כלכלה  נדלן  חדשות הנדלן
מנהלי הגוש הגדול לכחלון: הפסק את הטיסות משדה דב - או שלם 2.5 מיליארד שקל
אמיתי גזית, "כלכליסט"
פורסם: 18.05.17, 11:11
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות ב-18 דיונים
1.  לתבוע
אזרח   (18.05.17)
לתבוע את האינטרסנט כך יהיה
אפשר לבנות ולמכור דירות
ויבוא האינטרסנט ויטיל מס חדש
מגורים בתל אביב
2. שהמדינה תשלם על השכרת הקרקע במשך השנים!
י.ב.   (18.05.17)
3. אם הם תובעים דמי שימוש ניתן לבטל את ההסכם
רן   (18.05.17)
אם המנהלים מתכוונים לבטל את ההסכם ולדרוש דמי שימוש - תביעה שיקח שנים לברר אותה - המדינה צריכה להיות פטורה ממתן אישורי בניה או בכלל מפינוי השדה - מהלך שיעלה לבעלי הזכויות בקרקע יותר מדמי השימוש ויותר מ ה"הפסד" של דחיית הפסקת הטיסות האזרחיות.
4. כל האדמות שייכות לכלל אזרחי ישראל שיבנו שם דירות לזוגות
מומו ,   יבנה   (18.05.17)
צעירים במחיר שפוי עם רווח קבלני סביר. האדמות צריכות להמסר חינם לחברות הבניה ואם יש בעלי אדמות פרטיים צריכים להלאים להם 90 אחוז מהאדמה שאותה קיבלו בזול בשנות החמישים ולפצות אותם בדירה או שניים למכדים או הנינם שלהם. מספיק עם המסחרה הזאת של השתלטות על אדמות המדינה שלנו.
5. מדינה יכולה להפקיע קרקע לתרכי ציבור
הרן בליס   (18.05.17)
6. זה בסך הכל מכתב לשר האוצר
מה הלחץ ?   (18.05.17)
כל גורם אינטרסנטי לוחץ על מנת לקדם את עיניניו .
כמו שארקיע לוחצים אז גם בעלי הקרקע לוחצים .
בסוף מגיעים להסכם .
בלי לחץ לעולם לא יהיה הסכם .
אם היה הפרת הסכם הם כבר היו פונים לבית משפט .
7. לא לסגור זה נכס תעופתי חסר תקדים למדינת ישראל
שביט   (18.05.17)
לבוא להבנות עם בעלי הקרקעות ולהותיר את השדה עם הרחבתו לתוך הים כמוש במדינות חכמות פי מאה כבר עשוב הצלחה. הההחלטה האומללה לסגור את שדה דב עוד תתפוצץ לנו בפנים אחרי מעשה. ושעירית תל אביב תאבת בצע ארנוהנ תתחיל לחפש מקורות אחרים
8. אף פעם לא הבנתי מדוע
(18.05.17)
האילתים חייבים לנחות בתוך תל אביב. מדוע הפינוק? מדוע נתבג לא מספיק טוב עבורם? אפשר להקים להם מחלקה אונקולוגית ע"ח פינוי הקרקעות בשדה דב.
כשאני טסה לאילת פעם ב.... אני מטריחה עצמי לנתבג.
9. עכשיו נראה מי יותר חזק
(18.05.17)
תושבי צפון-ת"א או בעלי שדה-דב.

במשטר ביבי, כנראה מה שיהיה זה ששדה דב יישאר, והמדינה תשלם כל שנה מליארדים לבעלי הקרקע של שדה-דב.

ככה זה - win-win לכולם, חוץ מלאזרח הקטן.
10. לא לבנות שם אלה אם ימקרו לזוגות ישראלים בזול
דוד   (18.05.17)
גם ככה ימכרו את הדירות ליהודים עשירים ואותנו ישלחו לאן שהוא בפריפריה ללא יכולת ישתכרות.אז עדיף שאילת תשאר מקושרת למרכז אלה אם כן ימכרו בעלי הקרקע גירות זולות עד מיליון שקל לזוגות ללא דיור
11. פינוי שדה דב כעת
שלמה   (18.05.17)
אם יש החלטת שופט יש לפנות.
אם המקרה היה הפוך והקרקע היתה שייכת למדינה הרי אין סיכוי שהמדינה לא היתה מחייבת השכרה.
12. ממש לא.נראה שאתה ממדינה אחרת
בן   (18.05.17)
חתמה על הסכם- תקיים אותו, מפרה- תשלם, רוצה להפריע- שתגיד ותפצה. נקודה
13. אין לפנות את שדה דב כפי שאין לפנות את כביש 6, איכילוב, וכו״
ארז ,   ממש ליד שדה דב   (18.05.17)
שדה דב הוא נכס לאומי!, בדיוק כמו נמל ימי, בית חולים, כביש 6, וכו״.
גם שלשת הדוגמאות שנתתי, יושבות על אדמות מופקעות בחלקן לטובת כלל תושבי מדינת ישראל.

ממשלות ישראל טעו בעבר, כשלא הסדירו את מעמד שדות התעופה בארץ, והממשלה הנוכחית(עם דחיפה חזקה מאד מחברים באופוזיציה שטובת מדינת ישראל לנגד עיניהם), הבינה את הטעות הקשה שנעשתה, ולכן קורה מה שקורה.
הממשלה הנוכחית צריכה לבחור בין טובת קומץ ״יורשי״ קרקע ו״ערימה״ של כרישי נדלן, בתוספת וועדת חקירה שתוקם בוודאות והיה וחלילה, מדינת ישראל תישאר עם שדה אחד(נתבג) במרכז, לבין כלל תושבי המדינה(כמליון משתמשים בשנה) ועיר קשת יום שקוראים לה אילת, ששדה דב הוא ה״תחנה המרכזית״ שלה לציביליזציה.

אני יודע במה הייתי בוחר.
14. כחלון הוא בושה למדינה ולעצמו
אביחי ,   ירושלים   (18.05.17)
16000 קונים שלא פחות מאכלו אותה בגדול
ולמה? בגלל כמה טייקונים שחייבים את שדה דב פתוח
והכל בגלל נוחות. אה וכסף
לא מעניין את ארקיע וישראייר שהמדינה תאלץ לשלם בשביל התענוג המפוקפק 2.5 מליארד שקל
לא מעניין את ראש עריית אילת שהטסים לאילת נאלצים להצטופף ב"טרמינל" שגדלו כגודל סניף דואר מיושן
למעשה הכל זה אינטרסים של בעלי הון שהשדה הזה ימשיך לפעול
15. אוי מזמן לא שמענו על מס חדש
אריה   (20.05.17)
ממשלה .שרים נו מתי יוצרים מס חדש ?
כל הממשלות השרים והרגולאטורים מגעילים אותי .חוצפנים!!!!!!!!
16. תשובה שעניתי לאביחי בכלכליסט.... ״אביחי שתה מים ותירגע״
ארז   (20.05.17)


אתה אומר שהשדה משרת אולי ״כמה עשרות אלפים״.... הרי זהו שקר שקל מאד להפריך.
יכנסו הקוראים לאתר רש״ת ויראו לבד שהשדה הזה משרת כמעט מליון אזרחים בשנה.
האילתים אולי עניים, אבל יש להם ראש עיר ״ליקודניק שרוף״ שפועל לרווחת תושביו במסדרונות הכנסת.
16000 בעלי קרקע?....מה שנקרא ״אל תערבבו לי את העובדות״...לקחת את מספר הדירות ש״אולי״(חלילה) יבנו שם והפכת אותם ל״בעלי הקרקע״?
אתה יכול לחשוב שאולי אני אדיוט וזה בסדר....אבל מה עם שאר קוראי כלכליסט?
הרי חלק גדול מהשטח הוא של המדינה, ומה שנשאר ממנו אתה טוין ששייך ל16000?
זאת אומרת שכל ״יורש״ קרקע יזכה בכמה מטרים מרובעים?
מה שכתבת זה עלבון לאינטיליגנציה.
אתה מקווה שיום יבוא ויקפיאו לי קרקע יקרה?...הנה זה קורה, אני בעל קרקע ברמת אביב שהולכים להפקיע חלק קטן ממנה עבור הרכבת הקלה.
אני בוכה בלילה, אבל מבין שזו החלטה שתטיב עם אזרחי ישראל בדיוק כפי שהשארת שדה דב פעיל תטיב עם אזרחי ישראל!
אז בנימה זאת, כיאה ל״אשפה״ כפי שקראת לי, אני אלך לי לפח הקרוב ואשב שם בשקט...
אר
17. פינוי השדה יביא אסון על התחבורה האוירית בארץ
איך אפשר לוותר ?   (19.05.17)
גם נתיבי איילון הוקמו ברובם על קרקעות פרטיות.
חבורת עו"ד תאבי בצע מנסים להעביר מהלך שרק יפגע במדינה.
18. כחלון וביב ברשות נקש ושותפיו
משלם ,   תל אביב   (21.05.17)
כך נראת מדינתנו - האזרח הקטן ישלם בגדול כדי לדאוג לאינטרסים של בעלי ההון.
חזרה לכתבה