חדשות  דעות  מאמרים  אמנון פורטוגלי
מה פתאום להפריט את הרכבת? תלמדו מהודו
אמנון פורטוגלי
פורסם: 08.12.11, 14:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות ב-63 דיונים
1. אין על ההודים
אלירן   (08.12.11)
2. רכבת הודית מפורסמת בזכות עידה בזמנים ובטיחות מרבית
א_הינתן   (08.12.11)
3. בסדר אבל מה ישאר לטייקונים האומללים ?
פינוקיו ,   מעלה קטרים   (08.12.11)
4. נסעת ברכבת הודית ?
(08.12.11)
אתה רציני בזה שאתה לוקח את הודו כדוגמה טובה לחוסר הפרטה ?
אתה יודע שרכבות שם מגיעות כמעט תמיד באיחור של שעות, שנסיעה של כמה מאות קילומטרים יכולה לקחת יממה שלמה, שצפוף ומלוכלך, ושמאות נהרגים שם בתאונות בכל שנה ?
5. ניתוק לא מפתיע מהמציאות. עוד מתנשא שלא נסע בחייו ברכבת
גל א ,   -   (08.12.11)
לא ישראלית ולא הודית, (לפי הכתיבה, לפחות), וכותב מתוך פוזיציה של תיאוריות סוציאליסטיות מלומדות.
6. אולי בהודו גם מפטרים עובדים שסרחו?
נוסעת עם וותק 20 שנה   (08.12.11)
הייתי אומרת שזה אחלה רעיון, אלמלא יצא לי להכיר את "רקבת ישראל" כבר מעל 20 שנה. כילידת הפריפירה - איתרע מזלי לנסוע בה כחיילת, כסטודנטית, וכאישה עובדת.
ממשלות באו והלכו, מיליארדים הושקעו הרבה לפני שמישהו ידע להגות "הפרטה". וה"רקבת" תמיד מצאה תירוץ להיות "רקבת". תמיד הצליחו לוודא שאגיע באיחור - לבסיס, להרצאות, לעבודה.

מה הקשר להודו?
אולי בהודו יש מלחמת חורמה נגד מינויי מקורבים, בייחוד כאלה שלא עומדים בדרישות ההשכלה/ניסיון?
אולי בהודו גם מפטרים עובדים שסרחו, שהיו מעורבים בתאונות, שהתעצלו לקום בבוקר ובגללם 1000 איש איחרו לעבודה, או שכתבו בקו"ח שהם מסוגלים לתחזק צי רכבות ובפועל התגלה שאינם בטוחים מאיזה צד מחזיקים מפתח ברגים?

אני לא חייבת שתהיה הפרטה. מצידי שיישאר בבעלות ממשלתית, אבל שיתחילו להנהיג סטנדרטים הגיוניים - לקדם את מי שטוב, להעיף את מי שגרוע.
7. בסדר, אבל מדוע קפטן ז'אן לוק פיקארד מופיע
בתמונה מימין?   (08.12.11)
8. אתה מתכוון לרכבת הזאת שמפוצצת בנוסעים על הגג ופרות בשירותים?
אני   (08.12.11)
9. אם הכותב היה פעם בהודו, אני עוף בקארי.
אחד מהעם   (08.12.11)
לא צריך לבלות, כמוני, כמה חודשים בהודו (המדהימה!) כדי להרים גבה תמהה אל מול הדוגמא המופתית שמעלה הכותב לרכבת המושלמת.
אם לא הבריטים, לא היתה להם רכבת.
גם לנו לא.
אבל.
אבל להודים לא כל כך איכפת, כנראה, עניין של אורח חיים ותרבות אחרת, לחוצה פחות, שרכבת מדי פעם מבוששת לבוא ב... 10 שעות, נאמר. לא, זה לא סיפור איזוטרי - זו דרך החיים שם. אז כן, נראה לי שאנחנו בדרך הנכונה, אם הודו היא היעד.
שלא לדבר על הלכלוך, על הבטיחות הקלוקלת (הודי ממוצע נכנס ויוצא מהרכבת תוך נסיעתה, עובר מרציף לרציף דרך הפסים עצמם ולא בגשר מעליהם), ועל האיטיות המופלגת (מומבאי-דלהי 30 שעות... 1400 ק"מ, כלומר 50 קמ"ש... דהיינו ת"א-חיפה בשעתיים).
10. אתה מנסה להגיד ששירות טוב מוביל ליותר לקוחות? אני המום!
M   (08.12.11)
11. מה לא ברור, מר פורטוגלי ?
יוסי   (08.12.11)
ציטוט מהכתבה : לא ברור מדוע יש צורך בארגון מחדש ברכבת.

מה לא ברור, אדון פורטוגלי ?

אין ספור איחורים - לא ברור ?
הרבה תאונות - לא ברור ?
רכבות איטיות ועמוסות - לא ברור ?
רכבות מלוכלות - לא ברור ?
ועד שמצפצף על השירות לקוחותיו - לא ברור ?

המודל המקובל בכל העולם הוא קנית ציוד רכבות (קטרים וקרונות) עם חבילת תחזוקה ע"י החברה המייצרת שרק לה יש את הציוד והידע להשמיש בצורה הטובה ביותר את מה שהיא מוכרת.

הבעיה זה לא המודל אלא מי שאמור להוציא את המודל אל הפועל - לצערנו רכבת ישראל לא מגיעה אפילו לרמה של הודו שלא לדבר על מערב אירופה - הבעיה האמיתית שאין לנו אמון בעובדי הרכבת - נקודה !
12. אצלנו זה לא יעבוד. העובדים הם תת-רמה
אבי   (08.12.11)
בשביל להצליח צריך שותפים עם רמה.
רכבת ישראל היא השתקפות הנאפוטיזם והפרוטקציוניזם.
מעטים שם האנשים שיכולים להצעיד את הרכבת קדימה.
13. נשמע טוה,המודל ההודי , אבל....
שימשי ,   קריות   (08.12.11)

הכותב מציין שמלכתחילה הוצאות התפעול עמדו על 98% מההכנסות,זאת אומרת

היה המון שומן לקזז,ואז היה גם מקום להנעת עובדים וכו'.

לעומת זאת מציין הכותב שבברכבת ישראל עלויות האחזקה (ושאר תקורה)

הן סבירות ביחס למקובל בעולם,ואז השפעת הרפורמה לא תהייה מהותית.

אני חושב שההבדל נובע מכך שהיקף הפעילות בהודו הוא מאות מונים גדול מאשר

בארץ וזה יכול למנף כל שיפור.

אצלינו זה עלול לא לעבוד.

 

14. לא מבינה למה מלכלכים על הרכבת ההודית
מיטל   (08.12.11)
יש כאן תגובות מאנשים שנראה להם שהיו בהודו, אבל זה לא ממש נשמע ככה. דווקא בנוגע לאיחורים של הרכבת נתקלתי בזה שם הרבה פחות, המחירים זולים גם בעיניי ההודים ולא רק בעיניי המטיילים, רכבות שנוסעות 12, 36 ואפילו 42 שעות מגיעות ליעד בשעה שכתובה בלוח זמנים. הלוואי והיה לנו שבריר מזה. התשתיות אולי עדיין במצב לא משהו, וזה גורם לרכבות שנוסעות לאט - אבל מדובר בתחבורה שמשרתת מאות מיליוני אנשים בשנה על פני חצי יבשת. אין ספק שלרקבת ישראל יש הרבה מה ללמוד מהרכבת ההודית.
15. תשווה רק עם רכבות בארצות קטנות:שווייץ או דנמרק ואז תבין מהם
ליכוד+ש"ס+בולשביקי   (08.12.11)
16. ז'אן לוק פיקארד???
(08.12.11)
17. מידע חשוב, נמאס שהפתרון האוטומטי הוא פיטורים
דינ   (08.12.11)
18. בארץ האוצר דווקא מנסה לעצור את ההשקעות בפריפריה
(08.12.11)
19. טיעון מוזר
ג. אורוול   (08.12.11)
הרי היום רכבת ישראל נשלטת על ידי העובדים שעושים בה כרצונם. מנהל רכבת בא ואחר הולך והם מצפצפים עליו ועל הציבור (כמיטב המסורת הסוציאליסטית שמנסים בכוח רב להנחיל לנו פה כאילו מדובר במזרח גרמניה 1945).
אז יש לנו דוגמה שזה לא עובד. אז להביא את רכבת ישראל כדוגמה נגד הפרטה?
חומר טוב... שלח לפה דגימה.
20. אתה יודע מה? רק מתוך נקמנות הייתי מפריט אותכם
(08.12.11)
רק כדי לראות את החארות שנתנו לי להידחף ולהילחץ בקרון קטן במשך שנים מבלי שיזיז להם כי הם חשבו שהם בלתי פגיעים הולכים הביתה ומתחילים לחתום בלשכה.

רק כדי לראות שאחרי כל השנים האלה שנאלצתי להשתמש בשירותים של הרכבת הזאת כדי להגיע לאוניברסיטה ועל כך שילמתי במחירים גבוהים,איחורים ודוחק,סוף כל סוף הגלגל מתהפך ואותם עריצים שמיררו את חיי בקלות מקוממת הולכים הביתה.

לכו אתם והרכבת המחורבנת שלכם לעזאזל.אני אומר להפריט עכשיו!
21. לא נראה לי שהכותב אי פעם היה ברכבת בהודו
אסף ,   t   (08.12.11)
המרווח! כמה מרווח שם

אויה לנו אם הכותב שואף לתחבורה ציבורית כמו בהודו
22. ממליץ לשלוח את הכותב לנסוע ברכבת הודית
ניר   (08.12.11)
אח"כ שישאל את עצמו האם באמת הרכבת ההודית כל כך טובה.
בדיחה מעולה כזאת הרבה זמן לא שמעתי.
נמסטה
23. משום מה, הרכבת ההודית לא נראית לי כמשהו לשאוף אליו
א ,   צפון   (08.12.11)

אם כבר, תבדוק מה קורה עם הרכבות בשוויץ.

בשוויץ המרחקים דומים לאלה של ישראל, וגם גודל האוכלוסיה דומה. יש שוני קטן באיכות הרכבות - זניח... הבדל קטן בדיוק, הבדל מאוד קטן במספר הרכבות, והבדל ממש זניח באיכות הקרונות, נקיון וכד'.

אנחנו ממש קרובים להשיג את שוויץ ואפילו להראות לה מאיפה הדג.. מוציא קיטור.

 

אבל הודו - זה רמה מעל שוויץ, אין לנו סיכוי אפילו להתקרב. בעצם, אם לא נפריט את הרכבות, יש לנו סיכוי לא קטן להפוך לרכבת הודית במלוא הדרה.

24. India
Y.Moshe   (08.12.11)
This guy dosn't know what he is talking about India
25. העובדים מסכנים את חיינו, לא נותנים שירות, וזה הפתרון??
רועי   (08.12.11)
אין שבוע בלי 3 תקלות. הם לא מגיעים בזמן, מסכנים את חיינו, ישנן תקלות בטיחות כל הזמן, ומזה הבנת שצריך לתמוך בזה שהם ינהלו את הרכבת?
הזוי

מעבר לכך, אף אחד לא רוצה להפריט את הרכבת, פשוט לא רוצים שדפ"רים שלא מצליחים להפסיק את התקלות האינסופיות ימשיכו לתחזק את הרכבת. חברת הרכבת תנהג, תיתן שירות, תעביר מטענים, ואנשי תחזוקה מקצועיים יטפלו בקרונות כראוי.
26. תפריטו , תלאימו,העיקר שהיא תעבוד כמו שצריך!
אני   (08.12.11)

 

27. רשת הרכבות ההודית באמת מדהימה
יוסי   (08.12.11)
28. ביבי רוצה להפריט הכל - חוץ מהממשלה !!! בשביל מה יש חברים ?
(08.12.11)
29. להפריט עכשיו!
שרגא   (08.12.11)
כן להפרטה של הרכבת!
30. נו בסדר שאנטי שאנטי נחכה לרכבת אולי מחר תיהיה
אש"אד   (08.12.11)
דווקא מהודו ללמוד על רכבות!
ומחר בתוכניתינו על דמוקרטיה באירן
וזכיות נשים מאפגניסטן
אה ושחיתות שילטונית המודל הישראלי


אין גבול לדמגוגיה הנייר גם אם הוא וירטואלי כבר לא סובל הכל

תגובות נוספות
חזרה לכתבה