רכב  איכות הסביבה
איך זה עובד? מערכת עצור-סע לחסכון בדלק
ynet
פורסם: 11.03.15, 11:38
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 107 תגובות ב-53 דיונים
1. כדי שנחסוך בהוצאה על דלק,צריך להוריד את מחירו כמו בשאר העולם
הכי פשוט ולעניין   (11.03.15)
ולא פי 3 אצלנו .
2. מערכת שהורסת את הרכב ומסכנת את המשתמש
(11.03.15)
3. מערכת לא טובה
מומחה   (11.03.15)
ללא ספק היא הורסת מצבר,אלטרנטור ומתנע
4. עד שלא יעבר למנועי מימן חכמים, הכל עבודה בעיניים.
מימן ,   הפריצה האמיתית   (11.03.15)
5. כתבה שיטחית ביותר
גיא   (11.03.15)
תפרטו איך זה מתבצע במנוע? האם זה כמו התנעה מחדש כאילו סובבנו את המפתח?
6. נסעתי על מכונית כזאת בגרמניה וזה ממש מעצבן
ציון   (11.03.15)
כל פעם שהמכונית מתניעה אז יש רעידות מעצבנות וגם זה מסוכן כי כשהמכונית נכבת בעצור לוקח לה זמן להתניע מחדש וקשה לתזמן כניסה לצומת. בקיצור לא שווה את החיסכון בדלק.
7. מערכת מצויינת,טובה ואמינה.הנתסיתי אישית בחו"ל - עובד נהדר!
אישימוטו   (11.03.15)
יש מגיבים שלא יאמינו לשום דבר, הידע שלהם מהמאה הקודמת.
תנו להם סובארו ליאונה (רצוי 1.3) וזו פסגת היצירה עבורם.

לא נגרם נזרק לשום רכיב ברכב - המערכות והחלקים בנויים למיליוני התנעות, וכלום לא מתקלקל.
הנתסיתי ברכברי אודי ופולקסווג, ידניים - הכל עובד היטב, גם ברכב שכור עם קרוב למאה אלף ק"מ. שאלתי בסוכנות ושאלתי אנשים - אין שום בעיה של אמינות ואין צורך בהחלפת רכיבים בגלל המערכת.
8. זאת מערכת שקיבלה ביקורות שליליות באופן די גורף.
(11.03.15)
הן מנהגים המתלוננים על נסיעה "מגמגמת" ומאוד לא נוחה, ועד מבקרי רכב משלל ארגונים, לפחות בארה"ב.
9. ואז גם אין מזגן
חם ,   פה   (11.03.15)
אבל את זה לא כותבים לנו
10. לעובדי יצרניות מצברים בלבד
מהנדס רכב   (11.03.15)
שחיקה מאסיבית של תאי המצבר והאלטרנטור ו כמובן המצמד
11. מאד מוצלח בכבישים פקוקים
מייק   (11.03.15)
באיטליה נהגתי ברכב שכור מתוצרת אלפא עם מנוע דיזל, המערכת עבדה כמו שצריך ולא מרגישים קפיצות או רעידות.
בישראל יש לי טויוטה-פריוס שבה זה עובד ממש נפלא.
12. האם ניתן לבטל את מערכת עצור וסע לתמיד, ולא לבטל כל פעם מחדש?
חיים ,   לגבי מאזדה 3 החדשה.   (11.03.15)
13. אני ואישתי עברנו למנוע שנוסע על אנרגיית כרוב גינה
רספוטין   (11.03.15)
מכניסים כמה כרובים לתא הדלק, ואפשר לנסוע 700 קילומטר
14. כמובן במאזדה 3 יש את כל הפינוקים.. כבר מוזר לי ברכב אחר שהוא
מוטי ,   לא נכבה ברמזור..   (11.03.15)
15. מנוע נדם בגלל המערכת
אפרים מושקוביץ ,   השרון   (11.03.15)
השכרתי רכב פולקסווגן פאסט בסלובניה ובאחד הירידות בהרים המנוע נדם בגלל המערכת ולא היתה אפשרות לבלום. נא להזהר!
16. המערכת לא משתמשת בסטרטר!
עופרה ,   מהנדסת מכונות   (11.03.15)
היא פשוט מזרימה מחדש דלק לתוך הצילינדר. אין שום בלאי, רק חיסכון.
17. אף אחד לא רוצה שתחסוך בהוצאה
טל ,   אי שם   (11.03.15)
רוצים שתחסוך בזיהום האוויר ואם המחיר יהיה זול אז אתה תיסע יותר. משמע- עדיף מחיר גבוה
18. איזו בדיחה! מה עם המזגן? המנוע של המזגן מחובר למנוע של הרכב
(11.03.15)
ע"י רצועת גומי ואם המנוע לא פועל אז גם המזגן לא.

ומה עם משאבת המים שמקררת את המנוע? בעת עמידה ברמזור, המנוע לוהט ואם הוא לא יסתובב אז גם משאבת המים שמחוברת אליו עם רצועה לא תסתובב.

זה פשוט להוסיף חטא על פשע: גם אין זרימת אוויר חזקה על צלעות הרדיאטור כי הרכב עומד וגם אין זרימת מים מהרדיאטור למנוע ומהמנוע לרדיאטור כי משאבת המים לא עובדת.

לאחר כמה ימים, חלקי המנוע יישרפו בגלל ה"חיסכון" הזה.

וגם מנוע המזגן ייהרס.




19. מערכת מעולה
יוסי   (11.03.15)
יש לי פיזו 308 החדשה המערכת הנ" ל עובדת מצוין בממוצע בכל נסיעה שלי בעיר כחצי שעה המנוע דומם כ 7 דקות כך שהחיסכון גדול
20. בטח שיש סטרטר.
(11.03.15)
21. ברור אתה יודע והמהנדסים טיפשים
(11.03.15)
והכי מצחיק המנוע מזגן שכתבתה
22. למרבה הצער היצרנים יעשו יותר כסף על הגב שלנו על מנת "להציל"
DANY ,   TORONTO   (11.03.15)
למרבה הצער היצרנים יעשו יותר כסף על הגב שלנו על מנת "להציל" טיפה יותר מהבנזין. מה לגבי האלקטרוניקה הסינית מר רועה ב -18? עוד ריקולים... עוד יותר אלקטרוניקה ועוד סיבוכים מכניים - 7 אין לך הוכחה לזמ ממושך ...
ו, 18, את האנרגיה הדרושה עבור מיזוג אוויר, חימום, מאוורר, משאבת מים, וכו ', תבוא מסוללות גדולות יותר - יותר כסף - אלטרנטור גדול יותר - צריכת דלק גדולה יותר - הפחתה נוספת בחיסכון הדלק ... - מצוין על נייר !
לאחר מכן העיכובים, הרעידות, וכו '- מאוד חכם, שוב על הנייר ...
23. יש לנו בפיאט פונטו גרנדה
אירית   (11.03.15)
מודל 2011. עובד מצוין, לא עושה שום בעיות.
24. נסעתי על סיטרואן נמו דיזל עם עצור-סע
מחלת ים   (11.03.15)
25. אחלה חיסכון אבל....
שלוץ   (11.03.15)
בערך 20 סטרטרים בשנה זה עלות של באר נפט פרטית.
26. הבעיה שכמות הדלק שנצרכת בעמידה זניחה לעומת הזינוק שאחריה
אחד שמדד   (11.03.15)
הנסיעה בפקקים היא אסון מבחינת הדלק בגלל כמות הזינוקים מעמידה לתנועה, ולא בגלל שהמנוע מסתובב בסרק- זה נחמד אבל לא ממש ישנה את המצב.
27. אתה מבולבלת. כנראה את מאלה שהמוסכיניקים מרוויחים עליהם
ששון   (12.03.15)
28. חסר נתונים, כמה חיסכון יחסית לקילומטר?
(12.03.15)
29. בזבוז דלק
אדיר ,   פרדסיה   (12.03.15)
נסעתי במונית בגרמניה שם כבר מוניותמחדשות מגיעות עם זה מהמפעל. הנהגים (לא אחד אלא שניים) הסהירו לי שזה על מנת לחסוך בזיהום אויר אבל בזהוז הדלק של מי שנוסע בעיר ועוצר ברמזורים גדול יותר.

נשלח מהסלולארי שלי
30. ההשוואה לפריוס אינה נכונה!
משה יוגב ,   ראשון לציון   (11.03.15)
במנוע הפריוס אין כלל רצועות הנעה.
המזגן, משאבת המים, וכל המערכות הנלוות האחרות פועלות באמצעות מנועים חשמליים, כך שגם בזמן הדממת מנוע הבנזין, כל המערכות ממשיכות לפעול

במכונית עם התקן עצור-סע, משאבות המים, המזגן, וכל המערכות הנלוות פשוט אינן פועלות כלל בזמן שהמנוע דומם.
מכאן, שבמדינה מוכת חום ופקקי תנועה כשלנו, כל מערכת עצור-סע המבוססת על הדממת מנוע מבלי שקיימת אלטרנטיבה להנעת כל המערכות הנלוות (ע"ע מרצדס, ב.מ.וו, וכד') מיותרת לחלוטין.

מנסיון, אחר תקופת שימוש קצרה מאד, כ ו ל ם, ללא יוצא מהכלל, מפעילים את המתג שמפסיק את פעולת המערכת.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה