רכב  בטיחות בדרכים
משרד התחבורה לא מזדרז לחייב התקנת חיישן מצוקה
אודי עציון
פורסם: 08.05.17, 09:00
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות ב-20 דיונים
1. אבל משרד התחבורע כן מזדרז ביחד עם היבואנים לנפח מחירים בארץ:
) : אם תרצו ,   אין זו ZOO אגדה ( :   (08.05.17)
כי למשל:
1. בדרום קוריאה - קיה פיקנטו עולה מ- 9,150,000 KRW שזה בשקלים 30,000 אלף ש"ח.

2. ביוון - קיה פיקנטו עולה מ- 8,990 אירו שזה בשקלים 36,000 אלף ש"ח.

3. באיטליה - קיה פיקנטו עולה מ- 9,250 אירו שזה בשקלים 37,000 אלף ש"ח.

4. ב י ש ר א ל - קיה פיקנטו עולה (אכן עולה למעלה) מ- 0 0 0 , 5 6 אלף ש"ח.

6. בדרום קוריאה קיה "פיקנטו" נקראת קיה "MORNING" .
2. השאלה היא האם זה יעיל בארצנו.
ד   (08.05.17)
כאשר רוצים (שוב) להעלות את מחיר אחזקת האוטו לטובת מישהו שמרוויח צריך לשאול האם זה באמת יעיל בארץ קטנה שכמעט תמיד יש מישהו לייד שיזעיק עזרה ואופי האנשים הוא לעזור לטוב ולרע.
מעבר לתאוריות, צריך לעבור על מקרי התאונות בשנים האחרונות ולנתח בכמה מהם חיישן כזה היה עוזר (בודאי יש דוגמאות אבל האם מספיק?) ולהעמיד את זה מול המחיר.
אל תקפצו על המקרה המצער של הזוג מעין יהב אתמול - כאשר אין קליטה סלולרית גם חיישן כזה לא עובד
3. זה לא היה עוזר במקרה הזה כי אין תשתית סלולר.
ביבי עושק ישראל   (08.05.17)
עדיף להכריח את חברות הסלולר ליצור כיסוי מלא.
4. למה להזדרז? כל מכונית חדשה מכניסה הרבה כסף לקופה
צפונית   (08.05.17)
כולם מרויחים חוץ מהאזרח שלא חשוב ממלה.
5. זה חברות הביטוח צריכות להתקין ללקוחות ב ח י נ ם!
אריה ,   חיפה   (08.05.17)
שיעשו טראקר gps משולב לחצן מצוקה עם כרטיס סים אחד ויתקינו לכל הלקוחות כנתאי לפוליסה...אבל ביטוח זה עסק... הוא לא נועד לשמור עלינו או על הרכב שלו, הוא נועד לקחת מכולם כסף ולשלם רק לחלק כשאין להם ברירה...
6. האם זה היה פועל בתאונה במעלה עקרבים שלשום?
לאו   (08.05.17)
7. ואם היה הוא היה חי מי נוסע בכביש כזה
(08.05.17)
8. כביש עקרבים רק השם מפחיד
(08.05.17)
9. ישראל כץ נכשל בגדול
(08.05.17)
ובגלל השעון קיץ נהרגים אישים כי לא ישנים מספיק
10. למי אכפת מהרוגים בכבישים. צריך לממן את תורתו אוננותו.
מלח הארץ בורח   (08.05.17)
11. חבורת ליצנים, איזה תקשורת יש כאן? לדעתי תקשורת סלולרית
דידי   (08.05.17)
אז מה זה היה עוזר לזוג עם האיזור חסר הקליטה הזה?
12. טעיתם. משרד התחבורה ממש לא מתעכב בנושא
משה פ.   (08.05.17)
הוא פשוט עוד לא קיבל את השוחד המתאים מחבר הליכוד שיהיה הזכיין של התקנת מערכות אלו בארץ.
לאחר שיתקבל השוחד, תוך שבוע יאושרו התקנות.
13. העיקר יש את מוביילי קומבינה שאין כמותה בעולם!
תומר ,   נתניה   (08.05.17)
14. מי שסומך על האימובילאיי שיציל חייו===שם חייו על קרן הצבי
אימובילאיי לא מגן ,   אימובילאיי סכנה   (08.05.17)
15. אין לזה הצדקה בישראל.
(08.05.17)
המרחקים קצרים ומעטים הכבישים המבודדים.
16. אין הצדק בישראל
צביקה החשמלי   (09.05.17)
17. נראה כמו פרסומת ממוצעת
עמירם ,   מרכז   (09.05.17)
18. הממשלה וחכינו לא סופרים אותנו.העיקר מיסים
בטיחות בכביש אפס   (09.05.17)
19. השאלה כמה תאונות יש בארץ
(09.05.17)
במקומות שכוחי אל שבהם אין דרך לקרוא לעזרה. אמנם קרה השבוע, אבל אני חושב שזה המקרה היחיד בעשור האחרון.
זה עולה 100 יורו למכונית, השנה עלו כ - 300000 מכוניות חדשות על הכביש. כלומר צריך להשקיע 30 מליון יורו (כ-120 מליון שקל) כל שנה במוצר שהסיכוי שלו להציל חיים הוא, נניח אחת לעשור. בעשור ההשקעה היא 1.2 מליארד שקלים של משלם המסים על דבר כזה. נראה לי שיש דברים יותר טובים שאפשר לעשות עם הכסף, כולל דברים שיותר מצילי חיים (תרופות, בטיחות בכבישים, חינוך לנהיגה נכונה, אכיפה איכותי...).
ודרך אגב, לחייב אנשים לשלם על זה, זה העלאת מס. או שהאנשים ישלמו על זה מכיסם, או שרם זה יהיה "על חשבון" המדינה, היא תצטרך לגבות את המס בצורה אחרת. (וכן, ברור שעדיף להוריד שחיתות, ולהמנע מבזבוזי כספים מיותרים של המדינה, אבל זה לא קשור - חיוב ההתקנה לא תוריד את השחיתות)
20. לדאוג לכיסוי סלולרי ארצי
js ,   שפלה   (09.05.17)
בלי קשר למערכת החשובה כפי שהיא מופיעה בכתבה יותר דחוף ויותר חשוב שמשרד התקשורת ומשרד התחבורה ידאגו לכיסוי סלולרי מלא בכל המדינה..

גם אם יש מקומות שלא כלכלי לחברות הסלולר לפרוש תשתיות על המדינה לדאוג לכך שהן תוקמנה גם במחיר סבסוד הנחת התשתיות .

זה יפתור יותר מ מ99% מהבעיה במיידי .
חזרה לכתבה