חדשות  דעות  מאמרים  אמנון פורטוגלי
הפרטת הרכבת - בכייה לדורות
אמנון פורטוגלי
פורסם: 24.10.11, 18:10
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 205 תגובות ב-112 דיונים
1. הבעיה של הרכבת זה ועד העובדים שלה!
סטודנט בטכניון ,   חיפה   (24.10.11)

באמת אין שום צורך להפריט את הרכבת. מספיק לפרק את ועד העובדים, להעביר את כל ההעסקה ברכבת לחוזים אישיים, בלי קביעות ובלי שטויות.

2. שימו לב, כותב המאמר הוא חבר בצוות ספיבק-יונה.
יונה   (24.10.11)

אותם ספיבק את יונה, כן, אלה שבאו מהשמאל הקיצוני ורוצים בחיסולה של מדינת ישראל.

הם רוצים להעביר חלק כבד מתקציב הביטחון לידי מטרות חברתיות בכדי להעמיס על העול הביטחוני של מדינת ישראל, טוב אפשר להבין אותם, מדובר באנשי שמאל קיצוני.

3. ביבי ממשיך להפריט את המדינה לדעת...עוד לא הפנים את המחאה
רונית ,   גדרה   (24.10.11)
 החברתית. 30 שנה השמאל בנה, 30 שנה הימין הורס. תמשיכו לבחור ביבי ובשנה הבאה תוכלו לשלם כפול על הרכבת כדי שחבירו האוליגרכים ירוויחו עוד כמה מיליארדים...
4. בהחלט מדובר על הון+שלטון=עולם תחתון! פקידי המדינה יודעים
מצויין מי יעניק להם ,   את הג'וב החלומי   (24.10.11)

חבורת חלאות - במקום לשרת את הציבור, השרים ופקידיהם משרתים את הטייקונים. מנסיון העבר הם כבר יודעים שהטייקון ימנה אותם כמנכ"ל/יועץ באחת מחברותיו במשכורת חודשית של 6-7 ספרות.

הציבור חייב להתעורר ולדרוש לעקור את הנורמה הפסולה הזו מהשורש.

5. לא יהיה צדק חברתי ברכבת לפני שיזרקו משם את המאפיונרים
חג ,   ת"א   (24.10.11)
שמתעללים בציבור שנה אחר שנה. מסכנים את חייו, פוגעים בפרנסתו. איש לא מדבר על הפרטה. מדובר בהוצאת רכיבי תפקוד מציפורני הפשיסטים ברכבת. לא יקרה כלום. יותר רע - לא יכול להיות.
מעניין איזה אינטרס אישי יש לכותב. ממה הוא מתפרנס. למה אין גילוי נאות?
6. לא מסכים איתך בכלל
שכחת איפה אתה חי   (24.10.11)
אם היינו גרים באנגליה, צרפת או ניו זילנד, יתכן והייתי מסכים איתך. אבל נראה ששכחת היכן אתה חי. פה בישראל שבמזרח התיכון, משרד התחבורה אינו מסוגל בשום צורה לייעל את רכבת ישראל, גם בגלל הבירוקרטיה המייגעת שכרוכה בכל רפורמה, וגם בגלל זכויות היתר של ועדי העובדים בחברות ממשלתיות.

דבר שני, ההנחה שלך שמיקור חוץ של הרכבת יוביל להרעת השירות היא מגוחכת. קודם כל, לא ברור לי כיצד השירות יכול להתדרדר לרמה נמוכה יותר ממה שיש כיום בשטח. וחוץ מזה, הנחת הבסיס שלך כי מטרתה של חברה ממשלתית, להבדיל מתאגיד פרטי, הינה תועלת הציבור היא לכל הפחות נאיבית, שכן החברה הממשלתית, כמו כל חברה, מורכבת מבני אדם, ולבני אדם האלה יש רצונות אגוצנטרים בדיוק כמו של כל בעל עסק (רוצים משכורות של היי טק עם תנאים של פקיד ממשלתי).

מיקור חוץ הוא הפיתרון הכי פחות רע לצרה הצרורה הנקראת 'רכבת ישראל'. עיקר הדיון צריך להיות על ניסוח הסכם הפרטה שיטיב עם הציבור (ולא בשיטת השקשוקה), עם התניות לגבי איכות השירות ולגבי החלפת בעלות במקרה של קריסה.

7. בהפרטה ה"יעלות"נמדדת בשכר נמוך לא בשיפור
גיל   (24.10.11)

שרות כמובן שזה לא אומר שמחיר הכרטיס ירד.רק שהבעלים החדש ירוויח יותר מהממשלה על שרות שבכל העולם לא ריווחי.פרט להבטים רחבים ממה שפקידוני האוצר לא רוצים ליראות כמו אובדן ימי עבודה בפקקים תאונות וכ"ו. כך גם יש להם מקום עבודה מובטח כשיפרשו מהאוצר.אין ברירה רק ועד אגרסיבי עוזר לעובדים השרות ישתפר אם יקבלו תקציבים ואפשרות לעבוד בשקט עם הנהלה מיקצועית ולא מינוים פוליטים!   

8. מישהו מאמין לישראל כץ או לביבי? לא להפרטה!!!!
קטר ,   הפרטה=עולם תחתון   (24.10.11)
9. בגלל זה הרכבת קיבלה תקציב של 25 מיליארד ש''ח?
Pחחחחח ,   להלהלנדמן   (24.10.11)

בגלל מייבשים אותה היא קיבלה תקציב ל5 שנים ע''ס 25 מיליארד ש''ח?

לי זה נשמע כמו כסת''ח לוועד הנוכחי.

ונכון שהפרטת הרכבת זה לא פיתרון טוב אבל הוא טוב יותר ממה שאנחנו מקבלים היום.

אז בין הרע לגרוע אני אומר שתעשה מה שאתה רוצה רק תחליף את העובדים שיש היום.

10. אסור להפריט את הרכבת, צריך לוודא ניהול תקין ולשבור חוזים
לשלם משכורות רעב!   (24.10.11)
11. ________________BB טרוריסט חברתי__________________
לא מדברים עם טרוריסט ,   שיכיר במדינת רווחה!!   (24.10.11)
12. בגלל כל אלו לקח 7 שנים לבנות קו של 9 ק"מ?
סטודנט באר שבע   (24.10.11)
יש לנו את חברת הרכבות הגרועה בעולם המערבי!!!
אתה צודק ניסיון ההפרטה לנותני שרותים שונים לא ילך כי פשוט צריך מתחרים על הקווים כמו שכאשר נכנסה מטרופולין ירד מחיר הנסיעה מתל אביב לבאר שבע ל 13 שח!
13. העובדים צריכים להבין שיש סיבות להפרטה
הנוסע המתמיד   (24.10.11)
וכדי לעצור את ההפרטה, הם צריכים לקבל על עצמם סט ערכים שונה.
אין יותר קביעות, חוזים ל-5 שנים לכל היותר עם אופציה להארכה ב-5 שנים נוספות במקרים יוצאי דופן, וזהו.
אין יותר נפוטיזם. לא יותר מצב בו יותר מבן משפחה אחד יועסק ברכבת. על כל השאר להתפטר בתוך שנתיים לכל היותר.
לא יהיו יותר מכרזים תפורים. אנשים יתקבלו על בסיס כישורים בלבד, תוך העדפה לאנשים שאין להם קשרים למערכת. אם יתברר שמועמד שיקר ויש לו קשר לעובד הרכבת, אזי, גם המועמד וגם עובד הרכבת יפוטרו. אמינות מעל לכל.
אם כל זה יקרה, תהיה לנו רכבת מדהימה ולא יצטרכו להפריט אותה. לא זאת בלבד, יבינו שאת המודל הזה צריך להרחיב לכל השרות הציבורי, כולל חברת חשמל, נמלי ישראל, משרד הביטחון ועוד.
הבעיה היא שעובדי הרכבת חיים בלה-לה-לנד ולא מבינים שהרכבת כבר יצאה מהתחנה.
14. שימו לב למי שכותב
היורש   (24.10.11)
איש "המרכז לצדק חברתי ע"ש יעקב חזן במכון ון ליר בירושלים" או במילים אחרות קומוניסט. למי שלא יודע, הקומוניזם הוא שיטה כלכלית שנכשלה בכל מקום שבו היא נוסתה. בגוש הסובייטי נכשל הסוציאליזם לאחר שמיליארדי אנשים גירשו את מלכי הדיכוי והעוני והלכו לדרך טובה יותר. בישראל קרס הקיבוץ והמושב לאחר שנים של כשלונות והפסדים קשים. האיש הזה רוצה כיום לנסות שוב את כשלונות רכבת ישראל. תודה רבה.
15. שירות גרוע יותר? טוב אז נסתפק בגרוע פחות.
אבי ,   חיפה   (24.10.11)
על אותו משקל - גם הנמלים, גם חברת חשמל, בן גוריון - עובדים מצטיינים, יעילים. למה להפריט?
ממש כולללללם דואגים לתועלת הציבור..... או אולי בעצם לתועלת ציבור העובדים.

כתבה מוטה וטועה

16. גרוע מזה כבר לא יכול להיות
דרור   (24.10.11)
אז שיפריטו
17. בלי קשר לעובדים, בהפרטה,על נסיעה ברכבת נשלם לפחות כפול
שאוהי ,   מורד   (24.10.11)

בהפרטה יש רק מרויח אחד, וזאת המדינה. האזרח יאכל אותה בגדולללללל.

 וזאת בלי שום קשר לבטיחות,אייכות השרות, ולוח הזמנים ברכבת, אלו פרטים שיכולים להשתפר בצורה זו או אחרת . אבל הפרטה, היא צעד אוילי שלא ניתן לחזור ממנו.

 בודאי שלמדינה יש אינטרס ברור להפריט את הרכבת. אבל,

 אם המחאה החברתית תופנה לכיוון זה, לא יהיה להם סיכוי

18. שום דבר לא יעצור את הנבלות שרוצות לגזור קופון מההפרטה
הממשלה לא שולטת ,   אלא נשלטת בידיהנבלות   (24.10.11)
19. מצחיק לקרוא כשסוציאליסט כותב שהפרטה נכשלה בחו''ל. חחחחחחחחחח
(24.10.11)
20. שטויות, ביפן קווי רכבות פרטיים נותנים שרות מעולה
א.א.   (24.10.11)
תנסו לנסוע ב-Southern Express ל-Wakayama, רכבת פרטית לחלוטין והשירות עולה בכמה רמות על הרכבת הלאומית של ישראל
21. ל 20
שמשון   (24.10.11)
יפן זה יפן.
שם כשחבר כנסת רק הואשם בשוחד, הוא התצטער על זה , התחנן למחילה בתקשורת, ואז התאבד(חאריקירי) כדי לכפר וללכת בכבוד.
אני לא רוצה לקטרג על עם ישראל אבל כולם יודעים מה הולך פה...
אבל בכל זאת אני מאמין שכל יהודי רשע ככל שיהיה, הוא הרבה יותר טוב מהגוי הכי צדיק.
22. תגיד, אתה אידיוט? זו בדיוק המגמה שביבי מקדם, להפוך את כולנו
דן ,   חסכן   (24.10.11)
לעובדי קבלן חסרי זכויות ועם שכר מינימום. כל מה שצריך במדינה זה ניהול נכון ולא ע"י איזה חבר מרכז ליכוד שקיבל את התפקיד בפרוטקציה. אין שום סיבה ששכר בישראל יהיה חצי מהשכר באירופה או בארה"ב, בעוד מנכ"לים ומנהלים מרווחים מאות אלפים בחודש.
23. אין סיכוי שנקבל שרות "גרוע יותר"...
מיכאל ,   השרון   (24.10.11)
יותר גרוע אי אפשר... רמת השרות ברכבת ישראל כל כך נמוכה ומחירים כל כך גבוהים שאי אפשר לרדת לרמה יותר נמוכה...
להפריט וכמה שיותר מהר!!!
24. במדינתנו אין ברירה אלא להפריט,גם את חברת חשמל והנמלים
2shon ,   רחובות   (24.10.11)

במציאות בה כל אחד שיש לו שאלטר עושה בנו כירצונו ללא כל חשבון,אין ברירה אלא להפריט.

לידיעה כללית,הרכבת אינה ריווחית וקשה לי להאמין שאם ציבור נוסעים של כ-2 מיליון אפשר להיות רווחי-כך שההפרטה בסה"כ תביא לידי זה שהחברה הפרטית שתזכה בקטע קו,תנהל עובדי קבלן חיצוני לרכבת והכסף(משכורות)יבואו מהמדינה כמו היום והכל יהיה בפיקוחה וחברות שונות ינהלו קווים שונים.

גם את חברת החשמל הבזבזנית (היא בחובות של מליארדים)צריך להפריט ושכל תחנת כח תופעל ע"י חברה פרטית אחרת בפיקוח של המדינה.וכנ"ל רשות הנמלים.את נמל אשדוד תפעיל חברה אחת,את חיפה אחרת וכו...

במדינה שבה הכל עובד הפוך,רק הפרטה תחזיר את המשאב לציבור ותהיה לטובתו.

25. לכל המשמיצים.
עובד רכבת   (24.10.11)

מי שאין לו מושג על מה הסיכסוך ברכבת, שלא יגיב בבקשה ולא ילכלך. עם ישראל מעולה בשנאת חינם וממורמר על מצבו שלו, "ואים רע לי אז שיהיה רע לכולם"        

מה מבקשים עובדי הרכבת מהאזרחים, קצת סולידריות. כבר שנים שמיבשים אותנו בכוונה וזה בא על חשבון השרות.

26. איזה קיקוש , עובדה שקונקס זולים ומעולים
רוני ,   אשדוד   (24.10.11)
קונקס החליפה את אגד והכל יותר זול ויותר נח
27. ההפרטה היא הדת החדשה , של אנשים
שי   (24.10.11)
פנאטים והזויים , כמעט כמו בשנות הארבעים בגרמניה
28. אנלוגיה לא מתאימה.
יעקב   (24.10.11)
קונקס החליפה רק מספר קווים מצומצם של אגד, ולא את כל קווי אגד. בנוסף, בקרב חברות אוטובוסים מתקיימת תחרות, בניגוד לפסי הרכבת עליהם יכולה לעבוד רק חברת רכבות יחידה.
29. ישראל כץ - אני ועוד עשרות אלפי נוסעים איתך!
נוסע מתמיד   (24.10.11)
אל תקשיב לאנרכיסטים מהקרן החדשה לישראל. תפריט את הפרזיטים! אנחנו איתך
30. הפרטה, לא הפרטה - הרכבת יקרה ולא יעילה!
אני   (24.10.11)

לא איכפת לי באיזו דרך אידיאולוגית תבחרו - אני רוצה שהרכבת תהיה זולה, תגיע בזמן, ותהיה נקיה ונוחה!

 

תגובות נוספות
חזרה לכתבה