רכב  חדשות
כביש עוקף קריות הושלם - נהגנו בו לראשונה
אחיה ראב"ד
פורסם: 19.03.13, 00:12
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות ב-47 דיונים
1. גשר
אלנבי   (19.03.13)
אפשר היה להעביר את כל התנועה של הצפון על ידי בניה של גשר בלב ים ובמקביל לכל הישובים בציר.
ככה כל התנועה הראשית יוצאת מלב האוכלוסיה,פחות זיהום אוויר,וגם יותר נתיבים לכל כיוון כי אין הגבלת שטח.
בדרך כזאת אפשר להגיע מהקריות לכל כיוון היום בחצי מהזמן.
2. אין מה לומר חוץ ממלים חמות מאוד על הכביש הזה
א ,   צפון   (19.03.13)
אבל השלב המתחייב הבא זה שיפור הגישה לכביש הזה מהגליל המערבי.
עובדתית בבוקר ההגעה ללב המפרץ מהצפון עדיפה דרך כביש 75 ולא דרך הכביש החדש.
3. הכביש הזה זה הטימטום בהתגלמותו, במקום לעשות מחלפים עשו צמתים
אודי   (19.03.13)
כך שאת כל זמן הנסיעה שאתה חוסך מחיפה לקריות אתה שורף בפקק שנוצר בכניסה לקרית אתה צפון או לקרית ביאליק כאשר למרבה הטימטום לא רק שאתה מחכה בכמה רמזורים אלא שבשני המקרים הכבישים הופכים לחד נתיביים מה שגורם לעומס עוד יותר גבוה, במקום לבנות מחלפים שיכניסו אותך ישר לקריות  - לא יאומן חלמאות לשמה.
4. פנינה .ברכות לשר ישראל כץ הבולדוזר.לממשלה ולעם ישראל
אברהם   (19.03.13)
5. כביש עוקף נהריה- דחוףףף
ירון ,   מעלות   (19.03.13)
סוף סוף אפשר להגיע לדרום במהירות סבירה אך מדוע לא בונים כביש עוקף נהריה, כל יום ישנו פקק תנועה אדיר מעכו לנהריה בעיקר בשעות העומס, וזה עוד לפני שסיימו לבנות את קניון ארנה החדש שיושב ממש על הכביש הראשי... הולך להיות בלאגן

נשלח מהסלולארי שלי
6. עבודה מעולה!!!
חיפאית מעודדת ,   חיפה   (19.03.13)


נשלח מהאייפד שלי
7. חבל רק שהשילוט כל כך גרוע.
קרייתי לשעבר.   (19.03.13)
גדלתי בקריות עד גיל 20, ושם גם למדתי לנהוג.
כשהייתי בצבא ובלימודים, המשכתי לבוא לבית ההורים פעם בשבוע-שבועיים, וכך עד היום, כך שאי אפשר לומר שאני לא מכיר את האזור.

ולמרות זאת, כשנסעתי על הכביש החדש, לא מצאתי את המחלף הנכון בו אני צריך לרדת. הגדרות שמסתירות את הראות מהכביש, יחד עם היעדר שילוט ברור, הפכו את הכביש הזה למבלבל ומסוכן (כי כשיש בלבול, נהגים מקבלים החלטות חפוזות ברגע האחרון וחותכים נתיבים)
8. צריך לכלוא את האידיוט שתכנן את הכביש הזה
(19.03.13)
למי שלא זוכר, ממש אחרי פתיחת הכביש גילו סדק ענק בגשר שמחבר בין ביאליק ואתא.
בנוסף, איך יתכן כשל תכנוני כל כך גדול, שבו אוטוסטרדה של 4 נתיבים מתנקזת לנתיב אחד, ולא רק בנקודה אחת, אלא גם ביציאה לקריון, גם ביציאה לקרית חיים וגם ביציאה לחיפה! אי אפשר להגיד שהפקקים האסטרונומיים שנוצרים (חצי שעה? הצחקתם אותי.) לא היו צפויים.. זה כשל תכנוני מהדרגה הראשונה, וחבל שניתנו שני מיליארד ש"ח למהנדס בעל כושר ניהול ותכנון כושל כל כך.
9. עוד עבודה בעיניים
(19.03.13)
כל נושא הכבישים בארץ זה חארטה תיכנונית ממדרגה ראשונה.בסוף כולם נתקעים באיזה רמזור מחורבן

10. דבר אחד מוציא אותי מדעתי - איך אין חיבור בין העוקף למנהרות??
חייבת להבין...   (19.03.13)
איך זה הגיוני שבין שני הפרוייקטים התחבורתיים הענקיים של האיזור, שנבנו בהשקעה של מליארדים - החיבור היחיד הוא כביש ההסתדרות, על 82 רמזוריו?!?!?! אף אחד לא חשב לעשות איזה גשר ישיר?
הרי מי שרוצה להגיע מהמרכז לעכו טס במנהרות, חותך בעוקף, ובדרך - תוקע את כל הצ'ק פוסט (ומקלל בהתאם)!

אין איזה גוף על - נקרא לו לצורך העניין "משרד התחבורה" (שם זמני) - שאמור לחשוב מראש על נושאים כאלה, לפני ששופכים את הכסף?!
11. הכביש הזה ממש לא חכם
תושב   (19.03.13)

את השמורה היחידה בקריות שנשארה מימי הביצות הם עומדים להרוס, ביחד עם הרס נחל נעמן שהיה מזוהם גם ככה.

עכשיו גם תעלה כמות האנשים שיסעו מהקריות לקריית אתא, בגלל שהכביש חוסם את המעבר ואף אחד מהמתכננים לא חשב על מעבר להולכי רגל (מה כפר מסריק?? אני גם בקריות!), בתחבורה ציבורית לוקח להגיע לקרית אתא חצי שעה יותר מברגל, למה מחייבים ליסוע??

 

ועוד דבר, החליטו לבנות את הכביש הזה בדיוק מתי שבונים את המטרונית, לא יכלו לחכות עם המטרונית עד שיסיימו עם הכביש הזה? סתם שנתיים של פקקים בלתי פוסקים...

 

חבל, כשתפתח המטרונית (נקווה שזה יקרה) כביש 4 יהיה ריק והכביש הזה יהיה מלא, כשבעצם דרך כביש 4 הדרך קצרה יותר (ופחות מזהמת)

 

12. יותר טוב מי מה שהיה אפשר לטייל לצפון
מלך ישראל   (19.03.13)


נשלח מהסלולארי שלי
13. איכות אומללה
דןדן   (19.03.13)

כביש יפה אך באיכות אומללה.

כביש בין כמה חודשים וכל המעברים מעל גרים של מחלפים כבר שוקעים.

כשמגיעים מצפון ועוברים מעל מחלף ק. אתא דרום, מדלגים מצד אחד של הגשר לצד שני.

ביזיון.

14. מספר הכביש מסמן את מותה
תומש   (19.03.13)
של שיטת המספור בארץ
15. עכשיו לאפל בצומת כפר חסידים ואחיהוד
כביש טוב מאוד   (19.03.13)


נשלח מהסלולארי שלי
16. כביש עוקף קריות - האם זה לא מיותר?
thkbv ,   חיפה   (19.03.13)
במקום להוציא כסף על בניית כבישים חדשים ושיפור הכבישים הקיימים תשקיעו יותר בתחבורה ציבורית. כמה שכבישים חדשים לא יבנו ולא ישופרו, הפקקים יישארו, כי כולם מעדיפים לנסוע ברכב הפרטי, במקום להתבזות ולסבול בתחבורה ציבורית.
היחס הלא נחמד של נהגי תחבורה ציבורית, העיקובים, ההמתנה לאוטובוס, כל זה מונע כיום וימנה מחר מלהשתמש בתחבורה הציבורית ולכן הפקקים לעולם יישארו.
17. כל המחלפים באזור בעייתיים
אורן ,   יקנעם   (19.03.13)
המחלף החדש ביגור - בנו מחלף ענק - אבל עדיין יש בו רמזורים.
עוקף קריות - יורדים מהכביש המהיר לרמזור.
מחלף הצ'ק פוסט - מסתיים ברמזור.
מחלף לב המפרץ של כביש 22 - הכביש מלא שקיעות של אספלט והרכב קופץ כל הזמן.
היציאה מהמנהרות - לא מחוברת לעוקף ומסתיימת ברמזור.

ובנוסף יש את צומת ג'למה שתוקע אנשים שעות בפקקים בגלל מיעוט נתיבים ורמזור לא הגיוני.

הגיע הזמן לחשבון נפש, ושיפסיקו לשפוך כסף על תכנון וביצוע מזעזעים...
18. כרגיל עושים "מעקף" ומוסיפים לו מליון השתלבויות!
XNX ,   פת   (19.03.13)
מעקף אמור לעקוף את הבלגן לא לתת דרך נוספת אלה עקיפית!
למה עשות כלכך הרבה השתלבויות אני לא מבין ...
19. כן,אבל...
הנוסע המתמיד   (19.03.13)
כביש מבורך.אבל... כל קריתי מכיר את סיבוב הפרסה בסוף 79 כדי להגיע לקריון,זבולון גבעת הרקפות וכו׳. בנו עיגול ענק,בצמוד לדרך שעולה לג.הרקפות...אך בלי יכולת להתחבר אליו.האם כל זה רק כדי לאפשר למכוניות מרחוב צדדי וקטן מצור שלום לנסוע לכיוון אפק? בלי לנצל ההזדמנות לחסל את הצורך בפרסה והשיירות?
נתיב נוסף לכל כיוון בקטע בין כביש 22 לכביש 4 ? איפה מסתירים אותם? כי לא רואים דבר כזה...
20. אי אפשר לצאת מקרית אתא ולהתחבר לעוקף. את מי משרת העוקף??
נאור ,   קרית אתא   (19.03.13)

אתם מוזמנים יום יום לראות מאות מכוניות מצטופפות בכביש קירית אתא-ביאליק מנסות לפלס דרך לצאת מקרית אתא או להיכנס לקירית אתא.

מה עוזר עוקף קריות עם עשרות מחלפים ונתיבים רבים אם אי אפשר להגיע אליו.

היציאות מקירית אתא עלובות מעוררות רחמים כלפי קברניטי העיר  כיצד העיר מבזבזת מאות אלפים על אירועי עצמאות, ואינה יכולה לשפר כביש גישה אחד נורמלי לעיר? צומת דשנים וצומת ביאליק הן האנדרטאות לעיר שלעולם לא תתפתח.

 

 

21. כביש ללא מחשבה תחילה
מיקי ,   קריות   (19.03.13)
רק לקראת סיומו של הכביש מתחילים להבין כמה שהוא מיותר. כי מי שנוסע בכביש הזה מתעצבן כל יום מחדש מהפקקים שהוא מייצר. בסיומו בצד החיפאי יש פקק אדיר בכל יום בגלל צוואר בקבוק. מה גם שלא מדובר במחלפים כמו שהבטיחו אלא צמתים ושוב נתקעים ברמזורים. לדוגמא מי שמעוניין להגיע מצפון לחוצות המפרץ מגיע לצומת ורואה מולו את חוצות אבל ישר מגיע התסכול שלהגיע עד למשרד הרישוי ולהסתובב חזרה לכביש ההסתדרות ורק אז להכנס לחוצות המפרץ. לדעתי גם אחרי שיפתחו את הקטע החדש יהיו פקקים נוראיים לכיוון צפון. בקיצור כביש יפה אך לא מועיל לכולם אחרי ששפכו עליו מיליארדי שקלים צריכה לקום ועדת חקירה. כי הבונוסים שקבלו הרשויות והקבלנים הם חסרי פרופורציה וזה בלשון המעטה . לכן בפעם הבאה שרוצים לתכנן כביש בישראל כדאי לבדוק שאולי חברות זרות יתכננו אותו. ראו את המנהרות איזו עבודה ותכנון להפליא. ואולי הכי חשוב בנושא השילוט שגם כאן יביאו חברות זרות כי אצלנו זה ביזיון השילוט הזה.תודה ויום טוב
22. הרבה כסף הושקע בפרויקט אך ספק בתועלת
מהנדס   (19.03.13)
התכנון ממש לא מצטיין....  תנסו לרדת מהכביש כדי להגיע לקריון... עוד פעם רק חצי מחשבה ולא פתרון הגיוני וחכם    
23. שכחת את המנהרות לקפריסין ולרודוס
ג   (19.03.13)
24. אחרי כל מה שחוינו בכביש 4, זה מצויין...
איצ'ה, שסוסתו נמכרה   (19.03.13)

את כביש חייפה - ת"א הרחיבו במשך 10 שנים (1963 - 1973).

אחר כך התחילו, אט-אט, בחיסול הרמזוריאדה. כעבור 30 שנה, בזמן שישנתם, כרתו את הרמזור האחרון, ליד הרצליה ב' (בשנת 2003 או אחר כך)... 

25. סטנדרטים גרועים
מיכאל ,   קריות   (19.03.13)

הכביש לא ישר כל אורך הכביש קופצים בלי סוף

מזל שיש לי C5

26. יפה מאוד. מקווה שיסיימו בהקדם גם את שאר הפרויקטים באיזור
מנוסה בשטח   (19.03.13)
הייתי נוסע קבוע בסיוט הזה לפני המנהרות, העוקף, כביש "52", כביש 6. איזה הבדל עצום.
מקווה שעוד בימי חיי גם פרויקט המטרונית יסתיים.
27. אחלה כביש
דודו   (19.03.13)
28. כביש עוקף
גון ,   תא'   (19.03.13)
לכול המבקרים  לא ראיתי אזה פתרון אחר חכם שלכם .יברכו אלה שביצעו וסימו את הכביש .אם כביש  זה לא יהיה  אז היה גרוע מאוד אז שוב תודה לכול אלה  שביצעו .ואישרו .ונתנו  כול הכבוד.
29. שילוטטטט
ה   (19.03.13)
גם אני נסעתי בכביש החדש וממש לא היה ברור לי היכן לרדת. אנא רישמו את סדר המחלפים ועוד כמה קמ לכל מחלף...

נשלח מהסלולארי שלי
30. כביש ימי הביניים
בחור ארצישראלי ,   מרכז הארץ   (19.03.13)
תראו איזה חומרים הכביש עשוי - ותראו כמה נתיבים ! פשוט בושה , נקווה שהכביש יוחלף יחסית מהר לעתיד !
תגובות נוספות
חזרה לכתבה