סביבה ומדע  y-academy  חינוך הוראה וספורט תואר שני
תואר שני בחינוך מתמטי לבי"ס היסודי: כך תלמדו את הילדים לאהוב מתמטיקה
ynet
פורסם: 13.08.20, 09:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 201 תגובות ב-102 דיונים
31. למדו את הילדים לאהוב אנשים
דותן   (24.10.16)
זה הכל
32. מה שאתם לומדים בתיכון זה לא מתמטיקה
(24.10.16)
אלא לשנן ולהקיא. מה הפלא שאח"כ אנשים יוצאים מבית הספר וחושבים שמתמטיקה זה מקצוע חסר נשמה.

לפחות את המשפטים שאתה משנן ומקיא בתנ"ך, היסטוריה וספרות אפשר להבין, ואפשר להתחבר אליהם. במתמטיקה תלמיד משנן "נגזרת של סינוס זה קוסינוס" ואין לו מושג בכלל מה זו נגזרת, בשביל מה ניוטון ולייבניץ המציאו אותה, ואיך כל יום מהרגע שבו הוא קם בבוקר הוא מוקף בנגזרות. אח"כ הוא לומד קומבינטוריקה ואף אחד לא מספר לו על בתי הקזינו שעושים חישובים קומבינטוריים כדי לדעת איך להרוויח, או שבאמצעות חישוב קומבינטורי אפשר לדעת כמה זמן לוקח לפרוץ כספת עם קוד של 4 ספרות. המתמטיקה היא עבור התלמידים סיפור מוזר ומנותק מהמציאות. בסוף הם גדלים ורוחשים בוז למתמטיקה והערכה לכל מקצועות ה'רצה את המרצה' למיניהם שבהם מה שחשוב הוא לא מה אתה יכול להראות ולהוכיח, אלא מה הממסד רוצה לשמוע.
33. מתימטיקה היא פונקציה של המורה למתימטיקה אם הוא טוב
היה לי מורה מצויין   (23.01.17)
אז תלמידיו יהיו מצויינים במתימטיקה
34. דיברו דיברו ולא אמרו כלום
יוסי   (23.01.17)
35. איך אפשר לאהוב מתמטיקה זה קשה ומגיל! זה מגיל!
(23.01.17)
36. מתמטיקה דורשת ריכוז וסבלנות.
(23.01.17)
37. המקצוע האהוב עלי בתיכון
אריק   (24.01.17)
כאחד שמאד אוהב מתמטיקה,חבל לי שיצא שם רע למקצוע הזה. כמו שאמר פה מישהו לפני,אין תלמידים גרועים,יש מורים גרועים. תלמידים פיתחו פוביה למקצוע הזה בגלל שיטות למידה לא נכונות,שגרמו להם בעיקר לשנן נוסחאות ולא ללמוד.
הדרך הטובה ביותר ללמוד מתמטיקה ולהוציא ציון מקסימלי בבגרות,היא ללמוד להוכיח נוסחאות ולפתור הרבה תרגילים. ברגע שמבינים מה עושים ומתרגלים הרבה,הדרך להצלחה בבחינה מובטחת. מי שהתמזל מזלו ללמוד מתמטיקה ממורים שאוהבים את המקצוע,מלמדים אותו בתשוקה,באופן כזה שמלמד אותו לחשוב,להבין,להאמין ביכולת שלו,לאהוב מתמטיקה ולא לשנן נוסחאות,הרוויח בגדול. בהצלחה לכולם.
38. חבל שלא הבאתם ולו המלצה לספר אחד על שיטת אחווה
גיורא ,   רמת גן   (24.01.17)
39. צריך מורים טובים למתמטיקה
קארין ,   מרכז   (24.01.17)
כדי לאהוב מתמטיקה צריך מורים טובים שאוהבים את המקצוע ומשקיעים בתלמידים. מורה שמגישה לבגרות וכל הכיתה, כן כל הכיתה ב 4 יחידות מדשדשת עם ציונים60 50לא מתאימה ללמד. ולא מפטרים. אותה
40. לשדר תוכניות טלויזיה לימודית
אחד   (24.01.17)
41. כמרצה למתמטיקה אני יכול להעיד
רון   (23.01.17)
שמה שלומדים בתיכון אינו מתמטיקה. תלמיד שלמד 5 יחידות צריך להבין שזהו כלי בסיסי בלבד שיאפשר לו לילמוד מתמטיקה. אני אמרתי לסטודנטים שלי שישכחו כל מה שלמדט בתיכון כי זה לא מתמטיקה זה רק כלי.
42. אין נכון בעברית למתמטיקה
(24.01.17)
זו מילה לטינית וכל סגנון כתיבה נכון לה
43. מתמטיקה זה שם מפחיד, השם המתאים בעברית הוא כמתנות
א.עצבר   (24.01.17)
כמתנות הוא מקצוע פשוט המבוסס על מושג הכמות.
האדם יודע באופן טבעי ...מה זה כמות

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/457/181728385/לימודים_והשכלה_גבוהה/מתמטיקה
44. יש ויש
רציונל ,   תל אביב   (23.01.17)
כמי שמוכשר למתימטיקה ואוהב את זה אני אומר שזה עוול לכפות את זה על כלל ציבור התלמידים. ברגע שאדם נברא בבטן אימו או שהוא מקבל את הכשרון לכך או שלא. ככה זה בכל תחום: כשרון למתימטיקה קיבלתי, אבל לכימיה וגמרא? ראש סתום. אין מי שנברא מוכשר לכל. דעתי היא שיש להסב את המקצוע הזה מכוללני למסלולי. 99% מבני האדם לא זקוקים ליותר מהבנה בחישובי אחוזים.
45. מגיבים קשקשנים
דביר ,   יהוד   (23.01.17)
מגיבים קשקשנים מי ששונא. מתמטיקה זה מי שקשה לו פשוט זה המקצוע הכי קשה לרוב האנשים אז כולם מתלוננים זה המקצוע היחיד ביחד עם היסטוריה אזרחות ואנגלית שאני מבין למה מלמדים אותו בצורה הזאת מה עוזר תחביר בעברית או ספרות או תנך או שלח וכל מיני כאלה.
46. אכן
רחל ,   תל אביב   (24.01.17)
אם יש מורה שאוהב את ההוראה והתלמידים וכמובן גם יודע ללמד את המקצוע אז גם תלמידיו ידעו ויאהבו את המקצוע. וזה נכון לגבי כל מקצוע. הבעייה הכי גדולה היא שיש מורים בכיתות ניסוד שמחייבים אותם ללמד מתמטיקה והם עובדים כמו אוטומטים לפי איך שלימדו אותם ללמד. זה מעביר שנאה למקצוע וחבל.
47. עם יש מורים טובים אז תלמידים ילמדו יותר טוב
מיכל   (21.08.17)

48. הכול שטויות
ארז   (21.08.17)
אני מרצה למתמטיקה התלמידים היום עצלנים (לא כולם רובם) ואין להם כוח ורצון לחשוב ולכן המצב הוא כך יש גם חלק מהמורים שתורמים למצב.
49. צריך תוכנית ממוקדת ולא כל יום נושא חדש
א   (21.08.17)
50. היה לי מורה רומני
(21.08.17)
והיו לו 2 ביטויים שמסכמים איך ללמוד מתמטיקה:

"תרגול,תרגול תרגול"

ו"מתמטיקה נכנסת לראש דרך התחת" (=לשבת הרבה)
51. משהו יכול להסביר בלי ציניות-מה התרומה של מתמטיקה לחיים...?!?
(21.08.17)
52. הרבה אהבה לתלמידים
גיל   (21.08.17)
חפשו בגוגל "קרוואן שש" או "אבל רק שכחתי מינוס".
53. עח מערכת החינוך לקטלג את התלמיד כבר בשלב גן חובה
יואב   (21.08.17)
ולקבוע לו מסלול פחח רכב או היי טק. אז באמת ניתן לחסוך הרבה שנים מבוזבזות.
54. עד ש....
חגי   (21.08.17)
עד שמורי ישראל לא יתוגמלו ויכובדו כראוי לא נימצא מורים טובים למערכת החינוך. ואם אין מורים טובים מערכת החינוך הישראלית תמשיך להיות כושלת.
55. האיטם כמו מערכת החינוך - הרבה מלל בלי תוכן.
משה   (21.08.17)
קודם כל מדובר בפרסומת לתואר במכללה. הרמז היחיד שניתן לקסם המרומז הוא דפי עבודה כלשהם... איך ביבי אומר: לא מספרים כלום כי אין כלום. בלוף.
56. בגן הייתי מלמד את בני מתמטיקה והוא היה נהנה, ואז הגיע ביה"ס
אסף   (21.08.17)
ומאז הוא לא רוצה יותר ללמוד מתמטיקה בבית.

מורים ברמה נמוכה, שלא מבינים באמת מתמטיקה, מועסקים ביסודי וזה סוגר את התחום ואת האהבה לתחום היפה הזה שמשלב דיוק ואומנות שאינה יודעת גבולות, והופך אותו למשהו נמוך, משעמם ושנוא. הכל מתחיל בזלזול באינטליגנציה של ילדים, ובהצגה של חומר חזרתי כדבר ראשון ולא חומר תאורטי יפה כפי שבאופן טבעי בני אהב בגן.
57. טיפ של הורה לילד מצטין במתמטיקה (97-100 קבוע בתכנית בר-אילן)
הגיל הנכון להשקיע   (21.08.17)
בין כיתות ג' – ו' חשוב מאוד מאוד (ועוד פעם מאוד) לשבת עם הילד על בסיס קבוע, או לפחות לא להחמיץ אף הכנה יסודית לבחינה, ע"מ להקנות לילד הבנה מן היסוד, הרגלי למידה, יכולת בדיקה עצמית חוזרת, ולבנות אצלו אמון ביכולות שלו.

לא צריך להיות מורה. באינטרנט יש ים של בחינות ודפי תירגול. תדפיסו לפי נושאי הבחינה ואל תתעצלו לבדוק. עדיף מעט יותר ושהילד יתלונן שאתם מגזימים, מאשר פחות.

אם לא מפספסים את הגיל המסויים הזה, בחטיבת הביניים הוא כבר לא יצטרך כל עזרה. ההרגלים יהיו מובנים והתוצאות בהתאם.

* הזמן שתשקיעו בגיל זה יהיה קטן בהרבה בהשוואה לזמן העבודה שיידרש מכם לממן את השיעורים הפרטיים שלו. או בהמשך את תקופות האבטלה והמינוסים שלו...
58. הפתרון הוא הקניית כישורים אנושיים למורים
חילוני אתאיסט   (21.08.17)
כל מקצוע אפשר לחבב וכל מקצוע אפשר להשניא.
התבונה היא לטפח את האהבה לכל תחומי הידע מתוך ראייה של האדם המשכיל כשלם הגדול מסך כל חלקיו. עד היום, לפחות לפי הטוקבקים, תמונת-העולם האידאלית היא של אדם שעיקר השכלתו היא בטכנולוגיה ובדת. כל תחום ידע נוסף, כמו פילוסופיה למשל, נתפס כסכנה כי הוא עלול להוביל להטלת ספק בתכתיבי ההנהגה.

בחזרה לעניין המורים: מורה טוב צריך להיות אדם שגורם לתלמידים לרצות את הידע, ויש לו סבלנות למסור את הידע לתלמיד גם אם יש כשלונות בדרך פה ושם. אף מורה לא נולד עם הידע בראשו. אם מורה חושב שהוא צריך "לרדת מכס המלכות" כדי להנגיש את הידע לתלמידיו הוא מורה לא טוב.
59. הכל שטויות, מתמטיקה זה בין המקצועות הקלים, הכל שאלה של רצון!
סטודנט להנדסה   (21.08.17)
ורצון בא לילדים מתרבות סביבם ומהבית. ולאנשים בוגרים יותר הרצון זה כסף.
60. אני אלוף בלוח הכפל. זה מה שלמדנו. סורי
חרדי לשעבר   (21.08.17)
עכשיו אני נרתע מכל מקצוע שדורשים מתמטיקה וכימיה כי לך תתחיל בגיל 30 מתמטיקה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה