רכב  בטיחות בדרכים
הרפואה אחראית לירידה דרמטית במספר ההרוגים
שחר הזלקורן
פורסם: 27.12.12, 13:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 106 תגובות ב-68 דיונים
31. ואף מילה לגבי מספר התאונות
חשוד כמאמר בחירות   (27.12.12)
שמאלני

נשלח מהסלולארי שלי
32. ממש קשה לפרגן הא ynet?
ברק ,   חולון   (27.12.12)
כשיש עלייה בהרוגים, תוקפים את הממשלה.
כשיש ירידה בהרוגים, זה בגלל הרפואה.

בשנה שעברה היו 393 הרוגים.
השנה יהיו כ-300 הרוגים (והלוואי שלא יתווספו עוד).

מדובר בירידה של כ-23% תוך שנה!!!
האם הרפואה השתפרה כ"כ תוך שנה אחת והיא זאת שהביאה לירידה המדהימה הזאת?! קצת מופרך, לא?

במקום לשער השערות, למה שלא תגידו כמה תאונות דרכים היו השנה וכמה שנה שעברה??
33. שום דבר לא יעזור
(27.12.12)
שמירת התורה והמצוות הם הפתרון היחידי לכל תאונות הדרכים! שום דבר אחר לא יעזור חוץ מאבינו שבשמיים!

נשלח מהסלולארי שלי
34. זה בגלל הסוללר ששיפר מהירות הדיווח למד"א. אבל מצלמות... מצלמ
אמי   (27.12.12)
35. ...........אנשים נוסעים פחות.........
סטטיסטיקה שגוייה ,   יוקר הדלק   (27.12.12)
36. חשיבות הטיפול הראשוני ברמת ההשטח
נתן ,   הוד השרון   (27.12.12)
חשוב לדעת שהטיפול הראשוני והמקצועי ומהירות הפינוי הניתן לנפגעי תאונת דרכים ברמת השטח ע"י פארמדיקים של מד"א מאפשר להם לשרוד את התאונה לאחר אישפוז בבית החולים
37. שטויות בריבוע-הירידה היא בגלל מצלמות המהירות החדשות
המשטרע ,   משרד בטחון הפנים   (27.12.12)
יש לנו דעה משלנו ואל תבלבלו אותנו עם עובדות
38. זה הכול מישמים כך רוצים בגלל התיפילות
(27.12.12)


נשלח מהסלולארי שלי
39. מעגלי תנועה,פסי האטה,מעקות בטיחות,אי עקיפת רכב העוצר בכביש.
בכל ועדות התחבורה ,   בכל המדינה   (28.12.12)
40. אי עקיפת רכב העוצר באמצעו של הכביש-נפגעים ילדים/קשישים.
תאונה מסוכנת ומיותרת ,   מסע פירסומי בנושא   (28.12.12)
41. לאסור חניית משאיות ואוטובוסים בשכונה/ברחוב.
ילדים/הנהגים ,   קשה ליראות זא"ז   (28.12.12)
42. אור ירוק אומרת שנים את זה
אבי ,   כרמיאל   (27.12.12)
שמעתי את אבואב אומר שצריך לתת יותר כסף למסוקים שמפנים פצועים. צריך חהקשיב לאיש

נשלח מהסלולארי שלי
43. שימו לב "ירידה בתמותה"
מכבסת מילים   (27.12.12)
לא נאמר דבר לגבי איכות החיים והנכות הגופנית והנשפית שהאדם נשאר איתה.

חלק יכולים לחזור לחיים רגילים אבל הרוב נכים, סיעודיים, נטל על המשפחה ועל הקהילה.

יש מצבים שעדיף למות

44. הכל בזכות כיפת ברזל
אלברט איינשטיין   (28.12.12)


KingCrimson
45. ההצלחה אבות רבים לה, הכשלון יתום הוא.
אבירם   (28.12.12)
46. לפני מעברי חציה חובה פסי האטה.
נילי ,   מרכז   (28.12.12)
47. ואף מילה על הפינוי המוסק
(28.12.12)

שהוכח שמציל חיים.

מהירות הפינוי עושה את ההבדל!

48. פצוע קשה לעיתים יותר גרוע מהרוג....
ר   (28.12.12)


נשלח מהסלולארי שלי
49. רק לא טורחים לציין מה קורה לכל אלו שניצלו ממוות
טל   (28.12.12)
כי מי שעובד שמחלקות שיקומיות, כמוני, רואה אנשים שלעולם לא יוכלו ללכת, לדבר, לאכול דרך הפה, לנשום ללא עזרת מכונה, ללכת לשירותים בלי עזרה, לחזור לחברה, לחזור לעבודה; וככל שהם היו יותר קרובים למוות כך הם יהיו זקוקים לעזרה כל חייהם, מהמשפחה או מעוזר/ת שלא כולם יכולים להרשות לעצמם.
אני לא אומר שהיה עדיף להם למות [למרות שיש מטופלים שכבר אמרו לי זאת בפירוש] - אני אומר שנוצר פה מצב של צוואר בקבוק נוראי.
המערכת מצילה את האנשים - אך לא מסוגלת לתמוך בהם אחר-כך למשך שארית חייהם, וזורקת אותם על המשפחות. שיתמודדו.
ומה שקורה לחלק מאותם אנשים אחר-כך - הוא לא פחות מפשע הומינטרי.
50. להלן הסיבה האמיתית:מחירי החלפים,מחיר תיקוני המכוניות,הצמיגים
אבנר ,   צפון   (28.12.12)

רק טיפש לא מבחין בסיבה האמיתית ואפשר להלאות אתכם בכל מיני סיפורים,:

אלפי נהגים נוהגים יותר לאט וממש זוחלים בכביש כדי לא לגרום לנזק בחלקים היקרים,

גיר-10000 ש'ח,

מזגן-8000 ש'ח,

מנוע-15000 ש'ח,

בלמים,צלחות- 5000 ש'ח,

מערכת היגוי-5000 ש'ח,

בולמים- 4000 ש'ח

צמיגים 2500 ש'ח,

המונים מוותרים על הרכב היקר ונוסעים באוטובוסים ומוניות ואין לי ספק שכל ענף הרכב יקרוס,לא לשכוח את מחירי הדלק ,הביטוחים,הטסט,הדוחות של המשטרע,

51. תמוה שההתייחסות רק ל-% התמותה מפצועים קשה ולא למספרם המוחלט
(28.12.12)
כמו כן, השיפור המשמעותי בתשתיות לא רק מקטין מספר התאונות אלא גם מקצר מאוד זמן ההגעה לבי"ח ומאפשר הצלת חיים.
52. ״בגלל״ הרפואה? או בזכות הרפואה?
מירב.   (28.12.12)
כאילו דא?

נשלח מהסלולארי שלי
53. הטלפונים הסלולריים גורמים לכך שכוחות ההצלה מגיעים מהר
איתי   (28.12.12)
54. בטח אור ירוק יזקפו את זה לזכותם ולזכות המצלמיות מהירות
דרומי   (28.12.12)


נשלח מהסלולארי שלי
55. לא עם מאושפזים בברזילי
אשקלוני   (28.12.12)
56. סליחה, אבל ממש לא הגיוני מה שכתוב כאן
(28.12.12)
מספר ההרוגים לפני שנה - 350,
השנה - כ-230.

ריך ירידה של שליש בשנה - בזכות שיפור ברפואה?! תוך שנה אחת הרפואה השתפרה ככה שמספר ההרוגים ירד בשליש?


לדעתי זו יותר העבודה על תיקון ליקויים בדרכים שהתחילו בה לפני שנה.
פה שלט, שם נתיב השתלבות...

זה מה שעושה את כל ההבדל.
57. צריך דחוף לטפל במיגזר הע.. !!
ירושלמי   (28.12.12)
58. ברוב התאונות הקשות מעורב המגזר הערבי !
(28.12.12)
הגיע הזמן לטפל בפורעי חוק  במגזר ה...  ביד קשה, ולהוריד אותם  מהכבישים ישר לכלא .
59. בזכות איחוד הצלה
שלומי   (28.12.12)
שמגיעים תמיד ראשונים
60. תקראו תגובה 49
יורם ,   ירושלים   (29.12.12)

קודם כל טוב מאוד שיש הרבה פחות הרוגים

זה מצביע על התקדמות בנושא

מאמרים אחרים קובעים

מיספר התאונות גדול יותר

מיספר הפצועים קשה גדול בהרבה

הקריטריון הקובע לגבי הרוגים בדרכים שונה באופן משמעותי ולכן הציון שיש ירידה משמעותית במיספר ההרוגים יתכן ואינו מדויק

 בשינוי הוא : מ במידה והפצוע מהתאונה ניפטר תוך זמן מסוים הוא היה נחשב להרוג כתוצאה מתאונה ,הקריטריון החדש :  זמן מסוים זה השתנה (קוצר ) באופן משמעותי

ולכן חלק מההרוגים בתאונות לפי הקרטריון הישן אינו נילקח בחשבון היום

בכל מיקרה

כל שיפור זה טוב

כמו

בתי חולים טובים יותר

מדא+ אירגוני הצלה טובים יותר

שיפור בתשתיות

שיפור בכלי הרכב ובהגנות על הנהג כמו כריות אוויר ועוד

שיפור בעקיפה

לסיכום : כל הרוג זה קשה , כל פצוע זה קשה ביותר

נהגו בהגיון

נהגו בזהירות

דווחו על נהגים מסוכנים

הזהרו מנהגים מסוכנים

שנה טובה לכולם

 

 

 

 

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה