חדשות  דעות
תוכנית מתמטיקה 5 יחידות - סיכוי או מקור לדאגה
איל סיני
פורסם: 07.10.15, 07:49
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות ב-10 דיונים
1. תעודת בגרות
יעל ,   יהוד   (07.10.15)
תעודה לא רלוונטית, לא מעידה על שום כישורים ולא מהווה מדד לידע.
הגיע הזמן לבטל את המסמך המיותר הזה יחד עם חטיבות הביניים.
ילדים צריכים להיבחן באנגלית ובמתמטיקה בלבד.
את שאר המקצועות יש ללמוד לשם הלמידה וההנאה ולא המבחן.
לא פלא שהאוניברסיטאות סובלות ממיעוט נרשמים.
2. מהתכניות האלה לא יצא כלום,למה? כי אין שום תמריץ,דיבורים
אל דאגה חביבי   (07.10.15)
3. 5 יחידות במתמטיקה לא תורמים דבר לחיים
משה ,   נוה מונוסון   (07.10.15)
אף אחד לא משתמש בזה אחר כך, גם לא עובדי הייטק.
4. מגוחך
(07.10.15)
5 יחידות במתימטיקה (גם בפיסיקה) מעלות את הציון במתימטיקה ב20 נקודות בדרך לטכניון.

5. בורחים ממה שבאמת צריך לעשות
מאיר   (07.10.15)
צריך לדאוג שרמת המורים תהייה גבהה יותר.
מורים שרוצים ללמד. יודעים להגיע לנפש התלמידים וגם בקיאים בחומר הלימודים.
כמובן שזה כרוך בפיתוח כלים אפקטיביים למדידת המורה ובתגמול הולם.
כשעל תגמול הן מה לדבר, אז בעצם חבל על הזמן.
יתרה מכך, אני לא רואה סיבה לאנוס ילדים ללמוד מתמטיקה גבהה במידה והם לא רוצים.
רוב בני התשחורת מתבגרים במהלך הצבא וכשישתחררו יתכבדו וילמדו במכינה קדם אקדמאית ע"פ תחום הלימודים שהם רוצים ללמוד.
המכינות הקדם אקדמאיות (אלא של האוניברסיטאות) מכינות הכי טוב לאוניברסיטה ומימלא הילדים שלנו 'מבזבזים' שלוש שנים בצבא ושוכחים את החומר...מכינה קדם אקדמאית היא חזרה טובה וטיוב של החובר לקראת הלימודים האקדמאיים.
לדעתי מכינה קדם אקדמאית צריכה להיות חלק מתנאי הקבלה.
ילד שלא רצה ללמוד תנ"ך בתיכון וציון הבגרות שלו בהתאם, זה לא אומר שהוא יהיה מהנדס גרוע...
6. הכותב מבין את המצב יותר מכל שרי החינוך בשני העשורים האחרונים
ג ,   ב   (07.10.15)
תוציאו את המילה מתמטיקה מהמאמר (וגם מהכותרת). היא לא הנושא. כך היה צריך להיראות המאמר:
מתחילת שנות ה-90 המטרה המרכזית של מערכת החינוך הייתה העלאת מספר הזכאים לתעודת בגרות. האמצעים שננקטו לשם כך התאפיינו בהקטנת הדרישות מהתלמידים והקלות שונות (בין השאר "מיקוד", "הלימה", הגרלות וריבוי מועדי בחינה).
במקום ליצור בבתי הספר תרבות של לימוד מעמיק ורציני נוצרה תרבות רדודה שבבסיסה ניסיון להגיע במינימום מאמץ לזכאות לבגרות. תרבות זו חלחלה אל כל המקצועות המובילים והקשים.
תלמידי ישראל הורגלו לכך שלימוד אינו דורש מאמץ , התכוונות ללמידה, רצינות והשקעה.
התרבות לא השתנתה. לא חל עדיין שינוי מהותי בגישה ובמסרים. הדרך הקלה להעלות את מספר הלומדים היא הורדת רמת המבחנים ובעקבותיה הורדת רמת ואיכות הלימוד. זה כמובן לא יעשה באופן מוצהר, אבל מהר מאוד אנו עלולים למצוא את עצמנו חוזרים לרמה נמוכה יותר. מכיוון שמדובר כאן על מטרה מדידה, ובשל הרצון העז להראות הישגים, קיים סיכון גדול שזה אכן מה שיקרה. התוצאה תהיה ששכרה של המדינה יצא בהפסדה.
7. לצערי יש אמת בדברים
צדקיהו ,   ציון   (07.10.15)
לקח לי 10 שנים להשלים תואר במחשבים באחת המכללות (סיבות בריאותיות). כשהתחלתי ללמוד הרמה היתה די טובה (אמנם פחות משל אוניברסיטה), אך ככל שהתואר התקדם מצאתי את עצמי לומד עם סטודנטים כשהרוב הגדול, פשוט לא הבינו את החומר. רמת המתמטיקה היתה נמוכה, וכדי למנוע נשירה גדולה של סטודנטים, המכללה פשוט הורידה את רמת המבחנים(חלק מהבחינות היו פשוט מקבץ שאלות משנים קודמות, מה שהקל מאוד על הסטודנטים) וכמו כן, ויתרה על לימוד פרקים מסובכים יותר בקורסי חובה מסוימים. מרצה אחד שחיבבתי והיה נחשב לקשוח, קיבל משובים גרועים מהסטודנטים והפסיק ללמד במכללה.
8. כל המורים צריכים לקרב את התלמיד אל הידע
חילוני אתאיסט   (07.10.15)
בלי יוצא מהכלל.

ישנה מדינה שבה החליטו שהידע האנושי אינו לגיטימי כל עוד הוא אינו מורכב מטכנולוגיה ומתמטיקה, ושתפקיד האדם מבגרותו ועד מותו הוא רק להיות פועל משודרג שנקרא "מהנדס" כדי שלא ירגיש מרומה.
איזו מדינה זו? לא מדינה קומוניסטית לשעבר, אלא ישראל. שום חינוך חברתי, הומני או אינטלקטואלי אינם מוזכרים אלא לגנאי כמנוגדים לאלוהי המחשב.
9. כותרות לחוד ומציאות לחוד
מיקי קיסרי ,   רעות   (10.10.15)
הסיבות לירידה רבות ומגוונות, החל בזה שלא מעט מורים ומנהלים לא מאמינים בתלמידים ושולחים אותם ל- 4 ו- 3 יח"ל, המשך בכך שבחינוך הממלכתי מספר התלמידים יורד, שכבר כמה עשורים אנחנו מחנכים להישגים ללא מאמץ (רק במילון הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה) ולבסוף, מי שמנסה לשכנע ילד ללמוד 5 יח"ל מתמטיקה בכיתה יוד אחרי שהפער התחיל בשכבה ד' ויצר שנים של פוביה מהמקצוע, כנראה חי בסרט...כולם נוסעים ומצטטים את פינלנד, אבל זה בדיוק מה שהם עושים שם. לא ממתינים ליצירת פערים ולכן מצליחים. קשה ויקר? אולי. מבטיח תוצאות ויעיל- בטוח!!! להשתמע בעוד שלוש שנים כשיתחלף שר חינוך וניתן יהיה למדוד תוצאות.
10. אלו דברים נכונים מאוד
יעל ,   מודיעין   (26.10.15)
כמי שמכירה את התחום הזה הדברים כל כך נכונים. המורים יאלצו לקבל ילדים שלא יכולים לעמוד ברמה הגבוהה. ואי הצלחה של התלמידים האלה תזקף ככשלון המורים. האווירה והרמה ירדו מאוד.
חזרה לכתבה