כלכלה  נדלן  קנייה, מכירה, השכרה
אל תסתבכו: כך תשלמו מס על השכרת דירה
רו"ח אייל רז
פורסם: 20.07.15, 15:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות ב-36 דיונים
1. בניית 120,000 דירות לא תשפיע במדינה של 2.4 מיליון דירות!
מוטי ,   ציריך   (20.07.15)
מישהו מאמין שהמחירים עלו בגלל מחסור? שאם יציפו "בעשרות אלפי יחידות דיור" אז יהיה שינוי בשוק? הרי כפי שהוא הסביר, כל עוד לא יקלקלו באמצעות מיסוי את הכדאיות הכלכלית של רכישה להשקעה (כולל על ידי המוני צעירים שקונים בשביל להשכיר ולא נחשבים למשקיעים) כל דירה שתצא לשוק תחטף. חוץ מזה, כמה כבר תשפיע תוספת של 5% במה שנקרא "יחס דירות לאוכלוסיה" ?? שכר הדירה יירד ב 10% וזהו, מחיר הנכסים ירד בעקבות זה גם ב 10% אבל העליה הענקית של 80% במחירים לא קשורה למחסור. חפשו סרטון חכם ומעניין בשם "המחסור בדירות - איך הצליחו לעבוד עליכם"
2. לא ראיתי אפילו כתבה אחת על אדם שהשכיר דירה בודדת - ונתפס
קרימינולוג   (20.07.15)
כל מי שמשכיר דירה, וגם שתי דירות (ואולי אפילו 3) יכול להיות בטוח לחלוטין שלא יגיעו אליו והוא יכול להמשיך להעלים מס.

רשות המסים מנסה ליצור הרתעה על ידי פרסום תפיסות של משכירים שהעלימו מס, אבל אין שום הרתעה כי ברור שהם מתלבשים אך ורק על כאלו שהגזימו ויש להם 5-6-7 דירות ויותר.

רק כשנתחיל לשמוע שבאמת בודקים אנשים פשוטים שיש להם הכנסה פסיבית של יותר מ 5,070 בחודש, אז אולי תושג הרתעה קלה וחלק מהאנשים יתחילו לשלם

צריך לזכור ש 80%-90% מהשוק זה אנשים שמשכירים רק דירה אחת
3. לפי הריבוי הטבעי, תספיק בנייה של 36,000 דירות בשנה, היום כבר
אחד שחשב לרכוש   (20.07.15)
בונים יותר מזה ( 45,000 בשנה כבר 4 שנים).

תסתכלו בנתונים, תוך 20 שנה הריבוי הטבעי יתבטא בתוספת של 2.8 מיליון אנשים, כאשר יותר משליש (יותר ממליון) אלו חרדים. וכמעט שליש נוסף אלו ערבים. הדתיים והחילונים ביחד, צורכים בקושי שליש מהדירות שבונים.... יש

בישראל 3.8 נפשות בדירה ממוצעת (אצל החרדים 5 נפשות ויותר) ולכן אם נחלק 2.8 מיליון איש נקבל שצריך לבנות 730,000 דירות שזה 36,000 דירות בשנה. להזכירכם בשנת 2010 בנו 40,000 והחל מ 2011 בונים בקצב

של כ 45,000. בשנות ה 90 ישראל היתה קטנה וטכנולוגיית הבניה מיושנת, ועדיין הגיעו ל 80,000 התחלות בניה בשנה אחת. אז אם יש לנו יכולת לבנות כאלו מסות, למה שנפחד מריבוי טבעי שדורש רק 36,000 דירות? למה שנאמין לקבלנים שאומרים שבחיים לא יצליחו לבנות מספיק? מה זה השטויות האלו
4. היכן משלמים ? בדואר ? במס הכנסה ??
משה   (20.07.15)
5. אני קיבלתי קנס לפני חצי שנה על השכרת 3 דירות על סך 45,000
ראובן   (20.07.15)
קראו לי לחקירה למס הכנס תל אביב הייתי צריך לחזור עם תדפיסים אליהם ולאחר מכן קיבלתי קנס בגלל שהודתי, אם לא הייתי מודה החוקר אמר לי שהקנס הוא יכול להיות הרבה יותר גבוה.
תשמרו לכם, אם אני הייתי פונה למס הכנסה לא הייתי מקבל קנס.
אם הם פונים אליכם אתם בבעיה, אם אתם משקרים/מכחישים והם מגלים את זה - אתם בצרה צרורה.

6. למה תשלום מס רק מ 5070?
גבעתיים   (20.07.15)
זו הבעיה. המחמירים יאמרו מהשקל הראשון שמקבל המשכיר אך אהיה מציאותי ואומר נניח החל מ 4,200 יחויב המשכיר במס
7. רחמנות על הלקוחות שלך
אתה רואה חשבון?   (20.07.15)
בדוגמא הראשונה על 5500 שקל המשכיר משלם 860 שקל (נשאר לו מהשכר דירה 4640 שקל). בדוגמא השניה על אותו שכר דירה המשכיר משלם רק 550 שקל (ונשאר לו 4950 שקל). אם המשכיר היה גובה רק 5070 שקל הוא לא היה משלם מס בכלל והיו נשארים לו 5070 שקל
8. אני משכיר שתי דירות וגר בשכירות
מיכאל   (20.07.15)
האם שכר הדירה שאני משלם מנוכה מהסכום שאני מקבל?
9. למה משפרי דיור צריכים לשלם מס?
רקפת מתוסכלת   (20.07.15)
יש לי דירה של 4 חדרים שקטנה למשפחה שהתרחבה. משכירה אותה ב6500 ושוכרת ב7200. למה אני צריכה גם לשלם על הכנסה שמאפשרת לי שיפור דיור כשקנייה של דירה אחרת היא בכלל לא אופציה? שמישהו יתן פתרון לפרצה הזאת בחוק המיסוי
10. אנשי המס גונבים מאזרחים והחוק מגבה אותם
חיים   (20.07.15)
אני אזרח ישראלי המתגורר בלונדון.
אבא של אשתי נפטר והבנים מוכרים את הבית.שניים מתוך חמשת הבנים מתגוררים בחול.
מה עושה רשות המיסים?הם מחליטים בצורה שרירותית שמי שחי בחול ישלם מס ירושה ומי שחי בארץ לא ישלם.....מההה זה?!?!
זו אפליה בין אזרחים,זה חוק שלא היה עובר במדינה דמוקרטית מתוקנת. אין מדובר על גובה הכנסה ובהתאם המיסוי אלא בפטור מלא לישראלים הגרים בארץ ומיסוי לאלו המתגוררים בחול.
זה לא המדינה שאשמה בכל הברדק הזה אלא קומץ של פקידים שעל דעת עצמם החליטו לשנות את סעיף 49 ב 5 לתיקון בסעיף 76 המקנה להם{כאילו} את האפשרות למיסוי ישראלים בחול.ממש מחליא לדעת שישנם דברים כאלה
11. אין חובה לשלם מס 10% תוך חודש משנת המס
רו"ח מהמרכז   (20.07.15)
זו פרשנות מוטעית של מס הכנסה ונפסלה בעבר
12. אם הדירה שייכת לשתי משפחות
התןהה   (20.07.15)
13. משכיר 2 דירות ב-5500
אשמח לתשובה. תודה   (20.07.15)
כמה צריך לשלם ?
14. אתם שוכחים את ביטוח לאומי שהוא המס המחמיר !
אחמד ,   טבריה   (20.07.15)
15. תבדקו דירות הרשומות על שם מתים!
מי משלם שם מס?   (20.07.15)
דירות הרשומות על שם מתים (ולא כמה חודשים אחרי שנפטרו אלא עשורים שלמים)
דירות שניתנו בירושה לקטינים, ומעולם לא עברו על שמם
אך הורי הקטינים משכירים ונהנים מכסף ללא תשלום מס!

דירה על שם הסבתא מצד אחד שנפטרה, דירה נוספת על שם ההורים מהצד השני שנפטרו וכך הלאה!
16. דוגמה מספרית: הגיבו אם הבנתי?
גבריאל ,   רעננה   (20.07.15)
נניח משכיר 5500. 500 -70 זה 430*2 =860. נניח שולי 30 % אז מס הכנסה =258.
שאלה: כמה ביטוח לאומי יילקח מהמשכיר ?
נניח מיקרה 2 : משכיר 6500. זה מס 1430*2=2860 ,כפול 30 % זה 858.
שאלה: כמה ביטוח לאומי יילקח מהמשכיר?
מסלול 10 % =650 שקל מס -שישולמו עד 31.01. 2016.
זהו המסלול העדיף -10 %..
נא להגיב .
17. אחשלו... שכחת משהו...
איל   (20.07.15)
אתה צודק בכל מילה, אבל מי אתה חושב מחוקק את החוקים הללו ? את הגזירות הללו ? - אותם האנשים (חכ"ים) שלהם (ע"ע ח"כ כץ), כמה דירות להשכרה...
אתה מבין את הישראבלוף.... החכים בעצמם יש להם דירות - אז נראה לך שהם ירקו לבאר שממנה הם עצמם שותים ?מה פתאום !

זה לא שהצליחו לעבוד עלינו, זה למעשה: הם הצליחו להציל את העסק שלהם, ועדיין לעשות ספין על זה שחסרים דירות....שבת'כלס כמו שרשמת - לא חסר כלום !
18. מה שקובע הוא לכמה דירות יש ביקוש בשנה, ולא כמה דירות יש
יובל   (20.07.15)
מוטי- אתה טועה לגמרי.
הביקוש בשוק נוצר ע"י מספר הדירות שאנשים מעוניינים לקנות, ולא משנה כמה דירות קיימות בארץ.

בפועל, יש בארץ ביקוש ל כ 40,000 דירות בשנה (לזוגות צעירים) , ונניח עוד 10,000 דירות שמשקיעים רוצים לקנות. אם בונים רק 30,000 דירות יש מחסור והמחירים עולים.

נניח שיש ארץ אפילו 10 מיליון דירות: (תפוסות)
אם יבנו 60,000 דירות בשנה, יהיה עודף היצע. 10,000 דירות לא ימכרו (לפחות לא במחירים הנוכחיים) ולכן המחירים ירדו, כי היזמים חייבים למכור כדי להחזיר את המימון שלקחו מהבנקים לצורך הבנייה.
19. לא ברור
ר.כ.   (21.07.15)
לא ברור כל מסלול מסובך בפני עצמו לה לא לפשט לקבל טופס פשוט אצל םקיד השומה ולמלא בפשטות ובלי מסלולים וסיבוכים היות ומס הכנסה אין טופס פשוט זה מסבך את כולם כולל את פקידי המב עד שלומדים תקנה אחת צצה עוד תקנה וכולם מסתבכים
20. ומה קורה עם הבית המושכר משמע לעסק?
לא הבנתי   (21.07.15)
21. הצעת חוק - ניתן לשפר את כלכלת המדינה בעזרת חוק מס חדש!
נאי ,   ת"א   (22.07.15)
מאחר והשכר הינו דיפרנציאלי כל אדם משתכר בשכר שונה ומכאן נגזרות האפשרויות להוצאות כספיות שונות יש ליוצר מס הוצאה במקביל לנס הכנסה.
יש לו מעט משתכרים שמקודמים במקומות עבודה עקב קירבה לצלחת ועקב זאת מרוויחים משכורות מאוד גבוהות ולכן כל הוצאה שלהם אם זה רכישה כמו נניח : מזון,נכס מכל סוג,תוכנית חיסכון,מניות,בקיצור כל שימוש בכסף וזאת לאחר שיחוקקו חוק כי הכסף עבור מי שמשתכר מעל שכר ממוצע במשק מחויב להשתמש באמצעי דיגיטלי קרי כ.אשראי/ארנק גיגיטלי ולפי חוק חל עליו איסור להשתמש במזומן יהיה עליו לשלם מס הוצאה וגם מס הכנסה.
למי שלא מתאים שיעבור לחו"ל עם הגבלה לחזרה לארץ רק כעבור 10 שנים.
כך לאט לאט יווצר שיוויון בין המשתכרים באופן דיפרנציאלי והמדינה תהפוך להיות אכן מדינה שוויונית.
22. אין סיבה לתת פחת מואץ על דירה, במציאות יש שבח ולא פחת....
איש מסים   (20.07.15)
לתת 4% פחת על דירה זו בדיחה רעה, לא מדובר במכונית שאחרי 15 שנים המחיר שלה מתקרב לאפס.

דירה בתל אביב של 2 חדרים שהיום בת 80 שנה, עדיין עולה 1.5 מיליון שקל.
הסיבה:
לוקיישן לוקיישן לוקיישן.

כשאתה קונה נדל"ן אתה בעיקר קונה קרקע, ולזה אין פחת.
בדרך כלל להיפך - יש השבחה של ערך הקרקע.

ברור שיש בלאי לדירה, בגלל זה צריך להשקיע בערך 50,000 שקל בשיפוץ, פעם ב 10 או 15 שנה.
זה יוצא 5,000 שקל בשנה פחת.
5,000 זה בערך 0.3% מערך הנכס.... מאוד רחוק מ 4%
23. לפיד הקפיץ את מחירי הדירות בגלל שגעון מעמ אפס.עכשיו שהוא נפל
נני   (21.07.15)
אנחנו כולנו סובלים.
הנזק שלפיד עשה עוד ילמד שנים רבות באוניברסיטאות בארץ.
אני כמרצה לכלכלה פניתי אליו בעבר ושלחתי לו חוות דעת של 4 כלכלנים שמסבירה בלשון פשוטה שהנגידה צודקת ושאסור ללכת לכיוון שהוא הולך.
האיש מתנשא אפילו לו ענה לנו.
לפיד החליט להפיל את הממשלה ןתקע אותנו עם ביבי.
אייך נסביר זאת לילדנו ולנכדנו.
שגעון גדלות של ילד / שר אוצר ונזקים לדורות.
24. חייבת הסבר
שירי   (20.07.15)
אם אני משכירה דירה ב 5500 - כמה מס אשלם לפי האפשרות הראשונה?!

לפי האפשרות השניה- אם אני משלמת 10% מס, הרי שההכנסה שלי מהדירה יוצאת 4950!! מצד אחד- אני לא רוצה להעלות את שכ"ד לשוכרים המאוד נחמדים שלי (כולם בבנין שלי העלו את שכה"ד) . מצד שני- החוק "דופק" אותי... אין פה הגיון פשוט.

מה הפתרון למי שאיננו חשבונאי?
25. חייבת הסבר
שירי   (20.07.15)
אם אני משכירה דירה ב 5500 - כמה מס אשלם לפי האפשרות הראשונה?!

לפי האפשרות השניה- אם אני משלמת 10% מס, הרי שההכנסה שלי מהדירה יוצאת 4950!! מצד אחד- אני לא רוצה להעלות את שכ"ד לשוכרים המאוד נחמדים שלי (כולם בבנין שלי העלו את שכה"ד) . מצד שני- החוק "דופק" אותי... אין פה הגיון פשוט.

מה הפתרון למי שאיננו חשבונאי?
26. קנס
דודו   (26.07.15)
אני בטוח שמשהו הלשין עליך אחרת הם לא יודעים בכלל מה אתה עושה
27. משכיר 2 דירות ב 8300 ש״ח(יחד), ושוכר דירה ב5000 ש״ח, יש מס?
ירדן   (15.08.15)
הרווח 3300
28. לא ברור
רני ,   ירושלים   (01.12.15)
התשובה לא ברורה 3300 זה פחות 5070 משלמים כמה 10 אחוז? כלומר 330?
29. ואם יש בית פינתי.
דני   (22.06.16)
30. אני שוכרת 7300 ומשכירה וילה 10000.כמה מס עלי לשלם?
דליה כהן ,   נתניה   (30.06.16)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה