סביבה ומדע  סביבה  לא בשימוש - חדשות הסביבה
ביהמ"ש התיר עבודות הרכבת ליד מבשרת בערב
ליאור גוטמן, כלכליסט
פורסם: 02.09.12, 17:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות ב-22 דיונים
1. הרכבת הזאת תתחיל לפעול כשלנינים שלי יצמח זקן
(02.09.12)
2. סוף סוף דבר טוב בישראל
טובמאוד   (02.09.12)
3. ממילא לא צריך רכבת לירושלים
שלמה   (02.09.12)
צריך רק רכבת מירושלים.
4. הפעם זה יקרה. עברתי בסביבה ויש חפירות ריציניות
שמיל   (02.09.12)
5. שופטת מצחיקה
שמעון הצדיק ,   ירושלים   (02.09.12)
אני מאחל לשופטת האמיצה לגור ליד מסילת הברזל בזמן מעבר או עבודות ברכבת ושלא תוכל לישון בלילה היא וילדיה נראה אותה כל כך גיבורה - ממש גיבורה על המסכנים שסובלים - מה שקרה שבעלי הממון והכוח - כמו הרכבת תמיד מנצחים והם גם יכולים לשים את תושבי מבשרת על המסילות הרכבת והשופטת החכמה והאמיצה תעשה משפט צדק ותומר כי פעולה זו של הרכבת סבירה- לערער מיד על החלטה הזויה מעין זו ולשאול כיצד העושה משפט צדק מונתה בכלל.
6. ארדן החבר של שטייניץ ניסה לעזור ולא הצליח
אה. וצחי הנגבי גם ,   כולנו ממבשרת   (02.09.12)
7. מצויין שכך.
ליאור ,   ירושלים   (02.09.12)
חברים עם כל הכבוד לכם לכל המתלוננים עושים משהו בשבילכם ובשביל כולנו אז תעריכו לפחות, זה מדהים כמה שהישראלים יודעים כל הזמן להתלונן. ואם הם יפסיקו ליבוד אחרי 7 ויקח זמן אז תתלוננו שזה לוקח זמן נכון. תפסיקו כל הזמן לחפש מה לא בסדר ותתחילו להבין שאין רק טוב בחיים אלא קשיים גם.

נשלח מהסלולארי שלי
8. שהרכבת תעצור גם במבשרת!! לא יתכן שהיא תעבור במבשרת ולא תעצור
יואב   (02.09.12)
אף אחד לא היה רוצה לסוע בכיוון ההפוך כדי לקחת את הרכבת שעוברת צמוד לבית שלו! שאנשים יתעוררו ושידרשו שהרכבת תעצור גם במבשרת, כולה תחנה אחת!!
9. במקום שבו האינטרס של הרוב לא מתאים לחוק - מותר לעבור על החוק
תושבת סובלת   (02.09.12)
השופטת אמרה שבמקום שבו האינטרס של הרוב לא מתאים לחוק (ומדובר בהרבה כסף) - מותר לעבור על החוק.
יש תקנות למניעת רעש אבל הן מפריעות לרכבת לעבוד, אז לא נשנה את התקנות וגם לא נכריח את הרכבת לעבוד לפי החוק, פשוט נתעלם מהחוק.
אם נכריח את הרכבת לעבוד לפי החוק, זה יעכב פרוייקט לאומי (שתקוע כמה שנים) ב 2-3 חודשים. אז מה אם כמה אלפי משפחות לא ישנו במשך שנתיים או שלוש שנים, העיקר שמישהו (קבלן חפירות) ירוויח הרבה כסף.
והחוק? לא מעניין את כבוד השופטת.



10. גלעד ארדן דרעק גדול
ה   (03.09.12)
11. התלונות של תושבי ירושלים גררו את הרכבת הקלה ב-10 שנים
ניר   (03.09.12)
בכל מקום בעולם עובדים בפרוייקט כזה 7 ימים בשבוע, 16 שעות ביממה. רק פה ניאנדרטלים מפגרים מנסים בכוח למנוע קידמה
12. ארדן קשקשן , נאד נפוח שלא עשה דבר בחייו
ציוני   (03.09.12)
13. בבקשה תפסיקו עם זה !
ליאת ,   מבשרת ציון   (03.09.12)
החפירות בלילה מעירות את בעלי והוא קם חרמן אש ואין לי כוח כבר...יש לנו חמישה ילדים ועד סוף הרכבת יהיו כנראה עוד שניים...
14. צריך לעבוד שם 24 שעות 6 ימים בשבוע עד שתהיה רכבת
אסף ,   תל אביב   (02.09.12)

ככל שהרכבת תתחיל לפעול יותר מהר, ניתן יהיה להוריד מכביש מספר 1 ו443 כמה אלפי רכבים שמגיעים כל בוקר מהרצליה, ת"א,ר"ג, מודיעין, לוד מכבים ורעות לירושליים. עשרות אלפי ליטרים של דלק פחות, אלפי מקומטת חניה פחות, מאות אלפי שעות עבודה, עשרות תאונות פחות בדרך ךי-ם.

 

לירושלמים ובעיקר למגזר החרדי שצריך לצאת בשנים הקרובות לעבודה הרכבת תאפשר הגעה לגדות האיילון ותיתן אפשרויות תעסוקה מגוונות יותר ממשרדי ממשלה וקמעונאות זעירה למכזרים שלמים שלא קיימים בירשוליים.

 

הרכבת חיונית לבירה הנצורה ואסור לעצור אותה, צריך לעסוד מסביב לשעון ב3 משמרות, כך גם הפיצוצים יסתיימו יותר מהר ותושבי מבשרת יוכלו לחזור לשגרה בדצמבר ולצאת מהיישוב שלהם לכבישים פתוחים בתןך 5 שנים.

15. יופי, כל הכבוד לשופטת.
אופירה   (03.09.12)
16. חשבתי שתפקיד בית המשפט לאכוף את החוק , לא להמציא אותו
פסיקה שגויה , לערער   (03.09.12)
17. איך הגיעו ל7 מיליארד שקל
טייקון מתחיל   (03.09.12)
מישהו יכוטל להסביר לי???
18. גם בכניסה לעיר הרגשנו את החפירות בשעות הלילה אתמול
משה ,   גבעת שאול ירושלים   (03.09.12)
איזה מין שפיטה
19. וגם בשבת
!@   (03.09.12)
20. החלטה בעייתית. כפות המאזניים של השופטת צריכות איזון
י.ש   (03.09.12)

לא ייתכן שיבצעו עבודות בניה 24 שעות ביממה אלא אם מדובר במקרה חרום. לעניינינו, לא מדובר במקרה חירום. גם אם מדובר בפרויקט לאומי, לא ייתכן התושבים בסביבת איזור הפיתוח יסבלו מרעש בלתי נפסק. אומרים שביתו של אדם הוא מבצרו, אני חשב שהכוונה היא גם שלא יחדור רעש למבצר.

מדובר על שכונה על משפחות וילדים קטנים שצריך להשכיב לישון. כאשר יש רעש בכל שעות היממה החיים הופכים לסיוט ואנשים לא יכולים לתפקד.

ייתכן שניתן היה להאריך את העבודות בעוד שעה לכל היותר, אך מעבר לכך מדובר בהגזמה פושעת.

מדינת חלם. אנשים מתלוננים על יוקר מחיה, אבל כל פרויקט שיוצא לפועל מסתכם בסופו של דבר ב-200% לפחות מעל העלות המשוערת המקורית.

זורקים לפח עשרות מיליארדי שקלים בשנה בגלל פרויקטים שמתארכים.

הישראלי הממוצע ולצערי גם הרשויות יודעים כי אם צפי סיום העבודה הוא עוד 5 שנים והעלות המשוערת היא 2 מיליארד ש"ח, אז בפועל העבודה תסתיים אחרי 9 או 10 שנים והעלות תהיה 5 מיליארד ש"ח. המציאות הזאת היא מציאות חלם.

21. האשם רק את חבר הקקהנסת! ההוא עם קסדת האופניים
(04.09.12)
22. אבל בשביל מה צריך לסלול רכבת לגטו ורשה? ירושלים הלכה קאקען.
החרדים ידרשו קרונות ,   נפרדים לגברים ונשים.   (04.09.12)
ואולי עדיף הפרדת רציפים.
ואולי עדיף הפרדת תחנות.
וממילא היה צריך לבנות את הקו ישירות לבני ברק.
ירושלים כבתה. נכבשה. בכייה לדורות.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה