יהדות  טורים אישיים  רוחמה וייס
כשחכמים טועים: יש שנאת נשים בתלמוד
רוחמה וייס
פורסם: 28.02.14, 08:19
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 427 תגובות ב-252 דיונים
1. זה למה לנשים אסור ללמוד את הדברים האלה
(28.02.14)
בלי מח
2. כמה בלה בלה בלה!!!
אני   (28.02.14)
3. כוזרית כופרת מסיתה ומדיחה
י   (28.02.14)
שלא ירבו כמותך בישרא

נשלח מהסלולארי שלי
4. יש שנאת נשים גם בספרות מודרנית. השאלה מה בוחרים להבליט. ולמה
חילוני   (28.02.14)
הזרם הראשי והמהותי אינו מכיל שנאת נשים שאפשר אם תרצו למצוא בכל מקום. כמו גם שנאת יהודים, שנאת עליזים, שנאת אוכלי בשר וכו'. השאלה היא ההיקף וההתייחסות. והיהדות אינה מאופיינת בשנאת נשים אלא להיפך. תראו איך לדוגמא מתייחסים בכתוב ובפועל עד היום לנשים באיסלאם.
5. אני לומד גמרא בישיבה
דוד   (28.02.14)
ואני יכול לומר כך: את מנצלת את בורותם של הקוראים בנושאי דת ומביאה כתבה חד צדדית וממש לא מדוייקת בדיוק כמו בתקופת שריפת התלמוד. תעשי לי טובה אל תלמדי תורה כי באמת שאין לך מושג
6. you're just pytting things OUT of CONTEXT please that's why
doctor93   (28.02.14)
you need a RAV not automaticly orthodox but a RAV
7. נשים יקרות, אל תקחו ללב
Zאביק השועל   (28.02.14)
אין פה שום דבר אישי.
ה"חכמים" האלה .ויורשיהם עד היום, שונאים את כולם.
טול מהיהדות את השנאה, ונטלת את עיקר מהותה.
8. דת =בורות פרמטיביות והתנגדות לקידמה למדע ולהשכלה
איינשטיין   (28.02.14)
9. נו באמת. יש 2300 דף בתלמוד.
בייניש   (28.02.14)
אם מתוך 2300 דפים (כלומר 4600 עמודים) מצאת רק 2 משפטים שונאי-נשים, אז התלמוד יותר פמיניסטי מוירג'יניה וולף.

אז ככה -
1. יש הרבה יותר משפטים "שונאי נשים" בתלמוד.
2. יש הרבה משפטים אוהבי נשים בתלמוד.
3. יש הרבה יותר משפטים שונאי גברים בתלמוד.
4. יש המון אמירות בתלמוד. המון. אפשר למצוא הכל. אכזריות, רחמנות, ובעצם כל דבר אחר. האם זה אומר שאין לגמרא אמירה? חס וחלילה. לגמרא יש אמירה, ובשביל לברר אותה צריך להשקיע עשרות שעות בבית מדרש (או בכל מקום אחר) בצורה רצינית, ולא במאמר פופוליסטי בווטינט.
10. ההסבר למעוניינים
מנחם   (28.02.14)
למי שמעוניין להבין שתי הביטויים אין בהם שום שנאה לנשים.
הנשים שהאדם אסור לבעול אותם ע"פ ההלכה היהודית נקראות "עריות", ואשה אחת כזו נקראת "ערווה". אין כאן שום דבר מעבר להגדרה הלכתית.
כאשר עלול להיכשל בבעילת אשה האסורה עליו - הוא ייענש בגהינום. א"כ לא האשה היא הגהינום אלא החטא שהגבר עלול להיכשל בו.
11. כמו במקרים רבים אחרים הגברים אז כהיום מפילים על האישה
כהן יוסף   (28.02.14)
את חוסר יכולתם לשלוט בעצמם. ובזאת מעבירים את כל כובד האחריות על האישה. בואו נודה אנחנו הגברים בסה"כ אנשים קטנים, חסרי עמוד שידרה
12. קצת הסבר לשני המשפטים
מלמד   (28.02.14)
הסבר למיחה גיהנום לא הכוונה לאשה אלא שמא יחמוד אותה וישא גיהנום לגבי המשפט השנח הכוונה לערווה ממש ולא כינוי גנאי לאשה .. מעמד האשה ביהדות ידוע כדרגה גבוהה ואפילו "אשת חייל" מושר בכל בית יהודי
13. רוב הדתות הן כלי לדיכוי הנשים
(28.02.14)
14. זה לא יכול להיות כי התנך מפריך את הטענות האלה !התנך מוסרי
לדוגמא עשרת הדיברות   (28.02.14)
הליכי גירושין למשל שחולצו מהתנך אם התנך לא היה מכבד נשים לא היה הליך בכלל היה אפשרפשוט לבעוט באישה
15. אני חושב הפוך ממך
יוני   (28.02.14)
אני חושב שבאומרו ערווה כוונתו דווקא לביקורת כלפי הראייה הגברית את הנשים ככלי מיני. התשובה לראייה הגברית השטחית הזאת שנובעת מיצר הרע היא תגובה נמוכה של הפחדת היצר דהיינו גיהנום. שכן כשיצר הרע פו
16. הטפה נגד היהדות... ככה כל הטורים של רוחמה וייס
(28.02.14)
ברוכים הבאים למדור יחסי ציבור אנטישמיים.
17. בקיצור רצו נשים בלי מוח והיום הם מגדלים גברים בלי מוח
פינגווינים   (28.02.14)
18. הכתבה הזו מתבססת על מידע שפורסם באתרים אנטישמיים
חוקר אנטישמיות   (28.02.14)
19. וויס את צריכה זריקה בעורף
(28.02.14)


נשלח מהסלולארי שלי
20. וויס את צריכה זריקה בעורף
(28.02.14)


נשלח מהסלולארי שלי
21. ערווה וגהינום על מאמץ כבוש יצר. אסביר למטה
תגובת   (28.02.14)
אילו הגברים לא חיו בצניעות קרבת אישה לא היתה מפרה את שלוותם.
למה ערווה, לגבר החי בצניעות כל אשה לא זקנה גורם לו רגשות ערווה וכבוש היצר הוא גהינום עבורו.
אילו למשל היה מתיוון או רומאי היה כל כך רגיל לקרבת אישה וגם יודע שיכול למצוא פורקן עצמי או איתה או אחרת, לא היה מגדיר זאת כגהינום אלא כגן עדן.
הרב בגמרא עדיין היה בשלב בחייו של כבוש היצר והיה כגופרית יבשה.
הגמרא גם מלמדת שעל הגבר לכבוש היצר ולא להעניש אשה אם הוא מרגיש יצר. בקיצור, זאת הבעיה שלו ולא שלה.
אסור להעניש נשים זרות אם ראייתן וקרבתן גורמת ליצר. בלו עם נשותיכן או טבלו במקווה לא מחומם או תתפללו יותר והיפכו לצדיקים במקום לענות ולהשפיל נשים חסרות ישע שכלל לא מעונינות לגרום לכם רגשות נחותים כאלו.
22. אנטישמיות לשמה
אני   (28.02.14)
נא לא לצנזר.
23. אפילו לא אטרח ללמד אותך מה קראת. את לא ראויה לתורה. רשעית.
תלמודיסט   (28.02.14)
24. כל מה שהבנתי מהכתבה שלך זה דבר אחד והוא... שאת פשוט טפשה.
דובר שקרים לא יכון ,   נגד עיני   (28.02.14)
אין לך מושג בהבנה תלמודית. צר לי על אלה שלומדים אצלך, את מטעה אותם, את מציגה להם את תפיסת העולם שלך ומפרשת את הדברים לפי ראות עינייך.
25.  כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה
יוגי ,   ים   (28.02.14)


נשלח מהסלולארי שלי
26. כנראה היה לאבותינו יצר מיני מוגבר
בלי ויאגרה   (28.02.14)
ועתה ברצינות, הבעיה היא של הגברים שהיו בעלי יצר מיני מוגבר שכל אישה שזזה בקרבתם הפעילה אצלם מערכת פיזיולוגית של רצון לרבות ולפרות.
מתאר לעצמי שרוב רובם של החכמים היו אנשים מהישוב שאישה שהיתה בקרבתם לא עוררה בהם ענין מיוחד.
אבל דעת המיעוט נרשמה בתלמוד והפכה לדיעה כביכול מייצגת את תורת ישראל ולא היא.
27. למי אכפת מאיזה טקסט מפגר, יש דברים הרבה יותר טובים לקרוא
אפילו טוקבקים עדיפים   (28.02.14)
28. עם נשים כמוך הייתי מוצא שנאת נשים גם בספר טלפונים
רוחמה וייס ,   שונאת ומשניאה   (28.02.14)
29. אחרי זה מתפלאים לקרוא על הטרדה מינית
דתי לשעבר   (28.02.14)
בגמרא כבר הבינו את מה שהפמיניסטית שכתבה את זה לא הבינה. גבר שיהיה לבד עם אישה שלא אישתו יכול לשגות ולהטריד אותה מינית וזוהי הייתה הדרך שלהם למנוע את זה. זה בטח לא בא להוריד את האישה אלא להיפך. מוזר שאחת פמיניסטית שמלמדת גמרא לא מבינה את זה. פני את הבמה למישהי חכמה יותר.

נשלח מהסלולארי שלי
30. מה שקובע, להשקפתי, זו התורה שבכתב
חכם בטיטו   (28.02.14)
לא חז"ל ולא התושב"ע.
בכל מקרה - היום נראה שיש קצת מההיפך, קרי שינאת גברים...

נשים וגברים משלימים זה את זה. ביחד נוצרת הרמוניה.
אין כאן מישהו או מישהי יותר טוב או יותר חשוב.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה