סביבה ומדע  מדע  מדע עד הבית
רובוטים, מציאות מדומה וחדרי בריחה: כך תיראה הכיתה החדשה
הגר בוחבוט
פורסם: 17.07.17, 08:53
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות ב-27 דיונים
1. חדרי בריחה ללימוד זה מעולה.
אסקייפרס   (17.07.17)
יש כבר חברות שעושות שת"פ עם מרכזי לימוד
2. חובה מהפכה בתחום
מצוין!   (17.07.17)
מעניין ויצירתי
3. לא כולם זוכים ללמוד באוניברסיטה
(17.07.17)
צריך להתחיל מבתי הספר היסודיים ובכך לעצב את ילדינו שיוכשרו כבר מגיל קטן לאהבת הלימוד ואז בקלות גם יוכלו לרצות ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה.
אם זה לא יתחיל מקטן אנחנו שוב נהינ באותו מעגל סגור שהמעמד הגבוה יותר בחברה יזכה לכל הטוב.
4. איך יודעים שהתלמיד הפנים
דן   (17.07.17)
את החומר הנלמד? הכניס גול? נמלט בחיים מהחדר?
או אולי נבחן אותו באותה שיטה מיושנת? אז מה התועלת חוץ מלהיות קולים עם התלמידים
5. מעולה ! צריך להיות סטנדרטי בכל בית ספר
(17.07.17)

6. הלוואי!!!
(17.07.17)
7. השאלה היא האם הלמידה יעילה
(17.07.17)
זה מאוד נחמד ומהנה לתלמידים, אבל האם יספיקו ללמד את כל החומר בצורה יעילה? יש לי הרגשה שלא. יש סיבה למה שיטות הלימוד לא משתנות.
8. קסדות vr זה הירואין קוגניטיבי. הקישור של החפיץ
חיים   (17.07.17)
הזה לנושא הלמידה הוא הישג אינטלקטואלי מרשים, שאפשר די בוודאות להמר שלא יהיה נחלתם של תלמידים שיטומטמו על ידי החפיץ הזה בבית הספר לאורך שנים. כפי שאמר פרופ' חשוב לחינוך, בעתיד רק בתי ספר לעשירים ילמדו בשיטה ה'ישנה' (רק להזכיר, זו השיטה שהצמיחה את דור ההייטק הנוכחי)
9. בני אדם שמצייתים לרובוטים זה מפתיע? מישהו שם לא
אבי ,   מרכז   (17.07.17)
למד על משטרים טוטליטריים? מלחמות העולם השנייה?
10. בינתיים
(17.07.17)
בינתיים לטכנולוגיה כמעט ואין תקציב. ללימודי דת יש.

חלומות בהקיץ
11. כל הכבוד לפעילות החשובה
ירון פ   (17.07.17)
כתבה מעולה! נראה כי הצוות של אוניברסיטה תל אביב ויובל שריבמן עושים עבודה מצוינת. חזקו ואמצו.
12. אל תתרגשו יתר על המידה
אורן   (17.07.17)
מציאות וירטואלית וטכנולוגיה - כל זה נחמד ועשוי אף להיות מהנה.
אם נדמה לכם שכך תפתרו את בעיית החינוך אז צאו מהסרט. חינוך לא יכול להיות
משחק וידיאו ממכר. חינוך בין היתר, זה ללמוד לחיות עם מה שדווקא קשה לנו לעשות.
להרגיל תלמידים ללמידה מהסוג הזה, זה לגרום להם להפוך עבדים עוד יותר נרצעים לטכנולוגיה שגם השתלטה על תודעותיהם.
בנוסף - כל "מהפכה" טכנולוגית כזאת גם בסופו של דבר תייצר מרוויחים ומפסידים - הפערים רק יגדלו.
13. כל השיטות החדשות האלה....
עליזה ,   חדרה   (17.07.17)
זאת הבריחה האמיתית מהמציאות. הילדים לא זקוקים למשהו חדש. הם זקוקים למורים טובים וכאלה יש רק עם שכר המורים יוכפל. לכן לפני כל האמצעים הטכנולוגיים החדשים שלדעתי מוסיפים מעט נתמקד בעיקר - שכר גבוה למורים יביא בהכרח את ההוראה למקומות גבוהים - לא פעלולי מחשב. לאחרונה דיברתי עם ניוטון - סיפר לי כי רק בעזרת תפוח המציא את כל תורת הגרווטציה בלי אסקייפ רום.
ממני עליזה.
---------------------------------
14. כן כן חידושים פה חידושים שם - בסוף כלום לא ישנה את היעילות
(17.07.17)
מבלבלים את השכל עם כל מיני "חידושים" בתחום החינוך מאז שיש טלוויזיות, אז טענו שבכל כיתה תהיה טלוויזיה במקום מורה...
זה הכל שטויות. כל מה שהכיתה צריכה זה מורה טוב.
מחשבים/אייפדים ודרעק דומה רק מביאים למצב שהילד משחק משחקים במקום להקשיב למורה.
15. חינוך זה לא אופנת הקיץ ולא מצרך החודש
חנוך המחנך   (17.07.17)
אין ספק שדרכי החינוך אינו יכולות להישאר ללא שינוי אחרי 150 שנה של בית הספר המסורתי. אבל דבר אחד בטוח: מהפכנים צעירים שחושבים שאפשר לשנות את החינוך ביום אחד, מתאימים יותר להיות פוליטיקאים מאשר מחנכים. כבר עברנו את מהפכת המתמטיקה החדשה, את הקריאה רק במלים שלמות, את הכיתה ללא קירות, את בית הספר הפתוח ועוד אלף מהפכות, כולל כאלה שיש להם רק שם ולא תוכן ("למידה משמעותית"???). כל דוקטורנט לחינוך מציע מהפכה אחרת שנמשכת שנה ונעלמת ואף אחד לא בונה תכנית לעשר שנים ומבצע אותה בשלבים תוך למידה משגיאות והפקת לקחים.
16. טוב שמנסים אבל, הוראה משמעותית לא זקוקה לעוד ועוד טכנולוגיה
איש חינוך   (17.07.17)
אלא, היא זקוקה למורים טובים שיש להם תנאי עבודה טובים, לסביבת לימוד נוחה וידידותית שזה אומר גם פחות תלמידים בכיתה, ולבתי ספר מנוהלים טוב ומובילים גישות הוראה מגוונות המתאימות להטרוגניות, למגוון תחומי עניין ולרוח הזמן. בוודאי ובוודאי שצריכה גם להיות גם טכנולוגיה אבל היא לא העיקר והמרכז. ולא רק בגלל "מה שקורה בחוץ" זו טענה בעייתית. כי מוסדות הלימוד מעצם הגדרתם אינם מפעלים, משרדים או מרכזי פיתוח להייטק. מקום הלימוד צריך להכין ילדים וצעירים להשתלב במקומות העבודה בחוץ ובחברה בכלל.
17. חפשו 'טכנולוציה? לא בבית ספרנו'. יש שם כמה סיבות
שיר ,   רחובות   (18.07.17)
טובות לפקפק בהצדקה של הרוח והצילצולים האלה.
18. החלוצים הם mindcet בירוחם,וכבר הבינו את העתיד
באנג'י   (21.07.17)
19. יש להבדיל בין חינוך להוראה / למידה
אופיר גילאור ,   מושב חצב   (21.07.17)
הרעיון הוא ליצור למידה חווייתית, היוצרת הפנמה טובה יותר של החומר הנלמד, במיוחד כלפי אלה, שבשיטת הלימוד המסורתית (מורה-תלמיד-לוח) אינם מצליחים להפנים ביעילות את חומר הלימוד. זאת בין היתר, שבשיטת הלימוד המסורתית, אין כמעט "חינוך", אלא תקתוק החומר, מתוך מטרה להספיקו, במיוחד לפני בגרויות. מכאן, שרוב הזמן התלמיד הוא פאסיבי !!! אין לו כמעט חלק מבניית או עשיית השיעור (השמורות למורה).
לפיכך, המורה יהיה עדיין רלוונטי לחינוך התלמיד, גם בשיטה המסורתית וגם בשילוב טכנולוגיה (ערכים, אידאולוגיה, נורמות, דרך ארץ ועוד). אולם, מבחינת ההוראה, יש להתאימה למאה ה - 21 בדגש גדול על טכנולוגיה, מולטימדיה ועוד, היוצרים שיתוף אקטיבי של התלמיד בחומר הנלמד - דבר היוצר אתגר וחווייה - היוצרים ה-פ-נ-מ-ה. הבעיות שעלולות לצוץ ביישום "הטכנולוגיה" הזו הן תקציבים (יש בתי ספר שאין להם בכל כיתה מקרן...), חוסר בתקציבים להעביר את כל המורים השתלמויות "בטכנולוגיה" החדשה, חוסר נכונות של המורים לעבור השתלמויות לשיטות הוראה חדשניות (אסקייפ רום למשל), זמן רב "להתאקלמות" השיטות החדשניות בבית הספר...
20. מצוין ברבו זה מקדם אותנו קדימה להיות יותר מוכנים לעתיד הטכנו
אמי   (21.07.17)
21. אינטלגנציה גופנית בקרוב..
דר מרק ורטהיים   (21.07.17)
אנחנו כבר שם בית ספר בתנועה קואורדינטיבית
22. איזה יופי
דורית   (21.07.17)
בהצלחה רבה לכל העושים במלאכה!
למערכת החינוך דרוש שינוי מרענן וחדשני...
חשוב לשים דגש על המודעות לרגש וכיצד לנהלו.
23. הנושא מעניין- איך אפשר ליצור קשר
מנהלת מוסד חינוכי   (21.07.17)
כמי שמנהלת מוסד חינוכי אשמח ליצור קשר למי עלי לפנות?
24. הייתי מורה. הילדים שבאים עם מכשיר סלולרי - הם גם המפורעים !
דג   (21.07.17)
למה ?
ההורים לא יודעים להיות הורים - אז נותנים לילדים הכל חוץ מתרבות נימוס כבוד ורצון ללמוד.
25. בית ספר פרטי בבוקרשט LAUDER-REUT EDUCATIONAL COMPLEX
בן-נון קרביס טובה   (21.07.17)
אנא שילחו לי כתובת מייל. ברצוני ל בדוק אפשרות לשיתוף פעולה.
תודה,טובה
26. כמורה אני אומר שזה מזעזע. כל ניסיון להכניס טכנולוגיה
(21.07.17)
נגמר לא טוב. בתאוריה זה יפה ונשמע מודרני.

בפועל זה יוצר יותר עומס מחשבתי ומקשה על ההבנה והקליטה. ילדים צריכים חומר מופשט בהתחלה!
27. העברתי כזו פעילות לילדים בכיתה א-ג
סמרארטבוקס   (21.07.17)
באו שני חברה צעירים, הציעו לנו פעילות לקייטנה.
אומנם כנראה יש מה לשפר אבל הפעילות הייתה מרתקת "כחול לבן" וחופש גדול.
הילדים נהנו והפעלנו את זה לבד בשילוב סרטוני ווידאו.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה