הורים  חינוך ילדים  גיל ונטורה
של מי שיעורי הבית האלה, לעזאזל?
גיל ונטורה
פורסם: 12.03.13, 08:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות ב-21 דיונים
1. שיעורי בית - obsolete
דני   (12.03.13)
שיעורים הם עבודה מיותרת לילדים ולהורים, צריך לבטל אותם לאלתר ולהחליף אותם במשהו אחר שבאמת ילמד אותם משהו, גם ככה כולם מעתיקים בהפסקה
2. פוסט ציורי ומעניין
קורא   (12.03.13)
התוכן פחות רלוונטי לגבי אבל נהנית לקרוא את הכתבה.
תוכן שכתוב בלשון ציורית ומעניינת, כתיבה שמעבירה את המסר שמאחוריה בצורה נהדרת ופשוט תענוג לקריאה.
3. כשהשיעורים יתאימו
אילנית   (12.03.13)

לילדים, ולא להוריהם הם יוכלו להכין אותם לבד.

 

לפחות מנקודת מבטי :ילד אחד כלל לו מקבל שיעורים - עושה הרושם שלמוריו אין את הרצון לבדוק אותם..

 

ילדה שניה מקבלת, והמון - חלק מהשיעורים הם למידה עצמית של חומר בבית..

לא לכך נועדו השיעורים

 

 

4. כילד לא הכנתי כמעט אף פעם שיעורי בית ומה שהכנתי היה מיותר
רפי   (12.03.13)
עדיף להורים לקחת אחריות על כך שיש יותר מדי מטלות לילדים.
לא מנע ממני קריירה אקדמית מוצלחת.
5. מרוב דימויים לא רואים את היער
צפי   (12.03.13)
אני בד"כ מעריכה מאד את המאמרים שלך ולומדת לא מעט מהם. אבל כמות הדימויים/ התחכמויות/ סטיות מהעניין עצמו/ והתיאורים הציוריים כבר הפכו להיות העיקר. ומרוב תפאורה אני לא מצליחה לשרוד את המאמר כולו. זה כבר לא "מגניב". בחיי שהלכתי לאיבוד. לתשומת ליבך.
6. אני מאוד אוהבת את הטור שלך אבל ראית איך הספרים בנויים היום?
פניקס   (12.03.13)
אין מצב שהילדים יבינו מה רוצים מהם.
ההוראות והתכנים כתובים בשפה מאתגרת לכל דעה, הילדים לא מצליחים להבין מה רוצים מהם, ואם אין עזרה צמודה מתחילה ירידה מאוד מהירה בהבנה.
אתן דוגמא פשוטה: הבת שלי קיבלה שיעורים להכין עבודה על לאה גולדברג. 10 שאלות עליהן יש לענות. אחת השאלות (ואני באמת מצמצמת לגולת הכותרת...) מה הוביל את לאה גולדברג לכתוב בשפה העברית?
תעשו לי טובה!!!! אני מניחה שאין צורך בהמשך ההסבר....
הגדולה שלי, כיתה ו', מכינה שיעורי בית באנגלית, טקסטים על גבי טקסטים, אבל מרבית הכיתה אפילו לא יודעת את ה ABC.
להערכתי, שיטת הלימוד צריכה להשתנות על מנת שילדינו, כמונו, יהיו מסוגלים לעשות שיעורי בית לבד.
שלא נדבר על זה שמכאן מתחילה עצמאות ואילו דור ילדינו נהיה דור שלא מסוגל לעשות כלום בעצמו....
7. ממש לא
שירי   (12.03.13)
הבנתי כלום!!!! שום הדרכה ברורה איך לתת לילדים לעבוד לבד. אי אפשר לכתוב פוסט ברור??
8. לכל אלה שחושבים שש"ב זה מיותר
מרצה   (12.03.13)
לש"ב יש תפקיד חשוב מאוד: לפתח משמעת עצמית ולקיחת אחריות. בנוסף (והכי חשוב) לפתח יכולת ללמוד לבד ולתכנן נכון ביצוע המשימות. כישורים אלה מלווים אותנו כל החיים.
9. לא הבנתי כלום מה לעזאזל אתה רוצה?!
(12.03.13)
10. סיפורים פו
פוגי   (13.03.13)
אז אנחנו שונים אחד מהשני וגם הילדים שלנו מתוך שלושה שניים נולדו עם ביטחון ועצמאים ויודעים להסתדר בשיעורים בלי עזרה כמו בשאר
והשלישי גאון לא קטן אבל חסר ביטחון נולד כזה בכיין מלידה אופי שכזה של בכיינות לתשומי והרגשת ביטחון הרי כתינוק אתה רק בוכה באים אלייך אז אתה צמוד לאמא גם בלילות ממש מיטה לידה ולא ישן בלי האצבע שלה ביד הקטנה שלך ממש אצבע אלוהים רק שגם אלוהים רוצה לישון קצת והוא תזוזה קטנה מרגיש ותופס יותר חזק לוקח זמן עד השחרור
אז עלינו מוקדם לאלף ממש צעירים והרגש לא הספיק להבשיל למרות שהראש כבר בכיתה ד׳ חייב תמיכה מראש חוסר ביטחון אפילו את העיפרון לא יכול לתפוס בלי להפעיל כח אז יושבים עם הרבה סבלנות שיכתוב בעצמו לא לוותר לפעמים כן אבל ממש קצת לא הרגל כך שנה שלמה צמוד צמוד בשנה השניה ממשיכים ומתחילים לאט לאט לשחרר אתה תעשה את העמוד הזה לאחר הסבר תקרא לי שתסיים הכתב חרטומים והשגיאות מדהימות כל הכבוד לך
ווהו הילד מכין לבד שיעורים ללא עזרה מדהים שנה וצי של עבודה
נשארו הפירמידות והחרטומים תכתוב תכתוב תכתוב מה לכתוב מה שאתה רוצה לומר לאמא וטוען שהיא לא מקשיבה לך ושאף אחד לא מקשיב לך
קח מחברת ותכתוב ...את יודעת אמא.... כתב חרטומים אבל מתאמצים להבין ואיזה יופי כל הכבוד עוד ....אין עוד בסדר בקצב שלך לא רוצה לא צריך
אני המלך ...ווהו הוא מרגיש מלך ואומר זאת כי אין לו בעיה להביע את עצמו בעל פה רק הכתב קצת לא ברור אבל מלך משתפר עם הזמן והיום הכתב פשוט מדהים לא להאמין שפעם המלך היה עני המלך ואני
11. מאוד מאוד רציתי אבל לא הבנתי כלום
אמא ומורה   (13.03.13)
גיל יקר, למרות מאמצי והקדשת הזמן לקריאת הכתבה לא הצלחתי להבין אותה / אותך. אשמח להבהרות ולכלים מעשיים.
12. כתבה משעמת. כרגיל.
רעננה ,   רעננה   (13.03.13)
13. אתה מייגע אותי ברמות קשות ואסביר בהרחבה
רונית צ   (13.03.13)
במקום לתת כלים / הסברים פשוטים כגון א. ב. ג. וכו.... נכנסתי לייאוש מהדוגמאות סליחה על הביטוי המטופשות והרחבות שלך רצית להיות שנון /חכם והכתבה יצאה מייגעת. תפסת מרובה לא תפסת. הכותרת תפסה אותי והלהיבה אותי איך שהתחלתי לקרוא גרמת לי ייאוש (קראתי עד הסוף) התאכזבתי מהכתבה
14. כפרה לך תעשה שעורי בית ! כי לא הבנתי כלום !!!
(13.03.13)


נשלח מהסלולארי שלי
15. כתבה מצוינת
מיטל   (13.03.13)
תודה, על הגישה החיובית. רוב מי שמגיב כאן כנראה לא יקבל כלום מהכתבה הזו, כי כאמור, הורים רוצים "זבנג וגמרנו", בדיוק כפי שמעידות התגובות כאן. כדי להעביר אחריות לילד אנחנו צריכים להיות חרוצים למדי בעצמנו, אחרת לא נשיג תוצאות, וקודם כל למענו. מי שלא הבין את זה פיספס את כל הכתבה, וצפוי שיעשה שיעורי בית עם הילד שלו עד סוף החיים.
16. ג'ו מילר בסרט פילדלפה אמר תסביר לי כאילו שאני בן 4
BIG   (13.03.13)
מר ונטורה היקר. תסביר לי כאילו שאני בן 40. (שאני באמת).
17. מאכזב. ש"ב הם דבר מיותר. אולי תדבר על זה
(13.03.13)
18. לא הבנתי מה ואיך לעשות, קיראו-
אבא   (14.03.13)

אם מטרת הטורים האלה היא רק כדי שנדע שיש פסיכולוגים ומומחים לנושאים הללו ולפרסם אותם כדי שילכו אליהם באופן פרטי אז חיסכו זאת מאיתנו , בשביל זה יש מדורי פרסום. 

אם זה באמת מדור שבא לעזור לאנשים אז תכתבו בצורה ברורה ויסודית.

19. אני מזמן העברתי את האחריות לילדים
א   (14.03.13)
הם ניסו להפיל עלי את השיעורים, אבל אני משתדל לעזור להם כמה שפחות וללמד אותם את העקרונות, בלי לעשות במקומם את השיעורים, רק אחרי שניסו בעצמם להבין את החומר.
20. כל הטורים האלו: מכבסת מילים בלי שום תכלס
תכלס   (16.03.13)
21. רציתם ילדים? תסבלו
תכלס2   (16.03.13)
חזרה לכתבה