כלכלה  צרכנות  חדשות הצרכנות
מהפכה בסופר: המותג הפרטי יוזיל את הסל?
מירב קריסטל
פורסם: 12.12.14, 16:41
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 106 תגובות ב-74 דיונים
1. הכל מתחיל במיסים (ויגמר אחרי הבחירות??)
(12.12.14)
18% מע"מ
12% ביטוח לאומי עובדים (והסופר מחזיק עובדים)
מכסי ייבוא
מיסי הכנסה למינהם
ארנונה לעסקים, היטלים והיתרים בעלויות מופרכות

40% מהתשלום על המוצר בסופר הולך למדינה. אח"כ לעלויות ייצור ולרווחים של הספקים והקמעונאים (שצריכים להרויח לא לשכוח).

ואם ביבי יתחלף יירד המס?
לך תדע.
2. מעניין מאוד. לא ידעתי שיש כאלה הפרשים
מוני   (12.12.14)

הפרשי מחירים באמת מפתיעים. סקירה מקיפה של כל ההיבטים. אקנה יותר מותג פרטי אך אבדוק את המבצעים. אני אגב קונה בסופר דוש ומאוד מרוצה.

3. באמת שניסיתי ירקות קפואים של שופרסל במקום סנפרוסט
מאור ,   צפון   (12.12.14)
אבל בהרבה מקרים האיכות ממש נמוכה ועדיף לקנות פחות מאשר לקנות את המותג הפרטי
4. תזהרו מרשת you
תמיר   (12.12.14)
מקום ראשון במבחן הסל הזול. מקום אחרון במבחן פתע של סל הצללים.וזאת על פי המועצה לצרכנות. מסקנה: רשת you מורידה את מחירי המוצרים של הסל שבמבצע ומעלה מאד מחירים של יתר המוצרים.
5. הכל רק בשביל להמשיך להונות את הצרכנים
יוסי ,   מרכז   (12.12.14)
כל שיטת המכירה בסופרמרקטים מבוססת על הונאה.
התרגילים כוללים בין היתר:
שינוי גדלי אריזות, מחירים שונים בסניפים שונים, מחירים שונים באותו סניף בהפרש של ימים או שעות, הורדת מחירים בהפסד למוצר אחד, והעלאת מחירים במקביל של 10 מוצרים אחרים ועוד ועוד.
ה"מותג הפרטי" הוא שלב נוסף בהונאה הזאת.
אם הקמעונאים היו מייבאים מותגים מתחרים לשחקנים הגדולים בשוק, זה היה עוזר, אבל הם לא רוצים להסתכסך עם נסטלה, או יוניליבר או אחרים כי כל אחד מאלו מחזיק מאות מוצרים וגם בעצמו שחקן בינלאומי שבולם ייבוא.
הדרך היחידה להלחם בקרטלזיציה בשוק המזון היא לאפשר פתיחה חופשית של ייבוא עם מיסוי לא גבוה (נניח 15% שירדו בהמשך ל10%) שיגן במידה מוגבלת על הייצרנים המקומיים. יש לקבוע רשימה של תקנים עולמיים שאם ייצרן עומד בהם ניתן לייבא את המוצר ללא מגבלות נוספות (שוב למעט המיסוי הנמוך שיהווה את הגנת הייצרנים המקומיים). הדבר הזה יחייב את הייצרנים המקומיים להתייעל, יחסל (אני מקווה) את תופעת ה"מתווכים" ובעיקר יחסל את הקרטליזציה בשוק.
6. הבעיה שהרשתות רוצות להיות גם ספק וגם קמעונאי
משה   (12.12.14)
אם הרשתות יתרכזו בקימעונות בלבד ירוויחו . גם במותג פרטי אם הם יהיו גם ספק וגם קמעונאי = מתכון לנפילה , אין לך למי להחזיר סחורה וגוזל המון זמן ומשאבים . מוציא מפוקוס ומעמיס על הקימעונאי לוגיסטיקה ואחסנה כמו שנקרא אצלם מלרוג . תתרכזו במה שאתם טובים ותנו לספקים הגדולים והקטנים לעשות את מה שהם יודעים בסופו של דבר במקום להיות יעילים וחדים הם מתעסקים בכאב ראש שעולה הרבה יותר . מותג פרטי זה תחליף מצויין בדרך כלל , בעולם זה 40% מהמחזור בישראל בקושי 7%
7. כולם עובדים על כולם רק לא ביבי
צביקה   (12.12.14)
8. מותגים זול אבל איכות ברמה מאוד גרוע
אורי ,   פ"ת   (12.12.14)
אולי קיים מוצרים זולים אצל המותג רק אנשים איכות נמוכה מאוד ולפעמיים ממש לא אכילים

אז לא תמיד הזול זה הכי טוב או כדאי
9. המותג. והמרמה
קונה בימי שישי   (12.12.14)
איכות המוצרים שח מותג פרטי. נופלת מהרגילה . ניקח למשל. פתיתים. קוסקוס : של אבם טעימים של שופרסל. חא רק שאינם טעימים. בזמן. ההגנה שחהם. ניתן חראות. שמעסיפים. המון עמילן. דבר. שגורם להידבקות. הפתיתים. גם. אם שוטפים. אותם. במעם. פושרים. אירי שהח מוכנים . בקיצור. סחורה לא משהו. מוצג פרטי. אג. כנל לאורז ..

נשלח מהסלולארי שלי
10. מה לגבי לייף וסאנדי?
ליפז   (12.12.14)
התייחסתם בכותרת למותגים לייף וסאנדיי אבל לא הייתה התייחסות בכתבה וחבל, כי לדעתי אלו דווקא מותגים פרטיים שנמכרים יותר לעומת אלו שנסקרו בכתבה.

נשלח מהסלולארי שלי
11. לא תמיד המותג הפרטי זול
רק לא שופרסל   (12.12.14)
אפשר לראות בתמונות ואני גם יודע בוודאות שבשופרסל תמיד יותר יקר מאצל המתחרים. תקנו ביינות ביתן או רמי לוי. לא בשופרסל
12. מרכז
ישראלי ,   מרכז   (12.12.14)
אני התחלתי לקנות מצרכי המותג הפרטי והחיסכון גדול. אם זה טוב לצרכן וטוב לרשת אז
מה אכפת לי ? מבחינתי זה win-win עבור שני הצדדים
13. לא מוזילים, מייקרים מותגים
ת.ג.   (12.12.14)
המותגים הפרטיים לא מוזילים כלום לצרכנים לאורך זמן.
תראו מה עשתה חצי חינם למשל אחרי קנית פרי הגליל.
תחילה הורידה מחירים ב"מבצעים" להרגיל צרכנים ו העלתה את מחיר המתחרים. אחרי שהמבצע נגמר
המחירים של כל החברות המתחרות קפצו בעשרות אחוזים. כל החברות המתחרות מיכין ועד טירת צבי התייקרו מאוד המוצרים של פרי הגליל חזרו למחיר "הרגיל" בלי המבצע. יצרנים מסויימים גם נעלמו מהמדפים (בנימוק שאף אחד לא מוכר את כולם)
אז מי באמת הרויח כאן? המגוון מצטמצםהאיכות יורדת והמחירים עולים.
14. לא מאמין לרמאים האלה. צודק ההוא מאושר עד. סתם רמאות
מותג פרטי ,   רמאות   (12.12.14)
15. מקטינים אריזות, משאירים אותו מחיר. נבלות! לקנות רק ברמי לוי!
(12.12.14)
16. המחירים הרבה יותר גבוהים מהמצויין בכתבה בסניפי המגה
צרכן   (12.12.14)
ממרח השוקולד עולה 10 ש"ח ונוטלה 15.50 לדוגמה.
17. ממש לא זול...לעיתים יוצא יקר יותר וטעים פחות
אחת העם   (12.12.14)
איפה ההגיון שלהם?! הגרידיות עד לאן?! הם הרי לא משקיעים בפירסום ובמיתוג.
יכולים להוזיל באמת ואז ירויחו כולם ולא בכמה אגורות או שקל כמו בדר"כ.
מאחלת לשופרסל ומגה לפשוט רגל. חזירים.
18. אני מאוהב בסופרסל ואני לא עובד שם!
מבצעים! קופונים! ,   ממש כייף!   (12.12.14)
19. אנשים לא יודעים חשבון. לחוקק חובת סימון עלות לקילוגרם!
tt ,   ee   (12.12.14)
20. זה לא רק המחיר הרשום, ההשוואה האמתית כוללת יותר:
ג'ו   (12.12.14)
כשאני רואה מותג 'מגה' או אחר, בשבילי זה כמו אות אזהרה, לעיתים נדירות כדאי לקנות. וזה לא מחיר מול מחיר אלא גם כמויות ואיכויות.

למשל מנקי אוזניים - במותג הרשת זה זול בשני שקלים אבל כל כך פגום שהצמרגפן נופל מהמקל - אז איפה החיסכון אם המוצר פגום?

מגבוני מטבח, מוצר של הרשת כל כך דק שרק כשנוגעים בו הוא נקרע, אפילו התלישה של דף מהגליל נקרע באמצע, אז מה אכפת לי שהוא זול בשקל וחצי?

אני כבר לא מדבר על שימורי תירס ועלי גפן שגרמו לי לכאב בטן עז ורק השד יודע עם מי עשו את הדיל ומאיפה הביאו את המוצר.
21. שקל לשקית?!אשפה?! עובדים עליכם בעיניים...פלסטיק לא עולה כ"כ
אזרח ,   אשדוד   (12.12.14)
הרבה...וגם תהליך ייצורו לא יקר כ"כ...
עם זאת הנזק הסביבתי עצום...
22. השוואה לאותה איכות
שחר ,   דרום   (12.12.14)
לא היתה התיחסות שאיכות המוצר. רק לכמות ולמחיר. לא כתבה הכי מעמיקה שיש

נשלח מהסלולארי שלי
23. מתי תתנו במה לפרויקט ונוס לדבר על הכלכלה שלנו?
מאור   (12.12.14)
לא נמאס לכם להתעסק כבר בכמה עולה, איפה יש מבצע, מתי כדאי לקנות... חאלס עם הבולשיט הזה! אנחנו יכולים לייצר יותר ממספיק עבור כולם, ככה שפשוט תהיה לנו גישה למה שאנחנו צריכים ולא נצטרך לשלם עליו. לא מאמינים? חפשו את פרויקט ונוס.
24. מצחיקים אותי אנשי ה"שיווק" בתחום
GM ,   sharon   (12.12.14)
האמת אין להם שום מושג מה יתפוס מה יעבוד על הצרכן
שופכים הון תועפות על שיווק ובכל פעם מנתחים את התוצאות ובכל פעם התוצאות שונות מהתחזית

לפטר את כולם, להפסיק את הפרסומות שעולות הון ולהוזיל את המוצרים


25. שיפסיקו לרמות את הצרכנים, מפרסמים מבצעים מגיעים לקופה ואז יש
שמים לב   (12.12.14)
- התניה של כך וכך מעל סכום מסויים וכרטיס מסויים באותיות ממש קטנות...
- לעיתים קרובות, על אף מבצע בקופה מופיע מחיר רגיל ויקר בחשבון ב"שיטת מצליח" ואז
כששמים לב הקופאית תתווכח שזה לא מופיע לה ומתזזת לקוחות להביא לה את השלט...
- מפרסמים מבצע ל2 ואז מסתבר שזה "זול" בכמה אגורות בלבד לעומת מוצר אחד.
- כנ"ל מבצעים שהמוצרים בכלל לא נמצאים על המדפים בסניף, אבל מפרסמים כדי למשוך
לקוחות.
- מקטינים מוצר וגובים אותו מחיר.
- מחירי "מותג" הקמעוני זולים בכמה גרושים ולעיתים בכלל לא.

אז מה הטעם?!?
26. מחיר כריות של תלמה (סוג של דגנים לא בריאים) במגה עולה
לא קונה   (12.12.14)
כמעם 40 ש"ח!!!
27. אורז תאילנדי הוא מוצר מבחיל. שיוזילו את שאר סוגי האורז.
מישהי   (12.12.14)
אורז תאילנדי יהרוס לכם כל תבשיל - בדוק.
28. בקיצור, כרגיל, רמי לוי יוצא הכי זול.
אנה   (12.12.14)

יותר משופרסל ומגה העלובים

29. נוטלה מיוצר בפולין ולא באיטליה
פולניה   (12.12.14)
סתם כי אני, בתור צרכנית, תמיד מסתכלת על היצרן של המותג הפרטי בכדי להחליט מה עדיף לקנות.
במקרה של נוטלה- זה לא אותו יצרן של המותג הפרטי. דווקא המותג הפרטי איטלקי והמקור פולני :)
לא שזה כזה חשוב, אבל אם כבר כתבתם- תדייקו.
30. בדיקה סתמית ולא נכונה.
(12.12.14)
נייר טואלט לא משווים לפי מספר גלילים, אלא לפי מספר דפים ומשקל.
יכול להיות אותו מספר גלילים אבל הרבה פחות נייר.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה