רכב  איכות הסביבה
250 ק"מ רק על חשמל - יתכן שגם בישראל
ynet
פורסם: 20.09.15, 11:26
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 107 תגובות ב-52 דיונים
31. לסבסד את החשמלי
זיסו   (21.09.15)
מדינת ישראל צריכה במשך שנתיים לסבסד את הרכבים החשמליים
אולי מדינות בעולם גם יסבסדו וכך כל האירנים ישתו את הנפט
32. רכב חשמלי לא צריך מוסך. הפסדים ליבואן
פרה חולבת   (21.09.15)
33. תחזור לשיעור על מנוע חשמלי והשדה שלו
עאלק מהנדס   (21.09.15)
34. נמצאת בספרד ורואה שניסן ג'וק חדשה
צפונית   (21.09.15)
עולה פה בערך 13500 אירו ממש לא נורמלי המחירים בארץ. מבינה בפעם הראשונה את הכעס ולמה צעירים עוזבים. שתי כוסות קפה עם קורסון טרי על הבוקר 2.5 אירו (תרגום כ11 שקל). בארץ ?זה היה עולה פי 3 . ממש מרגיז
35. שקע מנוהל , גזר דין מוות לרכב חשמלי במדינת ישראל
תוסר קללת אגסי   (20.09.15)
36. מדדתי אצלי ברכב, וזה שטויות
נהג פלואנס חשמלית   (21.09.15)
יש טכניקה פשוטה למיסוך קרינה, וקוראים לה "כלוב פארדי". קיימת יותר ממאתיים שנה, ועובדת מצוין.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%91_%D7%A4%D7%90%D7%A8%D7%90%D7%93%D7%99%D7%99
37. כרגיל יבואן יכניס למחיר את כל מה שתחסכו על הדלק
א   (21.09.15)
כמו שזה קורה עם רכבים היברידיים.
שיטת המיסוי של ביבי דואגת ליבואנים ולא לנהגים וכמובן לא לאיכות הסביבה.
האבסורד הזה גורם לקונים להעדיף את קיה ספורטז' 1600 ששוטה דלק ונמצאת בקבוצת זיהום הכי גבוהה על פני מכוניות חסכוניות כי ליבואנים אין תמריץ להוריד את המחיר של מכוניות חסכוניות והוא שם בכיס את כל הטבת המס
38. נערי האוצר יחסלו את הרכב הזה. לא מגיע לנו להנות מדברים טובים
(21.09.15)
39. חוויותי מהליף אחרי שנה וחצי בארה״ב
פפסי ,   ארה״ב   (21.09.15)
שנה וחצי יש לי את הרכב הזה והנה המסקנות: 1. זול. הליסיניג עולה 240 דולר לחודש. החשמל כמעט ולא עולה כל עוד מטעינים בלילה ובנוסף מקבלים תמריץ מהמדינה: 6,000 דולר חד פעמי. או במילים אחרות: חיסכון על דלק של בערך 50 דולר לחודש, תמריץ מהמדינה של 160 דולר (בחלוקה חודשית על שלוש שנים) נוספים ועלות האחזקה של הרכב היא 30 דולר לחודש ביטוח. טיפולים כמעט ואין. זה הרי פוד פרוססור עם בטריה 2. הרכב מאוד נוח ושקט אבל לא מתאים למי שמחפש ״חווית נהיגה״. 3. הטענה מכל שקע ביתי רגיל. 4. טווח הנסיעה במקרה שלי יותר ממספיק. לא צריך ק״מ אחד נוסף: עבודה הלוך חזור: 30 ק״מ. סידורים נוספים במהלך היום: בערך עוד 30 ק״מ ועוד נשאר לי איזה 60 ק״מ ״ספייר״ בסוף היום 5. אין שום שינוי בינתיים ביכולת הטעינה של הסוללה ובכל מקרה יש אחריות לשמונה שנים על הסוללה. 6. אפשר להפעיל את המזגן מרחוק דרך הטלפון. זה מאוד נחמד להיכנס לרכב שכבר הספיק להתחמם או להתקרר. שורה תחתונה: זול, נוח ופרקטי כרכב שני. החיסרון העיקרי: הסאונד של מערכת הסטריאו לא משהוא.
40. נראה לי שבטעות רשמת שאתה לא עובר את ה70 קמ. התכוונת 70 מייל.
ורד   (21.09.15)
41. כרגיל יבואן יכניס למחיר את כל מה שתחסכו על הדלק
א   (21.09.15)
כמו שזה קורה עם רכבים היברידיים.
שיטת המיסוי של ביבי דואגת ליבואנים ולא לנהגים וכמובן לא לאיכות הסביבה.
האבסורד הזה גורם לקונים להעדיף את קיה ספורטז' 1600 ששוטה דלק ונמצאת בקבוצת זיהום הכי גבוהה על פני מכוניות חסכוניות כי ליבואנים אין תמריץ להוריד את המחיר של מכוניות חסכוניות והוא שם בכיס את כל הטבת המס
42. מדהים כתבתי על קרינה-וקיבלתי תגובות עוינות..מעניין ממי
איתי   (21.09.15)
אני שמח שעוררתי דיון..אני (תגובה מספר 4) אבל לצערי עצם האגרסביות
והאלימות של המגיבים שמה 100 חצים עליהם.. מדוע ההתגוננות??
העלתי סוגיה, תתווכחו איתה! עצם השלילה המוחלטת קצת חושפת
את אופי המגיבים. אני כמעט קניתי טויוטה היברידית. ושברתי את הראש הרבה
זמן-והגעתי למסקנה ההחלטית שאני לא עושה את זה. וכל המלעיזים מוזמנים
לכתוב בגוגל - "קרינה במכונית חשמלית " ואז כשיצוף דו"ח של וועדת הכנסת מ 2010 ממשרד איכות הסביבה, נדבר...אין ספור כתבות עלו באותה שנה. אני לא אומר לא לקנות. אני אומר להיות מודע - ואז תבחר: תקנה. תבחר : לא תקנה. אבל תדע..משרד האיכות והסביבה הוציא דו"ח ..אז בבקשה לא להטיל ספק במילים שלי. בהצלחה לכולם
43. הקדמנו קצת את זמננו, אבל הרכבים אמינים בטירוף
נהג פלואנס חשמלית   (21.09.15)
לא צריך להלחץ איתם כמו עם רכבי בנזין, כי הם לא מתקלקלים וממילא אין עליהם הוצאות תחזוקה.

(1. מעט חלקים נעים במנוע, 2. המנוע עובד בטמפרטורה סבירה, לא באלף מעלות, 3. הוא לא שורף דינוזאורים מתים, ולכן 4. גם לא מתפחם, 5. הוא משמש בעצם גם כבלם, לכן רפידות הבלמים לא נשחקות)

(טוב, תיקוני פחחות כן קיימים)

44. בואו נדבר על מחיר
(21.09.15)
בארה"ב הדגם הבסיסי עולה 21,510 דולר. כלומר 85,000 ש"ח בערך.
בארץ אותו דגם יעלה 145,000. כלומר 70% יותר.
אבל בארה"ב מקבלים 7,500 דולר מענק פדרלי על קניית הרכב פלוס מדינות רבות נותנות מענק נוסף. בוא נגיד 2,500 דולר בממצוע, כך שמחיר יורד ל 11,510. כלומר 45,000 ש"ח בערך. המחיר בארץ הופך להיות פי 3.2!!! וזה כבר לא סביר.

ועוד לא דיברנו על החשמל שעולה בארה"ב בערך 2 סנט לקווט"ש בלילה (כמובן משתנה ממקום למקום) כלומר בערך 8 אגורות. בארץ אותו קווט"ש עולה בערך 45 אגורות (הכל לפני מס). כלומר פי 5.6

אז נכון שאנחנו ארץ קטנה מוקפת אויבים עם שצריכה לשלם חשבונות גבוהים על גלידת פיסטוק אבל לשלם פי 3 על הרכב ופי 5.5 על ה "דלק" - זה כבר מוגזם
45. אני לא קונה חשמלי טהור עד ש-
חשמלי חשמולביץ ,   מעלה מתח חשמלי א'   (22.09.15)
הוא יעלה 100K עם כל הפינוקים המקוריים.

חשמל 5 אגורות, לא מאית אגורה יותר.

טעינה ב5 דקות (אותו זמן כמו למלא דלק).

מחזורי מצבר מעל 5000 מחזורים.

טווח המצבר עם מזגן ו4 מבוגרים - 650 ק"מ.













או, עד ש...

שייצרו רק חשמלי טהור - עד אז הנתונים הנל יהיו בטח מעשיים.......

46. - מרחק הנסיעה. אל תשכחו ש250 קילומטר הוא בתאוריה ... ו, כל
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (24.09.15)
- מרחק הנסיעה. אל תשכחו ש250 קילומטר הוא בתאוריה ... ו, כל גבעה קטנה משפיעה על המרחק!
- קיבולת גבוהה יותר של סוללות פירוש זמן טעינה ארוך יותר - מי שרוצה לעצור את כל 200 קילומטר לשעה אחת ???
- המחיר.
- המחיר הנופל של הבנזין / הדיזל !
- תשתית לתחנות טעינה.
- בשבילכם, התקנה נוספת. זה מוסיף למחיר הכבר יותר גבוה.
וכו ', וכו', וכו ',
47. טורונטו יא עמה יש לך הוכחות בניסוי שקרינה בלתי מייננת מזיקה?
(24.09.15)
ב 10 או 60 או 300 או 24000 הרץ ?!?!?

לא !!! אאהההה



אז שתוק !!
48. המסים יעלו את הכדאיות למחיר של בנזין, והסרטן?
משה ,   מרכז   (26.09.15)
49. בעליה של ליף (18 חודשים)
בעל ליף   (28.09.15)
יש לי ליף TEKNA , כבר שנה וחצי.
זה רכב מעולה למי שצריך נסיעות קצרות טווח (מקס" 50ק"מ לכל כיוון).
כבר נסעתי איתה למעלה מ 100 ק"מ ללא טעינה - זה אפשרי.
רשמית היא אמורה להגיע ל200ק"מ , אבל זה לא מעשי.
אני גר בצפון אירופה, טוען אותה בבית , ובכל סוכנות ניסאן אפשר לטעון (בחינם) בטעינה מהירה.
נהיגה מהנה מאוד, שקט מאוד. בשיחה בטלפון מהרכבת לא מזהים אם אני במשרד או באוטו.
50. מכוניות החשמליות יצליחו,רק אם יפחיתו את יצור כלי הרכב על דלק
שימי   (01.10.15)
לא יעזור כלום, מעבר למכוניות חשמליות, ,זה לא יקרה עד שייצור המכוניות על דלק לא יפחת,
כל חברות הרכב מחדשות ומייצרות את הרכבים מידי שנה, והיצור הולך וגדל,
אם כל החברות יתחילו לייצר יותר כלי רכב חשמליים /היברידיים /מיימן/ גז,, אז הרבה יותר לקוחות יקנו כאילו,
הבעיה היא לא רק כלי הרכב, אלא כל התשתית,והפיתוח למכוניות האילו,בכל מדינה,ובכל איזור, מפעלים חדשים ליצור, מוסכים וחלפים, וכמובן תמחור נכון ,וסביר ,ללקוח ,בכדי שישנה את דרכו ממכונית על דלק למכוניות חדישות ועדיין לא אמינות מספיק.
51. כדי שהליף תימכר, צריך לבטל את חוק הטעינה המנוהלת
בעל זיכרון ,   ירושלים   (03.10.15)
שאוסר על טעינה משקע ביתי.
חוק יחודי לישראל בלבד שנתפר בשביל בטר פלייס.
52. רק טסלה !!!!
אלירן   (01.11.15)
www.teslamotors.com
חפשו בגוגל וביוטיוב ותבינו לבד.
יותר טוב, כשאתם בחופשה בארה״ב או באירופה, סדרו לעצמכם קודם מהאינטרנט נסיעת מבחן של 45 דקות.
לא תתחרטו.

הטייקונים ומשרדי הממשלה לא מעוניינים לוותר על רכבי בעירה פנימית והדלק.
זה מניב לכולם הכנסות של יותר מ...(תשבו. עדיף שתיישבו)...15 מיליארד ש״ח (!!!) בשנה רק מהרכבים הפרטיים (לא כולל מסחרי ומשאיות, קרונות רכבת ורכב חקלאי).
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה