הורים  חינוך ילדים
אור לא תוכל להשתתף בטיול השנתי כמו כולם
ליאת עיני
פורסם: 29.10.15, 19:33
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות ב-43 דיונים
1. כבוגר אורט טכניקום גבעתיים אני בוש ונכלם
חיים ,   רמת גן   (29.10.15)
2. אם אפשר לצאת עם מלווה אישי אז חובה לאפשר לה
אזרח ותיק   (29.10.15)
3. מסכנה אבל זה רק נשים שעושות בעיות. גבר היה יושב בשקט
אסון   (29.10.15)
4. שני צדדים למטבע
'ספיר   (29.10.15)
סכ''ה, בלי לגרור פה תגובות נאצה, אני חושבת שבי''ס לא טעה לחלוטין. בכל זאת יש סיכון בכך. ועובדה שבית הספר הציע שני מסלולים לכל תלמיד, וזה אמור לספק מעל ומעבר.
כי אם היה קורה לה משהו במסלול הקשה, היו שואלים למה נתנו לה לצאת לטיול ולמה למסלול כזה וכו' וכו'. הבי''ס פעל נכון לדעתי ולא אסר עליה לצאת לכל הטיול.
5. היכן החברים שלך בני הכיתה
כוכבה צפון   (29.10.15)
אצלנו זה אחד בשביל כולם כולם בשביל אחד
6. חומד, מי שחושב וכותב כך - אינו מוגבל כלל וכלל. המתעמרים בך
עם ישראל   (30.10.15)

הם הם המוגבלים.

איתם או בלעדיהם צעדי איתן בכל שבילי חייך.
7. עוד אחת שעובדת בלהיות מקופחת.
(30.10.15)
אם יש מסלול שהיא לא מסוגלת לעשות אז כולם לא יוכלו לעשות אותו ?
אם בכתה תהיה תלמידה חרשת אז אסור לכתה ללכת לקונצרט ?
אם אני חלש במתימטיקה אז כל הכתה שלי צריכה לעשות 3 יחידות ?

אם היא חושבת שהיא יכולה לעשות את המסלול כפי שהוא וסתם מונעים אותו ממנה שתצא אליו בלי לשאול אף אחד ( הרי בית הספר לא סוגר את המסלול וגם אני יכול ללכת בו באותו זמן). אם אינה יכולה לעשות את המסלול בכוחות עצמה אז שתיתן לחברים שלה להנות ולא תכביד עליהם.
8. אור, לצערי את טועה. מתוך שלושה ימי טיול זה בסדר גמור שפעילות
מיכל   (30.10.15)
אחת לא תתאים למוגבלים.
גם את צריכה להבין את האחר - תלמידי כיתתך שרוצים להוציא אדרנלין לפני שירות צבאי תובעני. נאה דורש נאה מקיים.
בית הספר בסדר גמור!!!
9. הקבלה צריכה להיות בשני הצדדים
ע   (30.10.15)
אני אמא ליד עם נכות הוא עצמאי מאוד (הוא היום לומד מחוץ לבית) אך בכל הנוגע לטיולים
הוא אף פעם לא יצא לטיולי הליכה רק לטיולי הרצאות ומוזיאונים. תמיד היה לו קשה אך, האהבה שלו לחבריו וההבנה שגם להם יש צורך בסוג טיולים אחר כגון הליכה למרחקים יצרה אצלם בכיתה ובבית הספר דבקות חברים גדולה מאוד וזאת בשל ולמרות החסר הגדול שבני היה לו בשל אי היציאה לטיולים הם הליכות. אור יקרה ההבנה היא דו צדדית ואין צורך לחשוב שהשילוב הוא מוחלט ובכל. חשוב שאת תביני את חברייך וכך הם יקבלו אותך במה שאת חזקה בו. והכי חשוב בכל מצב תהיי תמיד שמחה אם זה קשה לפעמים.
בהצלחה.
10. די להתמסכן.
טל   (30.10.15)
למה כל השכבה צריכה להפסיד את הטיול בגלל תלמידה אחת? גלי גם את התחשבות. אם את יכולה לצאת לטיול כפי שהוא ורק זקוקה למלוה אישי, ראוי שיעזרו לך, אבל לגרום לכך שכל השכבה תפסיד טיול בטבע ותלך במקומו למסלול מוזיאונים, אז את מגזימה. שיוויון זה לא להוריד את כולם למטה, אלה לנסות לעזור לחלש להתרומם, אבל צריך גם להכיר במגבלות. אני סובלת מבעיות שמיעה, לא הייתי דורשת שישנו מסלול טיול במים למשל, בגלל שמכשיר השמיעה שלי ייתקלקל, זו מגבלה שלי אישית ולא צריך להעניש שכבה שלמה.
11. כל הכבוד
לילך ,   תל אביב   (30.10.15)
כל הכבוד על מאבק אמיץ וצודק.
12. בושה! שיקבלו אותה גם לקורס טיס כ.מ.!
מ.ק. 22   (30.10.15)
ושבמרתון תל אביב ירשו להשתמש במכוניות!
13. אצלינו הטיול השנתי היה בהרי אילת/מדבריות בקצב של 25 ק"מ ליום
נ   (30.10.15)
לשיטתך היינו צריכים לבטל לחלוטין טיול שכזה אפילו אם היה אחד שלא יכול לעמוד בכך (והיו כמה כאלה, ללא שום מגבלה) היינו צריכים להנמיך את ההליכה למכנה המשותף הנמוך ביותר?
ואם היה תלמיד משותק רגליים ? כל הטיול היו צריכים להיות מותאמים לכיסאות גלגלים?
השתלבות לא אומר לכפות את הבעיות שלך על שכבה שלימה.
14. בנט, שר החינוך, המטכליסט, לטיפולך אודה
עמלץ כחולבן   (30.10.15)
אני לא מאמין שבנט ירד מכיסא השרות לטובת ליווי הילדה

אבל אולי יהיה נס , והוא יצליח לגייס מלוים בוגרי סיירת רמטכ"ל

15. אור, את ילדה מדהימה, תמשיכי לעמוד על זכויותיך!
שמרית ,   ירושלים   (29.10.15)
16. לא מסכימה עם טענתה: גם בלימודים לא לומדים אותו דבר.
(29.10.15)
יש כאלה שלומדים 5 מתמטיקה, ויש כאלה שלומדים 3 מתמטיקה.
באותה מידה צריך לאפשר לילדים לטייל באופן שמתאים ליכולותיהם, באופן סביר.
לא ייתכן שכיתה שלמה לא תטייל רגלית מפני שאחד התלמידים מתקשה בהליכה.
17. הססמא החדשה - "כדי לא לפגוע במיעוט, יש לפגוע ברוב".
ויק ,   חלם   (29.10.15)
והרי זה מה שאור מבקשת, לא? היא מבקשת שישנו לכל השכבה את מסלולי הטיול לכאלו שהיא ותכל לבצע. אז נכון, כל שאר התלמידים אולי ייפגעו מכך, אבל מה זה מעניין אותה? ובית הספר אפילו הלך לקראתה והציע אופציה של מסלול חלופי, שהיא תוכל לבצע עם מגבלתה יחד עם כל תלמיד אחר שאינו יכול או מעוניין לבצע את המסלול ה"קשה" יותר, אבל זה ממש לא מספק את אור החמודה - לא, היא דורשת שכולם יחוייבו לבצע רק את המסלול שהיא מסוגלת לבצע, ולעזאזל רצונם של שאר התלמידים. הרי כל מה שאמור לעניין אותנו זה הרצון של אור, נכון?
18. אור צריכה לצאת כמו כולם! ראיתי ילדה במצב קשה בעבר שעשתה הכל!
טלי אבישי-ארבל ,   ירושלים   (29.10.15)
לפני כחמישים שנה הייתי תלמידה בתיכון. אתי בשכבה היתה ילדה שבעקבות שיתוק ילדים נשארה עם רגל אחת מאד חלשה. מאחר והרגל הפגועה לא צמחה למלא אורכה, היא עברה ניתוח לעכב את הצמיחה של הרגל הבריאה, ונשארה עם כאבים ומגבלות בשתי הרגלים.
הטיול שלנו כלל את מצדה. חילקו אותנו לחוליות, והחוליה שלנו - שבה היתה התלמידה הזאת (וגם אני) - קיבלה את המסלול הקשה ביותר, טיפוס לצוק בן-יאיר מאחורי המצדה (פירוש הדבר טיפוס על הידים והרגלים), ירידה לסוללה ואז עלייה יחסית קלה למצדה עצמה. הילדה עשתה את כל המסלול, בעזרה של חברתה הטובה, ובעיקר בעזרת הנחישות שלה עצמה. אז למדתי שעור חשוב לאין ארוך - נכות אמיתית היא מה שיש בראש ולא בשרירים. ולכן אני בטוחה שגם היום, אם אור מרגישה שהיא יכולה לעשות את כל מסלול הטיול, כנראה שהיא יכולה, ובטוח שצריך לתת לה לנסות.
19. "האני הוא אחר"...
ענת ,   ירושלים   (29.10.15)
אור:
אני מחזקת את ידייך במלחמתך להיות כמו כולם ויחד עם זאת שמשרד החינוך שיודע לצאת יפה עם סיסמאות ידע ליישמם בשטח! זכרי שמחמתך הוא לא אישי ואת סוללת את השטח לאלה שיבואו אחרייך ומשולבים במערכת החינוך ואין להם את כוח הלחימה שלך לקדם דברים. מניסיון - תעמדי על מה שמגיע לך! את תלמידה בזכות ולא בחסד ולכן מגיע לך להנות מהטיול השנתי כמו כל תלמידי בית ספרך. כמה עצוב שמערכת החינוך יוצאת עם סיסמאות ולא יודעת לעמוד מאחוריהן. בהצלחה.
20. מסע לפולין עם תלמידים ללא נכות ותלמידים נכים
ענת   (30.10.15)
בשנת 2010 ליוויתי משלחת לפולין. במשלחת היו זוג תאומים החולים במחלה ניוונית. לקחנו מהארץ קלנועיות שבעזרתן הם עשו את כל המסע. במקומות שבהם היה צריך לעלות במדרגות ( באושוויץ בירקנאו) ישב כל ילד על כסא ותלמידי המשלחת העלו אותם במעלה המדרגות. כמלווה נוסף יצא האב. התאומים סיכמו את המסע כחוויה הכי מרגשת שעברו ותלמידי המשלחת כולם כאחד אמרו שלא היו מוותרים על התאומים וכי ההרגשה שכולם בשביל כולם היא ניפלאה.
21. בנט ביטל את "האחר הוא אני"
(29.10.15)
אני יהודי, אתה ערבי ואנחנו לא שווים.
22. אצלנו בשכבה היה תלמיד עיור. יצא לכל הטיולים, ללא כל הקלה.
אברהם ,   אשדוד   (30.10.15)
היה חבר גם בצופים ויצא עם כולנו לכל הטיולים. תמיד היו שני תלמידים, או חברים, לידו כדי להנחות אותו בחלקים המסובכים (ע"י מתן הוראות, או הקשה במקום עליו צריך להניח את הרגל). לא שינו כל מסלול בגללו (נראה לכם שישנו מסלולים הנהגתיים בצופים?), כולל הר הנגב (מעלה פלמ"ח וכו'), הרי אילת, רמת הגולן (יהודיה, זויתן וכו') וקניוני סיני (אנחנו מספיק קשישים).
היה כייף גדול לכולם.
וכל זה היה לפני מעל 30 שנה.
23. אני מציע גם לבטל אפשרות ל-5 יח' מתמטיקה, כי לא כולם יכולים
sad but true   (30.10.15)
וברצינות, לא ייתכן שתימנע מהתלמידים האפשרות לחוות טיול רגלי מאומץ.
זה לא רק כיף גדול, אלא שזאת גם מיומנות חיונית להרבה אנשים, וחשוב להכיר את האפשרות הזאת לנוער.

לכן, אם אור חושבת שהיא לא מסוגלת להשתלב במסגרת לילדים בריאים, שתעבור למסגרת לילדים חולים.
אחרת, שתעשה מה שהיא יכולה, מבלי לעכב את השאר.
24. איזה ילדה פחטר.
מוישה זוכמיר   (30.10.15)
גם לי גם לך לא יהיה.
25. ל-17 ולהוא שמתחתיו
מורה   (30.10.15)
במה אתם מאשימים אותה בדיוק? ברצון לממש זכות בסיסית לשוויון? אין שום סיבה שתלמיד לא ייצא לטיול שנתי, לא משנה מה יש לו. מקסימום מגיע עמו מלווה כמו במקרה הזה. במקום להתחשב בה אתם מאשימים אותה? באמת שנהיינו חברה מפגרת בכל תחום והאלימות המילולית מגיעה גם לאן שלא חושבים שתגיע.

נשלח מהסלולארי שלי
26. צודקת! לא רק להפריח ססמאות ריקות מתוכן! איזה דוגמא משרד
צודקת   (31.10.15)
משרד החינוך נותן? איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?איזו דוגמא משרד החינוך נותן?
27. אור, כל הכבוד!
galor4 ,   מרכז   (31.10.15)
וחוץ מזה, אפשר גם לפנות לעמותת אתגרים. אין לי קשר אליהם אבל אני פוגשת חבר'ה שיוצאים איתם לצעדות.
28. אור, כל הכבוד!
galor4 ,   מרכז   (31.10.15)
וחוץ מזה, אפשר גם לפנות לעמותת אתגרים. אין לי קשר אליהם אבל אני פוגשת חבר'ה שיוצאים איתם לצעדות.
29. ל17 ןזה שמתחתיו
(30.10.15)
מאחל לכם ילדה עם שיתוק מוחין אחרי זה נדבר!!
30. אור, כל הכבוד!
galor4 ,   מרכז   (31.10.15)
וחוץ מזה, אפשר גם לפנות לעמותת אתגרים. אין לי קשר אליהם אבל אני פוגשת חבר'ה שיוצאים איתם לצעדות.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה