חדשות  חדשות בארץ  כללי
צפו בנחיתת הבכורה: מסלול חדש בנתב"ג
איתי בלומנטל
פורסם: 29.05.14, 11:52
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 117 תגובות ב-78 דיונים
1. הצטרפו לעמוד המאבק ברעש המטוסים בתל אביב
תל אביבית   (29.05.14)
2. ולמי הכסף לנסוע?אני מרושש כל התיק שלי בשוק ההון בהפסדדדדדדדד
יופיטר שוקי הון   (29.05.14)
3. לא היו מבצעים זאת במסלול העובר בצפון ת"א.
יעקב   (29.05.14)
4. אריתראים מפגינים בדרום ת"א נגד הרעש
בולהבולהאיפהאת?   (29.05.14)
5. נחיתות מעל קלקיליה ? מי הגה את הרעיון הזה ?
עם ירי נק"ל יורידו   (29.05.14)
6. בחרה לקנות בית למרות שידעה על הרעש. ועכשיו מתלוננת?
טל ,   חיפה   (29.05.14)
הטיסות עברו שם מאז ומעולם.
7. כץ מגיע לגזור סרט איזה תפקיד קשה עבודת שטח קשה מנשוא
לפחות שילבש כובע ,   שיהיה חכם בשמש   (29.05.14)
8. ארץ אוכלת התעופה הכללית
טייס ממעמד הביניים   (29.05.14)
כאן פותחים עוד מסלול אבל סוגרים את השדה בהרצליה. בקרוב מאוד יהיה מחסור חמור בטייסים. מי אמר ייבוא טייסים מסין?
9. המסלול החדש לא כל כך אפקטיבי במיוחד
רומבה   (29.05.14)
הרוחות אצלנו לרוב באות מכיוון מערב (צפון-מערב עד דרום-מערב). נחיתות והמראות חייבות להיות בהתאם לעוצמת הרוח וכיוונה. מטוס לא יכול להמריא או לנחות כאשר רוח צדדית חזקה, לכן בחורף המסלול הישן ימשיך לשמש את המטוסים ברוב המקרים
10. למה שהמטוסים לא יעברו מעל צפון תל אביב????
מור   (29.05.14)
11. הכי כיף בטיסה
גאולה   (29.05.14)
זה רגע ההמראה והנחיתה
נאחל לכולנו טיסות בטוחות, על המסלול וגם באוויר
אני כל פעם מתפלא מחדש, איך מטוס עם כל כך הרבה נוסעים-מאות נוסעים ועם כל הציוד שבתוכו מצליח להישאר באוויר
מה רבו מעשיך ה'
מזמן התרגלנו שהכול ברור מאליו, אבל אם נביט בצורה פרטנית על כל דבר שקורה, נתפעל איך מוח של אדם יצירתי כל כך
12. מסלול הסעה שהוסב למסלולה נחיתות בעיקר, חשוב מאוד !!
שחר ,   קרוב מאוד   (29.05.14)
מקטין את הסיכוי הקיים יום יום, לתאונה אווירית גדולה, בעת המראה על מסלול 26 ומנגד נחיתה על מסלול 12 !!
חוצמיזה חלוקת רעש על פני שטח גדול יותר.
טיסה נעימה !!
13. למישהו יש את ה-STAR וה-IAP של המסלול החדש ?
(29.05.14)
14. לאל שלך אין שום קשר ל"פלא" הזה.. רק למוח האנושי.
(29.05.14)
ובאשר לאיך מכונה כה גדולה נשארת (או יותר נכון, מתקדמת) באוויר, התחלה טובה תהיה בלגגל את הערך "כח עילוי" ולקרוא על ה"פלא" הזה.
15. חייבים להפסיק את הנחיתות בלילה אי אפשר לישון בתל אביב !!!!!!
יעל ,   תל אביב   (29.05.14)
16. התרגלנו למספר "מיליארד". זה מיליון פעמים מיליון!!
דן חסכן   (29.05.14)
מספיק שהיה 10% ניפוח הוצאות זה 100 מיליון ש"ח שחולקו פה ושם.
17. תושבי דרום ת"א והפריפריות - מי סופר אותכם?!
(29.05.14)
18. הטיסות לא עברו מאז ומעולם מי שלא מבין שלא יגיב היו שלוש שנים
לא נכון   (29.05.14)
של שקט והמון אנשים קנו בתים בלי לדעת על הראש ועכשיו עם מידניות השמיים הפתוחים זה נהיה יותר גרוע אז אם את לא מבינה תסתמי את הפה שלך
19. המגיבים לא מבינים דבר פשוט: הרעש ממטוס נוחת קטן בהרבה
יצחק   (29.05.14)
מזה של מטוס ממריא! המטוסים שינחתו על המסלול החדש בכלל לא עוברים מעל דרום תל אביב! המראות ימשיכו להיות מהמסלול הישן, והרעש? יישאר כמו שהיה!
20. מילארד שקל על הדבר המסכן הזה? חחח איזה מדינה צעצוע
מלא שחיתות פה   (29.05.14)
21. רעש המטוסים
ד.   (29.05.14)
ומה קורה מעל העיר חולון גם המראות וגם נחיתות כאשר הרוח היא מערבית כל המטוסים הנכנסים דרך כל בו שלום עוברים מעל מרכז העיר חולון.
באופן מעשי כל מי שהולך ברחובות חולון חש את נהמת מנועי המטוסים.
תשובי חולון ראשון ובת ים ספגו במשך 4.5 שנים את כל ההמראות והנחיתות דרך מסלול 26 - 08 במיוחד מעל קניון חולון כאשר מטוסי איירבס הרוסי חלפו לנחיתה. ומאז לא ניתן לישון כלל גם לא עם אטמי אוזניים.
הפתרון הוא הקמת שדה תעופה חלופי למטוסי רחבי גוף מדרום לפלמחים והגיע הזמן שמדינת ישראל תשלוט במדינה חיל האוויר ולא הפוך. בכל מדינה קטנה כמו סינגפור או הונג קונג שדה התעופה בים או על חוף הים.
בעבר ההמראות היו הפוכות כלפי מזרח והם בוצעו בין השפדן לבין פאובלו אספניול בראשון לציון כאשר רוב האיזור הזה דליל במבני מגורים. מדוע להמשיך לנחות דרך כל בו שלום וקרוב למגדלי עזריאלי או לעבור דרך שטח בנוי צפוף כמו חולון ובת ים?
במשך שנים גרס רת"א בעבר הוגו מרום כי הקמת נתב"ג 2000 תהיה בכייה לדורות וכך זה קורה כאשר מעל 1 מיליון תושבים כלואים בתוך רעש מחריד ופוגע בבריאות האנשים.
מה איכפת לשר התחבורה ומה איכפת לפקידי האוצר העיקר שיש מקור הכנסה לקופת האוצר. מדוע לחשוב במושגי החלטות של אופטימיזציה אם אפשר לפגוע בתושבים?
22. מסלול אחד
אהוד   (29.05.14)
מיליארד שקל!!!!מיליארד שקל...כאילו אף אחד לא שם לב.....מישהו פה שילשל מינימום תשע מאות חמישים מיליון שקל לכיס...:(

נשלח מהסלולארי שלי
23. שני דברים:
אסף   (29.05.14)
דבר ראשון (טוב) - כל הכבוד על הרחבת התשתיות במדינה. לאחרונה הרחיבו כבישים וחיברו אותנו בצורה טובה יותר לצפון ולדרום. זה יתרום לפיתוח של ישראל ועל כן זה ראוי.

דבר שני (רע) - איך ייתכן שסלילת מסלול עולה מילארד שקל? אני מודה שאני לא המבין הכי גדול בעולם בעלות תשתיות, לכן אשמח אם מישהו יסביר איך סלילת כביש של כמה קילומטרים (על כל תשתית החשמל וכו') עולה מיליארד שקל. מקווה שלא גזרו פה קופון.
24. מי זה השמן שגוזר את הסרט ?
מויישה   (29.05.14)
25. שלא יוליכו אותנו שולל -הרשות מיתתממת - יש לסגור בלילה השדה
שני   (29.05.14)
לנחיתות והמראות כמו בכל המקומות הנאורים בעולם כשהשדה מוקף בהמוני תושבים שסובלים .הבינותי שכל הנושא עדיין תחת דיון משפטי והותר שימוש של 40$ במסלול החדש, לא יתכן שיספרו לנו כי המסלול החדש מצפון עובר מעל פרדסים עם מינימום הפרעה לתושבים -מדוע לא ינחתו עליו בלילה במקום לאמלל את תושבי תל אביב -עד שיסגרו את השדה הזה בלילות את השדה בלילה גם לנחיתות. התושבים צריכים להגיש ייצוגית נגד משרד התחבורה כי עכשיו יש אלטרנטיבה למסלול דרך תל אביב אז או שישתמשו בו בלילות
או שיסגרו את השדה לנחיתות בלילה
26. עוד לא הבנתם!??? תושבים/אזרחים הם הדבר המשני במדינת ישראל
גדי ,   חולון   (29.05.14)
27. הגישה למסלול הנחיתה מסוכנת! עובר בטווח נק"ל מעל קלקיליה!!!
דודו ,   מרכז   (29.05.14)
מה שהציבור לא יודע שלטובת מקורבים המסלול הוסט מזרחה מהתכנון המקורי ונכון להיום עובר בגובה של ירי אפקטיבי של נק"ל מעל קלקיליה!!!
הלוט"ר לא אישר את המסלול אלא מסלול אחר מרוחק מקלקיליה (שעובר מעל כפר סבא).
מעניין מי הפונקציונר בעל הויטמין P שבעזרתו "נעלמו" הדרישות של לוט"ר ואושרה הגישה למסלול הנחיתה מעל קלקיליה.
ברגע של הירי הראשון על מטוס נוסעים וחלילה פגיעה בו כולם יזכרו ויחפשו אשמים...
28. נמאס כבר מכל המפגינים האלו... שילכו לשתות מים בים
אורית ש   (29.05.14)
יותר חשוב שלמדינה יהיה מרחב אווירי מאשר שלקומץ מפונקים יבטיחו 10 שעות שינה בלילה ללא רחשים.
29. מזל טוב ובהצלחה
נחיתה נעימה ותודה ,   ששבתם אלינו   (29.05.14)
30. לכל המתלהמים על המחיר המופרז
מישהו שמבין   (29.05.14)
לא מדובר פה רק "בסלילת כביש של כמה ק"מ".
מעבר להארכת מסלול 21 הישן ב 1000 מטר, היה צריך לחזק ולהרחיב אותו על מנת שיוכל לספוג את זעזוע מאות הטונות שהולכות לנחות עליו כל כמה דקות, נבנתה בשדה רשת של מסלולי הסעה חדשים, תשתית תאורה חדשה לגמרי, מערכות בקרה ושליטה מהמתקדמות בעולם, מגדל פיקוח חדש מהמתקדמים בעולם שכל מי שנוסע היום על כביש 1 יכול לראות אותו עדיין בבניה.
מספיק להסתכל על תצלום אויר של נתב"ג לפני תחילת הפרוייקט ולאחריו כדי להבין את ההבדל העצום שעבר על השדה בשנים האחרונות מבחינת תשתית קרקעית.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה