חדשות  דעות
הגדילו התקציבים למשטרת התנועה
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק
פורסם: 16.02.17, 09:15
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות ב-33 דיונים
1. משטרת התנועה
משה ,   נהריה   (16.02.17)
חלק משוטרי משטרת התנועה וכן חלק מהשוטרים נוהגים בזילזול מוחלט בחוק ולא מהווים דוגמה אישית.
לדוגמה: עוקפים על קו לבן, עוקפים בפראות, מפריעים בתנועה, מחנים רכב על המדרכה וקונים מנת פלאפל.
ליכולת יכולת הרתעה המתבססת על ציות לסמכות ולחוק אך ללא דוגמה אישית, מביאה לזילזול בחוק ובנציגיו.
אם יהיה נוהל ששוטר בתפקיד אשר מבצע עבירת תנועה חמורה (לרובת חוסר התחשבות מופגן במשתמשים בדרך ובכביש) יושעה לתקופה של חצי שנה ללא שכר, אז אני בטוח שלמשטרת התנועה ולמשטרה בכלל תהיה חשיבות רבה יותר.
לפי שעה, מוטב שלא יפריעו.
2. כמובן לדפוק את הנהגים
שאול ,   ירושלים   (16.02.17)
רק לקנוס לאכוף להציב עוד מצלמוןת איזו רוע ושחיתות
במקום להשקיע בתרבות נהיגה בפיתוח תשתיות
משקיעים במצלמות
ובהגדלת הקנסות
3. קודם כל שאור ירוק יבנו אתר ובו שמות ופרטי עברייני הכביש
דני   (16.02.17)
הכבדים עם פירוט של כל העבירות שלהם וכל העונשים שקיבלו

וכולנו יודעים שלא יעשו את זה כדי לא לחשוף מה מאפיין את רוב עברייני הכביש
4. מאז שהקימו את משטרת התנועה - הגדילו כח אדם ניידות
ישראל G   (16.02.17)
רשמו יותר דוחות והתאונות עולות ועולות, !!!!!!!
אולי צריך לשנות את השיטה ולא לשטות באזרח ובעצמכם,
הנגר רואה את הפטיש ככלי עבודה,
המורה את העט והספר,
והמכונאי את המפתחות והמברגים,
ואתם רואים רק כסף, אבל זה לא שייך לתאונות דרכים
ברורררררר....... אז תחשבו קצת מחוץ לקופסא.
5. למה, תמשיכו להגדיל את התקציב על מלחמה בקאנביס
ת״אביבי   (16.02.17)
זה בטוח עובד, מה אכפת לשוטרים שאנשים נהרגים בכבישים כל יום כי אין אכיפה, כי הם לא עושים את העבודה שלהם ובמקום נטפלים לסטלנים שלא עשו כלום לאיש...
משטרה בדיחה, לא ראיתי שוטר שנים, ועוד אחד או אחת שעושים את העבודה שלהם, בלחץ שוטרים להשכרה לכל מיני אירועים,למשל הופעות בפארק הירקון... מביכים
6. דעה: קודם נצלו את התקציב הקיים בצורה יעילה יותר פחות למטה...
(16.02.17)
ויותר לשטח. ורק אחר כך הגדילו את התקציב
7. מר חיים אבואב היקר
דוד ,   אשקלון   (16.02.17)
בתור אזרח שצופה מן הצד ושומע את שיחות המסדרון - אני קובע שתפקידך וכמו כן הפעילות של משרדך מיותרים לחלוטין, חבל מאד שאזרחי ישראל נאלצים לממן את משכורתך וכן את המימון לחברות הפרסום שמשדרות תשדירי שירות מטעם משרדך שאף אחד איננו צופה בהם

התחושה הרווחת בציבור הינה שכל הפעילות הנעשית במסווה של דאגה לשלום הציבור מסווה את הפעילות האמיתית של להגדיל את קופת המדינה ולשלוח יד באופן בוטה וגס לכיסו הרדוד של הציבור, במקום לשדוד את הנהגים על ידי התקנת מצלמות מיותרות בכל קרן רחוב הייתי ממליץ שתפעל למען מיסוי נמוך לכלי הרכב, אפס מכסים על התקני בטיחות והקטנת אגרת הרישוי לאפס...כך נוקיר טוב יותר את פעילותך

ולמרות זאת אין לי ספק כי אתה באמת ובלי ציניות איש טוב שמעוניין באמת בהקטנת מספר הנפגעים - אולם אין אתה יכול להוציא את שאיפותך לפועל בצורה מיטבית כשהשחיתות במשרדי הממשלה גואה
8. כוונותיו טובות דרכו שגויה
הונדה סאן   (16.02.17)
מר אבואב לוביסט של מצלמות המהירות וחי את האתמול.
הוכח כבר חד משמעית שחינוך נהגים להתמודד עם סיטואציות ושיפור התשתיות הן התשובה.
לכן כל זמן שמר אבואב רואה את התשובה בחליבת הנהגים ע"י הגדלת קנסות ועונשים אני לא מוכן לשמוע את דבריו.
9. במבנה האירגוני הנוכחי
gidu   (16.02.17)
אסור לתת למשטרה אפילו שקל אחד נוסף. עד אשר לא תוקם משטרת תנועה עצמאית, כפופה ישירות לשר לביטחון פנים, עם מפכ"ל משלה ותקציבים ישירות אליה, כל שקל שיעבור דרך מטה המשטרה הנוכחי ישאב לבור ללא תחתית וללא תכלית. חשיבות הנושא דורשת הקמת אירגון דומה לרשות הכיבוי וההצלה שרק כשהוא הוקם התחיל לתפקד על פי ייעודו. התנועה והמלחמה בתאונות הדרכים, לעולם לא יהיו בסדר עדיפויות במבנה האירגוני הנוכחי.
אור ירוק מבזבזת מיליונים לשווא על רכישת ניידות עבור המשטרה, ללא כוח אדם ראוי ומקצועי הם משמשות יותר להסעות מאשר לאכיפה.
10. תמשיכו להגדיל את התקציב לתנועה
גדליה   (16.02.17)
יהיו עוד שוטרים שיסעו בפראות, ידברו בנייד, יקראו בזמן הנסיעה יחנו היכן שמתחשק להם ,

ולנו הם יטיפו מוסר בדמות דוחות במאות ואלפי שקלים, אין פה שנאת חינם יש שנאה כי מגיע להם שישנאו אותם
11. כרגיל, אנשי העמותות מזבלים
(16.02.17)
בשני דברים שוליים הוא, אולי, צודק -שצריך להגדיל את האכיפה ואת תקציב המשטרה, אבל לא במתכונתה הנוכחית. משטרת התנועה לא עושהע כלום. ההפקרות בכביש היא תוצאה ישירה של זה. כול צורת העבודה שנעשית, כמה שהיא עלובה, גם אינה נכונה. הבעיה מתחילה בעבירות הקלות, שכלל לא מתייחסים אליהם והנהג הישראלי עושה אותם, ומכאן הדרך קצרה לנורמה של מילוי החוק לפי הנוחיות וזה כבר בתת מודע.
12. המשטרה לא עוזרת בכלום
יוסי ,   חדרה   (16.02.17)
להגדיל תקציבים כדי שיהיו יותר שוטרים שישבו בניידת עם מד לייזר בקטעים הכי ישרים ובטיחותיים של הכביש?
13. האמת מאחורי השקרים
שוטר תנועה מתנדב   (16.02.17)
שוטרי משטרת התנועה הם שוטרים מסורים ברובם. הבעייה,כרגיל,מגיעה מהקודקודים. הדרישה משוטרי השטח היא לטפל אך ורק בעברות שקל לאכוף אותן (מהירות ואלכוהול),ש"עסיסי" לפרסם אותן ושכביכול גורמות להרוגים. העברות האלו הן - מהירות,שתיית אלכוהול,חגירת חגורה ודיבור בסלולאר. העבירות ,האיכותיות" ביותר, נחשבות עבירות המהירות, שבהן ככל המרבה הרי זה משובח. השוטרים יושבים בנוחות בניידת, מכוונים את מכשירי לכידת המהירות לכיוון מכוניות הנעות במהירות באזורים דלילי תנועה, בירידה,היכן שהנתיבים רחבים וצוהלים על כל תפיסה של מהירות רבה ומתגאים על תפיסה איכותית. הבעייה היא, כפי שכונו יודעים, היא שהתאונות בארץ נובעות מתרבות נהיגה של זלזול באחרים ובשל בריונות בכביש. כל עקיפה היא מתכון בדוק לתאונה קשה והעבריינים הם אלו שמאלצים אחרים לעקוף אותם, אלו שגורמים עיכוב זרימת התנועה ואלו שבזים לחוק מכיוון שאין נוכחות שוטרים בשטח. רק הגברת הנוכחות של שוטרים ומתנדבים, אם בניידות ואם ברגל ואכיפה קיצונית של כל עברה ,קטנה כגדולה,תשפיע !!!
14. טעות בגישה - מה המשטרה עושה באמת???.. ההסבר.
אריק ,   בית חשמונאי   (16.02.17)
העניין הוא לא "כמה ניידות יש למשטרה".. אלא מה המשטרה עושה עם הניידות שיש לה? מה עושים בתקציבים? מהם ההנחיות וההכוונה מלמעלה לשוטרים?

כשאומרים שיש מעט ניידות למשטרת התנועה, ואני רואה אותם יושבים עם מצלמות הלייזר שלהם בכביש כמו 431 באיזו פינת כביש צדדית, לצד האוטוסטרדה המדהימה, כשהיא כמעט ללא מכוניות, האם שם הבעיה? או האם הוא יושב שם "כי קל יהיה לתפוס משהו שחרג ב- 10 קמ"ש מהמותר?

האם עדיף שישב בצד כביש מסוכן ויתפוס אנשים שחוצים קו לבן? כן זה הרבה יותר קשה להשיג ככה קנסות. נכון. אבל זה הרבה יותר נכון.

תהיו בערים - ותתנו קנסות למי שלא עוצר במעבר חציה, נסיעה בשוליים, עקיפות אסורות,.. זה נכון.

המשטרה של היום מרכזת תקציבים ( כל מצלמות המהירות שמפוזרות, ודיי טיפשי גם המיקום וגם ההתראה). ועילות של הניידות - היכן שקל לתת דוחו"ת, ולא היכן שחשוב לתפוס עברייני תנועה.

חבל גדול וענק.
15. שמואל, המשטרה זה לא הבעיה
יובל   (16.02.17)

הם לא יודעים לעשות כלום חוץ מלתת קנסות על מהירות.
הם לא אוכפים נהיגה עבריינית ומסוכנת.
ראיתי שטורים מדברים בטלפון בנהיגה.
ראיתי שוטרים עומדים באון לבן בלי סיבה.
ראיתי שוטר עוצר באדום כשהרכב לידו נכנס לצומת באדום - ועדיין לא דלק אחריו.
אין להם שום עניין לטפל בשום דבר מורכב. דוחות מהירות וחניה ויאללה הביתה.
16. הסיבות באופן מוחלט הן הגורם האנושי
יוסף הצדיק   (16.02.17)
ולא יעזרו עוד 2000 שוטרים או 200 ניידות משטרה. חוסר אחריות משווע של נהגים, התנהגות בוטה וחסרת הסבלנות הם הגורמים הראשונים במעלה לתאונות הדרכים.
לא מעט נהגים ממהרים אל מותם שלהם, לא מתחשבים באחרים וחמור מכך ... מביאים לאסון וגורמים לצד אחר להיפגע על לא עוול בכפו. תרבות נלוזה וחינוך קלוקל!
17. כל הכבוד לאור ירוק היחידים שאכפת להם
דודו   (16.02.17)
18. לעוד כסף צריך לצרף עוד שכל וניהול ראוי.
קובי   (16.02.17)
לא מספיק לשפוך עוד כסף. צריך להוסיף לו עוד אנשים ראויים ואמצעים ראויים. צריך לתכנן מה לעשות בעוד כסף. איך להשתמש בו בשכל כדי שיביא את התוצאות הראויות והרצויות.
19. די כבר עם הניג'וס הזה לא נמאס לכם לפרסם כל פעם את אותה שטות?
אלברט ,   חיפה   (16.02.17)
תביא מחקר רציני אחד, לא מטעם ולאורך זמן שבו מוכח כי "אכיפה" מורידה פצועים והרוגים.
תביא מחקר אחד רציני, לא מטעם ולאורך זמן שמראה מה באמת גורם להרוגים ופצועים בתאונות (בארץ) הרי אין לך אפילו משהו קרוב לזה, הכל רק קשקושים, נטיות לב ופוליטיקה.
כמה שנים כבר קיים "אור ירוק"? כמה תאונות הפחתתם? אפילו לזה אין לכם שום נתונים. אז מספיק לחגוג על הקופה הציבורית עם ההטפות שלכם. במקום זה תסגרו את המטרד שנקרא "אור ירוק", ותעבירו את הכסף למשהו יותר מועיל.
20. למר אבוהב, כנס בבקשה.
צ   (16.02.17)
במקום להשקיע כסף בפרסומות שמיחצנות אותך, היה כדאי יותר להפנות את כספי הפרסמות שלך לטובת מחדלי בטיחות והדרכת נהגים.

אני בטוח שחשוב לך ליחצן את העצמך, אבל זה לא עוזר לאזרחי ישראל שחשופים לתאונות הדרכים.
21. להיפך! צריך להקטין מאוד את משטרת התנועה. סתם בזבוז כסף
סנופקין ,   שומרון   (16.02.17)
את הכסף צריך להשקיע בתיקון המפגעים בכבישים ולא במשטרת התנועה שסתם נטפלת לאזרחים שאולי לא עצרו לחלוטין בעצור באמצע הלילה...
צריך להעלות את מהירות הנסיעה המותרת, לאפשר פניה ימינה גם באור אדום אם אין אף אחד בכביש (כמו בקנדה) ובכלל לבטל את כל העברות המטומטמות כדי שהמשטרה תוכל להתרכז ביעדים החשובים שהם נהיגה מופרעת וכולי...
22. חרטא ברטא
זק   (16.02.17)
רוב הדוחות שהם נותנים כלל לא נועדו להציל חיי אדם, מדובר במכונת כסף שלוקחת מכולם.
המהירות לא הורגת , יש מספיק מדינות בעולם שנוסעות מהר מישראל וזה אפשרי.
מה שהורג הוא נהיגה לא אחראית לא זהירה. מה שהורג זה בית משפט שלא נותן עונשים למי שעובר באור אדום. ולא שולל רישיונות לתקופות ארוכות.

במקום לחפש את המטבע איפה שהוא נפל הם הולכים לאזור הקל איפה שיש אור ושם רושמים דוחות על מהירות. במקום להשקיע בכך שבכל רמזור תהיה מצלמה שמצלמת מעבר באדום , שמו ים כסף על מצלמות מהירות. כי שם יש הרבה כסף.

במקום ששוטרים יתנו קנסות גדולים למי שחוסם צומת, מי שחונה עם אורות מהבהבים כי הוא אוכל שווארמה. נותן למי שנסע עשר קמ"ש מעל המותר.
23. מלחמה בכבישים.....
יאיר   (16.02.17)
בוא ונתאר מצב שבו היו נהרגים חס וחלילה 378 איש מפיגועים או פצצות מעזה. כבר מזמן היתה כאן מלחמה. מלחמה זו היתה עולה למשק הישראלי סכום של קרוב ל-10 מיליארד שקל. והיינו מוצאים את התקציב. אז למה אי אפשר למצא תקציב למשטרה כדי להימנע מהמלחמה הזו?
24. אור ירוק הם חלק מהבעיה - לא מהפתרון. רוצים רק מצלמות מהירות.
אחד העם   (16.02.17)
אירגון שרק מפריע ורק מתלהם - ועובדה ששנות פעילותם לא תרמו דבר.

סיגרו אותם!
25. השוטרים עסוקים בלחפש סטונדטים שתופסים ראש
חן ,   אריאל   (16.02.17)
אין תקציב ואין כוח אדם כי המשטרה מתעסקת בשטויות
26. מה עושה שמואל אבואב חוץ מלצעוק "עוד אכיפה" ו"תנו כסף"?
ומה המשכורת שהוא ,   מקבל תמורת זה?   (16.02.17)
ומה עושה עמותת "אור ירוק"? ומהיכן יש לה תקציבים?
27. 11 קווין (מיליארד שקלין) ניתנו למשטרת ישראל
קודס ,   יאושליים   (16.02.17)
10 מיליארד נטלו ע"מ לעצור סטודנטים סטלנים (ואת הגנב של הטלפון של שרון פרי)
ומיליארד אחד מסכן לכלללל שאר המשטרה כולה

פלא שאין אפילו מיליארד אחד להשקיע במשטרת התנועה?
28. צודק. שהמשטרה תנתב את התקציב שלה למשטרת התנועה
גיא   (16.02.17)
המדינה לא צריכה להקצות שקל יותר.
29. תאונות הן עסק ריווחי
דניאל אדן   (16.02.17)
עסק משגשג כזה לא סוגרים. אולי מעבירים חלק מהרווחים למלחמה בתאונות הדרכים. למשטרה ולעוד מעוניינים. ושיהיה ברור. מי שמקבל תקציב מתנועה ותאונות נהפך לצד מעוניין. ביחד עם מערכת הבריאות. חברות ביטוח פחחים יבואנים עורכי דין ועוד ועוד ועוד ועוד..
30. עוד כסף להתעמר בציבור.שיאכפו במקומות הנחונים ולא צריך תוספות
ברטל ,   ישראל   (16.02.17)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה