חדשות  דעות
חרפה בשכונת הרכבת
יורם בר-קובץ
פורסם: 15.02.15, 08:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות ב-52 דיונים
31. מישהו יכול לאמר לי איפא נעלם שר התחבורה?
אני   (15.02.15)
32. אפליה בוטה, כבר אמרנו?
יורם   (15.02.15)
יש אין ספור דוגמאות למצבים דומים בהם הבעיה נפתרה תוך זמן קצר. בבנימינה נהרג נער אחד וזה הספיק לסגור את מעבר הרכבת (יש מעבר תת קרקעי סמוך) ולבנות גשר ב-50 מיליון שקלים לרכבים.
בכפר שמריהו מעבירים את נתיבי איילון (המיותרים לגמרי) במנהרה בעלות של מאות מיליונים כדי שהחקלאים ימשיכו לעבד את האדמה.
אך בלוד יש אנשים שקופים. מה אכפת לשר התחבורה אם נהרגים שם ילדים. הם "רק" ערבים.
לא מבין מדוע העירייה לא עתרה לבג"צ בעניין. הרי דוגמאות לאפליה הבוטה יש בטונות.
33. אף אחד לא מגיב. מה זה אומר?
אלי ,   מרכז   (15.02.15)
34. אתה בעצם אומר שמדינה שלא הקימה את כל גשריה אל לה
כל ההגיון   (15.02.15)
לפתח תעשיית הייטק, או חלל? באמת צריך להסביר לך שזאת שטות?
35. לא נכון
איציק, מהנדס בניין ,   תל אביב   (15.02.15)
יורם שלום.
כמישהו שמתעסק בנושא אוכל לומר לך שלא עושים חצי עבודה.
לגשר שיוגדר "זמני" יש השלכות תכנוניות (טכנית אלו הקלות אבל לא בטוח שמהנדס ייקח על עצמו את האחריות, במיוחד כשרכבת עוברת תחת הגשר ומפעילה עומסים דינמיים), ייקח להעמיד אותו הרבה יותר מ-10 שעות ובסופו של דבר יצטרכו לפרק ולהחליף אותו בגשר קבוע. אז בשביל מה לבזבז סתם כספי ציבור?
לפי מה שאני מבין ממאמרך, עיקר הקושי בפרוייקט כזה הוא תיאום בין העיריה לרכבת.
תיאום תכנון כזה לוקח זמן. לכל צד יש את האילוצים שלו: למי שייך השטח? מה הגיאומטריה של הגשר? האם ניתן להעמיד ניצב של הגשר בין המסילות? האם צריך להשבית את תנועת הרכבות בזמן העבודות?
בינתיים הפתרון היחידי לתושבי לוד הוא לשלוח מכתבים ושאילתות אל ראש העיר, והכי חשוב לזכור "עדיף לאבד רגע בחיים מאשר חיים ברגע".
המשך יום נעים ובטוח!
36. להיות אקטיביים זה להגן על הגבולות ! ולא להכניס את הפלסטינים
שמאל קיצוני   (15.02.15)
להיות אקטיביים זה להגן על הגבולות ! ולא להכניס את הפלסטינים אל תוך הארץ ...
אגב שימו לב , יש כתבות שבהם וויינט מעלימים כליל את אופציית התגובות בפייס ! משאירים רק את התגובות שבפיקוח וצינזור ... הסיבות מובנות :-)
37. הכל בזכות ביבי...
מוראד ,   רמלה   (15.02.15)
38. מאמר חשוב מאד
Joe   (16.02.15)


לא ידעתי על עשרת הילדים שנהרגו, והשורה הזו שברה את ליבי.
חבל שהעורכים (או הכותב?) בחרו בכותרת שמסיטה מהנושא, שהרי הכסף לגשר לא חייב לבוא על חשבון הלווינים ותעשיית ההייטק, אלא עדיף שיבוא על חשבון ישיבות ודברים אחרים קצת פחות מועילים.
39. ל5 סליחה לא רק ערבים חוצים את המסילה גם תושבי גני אביב!
יהודה ,   לוד   (15.02.15)
כול תושבי העיר משתמשים בכביש הזה לא רק ערבים כול תושבי שכונת גני אביב נוסעים על המסילה הזאת פשוט מאוד זה הכול בגלל הזלזול של העיריה ומשרד התחבורה נקודה!!!
40. עוד כתבה שמאלנית מטעם
amir   (15.02.15)
השמאל ימכור את אמא שלו בשביל לשלוט!
ביחד נעיף אותם מהכנסת הבאה!
אל תטעו האשכנזים שונאים את השמאל יותר מכולם.
אנחנו מכירים את השטיקים שלהם
41. אני עם נתניהו
amir   (16.02.15)
מצטער שמאלנים יקרים, הספינים שלכם וההסתה לא עובדים עלי
42. I visited Israel and disliked it. ppl are not pleasant very
Vlad ,   Berlin mostly   (15.02.15)
rude very loud. The country is not clean, even filthy. No good transport system .No sportive achievements. No culture. Very primitive infrastructures. Poor service and very unpleasant people. Barbarian approach. I wouldn't recommend to my friends visit Israel its like the 4 world. Israel is veritable slums. In 1945, after the wwII, Japan and Germany were in ruins, literally, on the same start line and level of development with Israel, and nowadays, let us see where is our powerful, prosperous and flourishing Germany, where is brilliant and cultural Japan nation, and where is shitted, poor, stinky and aggressive STATE OF ISRAEL!!! Veritable pigsty!!
43. הסיפור האמיתי
לודאי   (15.02.15)
שכונת הרכבת היא שכונה לא חוקית
זה שהערבים התנחלו שם ובנו את בתיהם באין מפריע וללא שום תוכנית מסודרת ובניגוד לחוק לא אומרת שצריך לדאוג להם ולבטחונם. סמוך לשכונה קימת השכונה החוקית נווה שלום ושם כבר הכל נראה אחרת
44. כל ממשלות ישראל הזניחו את הפריפריה
יעקב   (15.02.15)
מי ייתן לנו תקווה?
45. האם תושבי השכונה משלמים מיסים ?
אאא   (15.02.15)
האם הבתים שלהם נבנו כחוק ?
האם תושבי השכונה משרתים בצבא ?

מאחר והתשובה לכל השאלות היא "לא",גם לא מגיע להם כלום.
את מה שהם מקבלים כיום,צריך להפסיק לתת להם.
יש לאסור עליהם כניסה לתחומי המדינה מכל סיבה שהיא.
לאסור עליהם לנסוע בכבישים של המדינה,לאסור עליהם גישה לחנויות,
בתי חולים,מסעדות,מקומות בילוי,תחבורה ציבורית או כל דבר אחר.
כמו מצורעים.

ואם הפוגלמן,שמשעבד את אוכלוסית ישראל, רוצה לעזור להם,הוא יותר ממוזמן
לעזוב את הגטו הקומוניסטי הלבן שלו ולגור איתם בשכונה.
46. הגשר של שלוש בנוה צדק - זה בדיוק אותו הסיפור. עבור הגביר
יהפכו עולמות !!!   (15.02.15)
47. מה זה קשור אחד לשני?!
רז   (16.02.15)
אין שום קשר בין לוונים או הייטק לתחבורה.
כל משרד מקבל תקציב וכל משרד מחליט מה לעשות עם התקציב שלו.

זה שמשרד התחבורה החליט שחשוב יותר לבנות רכבת לנתיבות מאשר הפרדה מפלסית בלוד זה עניין של משרד התחבורה.

הטענה שלך צריכה להיות מופנית לסדרי העדיפויות של משרד התחבורה ולא למשל כלפי משרד המדען הראשי על זה שהוא בוחר לתקצב חברות סטאטאפ אלה או אחרות.
48. להגיש בגץ ולדרוש שעד הקמת הגשר רכבות יסעו שם ב 4 קמ"ש
(15.02.15)
ברגע שיתקבל צו שמגביל את הרכבת הם כבר יפתרו את הבעיה.
הרוגים לא ממש משנים להם אבל עיכובים כן....
49. כי הם ערבים. ליהודים ארגנו מעבר תת קרקעי מזמן.
יורם ,   השרון   (15.02.15)
50. זה המאמר הכי צודק שנכתב פה אי פעם
.   (16.02.15)
חייבים להקים שם גשר להולכי רגל
51. ואף מילה על כך שכל השכונה בנייה בלתי חוקית, סמים,שב"חים
סוג של ,   לודאי   (15.02.15)
פשיעה אלימה וחממה מטורפת לשנאת ישראל, אלימות כלפי כל רכב ש"מייצג" את המדינה ולא רק משטרה, אלא גם רכבי שירות ואמבולנסים...
כמה מהמגיבים היו בשכונת הרכבת? כמה ראו את טירות הפאר שנבנו שם? האם מישהו שם משלם מסים?!
ואם אני אבנה לי שכונה בין ת"א להרצליה על אדמות שאשתלט עליהן בכח, האם יפנו עבורי את נתיבי איילון?!
ושוב בשם הפוליטיקלי קורקט, כנראה שרק למגזר מותר...
52. ל 43
אחמד ,   לוד   (20.02.15)
ל 43 שכונת הרכבת היא הכי חוקית נבנתה במנדט הבריטי לעובדי הרכבת כל עובד היה מקבל בית ולנו יש בית גם בשכונת הרכבת מי שלא חוקי זה אתה וההורים שלך שבאתם מאיזה חור על כדור הארץ והתנחלתם פה אז תחשוב מי חוקי ומי לא
תגובות קודמות
חזרה לכתבה