלמידים גם בדרכים בלתי חוקיות
46. הכנות
ברוך שפטרנו   (05.10.11)
חודש לפני הבחינה המורים מתרגלים את התלמידים בשאלות זהות/דומות לבחינת המיצ"ב.
47. פרייר מי שהולך להוראה. מערכת לא מתגמלת ומייאשת.
מיכל   (05.10.11)
תשאלו מה המורים חשים כלפי מה שקורה. תפסיקו לשים את הילדים במקום ביקורתי. הם לא שווי ערך למבוגרים. יש להם עוד מה ללמוד כדי לדעת להעביר ביקורת. מספיק שיש הורה שמפמפם לילד את מה שהוא חושב והילד כבר יחזור על המנטרות..
48. חה! המורה משפיל? התלמידים עושים מה בראש שלהם יש להם
ענת   (05.10.11)
גיבוי לכל התנהגות מופרעת מההורים ומהמנהלת שפוחדת מההורים.
49. המערכת משפילה גם תלמידים וגם מורים
מור   (05.10.11)
מורים ותלמידים, כולם הם קורבנות של השיטה כאחד.
50. הבנתי שרוצים שעון נוכחות למורים! ביתי - המורה, טוענת ש...
מורי   (05.10.11)

שברגע שיופעל השעון, תפסיק לעבוד בבית!

ואז נראה את המערכת מתמודדת עם השעות הנוספות!

 

פתאום יתגלה כמה שעות הקדישו המורים, על חשבונם!

והמנווולים, יטענו על ימי החופשה של המורים!

51. תמונה עגומה ביותר
חתול בר מתורבת (מאד) ,   תא   (05.10.11)

מתוך התגובות עולה תמונה עגומה ביותר של מורים מושפלים ומדוכאים העומדים בפני תלמידיהם ללא כל אמצעי אכיפת משמעת הדרושים לקיום שיעור מסודר.

הבעיה כיום בחינוך היא בראש ובראשונה המשמעת (או העדרה, ליתר דיוק) ומשום מה זה נושא שמשרד החינוך מטאטא באופן עקבי מתחת לשטיח.

על המורים לדרוש ממשרד החינוך לאלתר להחזיר להם את אמצעי האכיפה שנגזלו מהם בזה אחר זה, כגון הרחקת תלמיד מפריע מהכיתה או הרחקה לצמיתות במקרים קיצוניים - וזאת כדי להציל את יתר התלמידים בכיתה - פשוטו כמשמעו. כל מי שעובד בהוראה יודע על מה אני מדבר וכמה שעות יורדות לטמיון בגלל ויכוחי סרק עם תלמידים מפריעים/מתפרעים/חצופים וכו'. ויש לזה גם פתרון מעשי קל וזול יחסית: לכל שכבה או חטיבה (תלוי בגודל ביה"ס) ימונה רכז משמעת שתפקידו לקלוט את אותם תלמידים שיוצאו מהכיתות כך שלא יסתובבו בחצר בית הספר בחוסר מעש. זה פתרון לא מסובך ויש לו שני יתרון מובהק: יידעו הן התלמיד והן המורה שיש פתרון מיידי וישים להפרעות וכך תיווצר הרתעה שתוריד את רמת ההפרעות באופן מיידי. שר החינוך, אני פונה אליך בבקשה לשקול את הרעיון וליישמו לאלתר. אשמח לתגובות, חתול בר מתורבת

52. ד"ר יצחק קדמן: היית ונשארת דמגוג, שרק מצדיק את קיומו
אזרח פשוט   (05.10.11)

על ידי שימוש בנתונים מעוותים.

מתי יש ברוב המקרים מגע פיזי בין מורה לתלמידים? כאשר הורה מפריד בין ילדים מתקוטטים. תוריד נתון זה או תשאל ישירות. מתי מורה היכה בגלל בעיית משמעת או אי-הכנת שיעורים ואז יתגלה הבדל משמעותי.

השימוש במילה "השפלה" הפך כבר מזמן להיות בדיחה עצובה של התנועה למען הילד ומורשת החינוך הישראלי הדפוק.

אל תבחנו תלמידים, כי אם הם לא יודעים את התשובה זה מביך אותם.

אל תחייבו אותם ללמוד בע"פ, זה קשה להם וגו' וגו'.

גישתך ד"ר קדמן אולי רצופה כוונות טובות, אבל מובילה לטיפוח הבורות!!

53. ל מורה שני חש מושפל ( 50%...)
מורה   (05.10.11)
כנסו לכיתה פעם אחת...
54. קורס הכנה לבגרות: איפה קונים המבחן ואיך להסתיר ולשלוף התשובו
רק בישראל   (05.10.11)
זה גם קורס הכנה לח"כ ובמיוחד מבחן קבלה להצטרף למפלגת קדימה - שאני מת עליהם כי הם הסמל של כל מה ש"ישראלי" בשנים האחרונות...
55. לימודי האנגלית בארץ הם תת-רמה
אלי ,   USA   (05.10.11)

תלמיד כתה ה' בארץ לא יודע בכלל אנגלית וגם לא בוגר תיכון. הוא מדבר אנגלית עילגת וחושב שהיא "פרפקט", לא מסוגל לנהל שיחה, לא מסוגל לקרוא עיתון או ספר באנגלית ובטח לא מסוגל לכתוב משפט אחד נכון באנגלית תקנית.

נשאלת השאלה, מה אתם מלמדים אותם בעשר שנים ומה כישורי המורים? ברור שרק מורים ששפת האם שלהם אנגלית צריכים ללמד אנגלית.

 

אחרי עשר שנות אנגלית שימוש סתמי ושגוי במונחים אמריקאים, סלנג או קללה באנגלית לא מצביעים על ידע אלא רק על בורות.

56. תוצאות מבחני המיצ"ב
אהרון פיצחול ,   באר שבע   (05.10.11)
אדוני שר החינוך ! אל לך להתהדר בנוצות של טווס.ההישגים של מערכת החינוך הם ברובם באים כתוצאה משיעורים פרטיים שאנחנו ההורים משלמים עליהם בגלל אוזלת ידם של המורים שהם ברובם בינוניים בלשון המעטה.גם כמות התלמידים בכיתות והתנאים הפיזיים אינם מבטיחים סביבת לימוד אנושית.40 תלמידים בכיתה ובכן הדעת לא סובלת מספר כזה.ראוי כי משרדך יטפל קודם במורים ויעלה את רמתם כדי שלא יתביישו להודות בפני תלמידים כי אינם יודעים את החומר.אני מציעה לך גם לראות את הצלחתם של המורים במבחנים שמשרדך עורך ושאלמלא עזרה של מקורבים הבושה היתה גדולה יותר.אז אל לך להתהדר בנוצות כי הנוצות שלך ממומנות מכספנו.
57. רק מבקשים לפתוח ספר ומחברת והם "מושפלים". שלא לדבר על ש.ב.
ילדים מפונקים ועצלני   (05.10.11)
58. מדוייק !
מורה   (05.10.11)
59. הבעייה שחושבים שכל ערס צריך לעשות בגרות כי זה מה שישנה אותו.
הרס החינוך והתרבות.   (05.10.11)
60. אחד הבעיות של החינוך זה יצחק קדמן טיפש עם דיפלומה
אזרח   (05.10.11)

אם נמשיך עוד בדרכו, נצטרך להקים מועצה להגנת ההורים והמורים, או מעונות להורים מוכים.

תסלקו אותו מכל במה אפשרית, ידו בהרס החינוך. כולם אשמים מלבד הפרחח הקטן שהורס הכל, מתחצף, לא מנומס, לא מכבד את מוריו או הוריו.

לפי דרכו המקסימום שמותר לנו, רק לבקש יפה ממנו, חמודי תשתדל להתנהג יפה.

אחרת זה השפלה, בריונות הורית או מורית וכו'

הבעיה שאותו בריון חסר מעצורים גדל לבריון מבוגר, מרביץ למוריו, הוריו וכל מי שבא לו, מתחצף והופך לטיפוס אנטי חברתי. למה מפליא אותנו כל הרציחות במקומות בילוי? למה מפליא למצאו נערות ונערים שיכורים בלילות? הורים מפחדים להתאמת איתם. מספיק שירוצו להתלונן במשטרה כדי שההורה יעצר. אם שיקר בהיותו קטין מה יעשו לו?

אני מאחל ליצחק קדמן שיפול לטיפולם של חבורת "פרחחים". אולי אז יבין את מצוקת ההורים והמורים.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה