רכב  תחבורה ציבורית
קו אוטובוס 71 במבחן. הציון: מספיק בקושי
דפנה עורי
פורסם: 02.01.15, 08:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות ב-48 דיונים
1. הכתבה שירות לציבור
אבי   (02.01.15)
כל הכבוד.
2. צ'מעו בדיחה
ש   (02.01.15)
תחבורה ציבורית בירושלים (או במילה אחת-אגד)
3. תודה על הכתבה.
נוסע בקו ,   ירושלים   (02.01.15)
יש לציין שיש קו מקביל 72 שלא נכנס לגילה א' ויותר מהיר.
בגילה (השכונה הגדולה בירושלים) חסר קו מהיר לתחנה מרכזית (דרך בגין) ללא פיתולים.
4. דפנה עורי סרח"ל אש!
kkk   (02.01.15)
5. כירושלמי שגר באיזור
מיכאל ,   ירושלים   (02.01.15)
קלעתם בול, בגלל הקווים האלה יש לי אוטו. באוטו סביבות חצי שעה אני בעבודה. באוטובוס סביבות שעה וחצי. והעבודה בהר חוצבים
6. סטודנטים
דור ,   ירושלים   (02.01.15)
הייתי רוצה שתבחנו את קווי הסטודנטים, ממרכז העיר לאוניברסיטה (19, 19א, 17). כאלה זוועות לא רואים כל יום

נשלח מהסלולארי שלי
7. כתושבת גילה
(02.01.15)
מודה לאל שיש לי רכב להסיע את עצמי וילדי. בהיותי רווקה היתי רק באוטובוסים וזה היה ממש קשה.
8. תבדקו את קו 17 בתל אביב! מי שמחליף אליו מחכה 15-25 דקות
בבוקר בדרך לעבודה   (02.01.15)
9. תודה על הכתבה. סוף סוף מעוררים את הנושא החשוב הזה.
(02.01.15)
10. תושבת גילה ושואלת
ירושלמית   (02.01.15)
מדוע לא עודים מסלול רק לאוטובוסים לקוי 71-72 מהיציאה מגילה....מדוע על האוטובוסים לעמוד בפקקים מידי בוקר עם שאר הרכבים הפרטיים, הנסיכה בבקרים סיוט בכל שעה...
11. שירות מעולה לציבור!! תמשיכו!!
(02.01.15)
12. הנסיעה לגילה מתישה !!!!!!!!!!!!!
אני   (02.01.15)
13. תחבורה ציבורית בירושלים היא סבל. אנשים נדחקים כמו סרדינים
צריך לעשות משהו   (02.01.15)
ואוטובוסים פוסחים על תחנות כאילו שאי אפשר להסתפק בפחות נוסעים לאוטובוס ולספק שרות לבני אדם ולא לתרנגולות. אבל כשרק הרווח מעניין את חברת אגד אז מותר לה כמונופול לתת שרות מזעזע לנוסעים. עוד לא נתקלתי בחו"ל בדחיסות כזו של אוטובוסים שלא לדבר על זמן המתנה בלתי סביר הרבה פעמים.אני נוסעת בקו 72 גם הוא מרמות לגילה וגם קו 32 הוא מרמות לגילה (אי אפשר לעשות מסלול קצת יותר מקורי?) - למרות שהקו עמוס ומפוצץ בנוסעים בשעות מסוימות הוא מגיע כל 20 דקות ולפעמים יותר. אוטובוס של שני קרונות מתפוצץ מנוסעים כל בוקר.
14. היוזמה לביצוע ביקורות מבורכת אבל הציונים ממש לא משקפים
אסף   (02.01.15)
כמי שנוסע בקו הזה מדי יום, כותבת הביקורת פיספסה לדעתי בציונים:
לתחנות הייתי נותן ציון 8. עבור התושבים המקומיים הן מספקות את כל מה שצריך
(חוץ אולי ממפות הקווים שזה לא קריטי) והתיירים ... הם בד"כ שואלים אותנו ומקבלים
הסבר טוב יותר מכל מפה.

מהלך הנסיעה: ציון 3. התדירות היא פשוט בדיחה. קו 71 נוסע במסלול ה"כחול" שאמור
להיות החלופה הגלגלית לרכבת הקלה (כך לדברי העירייה ומהנדסיה). ואני שואל, אם
זה אכן המצב, מדוע תדירות הרכבת היא כל 4-5 דקות ואילו האוטובוס מגיע רק כל
15-20? זה עניין קריטי שהוא לא חסרון. הוא פשוט כשלון של מפעילי הקו. קוי 71 ו 72
(72 הוא קו מקביל ל 71) צריכים להגיע מדי 5 דקות.
בנוסף לכך יש לציין את המסלול בתוך שכונת גילה. המעבר של אוטובוס ארוך בתוך רחובות השכונה הוא איטי ומסורבל, ואיכות האספלט השערורייתית בשכונת גילה גורמת
לכך שהנסיעה בקו 71 גורמת ממש לסחרחורות.

עדיפות בדרך - הייתי נותן ציון 5. צריך לסגור פערים בכל הקשור להשלמת הנתיב המיוחד לתחבורה ציבורית בדרך חברון (יש שני קטעים כאלו ולא אחד כפי שנאמר בכתבה). כמו כן באופן קבוע וכמעט לכל אורך שעות היממה ישנן מוניות שחונות בסמוך
לתחנת הקו מול המשביר וגורמות לכך שהנהג לא יוכל לעצור בתחנה כמו שצריך.
בזה צריכה לטפל המשטרה ... בעצם, אין סיכוי שהמשטרה תטפל בזה אז בואו נרד
מזה.

כרטוס ועלייה לאוטובוס - ציון 1. שוב, העירייה טוענת שהקו מהווה תחליף לרכבת הקלה.
אם זה אכן המצב למה אי אפשר לעלות מכל הדלתות??? בתחנת הקו שממוקמת ביציאה מכביש המנהרות עולים מדי בוקר 40 אנשים. האוטובוס מתעכב שם לפעמים 5 דקות!! 5 דקות שלמות כדי להעלות נוסעים בתחנה אחת מסכנה. איזה עולב!

מצב האוטובוס ונהגיה - לא יודע על איזה מזגן הסוקרת מדברת. בכל הפעמים שאני נוסע בקו (ואני כאמור נוסע מדי יום) לא פועל מזגן ואפילו לא איוורור (באגד כנראה מאמינים שבני אדם לא נושמים בחורף).
האוטובוסים אולי חדשים אבל איכות המתלים שלהם נותנת חווית נהיגה שדומה יותר לנסיעה על דרכי עפר. כל מהמורה בכביש מועברת לנוסעים שמטלטלים לכל עבר...
ומהמורות בכבישי ירושלים לא חסרות.
בעיה נוספת היא העצירה בתחנות. הנהגים בולמים חזק מדי כאילו שהם מופתעים מכך
שצצה פתאום תחנה בכביש.
אני נותן ציון 3.


לסיכום: הקו מתיימר להיות חלופה לרכבת הקלה במסלול ה'כחול'. הקו נכשל בכל פרמטר בהשוואה לרכבת: בתדירות, בזמן העלאת הנוסעים, באיכות הנסיעה וגם
בעדיפות התנועה (מסלולים מיוחדים לאוטובוסים).
הציון הכללי שלי הוא 3-4.

15. התח״צ בירושלים זוועה
ירושלמית שסובלת   (02.01.15)
הגיע הזמן שיכניסו חברה חדשה לעיר כדי שתהיה תחרות ואז אולי רמת התחצ בעיר תעלה כי בנתיים אגד פשוט עושים מה שבא להם, בידיעה שאין לנו אופציה אחרת. איך יתכן שבעיר ענקית כמו ירושלים יש רק חברת תחבורה אחת שיש לה מונופול? הקווים מסורבלים ולא נוחים ונסיעה קצרה לוקחת שעות, אוטובוסים לא מגיעים בזמנים כמעט אף פעם או שלא מגיעים בכלל, נהגים שצועקים על נוסעים פשוט סיוט לסוע בתחבורה ציבורית בעיר הזאת
16. צוואר הבקבוק הוא שכונת גאולה, שם אין נת"ץ; וכביש רמות
רימונה ,   ירושלים   (02.01.15)
הנסיעה מרמות העירה בשעות הבוקר נמשכת שעה תמימה!
שכונת רמות סובלת באופן כללי מתחבורה ציבורית גרועה.
למשל: תושב רמות א' שעורך קניות במרכול בקניון רמות ורוצה לשוב עמוס סלים - אין אף לא קו אוטובוס אחד שמגיע מן הקניון לשכונת רמות א'. עליו להיגרר ברגל עד לתחנה הראשונה של קו 71 (או קוים אחרים) בתוך השכונה, מהלך 10 דקות.
17. קווים 71-72 סיוט יומיומי
אילה   (02.01.15)
19. כתבה מעולה. הלוואי שיהיה שינוי
נוסע מתמיד   (02.01.15)
הבעיה הגדולה בירושלים היא ההתפתלויות של האוטובוסים. לא ייאמן כמה סיבובים צריך לעשות כדי לשכונה כמו גילה, שברכב מגיעים אליה מבניני האומה ב - 10-12 דקות גג.
20. כל משרד נראה בדיוק כמו השר הממונה,
ירח ,   ראשל"צ   (02.01.15)
21. כתבה חשובה
יובל ,   חולון   (02.01.15)
מקווה שחברות האוטובסים יישמו את ההמלצות בכתבה.

נשלח מהסלולארי שלי
22. התחבורה הציבורית בארץ היא ביזיון
D   (02.01.15)
כל עוד היא לא תעבוד 24/7 ותהיה בתדירות גבוהה היא לא תהיה שימושית ושלא נדבר על התחנות שרובן אין שילוט שמודיע מתי מגיע האוטובוס ושהן לא מגינות משמש ולא מגשם ורוח.
23. הרכבת הקלה לא יותר טובה
נ ,   ירושלים   (02.01.15)
מחוץ לשעות העומס הרכבות מגיעיות כל 12 דקות - יותר מכמה קווי אוטובוס - למרות שזה אמור להיות הקו תחבורה ציבורית הראשי בעיר. הרכבות מפוצצות עד הסוף, ובקטע הראשי בין התחנה מרכזית לעירייה יש בקושי מקום לעמוד - הרבה נוסעים צריכים לצאת מהרכבת רק כדי לאפשר לנוסעים אחרים לרדת. הזמן המתנה בתחנות בקטע הראשי הוא גם נוראי - הרכבת יכולה להיתקע דקות שלמות (למרות שיש כניסה מכל הדלתות). ובכל זאת, לא עולה למוח של סיטיפס המחשבה שאולי צריך לעלות את תדירות הרכבות. אין לך רב קו? אל תחשוב אפילו לקחת את הרכבת, כי לקנות כרטיס במכונה זה סיפור של כמה דקות לפחות - לכל בן אדם שמחכה לקנות (מספר שיכול להיות עצום בתחנות המרכזיות). בסוף אתה נתקע חמש דקות רק מחכה לקנות כרטיס. וזו עם המכונה בכלל מסכימה לקחת את הכסף שלך - משהו שלרוב לא קורה, ומוסיף עוד כמה דקות עד שאתה מצליח למצוא מטבע אחר. לא הבנת את המאה ואחד חוקים כמו אורך דין? אל תעלה גם, כי לפקחים אין שום רחמים על אף אחד - "טעות" ו"לא ידעתי" הם לא מילים שקיימים אצלהם במילון. והדבר הכי נוראי? שכל התלונות האלה ידועות לסיטיפס כבר שנים, ובינתיים הם עשו בדיוק אפס מאמצים לתקן אותם.
24. חיפה: בת גלים-רמבם חיל הים+קרית אליעזר-לין, בתי ספר לכרמל
שעה צפופה ומתפתלת ,   ברכבת לת"א מהר יותר   (02.01.15)
25. שוק ןרחוב אגריפס,סבל גדול בתחבורה הציבורית
אבי דן דבורה ,   קטמון ירושלים   (02.01.15)
הכתבה טובה, אך כדאי גם להתיחס לקווי אגד העוברים ברחוב אגריפס ,חונים באמצע
הכביש והקשיים בעליה לאוטובוס,כמויות הנוסעים ותדירות הנמוכה של ההגעה.
תודה
26. יש להוסיף שתחנות האוטובוס החדשות, אלו עם הזכוכית בחלק האחורי
(02.01.15)
לא תוכננו ע"י אדם שאי פעם נאלץ להמתין לאוטובוס. בימים בהירים בשעות הצהריים, ההמתנה באותן תחנות היא בלתי נסבלת.
27. גם אני כירושלמי חוזר ניסיתי חודש ללא רכב...ו..
עומר   (02.01.15)
באמת ניסינו לקיים משק ביצ עם רכב אחד בלבד. אין מצב. מהר חומה לקרית הממשלה בשיח גראח ליד המטה הארצי צריך שני אוטובוסים בשעה שש בבוקר כשציפורים עוד ישנות הכהישים ריקים והאוטובוסים מגלגים על חלק מהתחנות בהיעדר נוסעים זה לקח שעה!!! ברכב זה 16 דקות. בשעת הפקקים לא ניסיתי אבל גם ברכב זה סיוט של 45 דקות לפעמים, טירוף. להתניעד בירושלים זה מעצבן ועם תח"צ זה סיוט. לא ברור לי מה הועדה לתכנית אב לתחבורה עושה אבל זה ממש לא עובד.
28. קו 71
שחק   (02.01.15)
בגלל מסלול האוטובוס לא נוסע כלל בתחבורה ציבורית, שעה ורבע עד תחנה מרכזית ברגל יותר מהיר
29. מה שמצחיק שניתן בלי כל עלות להכפיל את התדירות -
ירושלמי   (02.01.15)
יש קו 72 שמסלולו ב-90% זהה למסלול של קו 71. המטומטמים האלה באופן קבוע מגיעים ביחד כאשר מי שמגיע ראשון עמוס עד 0 מקום והשני נוסע כמעט ריק. ניתן פשוט לשלוח אותם בנפרד במרווחי זמן שקטנים פי 2 וזה גם יחלק את העומס בצורה שווה בין הקוים. ניסיתי לכתוב על זה לאגד, אבל כנראה זה ממש לא הזיז להם...
30. ישראלים בכיינים וכפויי טובה!
יוסי כהן ,   י"ם   (02.01.15)
חייתי בנכר 42 שנה וחזרתי לא מזמן לי"ם. התחבורה הציבורית בעיר השתפרה ללא הכר מההתקופה שגרתי בעיר. ראשית האוטובוסים כולם ממוזגים ונמוכי רצפה .השימוש ברב קו מקל על מעבר בין האוטובסים והרכבת הקלה . הנהגים כולם לבושים מדים וניכר שרובם עברו הדרכה כיצד להתיחס לקהל. השילוט בתחנות מרשים ותחנות האוטובוס טובות לעין ערוך.אני מסכים עם הקביעה שיש להקצות יותר נת"צים . בניו יורק מהירות הנסיעה של האוטובסים איטית עד להחריד ובשעת הלחץ ברכבת התחתית צפוף הרבה יותר מאשר ברכבת הקלה. מחיר הנסיעה בין גילה לרמות הוא נמוך בהשוואה לארה"ב.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה