חדשות  דעות  מאמרים  גלעד קריב
שלא נאבד את יהדות התפוצות
גלעד קריב
פורסם: 15.07.13, 23:02
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות ב-28 דיונים
1. יישר כוח. מסכימה לכל מילה!
דתיה ,   ירושלים   (15.07.13)
2. אתם בטוחים שהתמונה היא מתשעה באב? עם תפילין?
ירון   (15.07.13)
3. מה אתה מבלבל ת'מוח. הקהילה הרפורמית בארצות הברית לא ציונית
רב ברברן בלתי נלאה   (15.07.13)
4. הרעיון הציוני נלחם על חייו, והרפורמים לא עוזרים לו
מציון תצא תורה ,   ולא להיפך   (16.07.13)
5. לא ישראלי = לא ציוני
אמיר ,   ירושלים   (16.07.13)
הם מעדיפים את סיר הבשר על פני מדינת ישראל והרעיון הציוני. עובדה.
6. והקהילות שאינן אורתודוקסיות תורמות לישראל הרבה יותר מהדתיים.
הכל נכון   (16.07.13)
האטימות בארץ ממש כואבת, לכל מי שיודע מה נהרס ו/או הולך לאיבוד. אצל אלה שאינם אורתודוקסים הברירה אינה בין רפורם / קונסרבטיב או אורתודוקס, אלא בין מה שם שייכים אליו לבין שום קשר עם היהדות. רפורם או אפס. בארץ לא מבינים זאת. כל כך חבל.
7. ישראליסטאן 2013: יותר יורדים מעולים. אין שום עתיד.
נהיה נוראי לחילונים   (16.07.13)
8. עלו לארץ - תוכלו להשפיע. לא תעלו, זה מה יש.
חילוני   (16.07.13)
9. אני חושב שאתה המתנשא, עמדה כוחנית? מכורים לכח? חצוף!
כן, נעלבתי   (16.07.13)
זו גישה מדהימה - אתה מעביר ביקורת על החברה הישראלית, ומאשים אותה שהיא בורה ומתנשאת בכך שהיא מעבירה ביקורת על קהילות ארה''ב. לא יאומן.

אתם הפקרתם אותנו, החילוניים הישראליים, ואתם באים בתלונות?
מה אני אמור להגיד לרבנות האורתודוכסית, שהיא צריכה לשנות את כל ההלכות בגלל מיעוט של כמה אלפים? אם הייתם עולים בהמונים, הייתם יכולים לעצב את ישראל.

אז כן, זו הביקורת שלי - שבו לכם על נהרות בבל ותמשיכו להתבולל, אתם הולכים ומתרחקים מהסיפור שלנו, של העם היהודי. והאשמים היחידים - אתה יכול לנחש...

סליחה על הכוחניות.
10. הרפורמים מעודדים טמיעה ע"י אישור נישואים עם גויים.הם מקטינים
שלמה ,   ירושלים   (16.07.13)
את מספר היהודים בגולה, בדיוק כמו שעשו הרפורמים בגרמניה. הם גם מתנגדים לעליה לישראל, כך שאי אפשר לקרוא להם ציונים גם אם הם תומכים פה ושם בישראל. צריך לזכור: אין נכד יהודי לרפורמי! - הדור השלישי אינו קשור ליהדות בכלל. רק האורתודוקסים שומרים על קשר ליהדות לאורך הדורות.
11. רפורמים - גויי העתיד, שומרים על קשר לעת צרה שתבוא עליהם
דן   (16.07.13)
משלמים דמי חבר, משהו כמו ביטוח, שיהיה להם לאן להגיע בעת הצורך.
12. זה בגלל שאנחנו מעדיפים יהודים חילוניים על פני רפורמים דתיים
קודם כל יהודים ,   אפילו חילונים גמורים   (16.07.13)
13. רפורמים ערב רב יהודי אמיתי עולה לארץ ישראל.
יואב   (16.07.13)
14. זה בדיוק העניין שהם לא מגדירים עצמם דתיים
גילי ,   בארץ   (16.07.13)

הרפורמים לא בהכרח מגדירים עצמם כדתיים, כל אחד עושה ככל שמתחשק לו, אין גבולות או גדרות, ההלכה לא מחייבת אותם מבחינתם, זה נחשב כזרם ביהדות, אך הם רחוקים מלהיות דתיים.

כך לדוגמא, ניתן לראות אדם עם כיפה נוהג ברכב בשבת... או אדם עם כיפה אוכל אוכל שאינו כשר.

מבלבל לגמרי.

15. יהדות התפוצות? את היהודים בישראל אתם מאבדים
(16.07.13)
להיות לעול כלכלי וחברתי על רוב הציבור זאת דרך טובה לאבד אותו. אתם לא העם שלי.
16. אתה אבאהם או דוד?
וסבתא שלי פולניה ,   וסבא נסע באופניים   (16.07.13)
17. דת = מלחמה
דיויד ,   לונדון   (16.07.13)
"הראשון מציג את החיים היהודיים בתפוצות כדלים וכרדודים" למה איך החיים בארץ, פוליטקאים מושחתים וטייקונים מסופרים יופי עושקים את תושבי המדינה וגונבים כל דבר שזז. עדיף חיים "רדודים" בחברה מתוקנת על חיים במדינה כוחנית וגזענית שהורסת ל דבר טוב. קחו את הדת שלכם ושימו אותה במקום בו לא זורחת השמש, MF
18. שהיהדות הרפורמית תעשה חשבון נפש על הכשלון שלה
דן ,   רחובות   (16.07.13)

היהדות הרפורמית אחראית להתבוללות ולבריחה מהעם היהודי. החישוב פשוט- הקהילות האורטודוקסיות גודלות והאחרות מתמעטות. אז מה עושים כשנכשלים בחו"ל. באם לישראל ומנסים כאן לתפוס עמדה.

היהודים שנמצאים בארץ הם צאצאים של יהודים ששמרו על יהדותם במהלך הדורות. הם לא דור רביעי לרפורמים.

אף אחד לא מזלזל ביהדודים רפורמים אבל לא נסכים לקבל את ה"רבנות" הרפורמית כשוות ערך לרבנות המסורתית.

19. מי אמר לך שלא מדובר בתפילת מנחה?
סטודנט ,   אי שם...   (16.07.13)
20. תמיד לא להאמין..............
(16.07.13)
21. לא מסכים עם הדרך הרפורמית אבל אני נגד פיצול ונגד בעלות
מומו   (16.07.13)
גם לי נראה קצת חורה נשים עם טלית וגם לי מוזר הסגנון הרפורמי אבל עלינו לזכור שלאף אחד אין בעלות על האמונה וכל אחד רשאי לעבוד את השם כראוי בעיניו כל עוד הוא לא פוגע באחרים.
פיצול ודחיה של קבוצות מסוימות זה סכנה לדורות. לדוגמא אפשר לראות את פיצול הסונים והשיעים או קתולים/פרוטסטנטים שבגלל עד היופ הזה שונאים זה את זה וכל זה בגלל דברים די פעוטים. דחייה של הרפורמים רק מחזקת אותם והופכת אותם לאט לאט לדת נבדלת וזה עלול להיות נזק בלתי הפיך.
יש לחבק כל יהודי שרוצה להאמין ואוהב את עמו את מולדתו, יש להתיר לכל אחד לעבוד את השם בסגנונו, יש לחנך לאהבה ולא לשנאה.
אין לנו עוד מדינה ולא עוד עם ואנו לא יכולים להרשות פיצול.
אני גם בטוח שברגע שהכפיה תפסיק אז האהבה תנצח וכל הפלגים השונים יתקרבו. וזה גם נכון לגבי חילונים.
22. אנחנו לא מתרקחים מהם, הם מתבוללים, חצי מהם רפורמים
(16.07.13)
23. אין ישראל מתרחקת נהפוך הוא
לין   (16.07.13)
מדינת ישראל נבנתה כמשענת ליהודי העולם ומאז שקמה קיבלה פי 10 מאוכלוסית המקורית. הגיע הזמן שיהדות העולם לא תנסה לקבוע לנו מה מתאים לנו ומה לא. כי בחול זה לא נח. לצערם אנחנו משתחררים מכל הכבלים של הגולה , ועומדים על המשמר לשמרה. מחובתם של יהדות העולם לתמוך בישראל ללא קשר לתוכן. רוצים לשנות עלו לישראל ולא, אל תתערבו.
24. אולי עו"ד אבל לא רב...
שי ,   צפת   (16.07.13)
אם הייתי מקים גוף אלטרנטיבי להסמכת עורכי דין ללא אישור ממשלתי והייתי קורא לעצמי עו"ד לא הייתי נהייה עו"ד
כך גם מי שקיבל תואר פיקטיבי של רב מגוף רפורמי-שלא מוכר ע"י הממשלה-איננו רב
25. אתה צודק,ג'רי. אבל אברהם ומשה היו גויים(כן!)בעת נישואיהם,ורו
שלמה ,   ירושלים   (17.07.13)
ורות התגיירה - אמרה: "עמך עמי - ואלוהייך אלוהי".
26. היהדות המתקדמת מקיעה את הכיבוש והגזענות הישראלים
דן שיש   (17.07.13)
27. לא מפנים עורף, אך לא תגדירו יהודים ע"י גיור שקרי ומזנה
גם אתם יהודים ,   אם נולדתם כאלה.   (17.07.13)
28. יהדות רפורמית אינה יהדות בכלל!!
דוד מלכי   (19.07.13)
זו יהדות לייט... הלכתי מספר פעמים לבית כנסת רפורמי בארה"ב ונדהמתי מהשטחיות והריקנות שלא לדבר על הבורות של הרב שלא מבין לעומק דבר וחצי דבר. לא, זו לא יהדות. הרפורמים מזכירים לי את החובה להיות חבר בקולפקלוב... נפגשים כדי לשחק.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה