חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
האבולוציה מחוץ לבי"ס: "באיראן כן לומדים"
שחר חי
פורסם: 11.02.14, 00:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 122 תגובות ב-75 דיונים
31. דארווין היה שרלטן
עובדים עלינו בעיניים   (10.02.14)
אפשר לנגב עם התיאוריה את הישבן. הגיע העת ללמד עובדות ולא תיאוריות שקיימים לגביהם המון סימני שאלה מדעיים. זה מזכיר את התיאורייה של ההתחממות הגלובלית
כדור הארץ מתחמם והמסקנה של המדענים היתה: הקרחונים ימסו והטמפ' יעלו מעל 45 מעלות צלזיוס ולכיוון ה 55 כן כן..3-2 מעלות כל שנה.. אבל אופס.. אחרי שהקרחונים גדלים דווקא... וסופות שלג וקור כבד נופל על צפון אמריקה ואירופה ואפילו שלג כבד יורד בירושלים ועל הפירמידות בגיזה, ובנוסף..שתי שוברות הקרח הגדולות בעולם נתקעות בקרח..כי הוא עבה מדי וחזק מאי פעם.. עכשיו מספרים, סליחה טעינו..זה לא שהטמפ' יעלו..פשוט מזג אויר קיצוני. שינויים קיצוניים. ככה וככה. ממש הגשש החיוור עובדים עלינו.
32. אני רק רוצה לומר שחבל לנו על זמן מול הדת..
יניב ,   חולון   (10.02.14)
אני אתאסיט ואני יודע שאין דבר חזק יותר מאדם מאמין.
אי אפשר לבוא איתם בהיגיון. שיחה מול אדם דתי בנושא דת זה כמו שיח חרשים.
הוא לעולם לא יבין את הצורך בלימוד אבולוציה ואני לעולם לא אבין את הצורך בהמצאת "יוצר".

אתאיסטים לא אלימים. אין אתאיסטים בבתי כלא והם גם משכילים.
לא תמצאו אתאיסט חסר השכלה כי כדי להגיע להבנה ולהתגבר על "המכשול" הפסיכולוגי שהכניסו בנו מגיל 0 צריך יכולת חשיבה והרהור.
אני לא חכם, אני חושב שדתיים חכמים יותר כי הם לומדים כל היום כמו מכון כושר למוח.
מעולה להם.
אבל הם לא יצרניים כך שזה לא באמת עוזר לאף אחד, חוץ מלאמונה שלהם, שלא מתרגמת לשום דבר פרקטי.
ואנחנו חיים הרי בעולם פרקטי.
לכן הכל הופך מקביל איתם.
אין נקודת מפגש.
ולכן תמיד, אבל תמיד נתפשר מול הדת.
הדת לא מתפשרת לעולם והיא אינה סובלנית כלפי מי שאינו שייך 'למועדון'.
33. תאוריות..
ישראל ,   מרכז   (10.02.14)
אך..כמה שטויות .
באתר דומה כמה מאות שנים אחורה היו מתרעמים..למה לא מלמדים בבית הספר שהעולם שטוח?והוא עומד בכלל על צב!
אגב,לא מעט אנשי השכלה חדלו מלהאמין לתאורייה זאת.
34. תאורית דארווין הינה הסבר למקרים פרטיים של אבולוציה
זאב ,   רעננה   (10.02.14)
העולם אימץ , כפי שכבר עשו פעמים רבות בעבר, תאוריות נכונות בחלקן, לכמה מקרים פרטיים, והפכו אותה לעובדה מוחלטת, ממש אקסיומה שהחולק עליה נחשב לקוי בשכלו.
נכבדי תאוריית דארווין מלאה חורים ככברה ואין ולא הייתה כל הוכחה כי האדם מקורו בקוף ולא כל התאוריות על מעבר מחיי ים ליבשה ולהפך.
אין כרגע הסבר טוב יותר וקל,המסביר את התפתחות המינים מתורתו של דארווין, אבל וכמעט ברור כי בסופו של דבר, תאוריית החוצניים, או הבריאה האלוקית נותנות תשובות הגיוניות שאינן פחותות מהסברי דארווין. הבעיה כל ניאו משכיל מזלזל מיידית בכל דבר אחר.
לכן לא נורא ולא איום שמרב תלמידי ישראל אינם לומדים תאוריית דארווין. הם יתקלו בה הרבה פעמים בחייהם ויגיעו להבנתה, או אי הסכמה לה בכוחות עצמם וחבל על הזמן בבתי הספר.
35. איראן זה פה
אלעד ,   תל אביב   (10.02.14)
לתורת האבולוציה ראיות רבות. רק פנאטים דתיים מתנגדים אליה.
36. כי תאוריית דרווין פשטה מזמן את הרגל רק לפני...
(10.02.14)
כמה ימים פרסמתם שמצאו שלד אדם באזור אנגליה בן 800 אלף שנה, אז איך התיאוריה שלו הגיונית כאשר הוא אמר שמקור האדם הוא מאפריקה?
על איזה ביסוס התיאוריה שלו היום נכונה?
37. החומר של 15 יח"ל מדעי המחשב הרבה יותר חשוב ויישומי לילדי ישר
מורה ומחנך   (10.02.14)
38. לא לומדים אותה כי היא רק תיאוריה!
גיא ,   רעננה   (10.02.14)
בדיוק כמו תיאוריית הכבידה! רוצים לראות אותי מרחף? D:
39. גם הדת טועה וגם המדע טועה. אנחנו בני כלאים של אב קדמון ארצי
סרגיי   (10.02.14)
שעבר מנפולציה גנטית עם צוילזציה לא ארצית.
זה למה אנחנו שונים מבעלי החיים וגם דומים להם מאוד במנה ובהרכב.


אנוכי בכדור הארץ וליבי בכוכבים אחרים :)
40. למה לא לומדים יותר תורה אולי יבינו
רון ,   מרכז   (10.02.14)
אם היו יותר לומדי תורה היו מבינים את האמת, מוצא האדם לא מהקוף ובתורה יש הרבה הרבה יותר הוכחות לגבי זהות האדם ומוצאנו, הוכחות שאפשר לבחון אותם גם היום, רק צריך לקרוא ולהבין.
41. פשוט מאוד:
עידו ,   מרכז   (10.02.14)
להריץ חיפוש ביו-טיוב: "נו באמת"

זה כל מה שדרוש.
42. הקרחונים נמסים וכל הקשקושים שלך לא ישנו זאת
מריו   (10.02.14)
הטמפ' הממוצעת עולה בהתמדה, קרחונים נמסים ופסגות הרים מפשירות.
43. האבולוציה הפכה לכת המתנגדת להוכחות מדעיות שהבורא ברא את האדם
מיכאל ירדני ,   מרכז   (10.02.14)
כך , למשל , הקוף החביב המוכר לנו , לפחות מימי אפלטון , נשאר אותו הקוף , מבלי להתקדם אפילו בפסיק קטן ופעוט. והרי , מאז אפלטון עברו כאלפיים שנה , ולפי התיאוריה האבולוציונית - הקוף החביב היה צריך לפחות להתפתח לרמה של ילד בכיתה ג' , ועינינו הרואות שהוא נשאר אותו קוף , למרות שעברו אלפיים שנה.אופס , שכחתי , גם לפני אפלטון - יש לנו תיעוד של לפחות עוד אלפיים שנה אחורנית, ובסך הכל , לפחות ארבעת אלפי שנים, שזה זמן די ניכר לקוף להתקדם, והוא לא התקדם.לילה טוב .
44. דארוין בעצמו כתב שיש פגמים בתאוריה הזו
אדם   (10.02.14)
באותה דרך אפשר ללמד גם שכדור הארץ שטוח
45. אני למדתי את תאורית האבולוציה ולא מאמין בה.
קלוד   (10.02.14)
מלבד התאוריה של דארווין, שהיא מעניינת בפני עצמה, יש עוד תאוריות, כמו תאורית המוטציות של דה-פריס. נחמד. לא נכנסנו לעומק הכרומוזומים של הקופים, אבל אם מישהו מעוניין, הוא יכול למצא את הבא רבא של הסבא שלו בגן חיות. הוא אפילו יכול לבחור לעצמו את הקוף הכי נחמד.
46. המאמר הזה מוכיח מדוע לא טוב ללמד את דרווין: מסלפים אותו.
ירון   (10.02.14)
שמוצא האדם והקוף הוא מאב קדמון משותף זוהי אינה תאורית דרווין אלא השערה שהעלה דרווין על בסיס התאוריה שלו. התאוריה עצמה מדברת על עיקרון לפיו מינים של בעלי חיים מתפתחים זה מזה כתוצאה ממלחמת קיום. האישוש לתאוריה נמצא רק עשרות שנים לאחר מותו של דרווין כאשר הביולוגיה המולקולרית חשפה את קוד ה-DNA. עדיין ישנן הסתייגויות רבות לגבי האופן המדויק שבו האבולוציה מתרחשת, ולא הכול תואם את השערותיו של דרווין, וכמו כל נושא מדעי החידושים משאירים את המדענים הגדולים מאחור. החשש הוא שלימוד תאורית דרווין באופן פשטני ישמש במה להנחלת אידאולוגיה מטריאליסטית- אתיאיסטית, ועיקר הנזק בכך לטעמי הוא שזה נותן לתלמידים תמונה מעוותת של העשיה המדעית. את דרווין ניתן בהחלט ללמד במסגרת היסטוריה של מאה ה-19, כחלק מצורות חשיבה שהתפתחו אז. בתחום המדעי עדיף להקנות לתלמידים את אבני היסוד, ולהשאיר את הנושאים המורכבים ללימודים אוניברסיטאים.
47. השוק הוא שאין לימודי ביולוגיה בליבה כלל, לאו דוקא אבולוציה
מייק ,   בנימינה   (10.02.14)
ולפי התגובות פה, רוב הקוראים לא למדו את תורת האבולוציה. כלל.
48. כמחצית מילדי ישראל לומדים במסגרות עצמאיות. משרד החינוך מיותר
הדר ,   ירושלים   (10.02.14)
כל ההוא הא של משרד החינוך מתייחס רק ל 50% מהתלמידים. השאר לומדים במסגרות עצמאיות. במצב הזה משרד החינוך הופך למיותר ואפשר לפרק אותו.
49. סדר חשיבויות
נחום   (10.02.14)
אני דתי-ובכל זאת למדתי והרבה יותר מפריע לי שרוב תלמידי ישראל לא לומדים תלמוד שזה אחד מאבני היסוד של היהדות,לפני שמחפשים במקומות אחרים בואו קודם נלמד מה ששיך לנו ואחר כך דברים אחרים...
50. ויברא אלוקים את האדם.התשובה.
יוסף   (10.02.14)
51. איך אמרו חז"ל? הפוסל - במומו פוסל
לא טיפש ,   כאן שם ובכל מקום   (10.02.14)
הסיבה היחידה לאנטי המטורף נגד תיאוריית האבולוציה הוא הפחד: מפחיד כמה שבני האדם דומים לקופי האדם...
אני מעולם לא שמעתי אנשים יוצאים נגד תורת הקוונטים - הרי ברור לכולם שלא ייתכן שאלקטרון נעלם מרמת אנרגיה אחת ומופיע מיד באחרת! זה לא הגיוני!
ואיך עובדים כל המוליכים למחצה שמבוססים על העקרונות האלו? אאה, זה בסדר, כי לא באמת רואים את האלקטרונים ואף אחד לא באמת נראה כמו סבתא שלא מרטה את שיער הפנים.
בקיצור, כמו שלא תצפו שאיש מדע יפסוק בהלכות שמיטה, ככה אל תדחפו את האף בדברים שאתם לא מבינים.
ודרך-אגב, המקום היחיד בו יש אמונה הוא בדת. תאוריה מדעית מבוססת על היכולת לחזות תוצאות ניסוי ולחזור עליה בצורה בלתי תלויה. תיאוריה מדעית טובה כל עוד לא נמצאה תיאוריה אחרת המפריכה (או מכלילה) אותה.
רוצים הוכחה? מטוס. פלאפון. המחשב שלכם והתרופה שתציל אתכם חו"ח מסרטן או מחלה קשה אחרת (יוצרה במעבדה ע"י מדענים ולפעמים, רחמנא ליצלן, בשיטות אבולוציוניות)
52. תאורית האבלוציה היא עובדה מוכחת, מי שבוחר לא לקבל זאת=מטומטם
אתאיסט משכיל ,   פתח תקוה   (10.02.14)
לתאורית האבולוציה יש אותה כמות הוכחות כמו לכך שכדור הארץ הוא עגול ומסתובב סביב השמש.המפץ הגדול > היווצרות הכוכבים > כדור הארץ ולאחר מכן האבלוציה זה סיפור הבריאה האמיתי!!! זאת האמת בלי קשר אם מישהו מאמין בזה או לא. פשוט בושה ובזיון שלא מלמדים זאת את כל התלמידים. בטח ובטח במדינה כמו שלנו.
53. אני יודע למה לא מלמדים את התיאוריה
ארי   (10.02.14)
כי זה בולשיט הכי דגול שהומצא אי פעם.
54. האבולוציה אינה סותרת
מיכאל.ג.   (10.02.14)
האבולוציה של דרווין כן סותרת, וגם לא צריך שהיא תסתור, מבחינה הגיונית אין בה טעם.
מי שמשתכנע שהוא יצא מהקוף, שיבושם לו.

נשלח מהאייפד שלי
55. סליחה,אחת התאוריות הבסיסיות????
עלא   (10.02.14)
לתאוריה של דארווין אין שום בסיס,אין שום הוכחה והיא נחשבת לתיאוריה שנוגדת את ההיגיון בכלל

נשלח מהסלולארי שלי
56. מדע זה לא אמונה, היא מבוססת על ניסוים שכל אחד יכול לבחון
אלי   (10.02.14)
בפילוסופיה מגדירים את העולם החומרני ככל מה שקיים ללא קשר וללא השפעה של דעותנו או מחשבותינו. כלומר הדברים כמו ישויות מהחלומות, דמויות מספרים ,אלוהים ושדים הם אינם שייכים לעולם האמיתי כי תלויים באמונה או דעה כלשהי בקשר להם. חבל שיש אנשים שלא מבינים דבר כזה פשוט.
57. אבלוציה או בריאה
דויד ,   down under(australi   (10.02.14)
לפני שנתחיל בפולמוס על הנושא הזה ניראה אים המידע שיש לכם מעיד על החוכמה שלכם..מה ההבדל בין המילה "בריאה" והמילה "אבלוציה"
58. תורת האבולוציה היא ההישג המדעי החשוב ביותר
היסטוריון   (10.02.14)
כשמסתכלים על חלק מהתגובות הנחיצות שבלימוד האבולוציה מתבררת.., דארווין לא טען שמוצא האדם מהקוף- אלא שמוצאם מאב קדמון משותף, ולמגיב 44- קודם כל, תזכור שהאתם מתערב בטבע בצורה הרסנית כך שאבולוציה "טבעית" כמעט ואינה מתרחשת יותר, ובכל מקרה, אפילו 2000 שנה הם זמן פעוט בקנה מידה אבולוציוני, האבולוציה היא חוק אוניברסלי של אורגניזמים- עד היום מצאו פגמים שונים בתיאוריה של דארווין- אבל אף אחד לא הצליח להציג הוכחה שמפריכה את הרעיון עצמו ובטח ובטח לא להציג תיאוריה מדעית מתחרה .
59. עצם זה שרוב האנשים יודעים על אבולוציה למרות שלא למדו עליה
אומר משהו חיובי ,   על ישראלים   (10.02.14)
בבית הספר, אומר משהו חיובי על ישראלים, שלא נותנים למדינה הרשמית המפגרת להחליש את דעתם.
ואני אומר את זה לשני הכיוונים!
חילונים חוזרים בתשובה ודתיים הופכים לחילונים. זה אומר שאנשים כאן חושבים באופן חפשי וזה מה שיפה בחברה הישראלית.
60. אבולוציה לא הגיונית! אדם שנוצר בבת אחת זה הגיוני!
אתם חיים בשקר.   (10.02.14)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה