הורים  הריון ולידה
"הקושי הכי גדול בחופשת לידה הוא הרגע שהיא מסתיימת"
ליאת עיני
פורסם: 04.07.17, 12:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 201 תגובות ב-101 דיונים
1. אני בעד!!!!!
יפית ,   מרכז   (04.07.17)
כאמא שילדה לפני 4 חודשים הארכתי אתה חופשה ב3 חודשים נוספים ע"ח
ולא, המצב בבנק לא ממש מאפשר לי את זה רק לאמסוגלת לחשוב על לזרוק אותה במעון בגיל 15 שבועות,
ומעבר לזה באוגוסט יש חופשה של 3 שבועות מי ישמור לי עליה בלי קיטנה במעון?

מדינה שממש לא מעודדת ילודה
2. תעזבי את העבודה ותתמסרי לגידול הילדים עד הצבא. רק שלא אשלם.
ירושלמי   (04.07.17)
3. יש משהו פשוט שאפשר לעשות, בלי להכניס את כל השוק לרגולצית יתר
אלי ,   תל אביב   (04.07.17)
הרי מה זה חופשת לידה ארוכה? הרי הכסף למחיה לא מגיע משום מקום. הוא מגיע ממיסים. זו בעצם הלוואה. אם תהיה חופשת לידה יותר ארוכה, צריך יותר כסף ממיסים לממן את זה. אז למה ללכת בדרך עקיפה? פשוט צריך להקים קרן ממשלתית למתן הלוואות לידה. מי שרוצה שנה - שיקח שנה. מי שחושב שמספיק חצי שנה - יקח חצי שנה. ואז יחזיר כשיחזור לעבודה. ולא צריך לשנות מיסים, לפקח על מתן יום מנוחה או עבודה מהבית.
4. כל כך צודקת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בחופשת לידה ,   מרכז   (04.07.17)
נמאס!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5. במדינה שבה עושים ילדים בלי הכרה...
בן ,   שם   (04.07.17)
אם היו לכל זוג שני ילדים, לא היתה בעיה.
6. לא ידעת לפני שנכנסת להריון שזה המצב בישראל? חלאס עם הפוסטים
אילן   (04.07.17)
7. כרגיל , מעמד הביניים יורה לעצמו ברגל.
מהזהמשנה ,   מעבר להר   (04.07.17)
כשיחליטו על חופשת לידה בתשלום של חצי שנה (או שנה) זה יהיה ל כ ו ל ם !!!
ומי משלם הכי הרבה מיסים ומחזיק את המדינה על הכתפיים שלו? , נכון ילדים , מעמד הביניים, גם היום את יכולה להאריך את חופשת הלידה שלך (ללא תשלום) עד חצי שנה.
ונכון , את מממנת את החופשת לידה שלך.
כשתקבלי חופשה בתשלום , יקבלו גם כל המיגזרים שמעמד הביניים אוהב להתלונן שהוא משלם עליהם (הרי צריך לשלם מאיפה שהוא ותתפלאי , כנראה זה "יצא" מהמיסים שאת משלמת) , אז מה את רוצה? כי בדרך שלך בסוף תשלמי יותר!. (ובנוסף , תשלמי כל החיים כי אולי החופשה שלך הסתיימה וגם את לא עושה ילדים יותר אבל ההולדה לא נפסקה אלה ממשיכה לעולמי עד)
מעדיף לא לקבל מהמדינה כלום ודורש מהמדינה לצאת לי מהכיס ולהוריד מיסים , מהאבק ראוי יותר מהמאבק ההזוי שאת מנסה ליזום.
8. ואיזה מעסיק ירצה להעסיק אישה שבעשור 30 אחוז מהזמן לא תהייה ?
רן   (04.07.17)
חייבים למצוא את האיזון.
גם יהיה חוק של חופשת לידה לשנה או אפילו לחצי שנה זה יפגע באפשרות של נשים בגיל הפריון למצוא עבודה.
9. דורות שלמים גדלו על 12 שבועות חופשת לידה.
לא צריך להיסחף   (04.07.17)
גם בשוויץ יש חופשה של 3 חודשים. אז לא צריך להיסחף. אם אתן רוצות. תקחו חופשה נוספת על חשבונכן. וגם חצי שנה לא מספיק. אולי שנה. .
10. שגם האבא יקבל חופשת לידה
יסמין ,   צפון   (04.07.17)
לחלק את העומס, ולהוציא לאנשים מהראש את הקטע שאם אישה רוצה ילדים, היא לא תהיה זמינה לעבודה.
11. לא הבנתי מה את רוצה...תמיד יהיו כאלה שלו מספיק להן!!!
איל   (04.07.17)
15 שבועות זה לא מספיק!!?? הרי רק לא מזמן זה היה 12 שבועות..
ומה כן יספק אותך? 16? 17? אולי את רוצה בכלל שנה?? ואני בטוח שאחרות יגידו שנתיים!!! אין לזה גבול!!!
12. צודקת 100 אחוז !!!
אימא   (04.07.17)
13. תפסיקי להתבכיין בפייסבוק וצאי להפגין יחד עם אלפי אמהות!
אלון   (04.07.17)
14. מה הקשר ל" מדינה דפוקה" ?
(04.07.17)
אפשר גם לחסוך לפני ההריון בכדי שחופשת הלידה תהיה ארוכה ככל שתרצי. העניין הוא ערכי . אם חשוב - חוסכים ומתכננים. אם פחות חשוב- חוזרים אחרי זמן קצר. אם חשוב יותר- מצטמצמים בהוצאות מזל טוב ללידה אושר והנאה מהילדים
15. חופשת לידה של חצי שנה - תמיט אסון על קריירה לנשים
הפוך   (04.07.17)
אין פה עניין של אפליה - וגם מנהלת אישה תגיד אותו דבר בדיוק.

היום להעסיק אישה בגיל הפוריות זה מסוכן - היא עשויה לקחת כל שנה או שנתיים חופשת לידה של שלושה חודשים - ולמרות שהעסק לא משלם לה שכר בחופשה הזו - עלות הכשרת מחליף, אובדן הזדמנויות עסקיות, אבדן אמון לקוחות וכו' (בהתאם לתפקיד העובדת) היא גבוהה ואין שום פיצוי למעסיק.

אם עובדות יקבלו חצי שנה חופש - ויש כאלו שיוצאות ל 3, 4 ואפילו 6 חופשות לידה בין גיל 25 לגיל 40 - אף אחד לא ירצה להעסיק נשים בגיל הזה. מי שיפגע תהיינה כל הנשים ובסוף גם הילדים.
16. מי הכריח אותך להיכנס להיריון
עידו   (04.07.17)
למה מעסיק חייב לך תשלום על חצי שנה לטענתך? מי את בכלל, שרה נהנתניהו?
רוצה חופשה, אל תחזרי לעבודה כמה שתרצי, ומתי שתחליטי שנרקבת מספיק תבדקי אם עדיין רוצים אותך. על חשבונות כמובן. למה מעסיק חייב לך כסף רק כי בא לך עוד ילד במקרה שאת עובדת עבור מעסיק, או מאידך, למה אני חייב לך כסף כי הרית אם את עובדת ממשלה?
פרזיטית.
17. צודקת 100 אחוז!!! בושה למדינה.
דניאל   (04.07.17)
18. לא כל אישה רוצה לשבת שנה בבית
(04.07.17)
אני מסכימה שחופשת הלידה קצרה מדי, אבל יש גם נשים ששמחות לחזור לעבודה ושונאות לשבת בבית כל היום וחבל שהאישה הזאת פשוט מניחה שכל הנשים רוצות להישאר בבית כמה שיותר ולא לחזור לעבודה. חוץ מזה, מה אם האבא? חבל מאוד שזה עדיין ברור שרק נשים אחראיות על גידול הילדים ושרק נשים צריכות להרגיש אשמות אם הן בעבודה במקום להיות בבית עם התינוק.הגיע הזמן שההורות תהיה יותר שיוויונית.
19. איך בדיוק זה ענין של המדינה?
מר ציפן   (04.07.17)
קחי שנתיים חופשת לידה
20. אני מבין שנשים ממש "מתות" שאף אחד לא ירצה להעסיק אותן
אלעד ,   פתח תקווה   (04.07.17)
גם היום הרבה מעסיקים לא רוצים בגלל שנשים בתשלום יוצאות לחופשה של כמעט 4 חודשים (וזה מבלי לקחת בחשבון שבהרבה מקרים נשים בהריון בחופשת מחלה כבר מס' ימים לפני הלידה ולפעמים גם מס' שבועות). מה היא רוצה? שלא ירצו בכלל לקחת נשים בתקופת הפריון? הרי גם היום המון נשים מאריכות חופשת לידה גם כשזה לא בתשלום. לא צריך להיות גאון להבין שחצי שנה בתשלום ועוד חצי שנה ללא תשלום תביא לחופשות לידה של 7 ו8 חודשים בקטנה ושנה+ במקרים נוספים. תכנסו רגע לרגליים של בעל או בעלת עסק ותחשבו את מי הן ירצו להעסיק. מישהי שיכולה ב5-7 שנים הקרובות להעדר במצטבר בין שנה וחצי ל3 שנים או מישהי/ו שיעבדו באופן מלא
21. את יכולה להיות איתה בבית עד גיל 20. על חשבונך לא על חשבוני
משלם המיסים   (04.07.17)
22. תתפטרי ותשארי איתה כמה שאת רוצה...
(04.07.17)
מה שאת נותנת לקורא להבין שזה שצריך לממן את זה מכספי ציבור וזה עוול.
23. ומי יממן אותה? אני?
מישהו ,   שם   (04.07.17)
24. אני כל כך מסכימה איתך
מיכל אמא ל4   (04.07.17)
זה נושא בוער וכואב מאוד להרבה מאוד הורים. תינוק זעיר בן 15 שבועות עדיין יונק וזקוק לאמא שלו בשביל *לשרוד*
גורמים שמחליטים בממשלה לוקים בסדר עדיפויות מעוות. מקדשים את שוק העבודה במסגרתו הדורסנית והפוגענית במקום לנסות לחשוב קדימה. יש התעלמות מהנזק הרגשי והנפשי של הפרדת אם מתינוק כל כך קטן וזקוק בשלב הזה. נזקים לטווח הארוך שישפיעו עלינו כחברה.
היום שאנחנו חיים באירופה לשנת רילוקיישן אני מבינה איזה הבדלים עצומים יש בהתנהגות בין ילדים בישראל לילדים כאן. כאן שיש שנה חופשת לידה בתשלום מלא והילדים נכנסים לגנים רק סביב גיל שנתיים וזוכים להיות עם אמא בזמן הקריטי הם רגועים ונינוחים יותר. פחות עצבניים. זה הבדל עצום כי הם גדלים גם להיות בני אדם רגועים יותר.
25. את לא חייבת לנטוש. אבל - אני - לא חייבת לממן!
מעמד הביניים   (04.07.17)
ובטח לא בפעם השניה, והשלישית, והרביעית. ילדת? מזל טוב! זכותו הטבעית של כל אדם להגשים את עצמו כהורה, ולהשאר עם הילד כדי לגדל אותו. אבל זה לא אומר שכל החברה צריכה לממן ולסבסד אותך בתהליך.

26. למה אבא צריך לנטוש את הגור שלו??
Extremely   (04.07.17)
27. מניין , בדיוק יבוא הכסף לממן את כל דרישות האוכלוסיה.
אבי ,   טורונטו   (04.07.17)
1] מיסים - להוריד. דווקא העשירים לא משלמים מס.
2] קצבאות בטוח לאומי - להגדיך
3] סל תרופות - להפכו לבלתי מוגבל
4] רפואת שיניים - חינם לכולם
5] חופשת לידה - לשנה
6] קיצבאות ילדים להגדיל
7] 8] 9]............הרשימה איסופית.
חלק גדול של האוכלוסיה טפילית - אינה יוצרת , רק צורכת ע''ח הקופה הציבורית.
תוחלת החיים גדלה כל הזמן, ועל הקופה הציבורית לממן יותר קצבאות זקנה [ אל תשליכנו לעת זקנה]. הרפואה מתקדמת ויותר ויותר יקרה.
כולם רוצים לקבל עוד ועוד ולתת פחות ופחות. מי יממן ? מאילו מקורות ?
28. תפסיקו לכפות עלי את הרצון שלכן לשבת בבית!
הילה   (04.07.17)
המשמעות של הארכת חופשת לידה בתשלום על פי חוק, היא שנשים שכירות לא יוכלו לחזור לעבוד במהלך תקופה ארוכה יותר - גם אם ירצו.
זה פוגע בנשים, זה פוגע בגברים, זה פוגע בשוויון.
29. יש גבול
אזרח ,   מרכז   (04.07.17)
למה רק חצי שנה למה לא עד גיל 18

יש גבול למה שאנחנו יכולים לסחוב על גבנו תתפטרי מהעבודה ותישארי בבית עד שהילד יתחתן

30. כן זה מבאס , לא מעונינת לשלם עוד מיסים
י   (04.07.17)
בשבילך , גם ככה ב2 משרות ונשבר לי הגב , אפילו מדינות כמו צרפת שהיו בהן 6 חודשים חופשת לידה כבר לא יכולות להרשות לעצמן , תקימי עמותה שתממן לך עוד שהיה עם הגור , זאת מטרה ראויה
תגובות נוספות
חזרה לכתבה