סביבה ומדע  y-academy
תואר שני בחינוך בשילוב תלמידים עם קשיי התנהגות וליקויי למידה: חינוך עם אתגר
ynet
פורסם: 27.12.18, 09:43
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות ב-20 דיונים
1. עבודה2
הודיה   (16.10.16)
חברה חדשה בארץ מחפשת אנשים לעבודה מהבית
בתחום הקידום באינטרנט!
התפקיד כולל:
-לייקים
-פוסטים
-באנרים
-דפי נחיתה
פרטים נוספים בדף:
http://noynakar10.wix.com/global
2. מצער שהמרצה לבושה בצורה מרושלת שמזלזלת במעמד המרצה ובסטודנט
עודד ,   ירושלים   (17.10.16)
3. הבעיה היא תקציבים
אייל דותן ,   השרון   (17.10.16)
הבעיה העיקרית היא תקציבים משום שהתלמידים החלשים נותרים עם קשיי הסתגלות וחינוך לקוי כי אין למערכת כוח אדם מספיק לטפל ולהעמיק ידע עם התלמידים הללו שבסוף נושרים מבתי הספר בכיתה י׳ והולכים לעבוד
4. מה עם התאמה לילדים עם קשיים רגשיים
נורית   (17.10.16)
מה עם התאמה לילדים עם קשיים רגשיים?
5. חחח..מה המצב נורית? זה יהודה.
יהודה   (30.10.16)
6. השילוב מדרדר את החינוך
מורה   (30.10.16)
מדינת ישראל משקיעה 80% מהכוחות לשלב את ה 15% של אלו שיתקדמו ויקדמו את המדינה הכי פחות.
אני, בתור מורה בבתי ספר קשים יודע שחצי שיעור ויותר מושקע בלהושיב תלמידים שלא ילמדו את החומר אף פעם, וזה מבזבז את החינוך של שאר הכיתה.
מקריבים כאן את החינוך על חשבון האידיאל של שילוב.
7. בעיות התנהגות - החוצה !
לא בבית ספרנו   (30.10.16)
תלמידים כאלה רק מפריעים למהלך השיעור התקין , מפריעים לתלמידים שכן רוצים ללמוד .
שילוב תלמידים רק מפריע ומוריד את הכיתה למטה .
לא משנה מה סיבת בעיות ההתנהגות . תלמידים כאלה - שילמדו ביחד בבי"ס אחר משלהם.
פוליטיקלי קורקט - לא כשזה נוגע לחינוך ילדיי .
די . נמאסתם .
8. עדיף M.A בלקויות למידה של אוני' חיפה או העברית
לבדוק לפני שנרשמים ,   בהצלחה   (30.10.16)
9. האמת היא שלמורות אין כוח / חשק להתמודד עם ילדים עם בעיות !
(30.10.16)
כשיש לה כיתה מפוצצת להחריד , בעיות משמעת , הורים , מערכת , מבחנים , שיעורים , בנוסף יש לה ילדים משלה , למה נראה לכם שלמורות יש חשק להיות גם פסיכולוגיות ?
האמת היא שהן פשוט לא מתייחסות ! לא מעניין אותן
10. 60% מהתלמידים היום עם בעיות התנהגות ...
פרצוף החינוך בישראל   (01.02.17)
11. איפה המורים של פעם ?
חיים   (01.02.17)
בתקופתי היה מורים מעולים שכל אחד מהם היה פיגורה בפני עצמו; (לצערי היום חלק מהמורים והמורות חסרים השכלה בסיסית וידע בתחומים רבים ומה שמעניין אותם זה היום החופשי שיש להם בשבוע; החופשות המרובות ושעות העבודה הנוחות כשבשעה 14 הם כבר בבית)
12. כל המוסדות האלה הם מכלאות להכשלת מורים למדתי שם
יוסף מהעיריה   (01.02.17)
מקבלים מי שנושם ומשלם והדרישות מתחת למינימום. לפחות חצי מהלומדים בעצמם לקויי למידה, התנהגות ומוטיבציה. ואני מדבר מידע אישי. מה שעושים זה להוציא תואר במינימום עבודה ודרישות ויאלללללה.
13. לא צריך תואר שני
נ.ש מורה לנוער עם קש   (01.02.17)
לא צריך עוד אוכלי חינם מתפרנסים על העגלה הזו ...
צריך מורים שהם מנהיגים ויכולים וביץעיקר מוכנים להיות יכולים לשאת בעול היומיומי של להתמודד עם תסכול שמאחריו חרכי אור קטנים של סיפוק ולא בתנאים , כי משרד החינוך לא נותן, ולא בשכר , כי מי אנחנו המורים שבכלל נבקש ? אלא בהתמדה סבלנות חוסר אופורטוניזם ולא בככרות העיר או במאבקים פוליטיים. המאבק שלנו הוא מלחמה בבערות בחוסר הידע וחוסר הפרגון של מערכת החינוך ואת הכוח נמשיך להשקיע בעוד שעה פרטנית ועוד מועד מתקן למבחן ועוד שיחה ללשכת גיוס שיתחשבו ויקבעו מועד נוסף . כי השיחות עם ראשי המערכת הן בערבית מדוברת קלאם פאדי ...
אז מי שחושב שהוא יכול בלי תואר דוקטור או מאסטר לעבוד על אמת בחינוך ש י ק ו ם
14. פרס
ניר   (15.05.17)
ראוי לתת פרס לתיכון העמית ראשלצ על שילוב ילדים בספקטרום האוטיסטי. כה לחי מסיר בפני צוות המורים את הכובע. לכו לראות דוגמה לשילוב.
15. צריך שהתקשורת לא תהלל פסאדו בתי מפר מיצטיינים שקובעים קריטרי
עמי   (15.05.17)
ואת בעלי הלקויות
16. התגובה של אנשי מקצוע מלמדות את הרמה של מחנכי הדור - עצוב
פוגני   (15.05.17)
מורה שחושב שילדים עם לקות למידה והתנהגות בהימצאותם בכיתה רגילה מורידה את הרמה..... צר לי . מורה עם חשיבה כזו הוא מהוריד את הרמה של התלמידים.

היום המכללות מקבלות כל אחד למקצוע החינוך. במערך הלימודים אין שום קורס שמדמה את הסטודנט למהתמודד עם הבעיות העומדים בפתחו של כל מחנך ומורה.

שיטת ההוראה במכללות היא שיטה מיושנת, הסטודנטים הם הכלי והמרצה הוא הגאון ששופך את .... מהיכן שידעו ללמד אחרת? הרי מלמדים אותם להיות בינוניים, אין במכללות חשובה יצירתי. ומי שמנסה - מקבל נכשל.

כאשר מערך הכיתה לא השתנה 100 שנה. כאשר אין במערכת חשיבה שהיום המורה לא המקור היחידי של המידע, כאשר המערכת עדין חושבת שהיא היחידה להפיץ את הידע אצל התלמידים בכלל ובלקויי למידה בפרט, המורה מרגיש מורם .... ונותן הערכות שאין להם אחיזה במציאות ומי נפגע? מערכת החינוך.

היום כל אחד גם לקויי הלמידה מסוגלים לרכוש דעת. אולי לא כמו שמערכת החינוך המיושנת מבקשת להקנות להם את המידע, אם רק היו המורים המנהלים חושבים מחוץ לקופסה, מאפשרים למורים יצירתיים להעביר את הנושאים בצורה שמתאימה לכל תלמיד, אם המבחנים היו מנוסחים ברור ומבחנים שמתאימים ללקוי למידה, היו מנוסחים בהתאם ללקות היינו רואים מהפכה בהישגי תלמידי ישראל.

מתוך הכרות הנושא, ומתוך מחקרים שנעשו במשך השנים, כאשר יש אמון ביכולתו של כל תלמיד, גם השמיים לא מהווים גבול. הבעיה היא התייחסות המערכת, רמת התלמידים, והתגמול שמתגמלים את העושים במלאכה.

המזל של אותם תלמידים היום, שמערכת החינוך היא רק נדבך אחד חסר משמעות ברכישת ידע, אם הבית מאמין בילד הוא יצליח. ובבגרותו יש את מרב הסיכויים שהיו חוד החנית בסביבתם.

17. להקים מחדש בתי ספר מקצועיים לתלמידים שאינם לומדים.
למה להעניש את כולם?   (14.05.17)
18. קורפוס קלוסום (חיבור המיספרות המוח)___מהירות חשיבה/דימיון___
בהריון ואחריו מוסיקה ,   שלוה לתינוק וילך יחף   (13.05.18)
19. רוב המרצים בתוכנית הזו לא היו שורדים 10 דקות
צבי ,   חיפה   (21.05.18)
בכיתה ישראלית ממוצעת.
כמה אנרגיה וכסף מושקעים, פול גז בניוטרל, בכיתות תל"מ, אומץ, לב (שכחתי ראשי תיבות כלשהם?) , בשילוב תלמידים שהבעייה העיקרית שלהם היא שהם לא רוצים ללמוד. וזה הולך להחמיר בעוד שנתיים עם חוק החנ"מ החדש שמשמעותו שילוב של כל ילדי החינוך המיוחד, בעיות התנהגות, מופרעים, קשיים רגשיים, איי-קיו נמוך וכו' בכיתות רגילות.
מי שלא רוצה או לא יכול ללמוד צריך לקבל מערכת החינוך שני דברים- תרבות ומקצוע. לא כולם חייבים ללמוד במסלול עיוני.
20. הבעיה היום קשורה גם להורים
תומר   (02.01.19)
ההורים מבולבלים ולא שמים גבולות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה