|
|
|
2. אולי אפשר ללמד מהולנד..
שם כבר בגיל 12 מחלקים את הנוער לרמות ושנות לימוד. יש מסלול של 6 שנים המיועד לרופאים, כלכלנים, מהנדסים וכו' עתידיים. יש מסלול של 5 שנים המיועד למורים, עובדי מדינה וכו' ומסלול של 4 שנים למכונאים, נגרים וכו'.
|
|
|
3. במילים אחרון, שר החינוך אומר שהעשירים שווים יותר
|
|
|
למה שלכולם תהיה תעודת בגרות? האם בכלל כולם יכולים. בגרות בגידול חסה בשטחים זה לא שיא. במקום לייבא סינים שישראלים יהיו מקצועיים
|
|
|
|
|
6. מה עשיתם סיפור מתעודת בגרות? מי שרוצה משלים במקום נורמאלי
|
|
|
7. ותודה לגדעון סער שר החינוך הכושל
|
|
|
8. מה הבעיה? שיורידו את הרמה עוד יותר ואז
ל כ ו ל ם תהיה תעודת בגרות.
ובשלב הבא שיורידו את רמת התואר הראשון ו ל כ ו ל ם יהיה B.A.
לא מדליק?
|
|
|
9. נראה שמשרד איבד את הדרך
כל הרפורמות שעשה המשרד לא יעזרו לשפר את הישגי התלמידים. הרפורמות הפכו את המורים לעבדים של שנות האלפיים. עם תקציב של כ - 40 מיליארד ש"ח היה ניתן להפוך את החינוך במדינת ישראל, בעשור האחרון, לאחד המתקדמים בעולם, אבל המשרד מתעסק עם אחוז אחד למעלה או למטה במבחניי המיצ"ב. יותר מ 50% מתלמידיי ישראל אין להם תעודת בגרות. משרד החינוך לא מצליח לשנות מספר זה בצורה משמעותית, ולא מטפל כראוי בחלק הגדול של התלמידים שאין בידם תעודת בגרות. ולכן מומלץ למשרד החינוך לעשות אצלו, בצורה דחופה, את הרפורמה הנחוצה, אחרת בעוד עשור נראה אותו הדבר במערכת החינוך וכמעט ללא שינוי משמעותי. אולי אפילו החלפת גישה ואפילו "החלפת דיסק".כפי שנראה היום אין כל ספק שמשרד החינוך איבד את הדרך!! אני אישית מקווה שיגיעו למשרד כוחות חדשים שאולי הם יצליחו לעשות את השינוי הגדול הדרוש במשרד עצמו - רפורמה אמיתית.
באופן כללי ניתן להגיד שכל מערכת החינוך הולכת להפרטה, וזאת במיוחד אחרי כישלון המשרד בבג"צ כנגד בית ספר חברותא ובתי הספר הפרטיים.
משרד החינוך מנסה למזער את הנזק שהחלטה זו גרמה למערכת
החינוך הציבורית, אך עוד כמה זמן ניתן להסתיר זאת.
|
|
|
|
|
11. לא בטוח שמי שעשה את הסקרים זכאי לבגרות
אף אחד לא שם לב שאם אחוז הבנים 55%, והבנות 63%, וכשמשקללים ביחד זה יוצא 48%... זה אומר שמשהו כאן לא בסדר...... בכלל, המגמות בשתי הגרפים שונות..... מישהו שם למעלה חייב לחזור ללימודי סטטיסטיקה עוד פעם....
|
|
|
שהוא היה שר החינוך היה חינוך? אולי אם הוא יהיה שר המלחמות לא תהיה מלחמה
|
|
|
13. למה לכולם צריכה להיות תעודת בגרות? מי קבע?
למה אין יותר חינוך מקצועי בבתי ספר תיכון. פעם תלמידים רכשו שם מקצועות של ממש ויכלו להתפרנס מהן. למה זה נפסק ומי הגאון שהחליט שכולם צריכים להיות בעלי השכלה אקדמאית? ברור שבאוכלוסיה יש התפלגות יכולות ולא כולם מסוגלים להגיע לתעודת בגרות. ברור גם שיש גם רבים שמסוגלים אבל לא רוצים. ברור גם שהמדינה לא צריכה שכולם יהיו בעלי תעודה, אין בזה שום תועלת. ההליכה הזאת כעדר אחר הרעיון המטופש הזה רק מזיקה לכולנו.
|
|
|
14. נו מה בעיה? יש תורה מסיני!
מיכה , |
australia |
|
(09.08.12) |
מיליון דוסים cannot be wrong!
הכל כתוב בתורה! איך לרפא סרטן או סיפיליס , איך לבנות מנוע או מחשב, כצעד לרדת לשיא העומק.
המדינה מאמינה בזה, אז למה הבגרות??
נשלח מהסלולארי שלי
|
|
|
15. זו התוצאה כשמלמדים 40 תלמידים בכיתה
רק בישראל מלמדים בכיתות עמוסות ב- 40 תלמידים .
חצי מהם בעלי לקויות למידה .איך אפשר בתנאים כאלה להצליחח וללמוד ?
מורה נקרע לגזרים , זו שורש הבעייה !!!
|
|
|
מתכוונים ל63 אחוז מתוך המאה אחוז של הבנות וכנ"ל לגבי הבנים כפרה.
|
|
|
17. אם 63% מהבנות זכאיות לבגרות, ו-55% מהבנים
איך יש לפחות מ-50% זכאות?
|
|
|
18. יש לי את הפיתרון המושלם...
פשוט תפסיקו עם הגישה המטומטמת של "כולם צריכים תעודת בגרות". מה קרה, החיים פה כל כך מושלמים שצריך להמציא בעיות דמיוניות?
|
|
|
19. מי אמר שכולם צריכים תעודת בגרות?
למה שבמקום זה לא ילמדו מקצועות של ממש, שאנשים שלא מתאים להם ללמוד לבגרות, יוכלו לעבוד בהם בלי יותר מדי ניגו'סים?
לא כך אחד מתאים ללימודים ובטח שלא לאוניברסיטה. במקום להשקיע מאמצים בלרבע את העיגול, עדיף למצוא לאנשים האלה פתרון אחר.
להיות חשמלאי או שרברב טוב, זה לא פחות חשוב או פחות טוב מלהיות בעל תעודת בגרות.
|
|
|
במגזר הנוצרי אחוז הזכאים לתעודת בגרות הוא 64 אחוז אז ליישם את השיטות שלו הרי חיים בתנאים שלנו כך שלא צריכה להיות לנו בעיה עם יישום השיטות של בתי הספר הנוצרים.
|
|
|
21. הבגרות היחידה היא אדם שיכול להחזיק עצמו מבחינה
כלכלית ולא יהיה , |
נטל על החברה |
|
(09.08.12) |
|
|
|
22. פשוט צריך להוריד עוד יותר את רמת הבגרויות
למשל, ציון עובר לבגרות במתמטיקה יינתן לכל העונה נכונה על השאלה הבאה:
מי מהמספרים הבאים איננו מספר ראשוני? 1) 1 2) 2 3) 3 4) 4
נשלח מהסלולארי שלי
|
|
|
23. המחדל מתחיל עוד בגן ובבתי היסודיים- זוועה
כבר מעל 2 עשורים , |
ביסודי -הכי גרוע |
|
(09.08.12) |
|
|
|
24. הנתונים גרועים אף יותר
אם תבדקו את הציונים בכלל תגלו נתונים מחרידים.
|
|
|
25. הפתרון- מעבר לשיטת גמולי השתלמות....
בקורסים יקבלו אחלה מורים שלא צריכים ללמד אלה להעביר את הזמן. התלמידים יכולים לנוח ולשחק באיי פון . והכי חשוב תעודה תהיה :-)
|
|
|
26. בארה"ב אין בכלל תעודות בגרות!!!
לא יאומן! , |
USA |
|
(09.08.12) |
אין בחינות בגרות ואין לאף אחד תעודת בגרות.
|
|
|
יא מצחיקים דפקתם לנו בראש ללכת לאוניברסיטה אז הלכנו לתל אביב ועכשיו אבטלה. חבל על הזמן הייתי עכשיו יכול להיות שרברב עם 4 שנים ניסיון אל תלכו ללמוד תדפקו לעצמכם את החיים עצוב אבל נכון
|
|
|
צריך לאפשר אבחון לקויות למידה בחינם בערים עם אחוז זכאות נמוך. משמעת אדוקה, בלי להסס לערב משטרה וצריך גיבוי של משרד החינוך לבתי הספר.
|
|
|
29. ואז מתפלאים שאישה רוצה גבר עשיר
|
|
|
30. אין משמעת, הזנו את רמת הלימודים והדרישות והתוצאות בהתאם
אין משמעת, הזנו את רמת הלימודים והדרישות והתוצאות בהתאם. צריך לקבוע חינוך מדעי וטכנולוגי לכל שכבות האוכלוסייה: מדעי של 5 יחידות בגרות בכל המקצועות: מתמטיקה, פיזיקה, כימיה,ביולוגיה, מדעי המחשב או\ו ראשי טכנולוגי בחשמל\אלקטרוניקה\מחשבים\מכונות\ביוטכנולוגיה ו\או מקצועי. עתודה טכנולוגית של טכנאים והנדסאים צריכה לגדול להתפתח ! להעביר ליוטיוב הרצאות בכל המקצועות הרלוונטים כך שתלמיד לא יהיה תלוי במורה כזה או אחר בבית הספר ויוכל להתמודד עם החומר בספרים ובמבחני הבגרות. תלמידים צריכים לחרוש וליהנות מהלימודים ! ויש דוגמאות מוצלחות בעולם בחינוך - זה גם עולה פחות כסף
| |