חופש  טורים ומדורים
"'שמיים פתוחים'? קודם תורידו מחירים לתיירים"
נחום לנגנטל/דעה
פורסם: 04.02.13, 08:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 104 תגובות ב-68 דיונים
31. פשוט עלוב שאל-על לא טסה בשבת... מה חרדים חטפו אותה? מה זה??
חלם   (04.02.13)
32. אל על צריכה לבטל את 7 הוועדים את ההשבתה בשבתות ואת הכשר בד"צ
אסי   (04.02.13)
שום חברה בעולם לא צריכה 7 וועדים. שיתכבדו ויתאחדו לוועד אחד. מי שלא טוב לא, שימצא מעביד אחר. גם אין שום צורך בכשרות בד"צ או בהשבתת החברה בשבתות. גם המתחרות של אל על לא מציעות את זה.
33. הבעיה היא חזירות של הממשלה לתיירים ישראלים שבאים
בן   (04.02.13)
אם מגיע תייר שחי בחו"ל הוא לא משלם מע"מ עבור מלון או השכרת רכב, אם אני שחי בחול מגיע אני חיב לשלם מע"מ למרות שאני כמו התייר חיים בחול.. אני ח-י-י-ב- להיכנס עם דרכון ישראלי ואז אין לי שום זכויות, הרבה אנשים כמוני נמנעים ממלון ורכב בגלל המע"מ. הגיע הזמן לשנות את זה ואז הרבה יותר ישתמשו בשרות בתי מלון ורכבים.. זאת חזירות של הממשלה שאינה מוצדקת ואין בעיה לדעת אם אני חיי בחול או לא...
34. פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים ...
תומר   (04.02.13)
תוסיפו עוד 1000-1500 ש"ח וקיבלתם טיסה + במלון 5 כוכבים בקפרסין או ביוון עם חדר לבריכה..... מלון באילת 5 כוכבים לסופש זה מינימום 3500 ש"ח למה כלכך יקר ????? 5000 ש"ח ואתם בחול במלונות ברמה גבוהה מאוד כולל הטיסה אז אתם תעשו את החשבון....
35. לא כשר- מוזיל מחירים
שירן ,   צפון   (04.02.13)
מלונות מכסים הוצאות גבוהות של מזון ולכן המחירים בארץ מופקעים.ברגע שיבינו שאוכל כשר עולה פי כמה בשל כל האישורים, אנשי ה״ מקצוע״ והשוחד שבדרך ויפסיקו עם זה העלויות ירדו גם לתיירי פנים וגם לחוץ. אוכל לא כשר יאפשר לכל מלון להחזיק מטבח אחד ( במקום שלושה היום) ולחסוך באנשי צוות רבים ( בינהם משגיחי כשרות למינהם). קניית בשרים שלא עברו טריליון תהליכי הכשרה והיו צריכים לקבל אישור ( שניתן לרוב תמורת כסף) תוכל להוזיל את עלויות המלון ואת סך העלויות לנופש.

נשלח מהסלולארי שלי
36. איזה עצימת עיניים
רז   (04.02.13)
אל על לא טסה בשבת מבחירה. היא אינה חברה ממשלתית כי אם פרטית ומנכל אלעל יכול לשנות את ההחלטה אם יחפוץ אז זה לא תרוץ. בנוגע לברית תעופה, חברת תעופה ישראלית תתקבל לברית כאשר יהיה לה מה להציע. למעט הוספת אילת למפת היעדים של ברית עולמית אין לאף חברה ישראלית מה להציע לכן אף ברית לא תקבל אותם. מה גם שהמטוסים של אלעל מתפרקים ראו את EAH (״הרכש החדש״). אלעל צריכה להבין שבמציאות הזאת היא תקרוס, היא חייבת להפסיק להאחז במוסכמות העבר ולשנות את כל אופי פעולתה.

37. איך אפשר להוריד מחירים אם BB צריך לפרנס "מחרדים"?
אדי שור   (04.02.13)
38. ומה עם תשלומי האבטחה של המלונות?
מלונאי   (04.02.13)
קשקושים בגרוש. כולם יורדים רצח על מחירי המלונות בישראל - נכון? זה ספורט לאומי. חברים, כשהמלונות נדרשים לשלם כ"כ הרבה לאבטחה (ספרתם כמה קב"טים מחזיק כל בית מלון?), כשהמלונות נאלצים לשלם כ"כ הרבה לסחטנים הגדולים: משגיחי הכשרות!! כשהמלונות נאלצים לשלם כ"כ הרבה לרשויות המקומיות בגלל תשלומי ארנונה מופקעים (גם כשהמלונות ריקים, בניגוד למה שקורה בכל העולם. אנחנו יצירתיים באופן חריג בסחיטת המלונות), כשהמלונות נדרשים לקנות מזון, משקאת, חומרי ניקוי, שירותים ועוד במחירים כ"כ יקרים (מחיר הקוטג' - זוכרים? מחירי המחייה המטורפים אצלנו), כשהמלונות בישראל משלמים לעובדים שכר ראוי (פי כמה וכמה ממדינות סביבנו ואף יותר ממדינות אחרות באגן הים התיכון - ואל תקפצו עם הזרים - הם מקבלים אפילו יותר מהישראלים, בגלל עלויות מטורפות של הביטוח הלאומי) - אז תפסיקו לתלות את הקולר במחירי המלונות.
39. נו.......
איתו ,   כ״ס   (04.02.13)
RYANAIR, מחכים לך

נשלח מהאייפד שלי
40. בעז"ה שלושת החברות יפשטו רגל לעד.
יורם   (04.02.13)
41. שלא יורידו מחירים
אורן כץ ,   קיבוץ   (04.02.13)
אני טס עם חברות LOW COST
לפני טיסה לחו"ל אני בודק במספר אתרים ומשווה מחירים.
כמעט תמיד אל על מהיקרות.
מאוד.
לצערם אני לא טס איתם.
למרות שאני משתדל מאוד לרכוש רק כחול-לבן
42. בטחון חשוב, אבל הגנת מדינה על חברה מסחרית היא קומוניסם
t ,   e   (04.02.13)
43. מי צריך את אל על?? יש איזיג'ט..שאלעל יעלו מחירים וישרתו
רק חרדים מצידי   (04.02.13)
44. כואב לי הלב ממש בא לי לבכות
דוד   (04.02.13)


נשלח מהסלולארי שלי
45. ואף על פי כן
קילמו   (04.02.13)
1. האם מחירי אלעל סבירים?
על טיסה של שש שעות (מחוף לחוף) בארה"ב, ניתן לשלם 200 דולר על טיסת הלוך ושוב (אפילו בחברות שהן לא low cost, כמו יונייטד או דלתא). נכון שבשונה מאירופה בה מיסי הנמל יחסית גבוהים זה לא אפשרי, אבל עם תוספת של עוד 100$ של מיסי נמל, טיסה בת שש שעות יכולה להיות רווחית לחברה גם ב-300$ (ונראה אותך מוצא טיסת אלעל לאירופה המערבית ב-300$).

מאיפה החסכון? שימוש במטוסים חדישים (מטוסי אלעל ישנים), מטוסי איירבוס (ומנועים חדשים). שימוש מושכל במטוסים (מטוס לא מקורקע יום בשבוע), וכמובן - גודל יחסי טוב.

2. השתתפות באליינס - הכותב טועה ומטעה (ולא ברור מה יותר חמור). לטורקיש איירליינס וללופטנהזה יש כמה הסכמי קוד-שיירינג, אבל הם יכלו להיות לפני שטורקיש הייתה בסטאר אליינס (ללופטנהזה יש הסכמים כאלה עם חברות שהן לא סטאר אליאנס).
אלעל לא יכולה להצטרף לשום ברית תעופה בגלל שהיא לא מוסיפה כלום לאף ברית - כל הבריתות מפעילות מספיק טיסות לת"א, וזה לא שאלעל מוסיפה איזו חיבוריות שאין לבריתות (סתם בתור הערה, הברית היחידה שכנראה לאלעל יש סיכוי להכנס אליה היא ה-OneWorld, וגם אז, לא ברור מה החברה מביאה לברית).
מבחינת עלויות, בריתות עוזרות במקרה של תקלות/עיכובים. אין לאלעל כל כך הרבה מאלה שזה ממש שווה לה להכנס לברית כתוצאה מזה.

3. הבעיה בשנים האחרונות היתה דירוג הבטחון של ישראל (דרגה 2), שככל הנראה לכותב יש חלק בו (בכך שלא דאג לעדכון חוק הטייס מימי המנדט). עכשיו שדירוג הביטחון הוחזר ל-1, אלעל שוב מרחיבה את הסכמי הקוד-שייר עם אמריקן איירליינס).
לדון בארקיע וישראייר זו בדיחה, כי מדובר בחברות low cost.

4. עלויות אבטחה - 120 מיליון דולר * 30% = 36 מיליון דולר. על פני 4 מיליון נוסעים (שאלעל מטיסה בשנה) מדובר בתוספת של 9$ לכרטיס טיסה. אתה בטוח שההפרש במחיר בין אלעל לבין יונייטד על אותו מסלול הוא 9$?!?נ
46. אז מה ? הרווח של אל על יותר חשוב מ שיהיו טיסות נוחות וזולות?
ולמה זו בעייה שלנו ? ,   ארהב   (04.02.13)
פשוט מגוכח...
אם לא כלכלי לאל על , שאל על יפשטו רגל כמו עשרות חברות תעופה אחרות...
יש מספיק חברות תעופה שטסות לישראל ומתחרות ביניהן ושמפעילות טיסות יעילות ואם יפתחו לתחרות מלאה גם יהיו הרבה יותר זולות...

להמשיך להפעיל את אלעל זו החלטה כלכלית של בעלי החברה , ולא בעיה של תושבי המדינה או המחוקק...

אל על יכולה להפעיל טיסות רק בקווים שבהן אין לה תחרות ולגבות שם מחירים גבוהים ומשתלמים..
47. מי צריך ביטאון
בבון   (05.02.13)

ביטחון פליק אחד ואין ביטחון ממש בשר טחון ועל חשבוננו אוכלי חינם תקצצו במקומות שצריך לא איפה שלא צריך ותשקיעו איפה שצריך פשוט מה הבעיה אופס כן צריכים לקצץ אצלכם בכיס זאת הבעיה בעיה קשה אז אולי שמישהו אחר יקצץ לכם את הכנפיים ואז לא תהיה לכם בעיה כי לא תצטרכו לקצץ יקצצו אותכם לקציצות או סלט קצוץ גם טעים ובריא מאוד ושבתות וחגים למה לא חופשי אפשר לקצץ אם זה יוזיל למה לא אם כן זה אפשרי מי שלא רוצה שיישאר בבית ולא ייסע או שילך לבית הכנסת ולא ירים את הראש לשמיים שהצוואר לא ייתפס לו ורצוי שלא יסובב לצדדים ויסתכל בחצרות של אחרים יש לכם מספיק חצרות תסתכלו שם ותנקו אותם אחר כך תסתכלו על החצרות של אחרים

על החתום

הרבי בובניאדע

48. אז בגלל שדבר אחד יקר, יש הצדקה שהכל יהיה יקר?
אדם   (05.02.13)
יעני, אם זה לא נהיה זול, גם זה לא יהיה זול. ממש הגיון ישראלי
49. לטייל בישראל?! אין פה אפילו תחבורה ציבורית בסופ"ש.
ערן   (05.02.13)
באירופה אני יכול להתנייד בקלות. בישראל, כמו בשבט זולו, הכל מתנהל על פי דיברי ראשי השבטים, שמקשיבים לקול בשמיים ומנסים לחנך את כולנו.
50. אין ליזמים שום סיבה להקים כאן מלון.
יוסי   (05.02.13)
המצב הביטחוני הרעוע גורם לאי יציביות בתחום התיירות. בשנים האחרונות חווינו תקופות ארוכות מאד ללא כניסת תיירים. עד שלא נעשה שלום, לא יהיו מלונות ולא הוזלה במחירי הטיסות.
51. אל על שירות גרוע !!!
יניב   (05.02.13)


נשלח מהסלולארי שלי
52. גם המלונות וגם הטיסות
מנשה   (05.02.13)
יקרים.
כמו שאמרת אתה אוהב להכות על החזה של השני, אבל גם מחירי המלונות וגם הטיסות שערורייתים.
53. EL AL in an ALLIANCE?
Jason ,   Boston, MA   (05.02.13)

EL AL comes to a terrible airline regarding their planes... most airlines that get accepted to a MAJOR ALLIACE usually have a state of the art aircrafts not to mention the amazing service and experience... ELAL does not offer any of that but security!!!

When I think of ELAL I think of security! not comfort, not good service and not modern.

I would love to fly with ELAL but if you charge that amount of money at least you should offer a product that is worth that amount of money per a ticket..

 

54. כל שונאי אל על התעוררו. תפרגנו ותדרשו תחרות הוגנת
יוני ,   מרכז   (05.02.13)
55. כתבה מצוינת ואוביקטיבית. שמיים פתוחים רק בתחרות שווה
שימי ,   נתניה   (05.02.13)
ולא סתם לדפוק את החברות הישראליות
56. טסה באל על ומרוצה. המחירים הוגנים
שרון ,   ת"א   (05.02.13)
57. מחכה למשמיץ התורן שיבפר על טיסת עסקים בחברה זרה
ספי ,   ירושלים   (05.02.13)
במחיר זול יותר מאל על תיירים. אולי תפסיקו עם השנאות לחברות הישראליות ודברו אמת. נראה אתכם חוזרים לארץ בעת מתח מדיני כשכל החברות הזרות יפסיקו לטוס.
58. סתם שטויות כל הבטחון והדרמות של אל על..-כנסו
משה ,   יהוד   (05.02.13)

אם לחשוב על זה תגלו שאל על בעצם בכלל לא חברה בטוחה, כל הדרמות בשדה התעופה והרעש שהם עושים רק מושך תשומת לב מסביב.

כי בעצם כולם יודעים שאתה ישראלי ואז אתה יעד למטרה, אם אני טס בבריטיש אירוויס לדוגמא אף אחד לא יודע אם אני יהודי או ישראלי או מה מוצאי וזה בהרבה יותר בטוח.

 

מה גם שהבדיקות של אל על הם לא נעימו תבחו"ל, לדוגמא בהונג קונג באמצע השדה הענק מול אלפי נוסעים, סוגרים 4 דלפקים עם סרטים וכמה שוטרים מקומיים עם כלבים  ונשקים בודקים את כל הנוסעים,

כמובן שנוסעי אל על זוכים למבטים משאר אלפי הנוסעים שלא מבינים מה קורה.

בעיניי סתם מיותר, לא נעים להיתקבל בשוטרים חמושים עם נשק באמצע שדה תעופה עמוס.

59. כל הכבוד. כתיבה מפוכחת וראייה מקיפה!!!
(05.02.13)
60. אני טס פעם בשנה ורק אל על
טס פעם בשנה   (05.02.13)
לדעתי ההפרש במחיר אינו מצדיק העברת כסף ישראלי לידיים זרות. אני תמיד מעדיף "כחול לבן" ולתת פרנסה לעם שלי במקום לתת פרנסה לעם אחר (אני גם לן במלונות בארץ בחופשה, מאותה סיבה).
אם לכל ישראלי יהיה מעט יותר כסף מעבודה (ולא מקצבאות) לכולנו יהיה יותר טוב.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה