חדשות  חדשות בארץ  משפט ופלילים
פריסה על פני 700 ק"מ: אכיפה מוגברת בכבישים האדומים
אסף זגריזק
פורסם: 28.03.17, 09:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות ב-26 דיונים
1. עבודה בעיניים!!
יוסי   (28.03.17)
עבודה בעיניים. אין משטרה בישראל זה בלוף זה גן עדן לעבריני תנועה. לא צריך לחפש אותם בכבישים הבין עירוניים. הם גם משתוללים ליד הבתים בתוך הערים. מישהו ראה מתנ"א בתוך הערים?? מדינה שכונה הבטיחו ניידות אין ניידות שהשר ילך הביתה וגם המפכ"ל יחד איתו. עד שלא יקנו 500 ניידות.
2. המשטרה בסדר
חנצ׳ו   (28.03.17)
עושים מלאכת קודש, ברור שיש מגבלות כמו כמות ניידות. הבעיה העיקרית- סלחנות בתי המשפט, אם על עבירת ביריונות, אפילו קלה יחסית, הנהג יחטוף שנת מאסר או קנס מאה אלף שח ולא פחות, החמורים על הכביש יתחילו לחשוב פעמיים. גיבורי דוושת גז.
3. למי איכפת ?
יעלי   (28.03.17)
השר כץ לא יוותר על אף טקס ראוותני לחנוכת כביש או צומת חדשה. אבל להופיע לכנס שמנסה לטפל ברצח בכבישים, "אין לו לו"ז פנוי" ???!!! הוא שיך לממשלה שלא מעניין אותה הציבור ומה שקורה איתו אלה רק הישרדותה הפוליטית כדי להמשיך ולשלוט ! בשביל מה ?????
4. קודם להחזיר את שוטרי המקוף ולהשליט סדר בערים
efi   (28.03.17)
ולהגביר יותר את שוטרי מג"ב
על הכביש זו התנהגות שצריך ללמד כבר ביסודי וכמו מתמטיקה צריך להיות שעור חובה בשיטור ותנועה
5. דמגוגיה - במקום לקנות ניידות עדיף לבנות גדרות הפרדה
שאול   (28.03.17)
לפני 3 שנים פרסם בנק ישראל מחקר סטטיסטי מקיף עם הכותרת: ״השפעתן של תשתית הכבישים ושל אכיפת החוק על תאונות הדרכים בכבישים בין-עירוניים בישראל״.
http://www.boi.org.il/he/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/25-03-2014-AnnualReportCarAccidents.aspx
המסקנה העיקרית: שיפור בתשתיות (גדרות הפרדה, שוליים רחבים וכו) מפחית באופן מובהק את שיעור תאונות הדרכים. הגברת האכיפה לא משפיעה.
6. איזה קריזה כבר אי אפשר לטוס ולזגזג בשום מקום!
(28.03.17)
התיישבו בכל הכבישים הכיפיים
7. הכבישים בפריפריה כמו בסרט מקס הזועם
(28.03.17)
החזק שורד, אין בכלל אכיפה.
8. ידיד ממשיך את הקו הישן ולא יוצא מהקופסא. רמה מקצועית עלובה.
(28.03.17)
להציב ניידות, כשאין מספיק מהן, עם ממלז בכביש כמו 77 מזרח אחרי מחלף גולני, זה בזבוז משאבי המשטרה ובזבוז כספי ציבור. והכי חשוב לעג למשימה שלו שהיא הצלת חיי אדם. כרגיל, מחפשים את המטבע מתחת לפנס.
9. לא יהיו ניידות.יותר קל לגבות מיסים עם המצלמות
י.ש.   (28.03.17)
נמשיך להיות מופקרים לבריונים בכבישים שחוצפתם רק גוברת. יכולים להבליג או להתעמת ולפעמים פשוט נמאס לוותר לחוצפנים שמתרבים.
10. מפת האכיפה
אבי   (28.03.17)
בדיחה
תסתכלו על המפה הם הולכים על הכבישים הכי מתקדמים ובטוחים כי שם נוח להם.
11. חינוך זה הפתרון לשלב עם ענישה מחמירה
(28.03.17)
כל יום בכל נסיעה תראה נהגים מסמסים או מדברים בטלפון צמוד לאזניהם.
הם נוהגים במהירות משתנה, ללא סיבה, סוטים חלקית ממסלולם , לו היה רק שוטר מצלם אותם עוצר מחרים את הטלפון הסלולרי עד למשפט כמוצג, שולל רישיון נהיגה במקום ל-30 יום, מזמין גרר ומעמיד רכב בחניון ל-7 ימים.
תוך שבוע התופעה הייתה נגמרת.
תופעה 2 סלאלום פראי מטורף בין המסלולים, עונש כנ"ל אם דרישה למבחן נהיגה מחדש בעיקר תאוריה.
היו נרגעים.
והאחרון חביב, הבאת ילדינו היקרים לבתי הספר, כמובן שיוצאים בשנייה האחרונה, ישנם פקקים עיכובים וההשתוללות בשיאה, חיתוך מסלול, עליה על המדרכה, נהיגה בשול הדרך ועוד.
לו העמידו בכל עיר ניידת אחת או שוטר רגלי עם מצלמה שיתצפת ויצלם , יכלים גם להיעזר בפקחי עירייה, יתפוס מידי יום 1-3 הורים יסביר להם באריכות כי מוטב שהילד ייענש על איחור במקום להיפגע בתאונה, בצרוף דו"ח על 500 ש"ח היה הטרוף של הבוקר נגמר ואיתו מכת תאונות.
12. זה נכון אבל יותר לשוב החינוך של הנהגים
איכפתי   (28.03.17)
הבעיה האמיתית היא שהנהג הישראלי הוא חסר סבלנות. לא אכפתי לסביבה. חוצפן וחושב שהוא הנהג הטוב בעולם והכי צודק. לכן יש תאונות. בגלל נאשמים שחותכים מנתיב לנתיב. נוסעים במהירות מופרזת ולא שומרים מרחק. אני נוסע כל יום על כביש שש והנהגים שם מטורפים. לא שומרים מרחק. עוקפים מימין. לא פלא שאנשים נהרגים. רק כאשר יתחילו בחינוך מוגזם נגד הנהגים האלה פלוס אכיפה מוגברת ועונשים כבדים אז נראה שינוי. אני סך הכל רוצה להגיע ליעד שלי בשלום אבל עם הנהגים הפסיכיים פה במדינה זה לא בטוח בכלל
13. תמשיכו להשקיע משאבים במקומות לא נכונים ונראה נגיע
שחר   (28.03.17)
תמשיכו לשלוח שוטרים וניידות שיעמדו בכבישים עירוניים ומוארים ללא תאונות רק כדי להעשיר את קופת המדינה. במקום למקמם בנקודות מפתח. פשוט עצוב.
לא נדבר על השקעות(בזבוז) של מיליונים באכיפה מיותרת וללא תוצאות של מעשני גיונטים למינהם.
מדינה שצריכה להתעורר. לאף אחד לא באמת אכפת. רק לכיסאות ולמשרות שלהם הם דואגים. לא לנו.
14. אור ירוק, מנהל סתום הלך וסתום חדש הגיע
דני   (28.03.17)
15. האם ישנו מתאם בין אזור של ערבים וכביש אדום?
המתריע   (28.03.17)
16. אנשים תפסיקו לנסוע כמו ברברים ! והתאונות ירדו
נהגת   (28.03.17)
17. המכשול הוא משטרה באיכות עלובה ושוטרים ערבים
גילי   (28.03.17)
18.  הפעילו מזלטים ען מצלמות 24 שעות ביממה בכל הארץ
ראובן גרפיט   (28.03.17)
הפעלת המזלטים והצילומים יבהירו שהשטרה אפקטיבית. בנוסף תזהה תרונות דרכים. ובנוסף תאפשר איתור גנבים ושודדים כולל המגיעים מהשטחים . כסף קטן בהשוואה לרווח הלאומי.
19. כתבה מוטה...
(28.03.17)
כביש 20 (נתיבי איילון) עם הכי הרבה תאונות.
354 תאונות,
574 נפגעים.
10 הרוגים.
69 נפגעים קשה.
וזה לאורך 18 קילומטר בלבד.
למה לא התייחסו לזה בכתבה?
20. מה המטרה העיקרית
אשה אחת ,   מהצפון   (28.03.17)
האם המטרה היא מניעת תאונות או שמא הגדלת הקופה של המדינה??
כי התחושה שלי היא שהמטרה היא הגדלת הקופה, הניידות חונות בצידי הכבישים ו"לוכדות" נהגים שנוסעים מהר בכבישים פתוחים ופנויים.
אם המטרה היא מניעת תאונות ונפגעים - הרבה יותר אפקטיבי שהניידות יסיירו בכבישים ובכך יגרמו לנהגים להאט לנסוע ביתר זהירות (כדי שלא להיתפס ...)
חומר למחשבה
21. הם גם ככה לא מונעים תאונות
(28.03.17)
יושבים עם אקדחי לייזר בכבישים ישרים רב נתיביים עם גדרות הפרדה כדי להעשיר את קופת המזומנים של המדינה, יש לזה 0 אפקטיביות לתאונות.
מעולם לא ראיתי שאוכפים את הבעיות האמיתיות:
1. עקיפה בקו לבן.
2. רמזור אדום.
3. הפרעה לתנועה - נסיעה איטית בשמאל ובנתיב האמצעי, זו עבירה ע"פ חוק של הפרעה לתנועה מה שיוצר פקקים אדירים וגורם להגים אחרים לעבור על החוק ולעקוף מימין.
4. מעבר בין נתיבים בלי לאותת (או להסתכל במראות).

אוכפים רק את מה שנוח בשביל הכסף ולא בשביל להציל חיים.
22. זה לא הפיתרון
דני   (28.03.17)
ניידות לא יגרמו לפחות תאונות .צאו וראו היכן ממוקמות הניידות בכבישיםם שאין שום בעיה ליסוע מהר והמהירות המותרת נמוכה. מה שצריך זה כבישים נורמליים במקום לבזבזב את הכסף של הנהגים מדוחות ואת הכסף של המדינה על ניידות
23. רק למדוד מהירות בכל פינה לא ישפר כלום חוץ מאת התקציב
יוסי   (28.03.17)
24. עוד הפעם אכיפה
Alex   (28.03.17)
עוד הפעם אכיפה, הגבלה ! אולי תתחילי ללמד, להסביר כיצד צריך לנהוג נכון . אכיפה,הגבלה זה לא הפיטרון
25. אכיפה בדיחה
קובי   (02.04.17)
אז תפסת 5 נהגים נוהגים מהר ו 3 של הפעילו וינקר נווו ותקנת את העולם! אם לא יפעילו בתי ספר לחינוך נהיגה חובה לכלל הנהגים, לפחות פעם בשנתיים וכל שנה לבעלי עבירות תנועה, כי הכל מתחיל מהתנהגות הנהג בכביש ויחסו לחוקים ולמשתמשי דרך אחרים.
26. נהריה
אפי ,   צפון   (04.04.17)
מתי יטפלו בנהגי/ חברות האוטובוסים האזוריים? לא פעם אני נתקל בנהגים שנוסעים במהירות מופרזת, ללא פנסים תקינים, עוצרים לנוסעים על הכביש וחוסמים את התנועה ולא בתחנות המיועדות. לדוגמא באזור מגורי חב' נתיב אקספרס.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה