סביבה ומדע  מדע
הפיתוח הישראלי להפחתת עלויות ייצור המימן
ynet
פורסם: 14.03.17, 11:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות ב-15 דיונים
1. כל הכבוד, מדהים!!!
(14.03.17)
2. יש מצב סביר שזה יזכה אותם בפרס נובל לכימיה או פיזיקה
שטח ,   דרום   (14.03.17)
3. זה כל כך פשוט שזה ממש גאוני.
עופר ,   רמת גן   (14.03.17)
4. שאלה: נניח שהרכב שלי מונע במימן. ונניח שהוא עולה באש. מה
משה ,   עמק גיא הֶנוֹם   (14.03.17)
עכשיו?
אני חונה מתחת לבניין (7 קומות + 70, 80 דיירים).
מה עתיד השכנים שלי
בהנחה שהרכב שלי עולה באש
באמצע הלילה??
---
שאלה שניה:
נניח שהגענו ליום בו כולם רוכבים על מימן
(בדומה לבנזין היום)
הרכב שלי עולה באש
וליידו עוד 18 רכבים בחניה המשותפת.
מה עתיד לקרות עכשיו?
(בהנחה שגם בבניינים האחרים שלידיינו חונים רכבים מונעי מימן?)
5. עניינים לא ברורים
רועי   (14.03.17)
מחקר מעניין וחשוב, כמה שאלות שנשארו לפני מהפכת האנרגיה:
עד כמה חשובה באמת ההפרדה בין מיקומי היצור של החמצן למימן. לפי המאמר אפשר לחבר בין המאגרים בצינור ולא בממברנה. אולי הפרדה של כמה עשרות מטרים בצינור, אם היא אפשרית, עדיפה?
מה קורה עם מוטות הניקל? חוטי החשמל לא יכולים להעביר פרוטונים, כך שמוטות הניקל יהיו מתישהו רווים. כמה זמן זה לוקח?
ומה קורה אז? צריך פעם בכמה ימים להחליף בין המוטות במיכלים השונים? המוטות גדולים ומרכזיים או שצריך להחליף בכל תא בפני עצמו? בשביל לייצר ק"ג של מימן צריך להעביר עשרות ק"ג של מוטות ניקל בין התחנות.
6. רעיון נחמד אבל רחוק מלהיות כלכלי ללא סיבסוד
בני   (14.03.17)
חיבור תא פוטו עם תא אלקטלוליטי -בהחלט מעניין
אבל זה לא שונה מייצור נפרד של חשמל סולרי זרם ישר והעברתו לתא אלקטרוליטי
גם הפיצול הפיזי בין החמצן למימן דורשה מעגל חשמלי אשר יקשר בינהם
אתגרים:
-הפסדי אנרגיה בכל שלב ובמיוחד בהולכת החשמל בין האתרים

מה קורה ללא שמש -נדרשת אגירה עם כל ההשלכות

נדרשת דחיסה או ניזול של הגזים לצורך איחסון סביר = הפסדי אנרגיה

מימן+חמצן :חומרים מאוד מסוכנים =פצצה

אני לא אסע ברכב אשר מאחסן מימן עדיף כבר אמוניה(יש בארהנב תוכנית להשתמש באמוניה נוזלית כדלק לתחבורה

בכל מקרב רעיון מצויין ו"ירוק"לכמה דוקטורנטים
7. אם צריך חוט חשמל אז מה היתרון?
הדייקן   (14.03.17)
לעומת שימוש בתאים פוטווולטאים להפקת חשמל?
8. חנדו !
נתן   (14.03.17)
איזו גאווה!!
9. ״ תדלוק של רכב חשמלי המונע במימן ״ ? מי מנפנף בבורותו ?
שומר הסף   (14.03.17)
רכב חשמלי מונע בחשמל ,
10. תשובה לשאלה
זאבוש ,   כפר סבא   (14.03.17)
מיכל דלק מימן ברכב חסין אש וחום.
11. זה יתרום לאנושות יותר מאפליקציות ורכבים אוטונומיים
(14.03.17)
מפחית באופן משמעותי זיהום אוויר, מוזיל את עלויות הדלק, מפחית את הכוח הפוליטי של מדינות המייצאות נפט (קרי:מדינות ערב). צעד גדול לעתיד טוב יותר.
12. אם ההתקן מבוסס על זרם ישר ....
אני רק שאלה...   (14.03.17)
אז כמובן שיש הגבלה למרחק של אתר ייצור המימן. הוא יכול להיות עד כמה קילומטרים ספורים בלבד מהשדה. כל הסיבה לשימוש בזרם חלופי היא שבזרם ישר האובדן וה"יעילות" של ההולכה דועכים משמעותית במרחק. כך יהיה גם בהולכה שבין שני התאים.
13. כל הכבוד לחוקרים שבפתיחות רבה משיבים לכל הספקנים.
אורי   (15.03.17)
14. מדהים ! ההתפתחות היא גדולת משמעות
יובל   (15.03.17)
ישראל וכל המערב יהפכו את הדלקים המאובנים לחסרי ערך.

זה אומר שמשטרים חשוכים כגון סעודיה ואיראן העויינים יהפכו לחסרי כל ויחזרו לגודלם

הטבעי כרועי צאן ושותי שתן גמלים ויזדכו על השמש שהם חושבים שזורחת להם מהתחת.

יחזרו למדבר ויהפכו את הכבשים שלהם למאהבות לוהטות כמו במאה השביעית - והעיקר יעזבו אותנו בשקט. :-)
15. כל הכבוד
אבי   (10.02.18)
כל הכבוד לחוקרת ולחוקרים, הישג מדעי משמעותי שיכול לשנות כללי משחק בשוק האנרגיה.
חזרה לכתבה