סביבה ומדע  לימודים  לומדים וחושבים קדימה
הטעויות שכל סטודנט עושה בזמן הרצאה
רן שמשוני וכפיר מנשה
פורסם: 18.11.16, 18:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות ב-19 דיונים
1. וואו הוכחתם מלא אקסיומות א,ב של ג,ד ריספקט
(18.11.16)
2. מי שרוצה להצליח ימצא את הדרך ללמוד
(18.11.16)
מי שלא מעניין אותו ימצא את הדרך לא ללמוד
3. איך לא חשבתי על זה קודם !! שיט
(19.11.16)
4. טיפים חשובים
קדימה   (19.11.16)
תוכן הכתבה מעניין. הטיפים חשובים. אבל...
ההיפך מאחור=לפנים.
קדימה היא פקודה או תנועה פוליטית.
5. יש כאלה שתמיד חייבים להגיב...סייג
אנינת טעם צפונבונית   (19.11.16)
6. דברים נכונים מאוד . כך יש לנהוג
תלמיד   (19.11.16)
7. אם הגעתם עד לאוניברסיטה ולא ידעתם את זה
(19.11.16)
הלימודים האקדמיים לא בשבילכם....

וכן הכוונה גם לכותבי ה"מאמר"
8. כלל מספר אחד להצלחה. לא להכניס את הסמרטפון.
אורי תל אביב   (19.11.16)
9. הדבר הכי חשוב.
מרצה בתל אביב.   (19.11.16)
לעבור על המצגות לפני ההרצאה, משום מה זה לא טרוויאלי בכלל.
10. במילים אחרות, תמצאו ספר לימוד טוב ותקראו את החומר טוב טוב
אבנר ,   כפר סבא   (19.11.16)
כי ברוב המקרים,המרצה הוא לא זה שתלמדו ממנו בסופו של דבר אלא מתוך הספרים והמאמרים. אז תשקיעו את רוב הזמן שם, ושתבואו להרצאה, שהיא תוסיף לכם הארות לחומר ואל תתבססו רק עליה כשאתם לומדים למבחן כי אז כשלונכם מובטח.
11. לכתוב במהלך ההרצאה ולהעתיק מהלוח מוציא אותי מריכוז ומעייף,
(18.11.16)
הרבה יותר אפקטיבי בשבילי לצלם מההיא שיושבת בשורה ראשונה.

בכל הרצאה תהיה לפחות אחת "ההיא מהשורה הראשונה", קל לזהות אותן לפי הקלמר המפוצץ בטושים ומרקרים, עושה קו עם סרגל מתחת לכותרת, מגזימה עם סימני קריאה מיותרים עם עיגול במקום נקודה מתחת ל- | , ובכלל הכתב שלה מסודר ונראה כמו גופן במחשב.

לפעמים לא נעים להציק לה, להיות השלישי שמבקש לצלם, אז אפשר גם לצלם ממישהו אחר שצילם ממנה. זה גם יותר נוח, ברוב מכונות הצילום אפשר לשים 5 דפים שיצולמו אוטומטית ברצף בלי התערבות אדם.

אם יש לכם מזל, אז תמצאו גם את ההוא שמקליד הכל למחשב ומעלה ל- dropbox או משהו בסגנון.
12. איבדת את זה באחרון, אני למדתי יותר טוב כשלא כתבתי
רועי   (18.11.16)
כל התואר הראשון שלי נכנס בקלסר קטן אחד. הסיבה פשוטה, כשכותבים מתעסקים בכתיבה ובשינון במקום בהבנה. כשלא כתבתי יכולתי להתעמק בלהבין מה שנאמר לעומק, וכך לא הייתי צריך יותר את הסיכום כי יכולתי לפתח את מה שנאמר בעצמי בכל עת. יתר על כן, כיום 5 שנים אחרי סיום התואר כשאני לקראת סיום הדוקטורט אני זוכר דברים מהתואר הראשון שאחרים שלמדו איתי מוכנים להשבע שלא למדנו. כולל בחורה מאוד אינטליגנטית שרשמה הכל כמו מטורפת.
13. סיוע בכתיבה אקדמית - המלצה - פסגת האקדמיה
אלי זהר ,   ירושלים   (19.11.16)
pisgatac@gmail.com
14. ״סודות הלמידה״
אריק   (19.11.16)
מה הזה השטויות האלה??????
15. למידה אקטיבית רצוי שתהייה גם לפני ההרצאה,
בעיקר במקצועות "קשים   (18.11.16)
לכל סטודנט יש את המקצועות שבהם הוא חזק יותר וחלש יותר.
רצוי, בעיקר במקצועות החלשים יותר, לפנות אל המרצה עוד לפני ההרצאה, ולבקש עמודים בספר עליהם כדאי לעבור לפני ההרצאה.

בעת לימודי באוניברסיטה, עשיתי זאת במספר קורסים, והתוצאה היתה שבאותם הקורסים קיבלתי את הציונים הגבוהים ביותר (95-100 בד"כ).
במקצועות בהם אמרתי לעצמי שאני יודע.. דווקא בהם קיבלתי ציונים פחות גבוהים, ואז כשהבנתי זאת, לא עשיתי את אותה הטעות פעמיים, וגם במקצועות האחרים התחלתי לבקש את החומר שילמד.
כך הייתי קשוב לאורך רוב ההרצאה.

בהצלחה
16. כאשר אנו נכנסים לאולם עוד לפני שההרצאה התחילה
רום   (18.11.16)
הנה כבר במשפט הראשון הבעיה שלי. כמובן שכל הכתבה סתמית ואפילו מכילה שגיאות הקלדה. אולי בעיה נוספת שלי היא שאני לומד פיזיקה ולא משהו חסר טעם שאפשר להצליח בו גם בלי להיות חכם
17. עצות נכונות אבל..
ניר   (19.11.16)
קצת הגהה, אפילו בודק אוטומטי היה מוצא את השגיאות הקלדה שנעשו, אנא השקיעו יותר
18. לצערי לא הכל אוטופי
אחד   (19.11.16)
יש מרצים שלא עונים, או שאומרים "שאלות בסוף" (שיטה נלוזה שלהם לחסל בערך 90% מהשאלות שהיו יכולות להשאל). כמו כן, יש מרצים שבכלל לא עונים או בקושי עונים, ואם עונים הם עושים איפה ואיפה, כלומר יש כאלה שהם בוחרים לענות להם ברצון ובהרחבה, ויש כאלה שהם עונים להם בשטחיות רק לצאת ידי חובה (וגם זאת רק לאחר שאותם סטודנטים התעקשו יותר מן הסביר לזכות ביחס). ואני מזכיר לכם שכל הסטודנטים משלמים את אותו שכר הלימוד. גם אלה שמקבלים מלגות, זה לא משנה, כי הם ממומנים באופן מלא או חלקי ע"י גורם כלשהו, אך מבחינת האוניברסיטה היא מקבלת גם מהם את אותה ההכנסה בדיוק. אבל יחס שווה?? לא כולם מקבלים. ואם כבר מקבלים יחס "שווה" אז זה בדרך כלל יחס נוראי לכולם. ואם יש סטודנטים אובייקטיבים וותיקים שיטענו שלא נתקלו במרצים נפשעים שכאלה - שיגידו. לי קשה להאמין
19. בדרך כלל המשך הרצאה עונה על השאלות. חשוב לא לקטוע רצף הרצאה.
(21.11.16)
פשוט לרשום את השאלה על דף בצד, ולהמשיך להקשיב להרצאה ולסכם אותה בכתב.
חזרה לכתבה