חדשות  דעות
לומדים כמו תוכי
אמנון רבינוביץ'
פורסם: 17.04.12, 15:54
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 155 תגובות ב-87 דיונים
1. כל הכבוד פובי
אנונימי   (17.04.12)
המשך במפעלך הראוי
2. חבל
(17.04.12)
עצוב שמורה שנמצא דקה וחתי במערכת החינוך חושב שהוא יודע איך נכןן לשנות את המערכת.
במקום לכתוב מאמרים נסה באמת ללמד ולראות את הבגרות כאמצעי, השתמש בה למטרותיך.

נשלח מהסלולארי שלי
3. זה כ"כ נכון וכל שכן..
איתן גור   (17.04.12)
בית הספר לא מלמד אותנו את מיומנויות החיים האמיתיות והמועילות הוא מלמד אותנו להיות תוכים ומקובעים בתוך ריבוע ולא מפתחים את החשיבה ואת היצירתיות שלנו. פעם בית ספר היה בית ספר לחיים היום הוא בית חרושת לציונים ומספרים לא מועילים!!!
4. בגרויות - שורש הרע
עינת   (17.04.12)
אני לא מכירה מורים שיוכלים לסנגר על על המקום הכל כך מרכזי של הבגרויות. אבל מה ה מדיד, אפשר לבסס על זה קבלה להשכלה גבוהה ואפשר לעשות עם זה סטטיסטיקות יפות וליצור מראית עין של עבודה רצינית.
אין שום קשר בין זה לבין חינוך.
5. ובשלב הבא לבטל את מבחני האוניברסיטאות??
שמעון ,   ירושלים   (17.04.12)

ואולי אף את מבחני ההסמכה לרישיון הרפואה, ההנדסה וכו' כי אנחנו רוצים לייצר "סקרן אינטלקטואלי"?!

ואיך נוכל לבחון סטודנטים כאשר אינם יודעים להתכנס לפורמט שקרוי מבחן?

 

ואני אומר: לא רק 21 יח"ל לזכאות בבגרות אלא 45 יח"ל ובפריסה מכסימלית לכל רמות ההעמקה 2..7 בכל המקצועות האפשריים. אולי רק כך נגדל תלמיד שהוא בר-אוריין ולא נבער.

אשר ע"כ ידידי הצעיר צא ולמד מהות ההבדל בין תלמיד חכם לבר אוריין...

6. יופי, עכשיו רק צריך למצוא מאיפה להביא את הכסף
טל   (17.04.12)


נשלח מהסלולארי שלי
7. הוא צודק הלוואי וזה יקרה!
רונית   (17.04.12)
8. ילדים לא צריכים לשאול שאלות אלא ללמוד למלא פקודות
אברהם, ערד   (17.04.12)
רק ככה נוכל לנצח את האוייב הערבי.
לא צריך שיהיו סקרנים וישאלו שאלות.
גם ככה יש יותר מדי סמולנים.
9. אמנון צודק וכותב מעולה- אבל איך?
רועי ,   חיפה   (17.04.12)
תלונות למערכת החינוך יש לכל אחד שעבר שם בשלושים שנים האחרונות. השאלה היא באמת- מה עושים? יש הרגשה שאין למי לפנות ואין איך לקדם- גם לא לצאת ולישון באוהל ברחוב וגם לא לעשות הפגנות המוניות במדינת ת"א , עזרו לנו. למשל- למה לא לתת לילדים ללמוד בבית, מהמחשב והאייפון את אותם הדברים שהם גם ככה משננים כמו תוכי ולנצל את זמן הכיתה לדיונים מעמיקים, חלוקה לקבוצות וכד'? בקיצור, איך אפשר עכשיו ועם מה שיש לנו בידיים, לעשות שינוי? בכל אופן, כתבה ודעה מבורכת שמי יתן ותתפוס גם את גדעון סהר.
10. אוי אמנון
אלעד השקט   (17.04.12)
ולחשוב שבימי התיכון אמרת לי שאתה
כבר לא תצליח לשנות את העולם ...

^_^
11. אמנון מורה מצויין , אני תלמיד כיתה י' שלו
בדוי :) ,   ירושלים   (17.04.12)
ואכן הוא תמיד מזכיר לנו בשיעורי היסטוריה את השינון שכל הזמן צריך לשנן ולשנן , זה מאוד קשה אבל מתגברים...
12. וואו
♥♥♥   (17.04.12)
אתה מדהים....פשוט מדהים מורה לחיים
13. בגיל 6 נאלצתי להפסיק ללמוד וללכת לביה״ס
איינשטיין   (17.04.12)


נשלח מהסלולארי שלי
14. דרוש שינוי
ניצולת מערכת החינוך ,   ירושלים   (17.04.12)
הדרך החשובה ביותר ללמד את הילדים שלנו מיומנויות היא ללמד אותם איך ללמוד!
רבים מדברים על שינוי במערכת החינוך, אבל תמיד טוב להרגיש ברוחות התקווה והשינוי הכל כך כל כך נחוץ הזה. המשך במלאכתך, שלרבים טובים כמוך כבר אין אומץ לעשות!
15. אני מורה לבגרות, ואני לא מסכים איתך
אילון ,   ירושלים   (17.04.12)
אמנון יקר, הבגרות אמורה לגדיר סף מינימלי של ידע הסטורי הכרחי. תסכים איתי שתלמידים צריכים לדעת מספר דברים בסיסיים על ההסטוריה של המדינה ש הם גרים בה. מה הם המושגים? כמה מושגים כאלה צריך לדעת - על זה יש וויכוח, ותמיד יהיה. אני מורה לפיסיקה - מקצוע שלכאורה יש לגביו פחות ויכוחים ועדיין יש אי הסכמות לגבי מהו החומר הבסיסי ההכרחי. אז לפני שקופצים ומשנים את הכל בכל הארץ, מה שנקרא "מהפכה" , נתחיל בכיתה הפרטית שלנו. הכרתי מורים להסטוריה שלימדו עובדות יבשות מוכוונות בחינה, והכרתי גם מורים אחרים שלימדו בהעמקה כפי שאתה מציע, הראו סרטים, ועשו משחקי תפקידים. אגב, מספר התלמידים שלהם לא היה קטן במיוחד. הלמידה לבגרות באמת מתחילה לאחר הפסח, ואולי זה זמן מבוזבז מבחינתך. אבל גם כאן, ניתן להשתמש במגוון גדול של אמצעים כדי להפוך גם את החזרה לקראת המבחן לחוויה: אפשר לעשות חידונים עם שאלות "מגניבות" ו"מכשילות" שמעלות אצל הילדים תפיסות שגויות נפוצות, אפשר לבנות עם התלמידים מפות מושגים המייצגות את החומר ועוד מגוון פעולות שדורשות מחשבה וגורמות לתלמידים לשאול.
16. מרגש!
ערן   (17.04.12)
17. עוז לתמורע
מתוסכל ,   לא מבין!!!   (17.04.12)
אנשים לא מבינים איך לאט לאט הורסים את כל המערכת ומגדלים דור של "בורים" ללא ידע עולם!!!! כל אחד ילך עם מחשב נייד יש דברים כן שצריך לשנן וללמוד!!!! אסון אם לא יהיו בגרויות ואסון אם "עוז לתמורה" יכנס לבתי הספר התיכוניים!!!!!
18. תספר לנו משהו שלא ידענו.
..ץ   (17.04.12)
19. רעיון טוב לעשות בגרויות בשיטה אקדמית
אלכס ,   מגדל העמק   (17.04.12)
באקדמיה מלמדים לפי המל"ג אבל עדיין למורים יש חופש בחירה ומחליטים מה יותר חשוב שנדע פחות חשוב שנדע
ובנוסף לזה הכלכלה שלנו בקריסה ובבית ספר תיכון או חטיבה עדיין לא התחילו ללמוד את זה כמקצוע חובה לפחות מבוא לכלכלה א
כדי שהצריכה בארץ תהיה קודם כל צריכה חכמה ושאחר כך יתחילו באמת המחעות
ככה שיהי למחעות בשר
ולא כמו שהיה בקייץ
20. תגובה 15 הרבה יותר נכונה מן המאמר.
(17.04.12)
21. אני לא מסכים...
(17.04.12)
אני לא מסכים אם הכל כאן אבל כן צריך להוריד חלק מהבגרויות, כמו ספרות,תנךאבל לא את הכל וכן צריך להקל בבגרויות מבחינת השאלות או קודי השאלות לתלמידים עם קשיי למידה מכל הסוגים...
22. כל הכבוד, הלוואי ויקשיבו לך וייעשה שינוי במערכת החינוך
אני   (17.04.12)
23. איך יהיה שינוי אם בכירי משרד החינוך
אסף ,   מרכז   (17.04.12)
מחממים את הכיסא עשרות שנים ורובם כלל אל יודעים איך עובדים עם אקסל, מה זו אפליקצייה באייפון או מהו אתר ויקיפדייה ??

זהו הדור שלא ידע את יוסף ועד שהוא לא יוחלף - לא תחול כל רפורמה אמיתית במערכת החינוך
24. ידע הוא בסיס לחשיבה
(17.04.12)
25. אם ואם ואם
סבתא עם גלגלים   (17.04.12)
1. כדי שיהיו פחות תלמידים בכיתה צריך יותר מורים=יותר כסף. מי יממן, מנון יממן?
2. מי יתקע לידך כי בבתי ספר אחרים אכן ילמדו חומר הכרחי? שלא יעבירו תלמידים בגרות בלי טיפת ידע (אולי אתה לא מכיר אבל לא חסרים בתי ספר שיחפפו).

את הבגרויות יש להפוך לכך שישאלו שאלות אשר התשובות עליהן אינן רק שינון אלא גם חשיבה יצירתית. אבל ללא נדבכים ראויים, אי אפשר להגיע ליצירתיות
26. לעורר סקרנות?!
שמעון   (17.04.12)

אי אפשר לעורר סקרנות בכל התלמידים בכיתה. נקודה.

ברגע שיש מבחן זה ממריץ את כולם לממוד כי יודעים שזה חשוב לבגרות, לאוניברסיטה וכו'.

 

החזון האפי של לימוד באופן מעורר סקרנות את התלמידים יפה כחזון אך במציאות אין לו אחיזה, הן בגלל המורים והן בגלל התלמידים...

 

מי שרוצה ללמוד ילמד בכל אופן ומי שלא לא, אלה שמתנדנדים באמצע הם אחוז קטן- בשבילו שווה לעשות רפורמה? (שאני בספק אם תועיל...)

27. נכון מאוד! השינוי מתבקש .
אילה   (17.04.12)
עם תודעה ציבורית רחבה ניתן לעשות את השינוי. ביחד כולנו.
28. הוויקיפדיה והאייפון נוצרו ע"י תוכים.
(17.04.12)
הנוער שבקושי יודע לאיית את שמו נכון נוצר ע"י הוויקיפדיה והאייפון...

מזל שנשארו פה עוד כמה תוכים בודדים (רובם כבר זקנים) כדי להחזיק את המדינה בחיים (הן כלכלית והן בטחונית). עם החבר'ה היצירתיים שלך תוכל, ביום טוב, לייצר מצגת וסרט על כשלון המפעל הציוני.
29. האמת גם לשינון יש ערך
קוקו   (17.04.12)
בכל הקשור למצועות לא מדעיים (וגם לחלק מהמדעיים) לשינון הוא ממש העיקר.
בהיסטוריה שינון זה העיקר. אפילו ביולוגיה זה גם שינון (אבל גם הבנה).

המקומות היחידים שההבנה היא העיקר ולא שינון הם במתמטיקה ובפיסיקה.
30. בוא לאנקורי ותבין !
בני   (17.04.12)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה