כלכלה  הכסף שלי  חדשות הכסף שלי
בג"ץ יכריע? ביטוח חובה גם לאופניים חשמליים
אליצפן רוזנברג
פורסם: 10.09.17, 12:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 131 תגובות ב-86 דיונים
61. בגרמניה אסורים אופניים וקורקינטים חשמליים
הילה   (10.09.17)
האופניים והקורקינטים החשמליים זה פצצות מתגלגלות. הולכי הרגל בסכנה מתמדת. כל עניין האכיפה הוא אידיוטי כי כל זמן שאין מספרי רישוי לעולם לא יצליחו לתפוס את כל הפושעים. גם לרוכבים זו סכנה קשה וגם לנהגי המכוניות שאלו ממש נכנסים להם "מתחת לגלגלים". בקיצור פגיעתם רעה בכל היבט ולא לחינם בגרמניה השימוש בהם אסור. אבל היות ואצלינו יש כבר עשרות אלפי רכבים כאלו שרובם גם בלתי חוקיים חייבים דחוף לתת להם מספרי רישוי להעבירם טסט כל חצי שנה כדי לבדוק שלא עושים שינויים אסורים, לחייב ביטוח צד ג' ולחוקק חוק קשה ונוקשה נגד כל מי שגורם לרכב להיות בלתי תקני כמו למשל חנויות אופניים ומתקני אופניים וכמובן לחייב עמידה בבחינת תיאוריה ובטסט לקבלת רשיון לכלי הרצח האלו.
62. חלילה להשקיע בתשתיות.עדיף להמשיך לקחת 200%מס על רכב דלק
רוכב רגיל   (10.09.17)
,בעלי חניונים ,יבואני רכב.דוחות חנייה.וכמובן שימון תאגידי התחבורה הציבורית העלובה.אם יש תחליף זול ויעיל לכל זה אז המדינה הורסת אותו ברגולציות מיסים חוקים ביטוחים.קצת הסתה פה ושם.מידע מעוות (כמות הנפגעים עלתה במאות אחוזים אבל שום מילה שרוב הנפגעים הם רוכבים על הכביש) והנה עדר הכבשים ימשיך לשעבד את עצמו לרכב הפרטי,עגל הזהב של ישראל.
63. התשובה היא פשוטה מאד.
ניצן   (10.09.17)
אופניים חשמליים מגיעים לארץ ועוברים תקן כאופניים עם מנוע עזר. כלומר חייבים לפדל והאופניים עוזרים ומקלים. ברגע ששמים מצערת או כפתור שהאופניים יסעו ללא פידול הם לא חוקיים, אין להם תקן והם בעצם עבירה על החוק שאף אחד לא אוכף, ולא רק שלא אוכפים, אף אחד לא מודע לה.
אופניים עם מנוע עזר לא יכולים ליחשב כרכב מנוע כי הוא תלוי בפידול וזה יצור בלאגן עצום בתחום אופני ההרים שמתחיל להכניס דברים כאלה.
אם היו אוכפים את הפעילות הלא חוקית של שינוי ושיפור אופניים חשמליים שלא כחוק כל העניין עם האופניים החשמליים היה נראה אחרת לחלוטין.
לדעתי בג"ץ לא יכריז על האופניים החשמליים כרכב ממונע.
64. קיצוץ קצבאות ילדים
פיליפ ,   אורלמדו   (11.09.17)
בטוח לאומי יפריש מכל קצבאות ילדים כסף לביטוח אופניים . נאמר 20 ש"ח .
בהנחה שהילד ישאר בריא ושלם עד גיל 18 , הוא יקבל את הכסף כמענק גיוס .
65. מה הקשר דגרנט?
(10.09.17)
הקריטריונים הם : מהירות ומשקל
מכונית חשמלית מגיעה לאותן מהירויות כמו מכונית רגילה ומשקלה גם דומה
אופניים חשמליים שוקלים בממוצע 22 ק״ג ומהירות 25 קמ״ש
כל טוסטוס 50 סמ״ק שוקל פי 5 ומגיע למהירות פי 4 לפחות
66. תשלמו מגיע לכם זה כלי הרג
שרון   (10.09.17)
67. אופניים חשמליות = אופנוע לכל דבר!! חוסר אחריות של ההורים!!
שירי   (11.09.17)
איך הורים נותנים לילדיהם הרכים, כן הרכים, לנסוע על הכבישים...!! כל יום אני רואה ילדים שלא מבינים כלום בחוקי תנועה, דוהרים כמו מטורפים לא אכפת להם מכלום כי הם לא מבינים את המשמעות והסיכונים, התעלמות טוטלית מתמרורים, דוהרים בכיכרות, צצים בלי אזהרה מתוך חניה אל הכביש!! עוקפים, נוסעים אחד ליד השני על הכביש, במקום אחד אחרי השני.... והרשימה עוד ארוכה!! אני כל הזמן אומרת לבעלי שעל הכביש צריך לשמור עליהם מאד, כי הם עדיין רכים ובגיל של להשוויץ ולהראות לכולם שהם יודעים הכל, וצריך לעזור להם לעבור את גיל הטיפשות הזה בשלום ולא לחנך אותם על הכביש....רק אני לא מבינה איך ההורים עוצמים עין, כי אני בטוחה שהם חושדים/יודעים איך הם נוהגים!! וזה באמת מכעיס... העיקר שילכו לבד לבית הספר שלא יצטרכו להסיע... חבל על זמן הבוקר.... אחחחח... עצוב
68. איפה הייתם עד......
שי   (10.09.17)
היום????!!!!!
משרד התחבורה עשה בכלל את טעות חייו כשאישר את יבוא האופניים החשמליות הללו לארץ.מידי יום ביומו, נפגעים רוכבים שרוכבים עליו+ הולכי רגל שנפגעים מהם חפשי.
חבל מאוד שעו''ד אחד!!!!! בודד עושה זאת, ולא חוק של חב' הביטוח.
זה כלי רכב, לכל דבר.
69. ומה עם כל הקורקינטים.....
אבי   (10.09.17)
החשמליים שנוסעים בכבישים???
אפילו באיילון כבר רואה אותם.
כלי רכב לכל דבר, שיעשו ביטוח וישלמו כמו כל רכב על הכביש.
70. ביטוח חובה היא מתנה שנתנה הממשלה לחברות הביטוח. כנסו
(10.09.17)
חברות הביטוח מרוויחות כ-500 מיליון שקל בשנה מהמוצר הזה, ובמקרה של תאונה הם נלחמים עם הפצועים במשך לפחות 5 שנים כדי שלא לשלם להם את מה שמגיע !!!!

יש להלאים את ביטוח החובה, לתת לממשלה לגבות את הביטוח כחלק מאגרת חידוש רישוי הרכב (חידשתי - יש לך גם טסט), ולהקים מנגנון צודק לשלם ולתמוך בנפגעי תאונות דרכים. זה גם יוריד חלק לא מבוטל בעומס של בתי המשפט, וישמור על כבוד הנפגעים במקום להפוך אותם לתובעין ולאלץ אותם לנהל משפט ארוך ומייגע בנוסף לנזקים הכספיים, הגופניים והנפשיים שכבר ספגו מעצם ארוע התאונה.
71. אופניים חשמליים = אופניים עם מנוע עזר = קטנוע = טוסטוס
אבי ,   צפון   (10.09.17)
מה זה משנה חשמלי או בנזין או אחר
כל כלי ממונע צריך להיכנס לקטגוריה של כלי רכב שחייב בחוקי התנועה ברישוי ובביטוח!
72. פשע פדרלי לבטח אפניים חשמליים
J   (10.09.17)
בביטוח חובה ,זה בדיוק מה שבעלי ההון בעלי חברות ביטוח רוצים שיקרה. לא מספיק לדפוק את רוכבי הדו"ג הממונעים ?היכן זה יעצר????? אולי נבטח גם אופניים רגילים ?פגיעתם עלולה להיות אנושה כפגיעת חשמליים !הפיתרון הוא לא במיסוי ועוד מיסוי ,אלא בחינוך והטמעת תרבות מוטורית שאינם קיימים ברשות הישראלית הרקובה והמושחתת עד לשד עצמותיה, העיקר שאפשר לסחוט עוד את הנתינים .מדינה של קרמינלים!!!!
73. לא רק יבוטחו אלא גם יורדו מהמדרכות
מדרסות   (10.09.17)
ויוצאו מידי נוער מתחת לגיל 16
ובעצם שכל מה שלא הולך רגל שירד מהמדרסות
זה פשוט זוועה
74. אין לי בעיה עם הכלי עצמו, אבל
גידי   (11.09.17)
יש לי בעיה עם הצורה שמשתמשים בו. אני מבין שזה נוח וזה זמין להרבה אנשים, ואני מפרגן בכיף, אבל אי אפשר להמשיך עם המצב הזה של הנסיעה המסוכנת הזאת. הרוכבים נוהגים בכבישים ולא מצייתים לשום חוקי תנועה בדיוק בגלל ההרגשה הזו שמקנים להם שאלו רק ״אופניים״. (עיזבו שלפי החוק גם רוכב אופניים אמור לעמוד ברמזור אדום. כשיתחילו לאכוף את זה אז אולע ילמדו קצת.) יש סיבה שרישיון לרכב ולאופנוע נותנים מגיל מסויים.. על האופניים האלו טסים ילדים שלא תמיד מספיק בוגרים מנטלית בשביל להבין את הסכנה שהם מייצרים. נהגי הרכבים הלגיטימיים פשוט אוכלים אותה בכל מצב גם אם האופניים הם האשמים הבלעדיים. זה לא יכול להימשך ככה. שלא להזכיר כמה זה מסוכן גם לרוכבים וגם בלי קשר לכביש או לא עיינו ערך שלומית מלכה..
75. אם הבגץ מתערב הלך עלינו המדינה משוגעת
(10.09.17)
76. אם אני משלם ביטוח שיהיו מנועים של 500 ומעלה
איתי רמה״ש   (10.09.17)
מזה 250w המצ׳וקמק הזה מי לעזאזל החליט על הגבלה המטופשת הזו.
78. מחפשים דרכים לקחת עוד כסף מהאזרחים
יואב   (11.09.17)
79. פרובקציה זולה של חברות הביטוח לגבות פרמיה
ערן   (11.09.17)
מדובר על עשרות בודדות מול מאות אלפי כלים בארץ שלא משלמים ביטוח חובה. ודווקא עלהם צריך להכיל פוליסה במליונים שבחיים חברת הביטוח לא תשלם את הסכומים שיגבו מאיתנו. צריך לארגן פול פנימי לתאונות אישיות באופנים זה יעלה 100 שח בשנה. במקום זה יעשו פוליסה ב 1500 שח בשנה. איך חברות הביטוח יתעשרו על חשבונו ???
80. למה עדיין לא בונים שבילי אפניים לצד כבישים חדשים????
(11.09.17)
81. פעם ברישיון של 50 סמ"ק היה כתוב אופניים עם מנוע עזר
אייל   (11.09.17)
זה בדיוק התאור של אופניים חשמליים. שיעשו ביטוח של 50. סמ"ק, מעל גיל 16 ויסעו בכביש כמו כל מי שנוסע 50 קמ"ש
82. מה עם לחייב קסדות ופנסים. גם שבילים ומסלול יעזרו
ושוב כסף   (11.09.17)
קודם יש להקצות מסלולים לרוכבים .
83. כנראה בג"צ שותפים עם הביטוח
יח   (11.09.17)
פשוט חסר שכל עברו את המבחנים בשוחחחחחד
84. תחובה ביטוח חובה ורישוי
רוני   (11.09.17)
85. עוד הוכחה שחייבים מערכת משפט חזקה
דודו   (13.09.17)
בלי מערכת משפט חזקה הרשות המחוקקת והמבצעת יכולות להתנהל נגד האינטרסים של האזרחים מבלי שום ביקורת. חייבים גוף בלתי תלוי שיוכל לבקר אותם. כולם מבינים שאופניים חשמליים זה סכנת נפשות וזה כלי רכב כמו טוסטוס, רק הממשלה לא מסוגלת לקבל החלטה בעניין בגלל אימפוטנציה.
86. נפטרתי מהאופניים ועברתי לקורקינט חשמלי. יותר מהיר וללא קנסות
חכם   (13.09.17)
87. באיזו מדינה יש ביטוח חובה על אופניים חשמליים?
ליאור   (15.09.17)
גם באפניים לא חשמליים נפגעים אנשים אולי תעשו גם לזה ביטוח ?
גם עם כל סוגי הגלגליות אפשר לפתח מהירויות מטורפות אז למה לא גם אותם נבטח.
מה שקורה שלגנבים כואב שאפשר לנסוע בחינם לעבודה ומחפשים איך להוציא מאיתנו עוד כסף.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה