הורים  חינוך ילדים  ליאת קרן
"אין לי חברים!": כיצד לטפל בבעיות חברתיות
ליאת קרן
פורסם: 14.12.12, 09:51
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות ב-31 דיונים
1. לא רק בכתת ילדים. אני במכללה ויש מלכת כתה בת 30 שעושה חרמים
וכולם משתתפים ,   לא להיות הבא בתור   (14.12.12)
2. מלכות הכיתה יעלמו ולאחר מכן
בחור ,   הארץ   (14.12.12)
מלכות הכיתה יעלמו ולאחר מכן לא תראו אותן או אותם שוב ... לעד
3. אין חברים? אולי הילד אוטיסט!!!!!
ורד   (14.12.12)
4. סדנת העצמה לילדים...
שלי ,   הרצליה   (14.12.12)
שמעתי על סדנת משחק תיאטרון ודמיון לילדים להעצמה אישית ושיפור יכולת הקשב והריכוז ברמה"ש. שמעתי שהיא מצויינת. מנחה אותה השחקנית שלומית רון בליווי פסיכולוג חינוכי מומחה ומאמנת. זה האתר שלה   www.shlomitron.com   
5. חנונים שולטים
אסי   (14.12.12)
כל החנונים וילדי הכאפות שאימללו להם את החיים בבית הספר, יכולים לצחוק על כולם 30 שנה אחרי, ממשרדי ההייטק בו הם עובדים
6. ומה לעשות כשהמורה גזענית?
אמא מודאגת   (14.12.12)
עלינו מרוסיה, חשבנו שפה איפה שכל היהודים חיים באחווה, באמת חיים באחווה.
מסתבר שלא מפסיקים להציק לבני בגלל היותו ממוצא רוסי. היה עדיף אולי כבר להשאר ברוסיה, שם יש אנטישמיות אך ברמה נמוכה מהגזענות פה כנגד עולים מרוסיה. לצערי זה כך אבל זאת האמת מכיוון שאם בבית הספר היסודי של בני בסנט פטסבורג היו מכנים אותו "יהודי מסריח" היו מעיפים את הגזען מבית הספר, ופה המורה נותנת גיבוי בכך שהיא מתעלמת בטענה "מדובר בילדים". משרד החינוך לא מעוניין לשמוע על הסיפור ואני נחנקת מדמעות.
7. לפעמים הילד צריך תיווך בהבנת סיטואציות
galor4 ,   תל אביב -יפו   (14.12.12)
חברתיות. במיוחד ילד שידוע שיש לו אספרגר
8. יש לזה פתרון פשוט
שם   (14.12.12)
לא להביא ילדים!!
חוסך הרבה כסף וכאבי ראש וצרות.
9. יש עוד מלא קטעים כאלה גם באתר החדש AskPeople
רויטל2012   (15.12.12)
יש עוד מלא קטעים כאלה גם באתר החדש AskPeople אגב, אתר מדהים! ממליצה עליו בחום.
10. פתרון נוסף
עומר ,   קרית אונו   (15.12.12)
תוכנית "רעים" נותנת מענה מצוין לבן שלי. יש פתרונות גם מחוץ לעולם החברים בבית הספר
11. מלכת הכיתה? לכו לראות הצגה.
ציפי(יועצת)   (15.12.12)

כיועצת בית הספר אנו נתקלים מידי יום ביומו בחרם,השפלות ,והצקות מצד ילדי בית הספר,כיועצת חינוכית בבית הספר כבר בתחילת השנה הקמנו תוכנית מנע,שיחות עם הילדים,משחקי תפקידים בדרמה,לפני כשבועיים הזמנו לבית הספר הצגה מצויינת הנקראת: "מלכת הכיתה" עם השחנית עינת חרוש.

ההצגה הוצגה בפני שכבות ב'-ד'.

הצגה קשה ונוגעת על ילדה דחויה. הילדים נדרשו בסוף ההצגה לשתף (במידה ורצו)על תחושותיהם בזמן ההצגה ובעקבות כך נערך דיון (סוער יש לומר) בין תלמידי הכיתות,אנחנו כצוות החינוכי המשכנו לעבוד ועוד נמשיך על הנושא הטעון.

ההצגה איפשרה לנו לפתוח את הנושא ולגעת המקומות הרגישים,

לצערינו אין פתרונות קסם ולפנינו עוד עבודה מרובה.

אתם ההורים,תשוחחו עם ילדיכם,תהיו קשובים ואמפטיים.ותהיו פתוחים לשמוע גם דברים שלא מוצאים חן בעיניכם.לפעמים צריך לדעת רק להקשיב!

12. קבוצה לבני נוער עם חרדה חברתית
חווה   (15.12.12)
שלחתי את הבת שלי לקבוצה שפועלת בגבעתיים- קוראים לזה קבוצת רקפת. הדגש שם הוא על פעילויות חברתיןת מהנות. ולא על דיבורים. מומלץ
13. צריך לרשום את הילד למסגרת לא של ביה"ס ושימצא חברים שם
שוזי   (15.12.12)
לא חסרים חוגים, מתנ"סים, להקות, קורסים, קבוצות ספורט ועוד שבהם הילד יכול לא להסתמך על כישוריו החברתיים מהביה"ס. כשהילד יתבגר וירצה אהבה- שיירשם לאתר הכרויות וישכח מבנות הביה"ס שלו או שפשוט יכיר מהקבוצות החוץ-בית-ספריות.
14. אני בטוח שיש דרכים להגיש תביעה אזרחית או לערב משטרה
אחד העם   (16.12.12)
15. לכל המחפשים פתרון
דפנה   (15.12.12)
יש הבדל גדול בין 'עושים עליי חרם' ל'אין לי חברים', ובכתבה לא מדגישים את זה.

בקשר לחרם אני מסכימה עם הנאמר בכתבה, אך בנוגע ל'אין לי חברים' אני חושבת אחרת.
לדעתי להעביר את הילד בית ספר לא יחולל שינוי. אפשר לשנות את הכל אבל כל עוד הנפש של הילד לא עברה שינוי לא יהיה שינוי.
זה כמו לקחת שתיל יבש וקמל (הילד) ולעביר אותו מקום. סביר להניח שלא יהיה שינוי גדול בשתיל, אולי קצת וגם זה נתון בספק. אבל - אם משאירים את השתיל במקומו ומשקים ומטפלים בו - תאמינו לי - הוא יפרח וילבלב.

בקיצור הורים - כדי שלילד שלכם יהיה טוב חברתית, אתם צריכים לשנות אותו, לא את סביבתו. אבל אסור לשכוח שעד כמה שהעניין החברתי חשוב ומשפיע - אסור להזניח את התחום הלימודי. הרי בסופו של דבר, העובדה שלילדכם היו המון חברים בבית הספר לא תעזור לו להתקבל לאוניברסיטה.
16. גורלם של הילדים הבודדים
מה יהיה אתו?   (15.12.12)
בספר החדש "מה יהיה אתו?" מאת הפסיכולוגית ההתפתחותית פרופ' סוזן אנגל יש פרק מרתק שמוקדש לנושא ונקרא "חברותיות -גורלם של הילדים הבודדים". היא מסבירה שם איך להבדיל בין "נורות אזהרה" (ילד שלא מצליח לתפקד בקבוצה, למשל) לבין "אזעקות שווא" שלא אמורות להדאיג את ההורים (הוא "לא מקובל" אבל יש לו 2-1 חברויות יציבות וטובות) ונותנת טיפים להורים מה לעשות בעניין. מומלץ!
http://www.achlama-publishing.co.il/?p=225
17. למה תמיד מראים תמונות של גויים חסר תמונות מכאן!?
אש   (16.12.12)
או שפשוט מתרגמים את המאמרים מחו"ל יחד עם התמונות...!?
18. הנושא תמיד מטריד הורים.
מיכל   (16.12.12)

מי לא רוצה שלילד שלו יהיו הרבה חברים ויהיה מקובל?

 

מילה של אמא

 

www.mamysword71.wordpress.com

 

19. בעיה קשה, הילדים של היום לא חונכו באהבת הזולת.
אביבית   (16.12.12)
ואין יותר את הפוסק "ואהבת לרעך כמוך" מצער מאוד. גם אנו נמצאים בסיטואציה זו.
20. אווירה מתאימה בכתה
גילה ,   ירושלים   (16.12.12)

חשוב מהכל שלמורה הנושא יהיה חשוב מאד! עליה להיות עם יד על הדופק ולא לסמוך על הנעשה בגלוי. בנות מומחיות בסיכסוכים ועושות זאת עם פרצוף של מלאך. מיום הלימודים הראשון על המורה להדגיש שאינה מסכימה שבכיתה יהיה מישהו שרע לו בבית הספר. יש להקדיש לכך שיחות ודיונים. יש לתת אפשרות לילדים לידע את המורה בכתב, כדי לא להקרא מלשין.יש לטפל ב"מלכה" או במכשפה אחרת במלוא החומרה. לשתף את הילדים בחשיבות האקלים הכיתתי והשפעתו על חיי היום יום וההישגים הלימודיים. אפשר לתלות סיסמא באותיות גדולות "כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם" ולהוכיח לילדים שזה אכן חשוב למורה ולא מן השפה ולחוץ. מנסיון בעבודתי כמורה, אפשר לשנות הרבה, בתנאי שבאמת מרגישים ומדגישים את חשיבות הנושא.

21. קשיים חברתיים
(16.12.12)
לפעמים קשיים חברתיים נובעים מהורים שאינם מעודדים קשר זה.
מסיבות שונות אינם מאפשרים להזמין חברים לביתם ואינם מעודדים את ילדם להתקשר אל חבר להתעניין בשלומו ולהזמין.
ישנם ילדים הסובלים מרגישות יתר למגע .(היפר רגישות טקטילית) במצב זה הילד עלול להרגיש חוסר נעימות כשמתקרבים אליו או נוגעים בו ,למרות רצונו בקשר חברתי.
חשוב לבדןק את הסיבות לקושי זה ולטפל בהקדם.
22. חייבים לקצר את שע' העב' ולשהות יותר עם הילדים , להעניק להם
להחזיר המשפ' למרכז   (16.12.12)

חייבים לקצר את שע' העב' ולשהות יותר עם הילדים , להעניק להם יטחון וכלים להבדיל בין טוב לרע

חייבים להחזיר את המשפחה למרכז על מנת שיגדל דור מויין ולא מזויין

23. הילד גאון רגשי ומזה מגיל צעיר שכולם סביבו חרא של אנשים
תכלס   (16.12.12)
24. ולאד. אתה בטוח מכוער. פנימית וחיצונית. ומסריח זה החור ממנו י
יוסף בן   (16.12.12)
יצאת.
25. בעייה קשה, גם שלי, אבל יש לי רעיון...
אמא אחת   (16.12.12)
מעבר לזה שלבני החמוד,ישנן בעיות מסויימות, שההשלכות שלהן הם מן הסתם גם בעייה חברתית, בין היתר לא יודע לקרוא מצבים חברתיים. אולי במערכת החינוך, יורידו פה ושם, היסטוריה? גאוגרפיה?. ומקום זה יעשו לילדים מאין גיבושון? שיעור חברה? ואהבת לרעך כמוך? לקרב אותם אחד לשני? להכיר בחלש? לעזור? מפה לדעתי מתחיל חינוך תרתי משמע. כל השאר זו תאוריה שנשכחת עם הזמן.
26. ידע זה כח!!!! וזה בדוק. בריון טיפש יהיה סבל לעומת מדען חנון
והמשכורת בהתאם   (16.12.12)
אז צוחק מי שצוחק אחרון

בביה"ס החזק, הבריון, מלכת הכיתה החלולה הם השולטים
אם היו להם התובנות והכריזמה למשוך אחריהם את האספסוף גם לאחר לימודים, אבל לא!!!

אחרי כן מתהפכות היוצרות - החנונים, בעלי הידע, אילו שחרשו כל החייים - מוציאים תארים ומתקדמים בחיים עם משכורת שמנה.

ומה נותר לשולטים בעבר - לאכול פירורים!!! לעבוד בעבודות זוטרות וחסרות הפעלת מח כלשהו. הם נושאים את עברם איתם לעולמים. החלום של המלך כבר נגוז והם חיים בעבר "אתה יודע מי אני הייתי?" מי? כלום!!!!!!
27. ילד צריך ביטחון רגשי מהבית
Li   (16.12.12)
אני חושבת שבעיה חברתית נוצרת בעקבות חוסר ביטחון רגשי מבית ,מההורים ובעיקר ממראה חיצוני שלא נראה טוב בעיני הילדים ,אני למשל סבלתי מירידות על המצח הגדול שלי והמראה היצוני שלי ,בעצם מהנקודה הזו חלה הידרדרות מבחינה חברתית,ירידה בתפקוד הלימודי שנבעה מהפרעות קשב ובעיקר ממורה שאימצה וחיזקה את החזקים והמקובלים של הכיתה.
מעבר לזה אני חושבת שילד שרוקם יחסים בראים עם ילדים אחרים בבית ספר ובכל מסגרת זה בעיקר ממיומניות שההורים סיפקו לו
לסיום ,
ילד אהוב מקובל ואהוד בבית הוא ילד מקובל גם בחוץ,מה שההורה משדר לילד זה מה שהילד ישדר בחוץ.
28. יערה מהתגובות למטה
להבה   (17.12.12)
הצלחת ממש לעצבן אותי. מה הוא כבר כתב גויים? הוא קילל אותם? ומה את כל כך מגנה עליהם את יודעת כמה מהם היו מוכנים לחסל אותך על זה שאת יהודיה? ואת יודעת מה אני שונאת גוים הלוואי וימותו וגויים= פיגור
29. ליערה
להבה   (17.12.12)
מה את מגנה עליהם? במצב היום בעולם עם כל האנטישמיות. הרב שונאים יהודים. היו רואים אותך היו אומרים יהודונת מסריחה. זה מותר? היו הורגים אותך. ומה מגעיל במילה גוי? יא פוסתמה
30. הבעיה היא ההורים הנהנים מסטאטוס "השולט" של הילד
לאסור חרם.   (27.01.16)
הבעיה היא ההורים הנהנים מסטאטוס "השולט" של הילד
ישנם הרים ש כל כך מרוצים "מהמעמד" שילדו הוא המקובל ושלוט ולכן לא עושים די להפסקת החרמות על החלש
ברגע שהורי "השולטים" יקחו פיקוד יסבירו לצאצא את ההבדל בין לרע - החרמות יפסקו.
נוסף לכך. כל הורה חייב לדבר עם בנו על איסור חרמות. גם עם בנו אינו המחרים וגם אם הוא לא המוחרם.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה