רכב  לא בשימוש - תחבורה נקייה
למרות הסכנות - למדינה לא אכפת מגרוטאות
שחר הזלקורן
פורסם: 04.08.13, 13:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות ב-28 דיונים
1. זיהום אוויר בכיף
סובארו 1982   (04.08.13)
"הגדלת הכנסות המדינה ממיסי קניה"? השרים שלנו דפוקים בראש: אני אגרוט את האוטו שלי ואקבל 3000 שח', ובכסף הזה אקנה אוטו חדש???!!! הרי אפילו אופניים טובות אי אפשר לרכוש בכסף הזה....עד שלא יורידו את המיסים על רכב חדש בארבעים אחוז, אנחנו, בעלי הגרוטאות, נמשיל לזהם את האוויר בכיף.
2. פשוט להוריד את המחיר של המכוניות החדשות. אפשר לקחת
(04.08.13)
נישה של מכוניות מסויימות קטנות וגם נישה של משפחתיות ולמכור אותן במחירים ללא מס או מס מופחת

תוך חצי שעה כולם זורקים לפח את הגרוטאות וקונים רכב חדש 2014 ללא מיסים

3. לצערי אין הצדקה לגרוט אוטו ישן
גלעד מנחם ,   הרצליה   (04.08.13)
למה לי לקנות אוטו חדש , אח"כ יורד המחיר שלו לפחות ב 30% אחרי שנתיים אח"כ כל שנה ב 11% , 12% , ההפסד הוא עצום לעומת זאת אוטו ישן אין לו ירידת ערך גבוהה כל כך
4. רעיון מטופש ולא מועיל
בארשבעי   (04.08.13)
יש לי פיז'ו 205 מודל 99', כלומר בן 14. משמש אותי לנסיעות קצרות לרכבת. אמין, זול (אין מה שתיקלקל) ומתאים לצרכיי. תאונות וזיהום אוויר? אפסיים. מי ירוויח אם אחליף אותו לרכב מודל 2005, נניח? אולי רק המוסכים, כי ברכב חדש ומורכב תהיינה יותר תקלות.
הצעה כזו רצינית רק את היא משקללת את הנסועה (קילומטראז'): רכב מיושן שנוסע הרבה באמת כדאי לנסות להוריד מהכביש.
5. מדינה סוחטת אזרחיה
עמוס   (05.08.13)
הממלשלה מעלה מיסים על רכבים חדשים שהם מזהמים ולא מוכנה לשלם להוריד מכוניות מזהמות בנות 20 שנה מה שמראה שלא מעניין את הממשלה הזו זהום האויר רק לסחוט ולסחוט את האזרחים
6. בשורה התחתונה - אפשר לגרוט מכוניות עכשיו, או לפחות בקרוב??
ג ,   השפלה   (05.08.13)
7. tax new car sales
avi   (05.08.13)
Every new car sale should have a nominal tax that will go towards this program
8. חלמאות
יועץ ליסינג   (05.08.13)
מדינת ישראל מתנהגת כמו אחרון התגרנים ! אין הבנה ויד מכוונת בקרב כלכלני האוצר או משרד התחבורה שיעודדו את התוצאה הסופית: אויר נקי וגידול בהכנסות המדינה.
9. תעשו תחבורה ציבורית בשבת - ואני מוותר על הגרוטאה גם בלי כסף
אלכס   (05.08.13)
חבורת חברי כנסת צבועים,
נוסעים ברכב שלכם ביום שבת, ובאים לכנסת מצביעים נגד תחבורה ציבורית בשבת.
10. במדינת היהודונים רק כסף מדבר
(05.08.13)


נשלח מהסלולארי שלי
11. הצעה פשוטה שתפתור את בעיית התקציב
אובייקטיבי   (05.08.13)
אדוני השר,

במקום 3000 תיתן קופון של 7000 של הנחה במס ברכישת רכב חדש.
ואז יתפתח סחר בקופונים, הרי ברור שמוכר גרוטאה לא יקנה רכב חדש, הוא ימכור אותו לכל המעוניין.

בשיטה זו כולם יקבלו את התמורה והמדינה לא תוציא שקל ורק תרויח מהמיסים של מכוניות חדשות שהם ״ קצת״ יותר מ 7000 כמובן.

נשלח מהסלולארי שלי
12. הסובארו 95 שלי תשרוד שואה גרעינית
(05.08.13)
בלי הוצאות ובלי תקלות ביטוח 1500שח רשיון 1000שח ודלק עכשיו איך יעזרו לי 3000שח מה אקנה בקושי כרטיסיה לאוטובוס וגם הוא לא נוסע כשאני צריך אותו

13. זיהום אוויר נוצר גם בתהליך של ייצור מכוניות חדשות
שמעון   (05.08.13)
כל הסיפור הזה הוא תרמית כלכלית ותו לא . אם ניקח את תהליך הגריטה ,הובלת המתכת לכבשן , התכה ויציקה חדשה , מפעלי הרכבת רכב , חומרי גלם ואנרגיה המושקעת בייצור , שינוע והובלה ימית ויבשתית .
כל הכתוב כאן הוא כמות עצומה של חומרי גלם ואנרגיה וזיהום שנפלט (אמנם בארצות רחוקות ) ,אבל בטוח שהוא לא שווה להפרש הזיהום שמצטבר בין רכב ישן וחדש לאורך המון שנים.
אחרי שפסלנו בקלות את טיעון זיהום האוויר , אפשר להגיע לטיעון המוסווה .
כל מנועי הייצור והכלכלה ייעצרו אם אף אחד לא יקנה רכב חדש או מקרר או סמארטפון לצורך העניין ,לא תהיה תעסוקה וכמובן שלא תהיה גביית מיסים .
אבל לי בתור אזרח קטן בארץ ישראל , אלופת העולם במיסים ,קשה להסכים עם השיטה הזו שבעיקרה משמידה חומרי גלם יקרים ומכלה אנרגיה בכמויות מטורפות רק כדי לייצר עוד עבודה ועוד מיסים ומילת הקסם עוד מיסים.
גם ההפרש בצריכת הדלק בין רכב חדש לישן לא יסגור את פער העלות של רכישת רכב חדש.
אם ניקח הפרש של מקסימום 50 אג' לקילומטר בין רכב ישן לחדש ונכפיל ב100000 ק'מ לדוגמה ובנסועה של 20000 קמ בשנה אז אחרי 5 שנים נחזיר את ההפרש שבאותו הזמן הרכב החדש יאבד את אותם 50000 מערכו.
הטיעון האחד היחיד שמצדיק את החלפת הרכב הוא נושא הבטיחות שללא ספק עדיף ברכב חדש , ואם באמת היה חיי האזרחים במדינה חשובים לממשלה ,היא היתה מוותרת על המיסים הגבוהים ומאפשרת לאזרחים לקנות במחיר סביר רכב בטוח יותר.
14. מכרז פתוח לכל בעל רכב מכל שנתון
חיים ,   מרכז   (05.08.13)
המדינה צריכה לפרסם מכרז למי שמעוניין לגרוט את הרכב . תנאי המכרז : 1 . רכב משנת 1990-2000 2. אוטומט בלבד 3. מעל 1600 סמ"ק 4 . טסט בתוקף . דמי ההרשמה למכרז = 50 ש"ח שלא יוחזרו בכל מקרה כל בעל רכב יוציא את טופס הרכב ממשרד הרישוי יצלם את הרכב + תעודת זהות שלו יוסיף את המחיר המבוקש עבור הרכב מ-2000 ש"ח מינימום עד 3000 ש"ח . תוכנת מחשב תסנן את הנתונים ( לפי שנה ,צבע תאונות ושאר פרמטרים רלוונטים) ותשלוף את הזוכים תשלח להם sms להגיע תוך 5 ימים למגרש הגרוטאות לקבל צ'ק וללכת הביתה .
15. יש לפרמט מחדש את כל הגישה במדינה הזאת לרכב
ובראש את המיסוי   (05.08.13)
16. די לקיפוח העדתי
פנחס   (05.08.13)
17. חלמאות
(05.08.13)
עם ביצוע כל כך גרוע עדיף שהתוכנית תבוטל לגמרי.עם 3000 שקל עלובים בעלי הגרוטאה יחליפו אותה בגרוטאה אחרת כך שלא השגנו כלום.מעבר לזה לבעלים של גרוטאה בת 18 שערכה מחיר הברזל בלבד משתלם למשוך איתה עוד שנתיים ולקבל 3000 ₪.קולטים את הטמטום?התוכנית בעצם מעריכה חיים לגרוטאות שאולי היו נגרטות כבר הגיל 17-18
18. אחרי אי בחירת הנגיד אני כבר לא מתפלא על שום דבר וגם
ירוק   (05.08.13)
הורדת המכוניות הישנות מהכביש, נכנס לאותה קטיגוריה של טיפשות וחלמאות.
19. הצעה למדינה
ציגלה   (05.08.13)
לא לגרוט את המכוניות הישנות. הצעתי היא: להעביר את המכוניות לרשות הפלסטינית חינם. ישראל שמוכרת את הדלק לרשות תוכל להרוויח עוד הכנסות וכך תצא נשכרת.

נשלח מהסלולארי שלי
20. לכל כתבה בנושא אני מגיב אותה התגובה
(05.08.13)
אני נוהג על רכב בן 23.
כן, הוא מזהם ובשנים האחרונות דורש "תשלום מיוחד" כדי לעבור טסט (לא שווה לתקן חלק מהליקויים).
אבל...
אם היה לי כסף להחליף לרכב חדש יותר, הייתי עושה זאת.
מה אוכל לקנות ב-3000-6000 ש"ח? גרוטאה אחרת?
תודה רבה, כבר יש לי אחת והיא נוסעת מצויין (שזה כל מה שאני מצפה לו מרכב).
21. מדינה ממש מפגרת:תראו לי מכונית צרפתית אחת בת 20,אין דבר כזה.
מיכה ,   חיפה   (05.08.13)
כל ילד יודע שניתן לגרוט אותן אחרי 8 שנים,לי אישית היציעו 3000 ש'ח על מודל 2002. אנחנו ניראים כמו בת יענה שטומנת את הראש באדמה.
22. למכירה רנו 19 מודל 96...
אחד   (05.08.13)
יד ראשונה מרופא.עם המדינה רוצה לקנות אז לא פחות מ6 אלף שיהיה לי לפחות קצת כסף לקנות גורטאה אחרת.והפעם לא צרפתיה.ימח שמם וזכרם של המכונית הצרפתיות עם החום מנוע שלהם
23. גריטה לזכאים בלבד .בפריפריה
בגט ,   פריס   (05.08.13)
משרד הרווחה צריך לסייע בתוכנית הגריטה על בסיס סוציאלי . כלומר אם אתם גרים באזורי עדיפות ומשתכרים בסביבות המינימום ויש לכם רכב צרפתי בן 12 שנה ומעלה אז משרד הרווחה יקנה ממכם את הרכב ב-3000 ₪ על בסיס סיוע הומניטרי . ובנוסף יעניק חופשי חודי לילדים לשנה שלמה . ללא קשר לזיהום או לא זיהום .
24. המיסים בישראל מטורפים עדיף להפריט את כל מה שאפשר ולעגן
זול   (05.08.13)
חוקים ותקנות כדי שיאפשר הפעלת כל השרותים על ידי גופים פרטיים . השרות לאזרח יהיה יעיל וטוב יותר אם תהיה תחרות בשרותים אשר יופעלו על סמך תקנות נוקשות נגד ניצול וגניבה של רווח מיותר. מה שהממשלה והשרות הציבורי עושים זוהי גנבה הרבה יותר גדולה דרך מיסים מופקעים שלא מקובלים בשום מדינה מערבית נורמלית. מע״מ , מסי קניה מופקעים .מיסים על הדלק ותחבורה דבר שלא נשמע בעולם. עדיף להפריט שרות ציבורי מנוון וזולל כסף מהאזרחים
25. שיעשו חוק אוטו לאחר 10 שנים יורד מהכביש בכל מקרה ללא פיצוי
רק חדש   (06.08.13)
26. אני נוסע עם מכונית בת 21 שנה בכיף. אין ירידת ערך ותיקונים זו
עידו ,   מרכז   (02.09.13)
זולים הרבה יותר מאשר ירידת ערך של מכונית חדש. ממשלת ישראל, לכו לעזאזל. אני אמשיך לנסוע במכונית זו שנים מהיום.
27. מכרתי לטוב יותר
מנחם ,   רעננה   (07.09.13)
מכרתי לקונה רכבים קארס דיל , הפנו אותי למחלקת הפירוק שלהם באו עד אלי שילמו במקום במזומן וקיבלתי את החלק היחסי מהטסט , יצא לי הכל יחד 2500 שקלים ,לא צריך טובות מהמדינה שיש אותם ! חפשו בגוגל : קונה רכבים קארס דיל
28. הם מוכריח שם חלקים מכרו מצברים וחלקי פח
חיים   (09.12.13)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה