מעורבות  המורה של המדינה
בדרך אל האושר
תמר טרבלסקי חדד
פורסם: 20.03.17, 11:10
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות ב-26 דיונים
1. בתי הספר משתמשים בציונים ככלי לאכיפת משמעת וסדר וממאיסים
את עצמם על התלמידים ,   המורים חבורת אווילים   (20.03.17)
2. בהרבה פחות כסף תאפשרו פתיחת בתי ספר
(20.03.17)
אנתרופוסופיים, תקבלו תוצאות דומות ואפילו טובות יותר.
3. מר בנט יודע מזה?
(21.03.17)
4. המורה מתקשרת כל יום ל-40 תלמידים ?!
(21.03.17)

5. איך מתמודדים עם אלימות בשיטה זו?
(21.03.17)
נשמע יפה מאוד, אך מדוע לא היתה שום התייחסות לבעיית האלימות שיש בבתי ספר? והאם תוכנית זו נותנת מענה גם לקושי זה?
6. ואז
גל   (21.03.17)
ואז יגיעו לאוניברסיטה ויקבלו שוק..
אין דרך אחרת ובטח לא פתרון קסם
7. לא להאמין לכל מה שמוכרים לכם . למשל בנט הבטיח עד 28 תלמידים
מיכל   (21.03.17)
בכיתה. ממש. יש כיתות בנות 34, 36. איפה בנט? איפה המהפכה? להתקשר ל30 תלמידים , כל שיחה כ3 דקות...שעה וחצי של טלפונים. מתי בדיוק?????
8. הטמטום , הוי הטמטום..
אלי ,   ת,א   (21.03.17)
זה עשרות שנים שכיוון המחשבה הזה מתקיים בבתי הספר הדמוקרטים , ששרי החינוך בכל הממשלות מנהלים נגדם מלחמת חורמה...
9. אידיליה
משה   (21.03.17)
כמחנך עשרות שנים המערכת החינוך אוכל לומר כי אין כאן המצאה של הגלגל. בבית סםרנו במרכז הארץ הפעלתי תוכנית כזו באופן אישי על כיתתי ואחר כך על כל השכבה ואף יותר. התוצאות היו שאת החזקים זה לא עניין. לחלשים מאוד לרוב זה לא הזיז. זה השפיע בעיקר על הבינוניים ונתן להם מוטיבציה. אבל בעיני זו לא הנקודה המרכזית שטעונה שיפור. צריך לפחות להתחיל מהמנהלים ולעשות שינוי למנות מנהלים שלא רק באים לעשות וי. מנהלים שלעיתים האגו ושיקולים אחרים מובילים אותם. מחלקות החינוך בעיריות שהן יותר פוליטיות מחינוכיות ועוד ועוד. אם נוכל ליצור מסגרת חינוכית נטו- התוכן האמיתי ממילא יוצק לשם ולתלמידים יהיה כיף ומועיל לבוא לבית הספר
10. איפה אפשר למצוא רשימה של בתי הספר הללו?
שירלי חושקר   (21.03.17)
11. איפה יש ביס יסודי כזה בשרון? במרכז?
שירה   (21.03.17)
12. זה קורה כבר יותר מ 20 שנה בבית הספר ה
תלמיד לשעבר   (21.03.17)
דמוקרטי בחדרה, הם לא הימציאו שום דבר חדש , גם לשיטה הזו יש המון בעיות , זה לא וורוד כמו שמצירים בכתבה, אבל זה אולי והדגש על האולי יותר טוב מהשיטה הקונוונציונאלית , גם בדמקרטי בחדרה אין מיבחנים אין ציונים וביכלל אין חובת כניסה לשום שיעור , התוצאה ליפעמים שתלמידים מגיעים לכיתות ה ו ז וליפעמים גם ח מבלי לדעת ליקרא או לכתוב . . . זה נדיר אבל זה קורה , על יתר במיקצועות אין מה לדבר ביכלל , חור עצום בהשכלה , אבל מה , כשיש חופש הילדים בדיכאון רק רוצים לחזור ! מאוד כיף להם שם ! נו אז זה חצי נחמה . . .
13. תאמינו
תאמינו   (21.03.17)
ביתנו בכיתה א' ותמיד חיפשנו מסגרת אחרת ששמה דגש על העצמה. למזלנו שובצנו באחד מבתי הספר בתוכנית אפילו מבלי שידענו שהיא החלה להיות מיושמת בו. זה מרגש לראות איך הגישה הזו עובדת בצורה מדהימה (ויש לנו מול מה להשוות עם 2 ילדים בוגרים שלמדו בבתי ספר "רגילים").
הגישה הזאת לא כוללת רק שיחות של פסיכולוגיה חיובית אלא מורכבת מפעולות הלכה למעשה והיא בעצמה התנהלות חיובית מא' עד ת' בתוך בית הספר ומחוצה לו- וזה עובד מדהים. אנו עדים להעצמה והעלאת הערך והביטחון העצמי שהילדים מקבלים.
המימוש של תוכניות כאלה הוא אף פעם לא קל ופה נקודה חשובה שהתוכנית למעשה מלמדת את הצוות החינוכי ומעבר לנתינת כלים מעניקה להם סוג של "מטריה" שמכניסה אותם לתוך הגישה ודרכה הם חיים אותה ולכן הביצוע משתפר מאוד- ואכן הצוות מקסים.
זהו צעד חשוב ומרגש למערכת החינוך הפורמלית וישר כוח לכל מי שמעורב בו.
המלצתי החמה להורי תלמידי בית ספר היא חד משמעית- תעשו כל שביכולתכם בהבאת השיטה אל ילדכם וסביר להניח שהתוצאות החיוביות לא יאחרו לבוא.
14. בקנדה שיטה דומה מיושמת כבר שנים בגן ויסודי
קנדית   (21.03.17)
הציונים עצמם לא ממש חשובים. שמים דגש גדול על העולם הרגשי והחברתי של הילד ומעצימים את החוזקות שלו. על הדרך לומדים המון חומר עיוני באופן חווייתי והילדים פורחים. וכמובן כל זאת באווירה רגועה ומקבלת שנותנת מקום לכל סוגי הילדים, היכולות והכשרונות
15. אתם מחנכים אותם לעבור על החוקים
(21.03.17)
אם קיימים נוהלים וחוקים בבית הספר, וילדים מצפצפים עליהם ואתם מוותרים כי חשוב לכם ה"אושר" וה"שלווה" שלהם, מה ימנע מהם בעתיד לעבור באור אדום ולנסוע במהירות מופרזת, רק כי זה עושה "מאושר". מה הם יעשו בצבא? איך הם ילמדו לקבל פקודות? הם לא יבצעו כי כך אתם מחנכים. "כי זה עושה לו טוב". איזה חינוך מטופש! צריך לחנך על מסגרת חוקים ותקנות כי זה בסיס הצביון בכל מדינה, אין לעבור על החוקים? כי מי שיעבור על החוק יובא בפני בית משפט ודינו להיענש. ובהגזמה כמובן, אפשר גם לאנוס ולרצוח "כי זה עושה אותם מאושרים והם נהנים לחיות בסביבה". אם באמת התופעה קיימת, אני חס על עתיד הילדים הללו.
16. כל כך נכון, למה מורה לכיתה א צורחת על הילדים?
(21.03.17)
בבתי הספר בארץ ניתן למצוא מורים חסרי סבלנות ורגישות והשיא הוא שילדי כיתה א פוגשים אחד כזה בתחילת דרכם. מורים הוראה זה זכות!!! אם אתה לא מסוגל להעביר את היום עם ילדים כך מקצוע אחר
17. ישששששש!!!!!
יששששש   (21.03.17)
איזה כיף זה סוף סוף!!!
כל מה שהיה צריך זה שמישהו יתחיל!
שיטות החינוך המוכרות לנו ישנות ומיושנות. לא משנה כמה שינויים קטנים או גדולים נעשו פה ושם, הפורמט לא השתנה.
כמו בכל דבר, חייבים לנסות לפתח ולשפר. אבל מדבור בילדים וחינוך, אז מובן שזה ייקח זמן ואי אפשר לקחת יותר מדי סיכונים.
ובכל זאת כבר שנים ארוכות שבפינלנד ה"ניסוי" הזה נבדק והוכח: תלמידים צרכים פחות שעות לימודים בשבוע, קצת עד 0 שיעורי בית - לימודים לא צרכים להיות עונש. שיעורי בית זה קנס מהזמן החופשי שלהם להיות ילדים. לקחת ילד, להושיב אותו סטטי ללא גירוי ולהכריח אותו להקשיב למורה שצריך/ה במשך יום עבודה שלם לעמוד מול כיתה של 30 ילדים עם אנרגיה והורמונים, ותוך כדי לדאוג שהם ישארו סטטיים למרות שכל מה שעובר להם בראש זה איך לא למות משעמום.
זה נזק!
אתם חושבים שילד שיושב 8 שעות מול מחשב או טלוויזיה זה נזק? שזה הופך אותו לזומבי? לפחות מול מחשב יש לו אינטראקציה! הוא עושה דברים, יש לנו עניין במשהו!
וגם מהזמן הזה, בוא נעניש אותו בעוד לימודים! שיעורי בית *מדעית* לא משפיעים על תהליך הלמידה בשום אופן חיובי, אם זה לא מוכח שהם בטוח מזיקים.

אני מאושר שעכשיו הניסוי הזה מתרחש, כי זה הכיוון הנכון והתוצאות ידברו בפני עצמן.
כל מה שנותר לקוות זה שאין מישהו שמפסיד או מרוויח פה מאיזה דיל מסריח, ואז עתיד כל הילדים ילך לפח בגלל הסיבה היחידה שהמדינה הזאת ספציפית עדיין לא "מושלמת"...
אולי הגזמתי עם "מושלמת", אבל עם טיפה פחות חרטא ושקרים מאחורי הקלעים, או אפילו שימשיכו לגנוב מאחורי הקלעים, רק פעם ב... פעם ב- תתנו לנו מה שנכון ומגיע לנו.
דבר אחד. חינוך. באמא שלכם, בבקשה.
זה הדבר הכי חשוב שיש לנו בתור אנושות, אל תהרסו לנו הכל בשביל כסף... קחו את שאר הדברים,
תשאירו לנו את זה.

#אולי_נפריד_חינוך_ממשלה? #נבחרי_ציבור_נפרדים_ולא_פוליטיים_לחינוך? #אנשי_מקצוע_ולא_פוליטקאים_ממורמרים_שקיבלו_תיק_שאין_להם_הכשרה_אליו?
#אולי_ניתן_לאלו_שרוצים_ולמדו_לחנך_לחנך?
#אולי_אז_נוכל_לגדל_דור_של_ילדים_שלא_מביעים_את_עצמם_אקסקלוסיבית_ב#ים?
(תכלס אבל, מה הקשר בין פוליטיקאים לחינוך? למה שר החינוך צריך להיות תוצר לוואי של מה שהעם בוחר, כשהוא בוחר לפי כל כך הרבה פרמטרים אחרים? אי אפשר לעשות (באותו יום בחירות, לא צריך בלאגן) בחירות נפרדות למשרד החינוך? שנוכל לקבל ההנהלה, פיקוח ופיתוח בתופ, כמו שבאמת מגיע לדורות הבאים? כן, לא? מי איתי?)
18. שטויות!!! שיפור הלמידה יכול וחייב להיעשות בדרכים אחרות:
"המורה של המדינה" ,   מחט בערימת שחת ))-:   (21.03.17)
1. פחות תלמידים בכיתה. 2. שכר גבוה ומתגמל למורים. 3. דגש על לימוד ופחות על שינון ולמידה בע"פ. 4. סוף לכמויות ההיסטריות של המבחנים. 5. ולבסוף - לא משנה באיזו שיטה: להפסיק להכניס לחומר הלימוד תכנים מיסיונריים במסווה של "ערכים"!!!
19. למה לומר שהעיגול השחור שלילי? כי הוא שחור?
א   (21.03.17)
ככה מכניסים לילדים בדלת האחורית התיחסות שלילית לכל מה שהוא שחור, כלומר גזענות.
20. אני עשיתי זאת כבר לפני עשרים שנה וזה עובד.
אתי   (21.03.17)
תלמיד שחשב שהוא יודע את החומר, ואין לו צורך בתרגול, היה פטור. כמובן שהוא היה צריך להוכיח במבחן שהוא יודע את החומר.
21. יש להפריט את מערכת החינוך לחלוטין
אלון   (25.04.17)
ולאפשר לשיטות חינוך שונות להתחרות זו בזו
22. משמח הגיעה הזמן
שלי   (25.04.17)
למידה קבוצתית וערבות הדדית תתן קפיצה נוספת לתהליך המדהים. שכול החברים בקבוצה ירצו את ההצלחה של כול אחד מחברי הקבוצה. התחרות - למי איכפת מהאחר מאני לאנחנו
23. רוצים שיצליחו:
אמא ל-4   (25.04.17)
תתגמלו את המורים כספית כראוי על הצלחות בהישגי התלמידים! עם כל הכבוד וההערכה למורים, סיפוקם מתבטא גם מתלוש המשכורת! תעלו להם משמעותית את השכר!!! (ואני לא ממערכת החינוך!) מורה מתוגמל הוא מורה מסופק! אף אחד לא בא לעבוד בהתנדבות!
24. לא פלא שהציונים עלו. פשוט לא הורידו להם
יהושע   (28.04.17)
כל הניסיונות האלה כבר כשלו בארצות הברית עכשיו נזכרים לנסות אותם בארץ.
25. בית ספר בתנועה קואורדינטיבית
חזון   (29.04.17)
למידה מבדלת דר מרק ורטהיים
26. נו באמת. מי ששאף להיות נהג מונית, פתאם שואף להיות אסטרונאוט?
סליחה על הסקפטיות   (30.04.17)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה