רכב  בטיחות בדרכים
מחקר חדש בוחן עד כמה המכונית באמת בטוחה
אודי עציון
פורסם: 19.09.17, 10:18
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות ב-23 דיונים
1. ב י ש ר א ל - גונבים אותכם ב - 0 0 1 , 0 4 2 אלף ש"ח, כי :
MR. PIERRE ,   TORONTO, CANADA   (19.09.17)
ב י ש ר א ל - מרצדס GLC250 הנעה קידמית בלבד עולה מ- 0 0 1 , 2 7 3 אלף ש"ח.

ב ק נ ד ה - מרצדס GLC300 4MATIC עולה מ- 45,900 CAD שזה בשקלים רק 132,000 ש"ח - ב ל ב ד.
_______________________________________________________________

ולא רק הפרש הענקי במחיר לרעת ישראל, וגם נוסף לזה מקבלים במחיר המופרז בישראל גם מכונית עם הנעה קידמית בלבד.
2. לא הבנתי - פולקסואגן גולף
רועי   (19.09.17)
האם גולף 5 בטוחה יותר מגולף 6?
3. המחקר בודק תוצאות של תאונות דרכים כלומר גם את הנהגים
אמיר   (19.09.17)
הבדיקות המקובלות של מבחני הריסוק מנטרלות את נושא הנהג, איכות הכביש או תנאי מזג אוויר, יכול להיות שבשוודיה סוזוקי בלנו נרכשת על ידי מבוגרים זהירים ואיטיים, או בשנה שמאזדה קידמה את המכוניות שלה היה חורף קיצוני עם הרבה תאונות, או באזור מסויים יש דילר רציני של פולקסוואגן ודווקא שם הכבישים פחות טובים, או שתחזוקה של וולוו זולה, יש כל כך הרבה משתנים בסיפור הזה שאי אפשר להסיק כמעט שום דבר אמיתי לגבי איכות מבחני הריסוק, ובוודאי שבשנים האחרונות עם כל תוספות הבטיחות
4. רכב ללא מערכת בלימה אוטונומית איננו בטוח
ולהלן מע' הבטיחות ,   החשובות   (19.09.17)
1) מע' בלימה אוטונומית - בולמת בעצמה (בעיר) במידה ומזהה הפרעה שהנהג לא מגיב לה.
2) מע' התרעה מפני התנגשות - מע' המתריעה על סכנת התנגשות כאשר מזהה מכשול מלפנים שאין הנהג מגיב לו.
3) מע' התרעה מפני סטייה מנתיב - מערכת אשר מזהירה את הנהג כאשר מזהה שהוא סוטה מן הנתיב.

כשם שלא קונים רכב ללא חגורה או כריות אוויר לא קונים רכב ללא המע' הנ"ל.

מע' מתקדמות יותר:
1) זיהוי הולכי רגל - מע' היודעת לזהות גם הולכי רגל ולא רק רכבים, וייתכן שגם לעצור בעת זיהוי הולך רגל וחוסר תגובה מצד הנהג.
2) זיהוי כלי רכב בשטח המת - מע' היודעת לזהות ולהתריע מפני כלי רכב בשטח המת בעת מעבר בין נתיבים.
3) זיהוי רכב חוצה מאחור - מע' היודעת לזהות האם רכב חוצה במהירות מאחור, בעיקר בעת יציאה לאחור מחניה.

שווה להשקיע יותר ברכב הכולל את המע' הנ"ל.

פראייר מי שקונה רכב חדש ולא דורש לכל הפחות את המע' הבסיסיות.
5. לחייב כל חברת כלי רכב לייצר ולהעלות לכביש רכב רק ******5
שרלוק   (19.09.17)
אסור לתת לכאף חברת יצור כלי רכב לייצר רכב חדש ללא מערכת בטיחות משוכללת( לא התראות.וצפצופים), ובמיוחד לא לרכב שעומד במבחן ריסוק של פחות מ5 כוכבים,
זה לבטח יעזור בתאונות הקטלניות והמסוכנות שקורות על כל הכבישים בעולם(ובמיוחד בישראל שנחשבת ברמת כבישים ירודה מאוד)
6. אלברט איינשטיין צודק
יוסי   (19.09.17)
7. אין כמו וולוו
קטוריv   (19.09.17)
וולוו החדשה 40,60,90 רכבים מדהימים. ואני לא מטעם...
8. אם היו מרסקים טויוטה חדשה עם רכב ארופאי בן 20 שנה אז הטויוטה
(19.09.17)
9. מסקנה: רכב יפני בן 20 שנה מסוכן מאוד.
שי   (19.09.17)
10. היו מרסקים את הקורולה החדשה עם רכב גרמני בן 20 שנה אז
(19.09.17)
הייתם רואים שאף אחת בקורולה החדשה לא היה נשאר בחיים
11. המבחן של הקורולה דיי צפוי. היפנים עד שנות האלפיים לא חשבו בכ
(19.09.17)
12. כתבה ?
יקי   (19.09.17)
מה עם סובארו ? לא נוסעת על הכביש ? למשל הB4 נחשב באמריקה למצוין .
13. שבדים דבילים
(19.09.17)
רנו מגאן קיבלה כבר ב2001 -5- כוכבים.
חוקרים עלובים
14. "פיג'ו 206 (2998־2005) פלוס 20 אחוז" - רק 20% עד 2998?
ירחמיאל ,   א"י   (20.09.17)
לא מתקדמים משהו ב1000 שנה, הצרפתים האלה.
מצד שני, זה יהיה הדגם שייוצר הכי הרבה שנים.
15. הנה הדרוג שלי מניסיון של שנים בענף
בוחן רכבים   (20.09.17)
נתחיל במספר 1 הכי בטוח ומטה- 1-קבוצת וולבו \סאאב,2-קבוצת מרצדס, 3-קבוצת פורד 4- קבוצת מצובישי +קבוצת טויוטה+מאזדה , 4- קבוצת פולקסווגן\אודי ,5-קבוצת יונדאי\קאיה
כל היתר רכבים עם סימן שאלה גדל מאוד וגם סכנת חיים בתאונות בינוניות
ברצוני לציין שלא הכל ניתן לבדיקה במעבדה המציאות מכתיבה את העובדות.....
16. ומה עם קונטסה, סטודיבקר לארק, וסטיישן ויליס?
אשר יגורתי   (20.09.17)
כתבה משמימה וחסרת ענין לחלוטין!
את מי בדיוק מעניינות מכוניות שכבר נגרסו והותכו למתכת זה מכבר?
בין המכוניות שמניתם, ישנן מכוניות שאפילו לא תמצאו אותם עוד גם במגרשי הגרוטאות!
לידיעתכם, אנחנו המאה ה 21, טכנולגיות הבטיחות בכלי רכב, התקדמו פלאים, ואין שום סיבה להתעניין במכוניות שגילן עולה על 3-4 שנים.
17. המסקנה היא שככל שהמכוניות
צביקה   (20.09.17)
גדולות יותר וחדשות יותר הם בטוחות יותר. הגיוני לא?
18. הנתונים מתייחסים לעבר ולא למכוניות שנמכרות חדשות היום
(21.09.17)
בקרת שיוט אדפטיבית היא המערכת החשובה ביותר במכוניות לפני נהיגה אוטונומית
לא רק מפחיתה תאונות קשות וקלות גם חוסכת דלק/חשמל וגם מקילה מאוד על הנהג והנוסעים בנסיעה בפקקים. מדינת ישראל צריכה לחייב שכל רכב חדש הנמכר בה יצוייד בה ואין להשיט עליה מיסים מכל סוג. שמירת נתיב אקטיבית היא טכנולוגיה שעוד לא הבשילה כי זיהוי קצה הנתיב או המסלול היא משימה מאוד קשה וגם עוצמת ההתערבות בהפניית ההגה משתנה ועשוייה להפתיע את הנהגים. בכל מקרה כל המערכות אינם מייצרות 100 אחוזים של אמינות.
19. המחקר נערך על רכבים ישנים יחסית
חיים   (21.09.17)
שימו לב לגיל הרכבים שנבדקו. כמעט ואין רכבים מהשנים האחרונות. האם בדיקה זו אומרת משהו או סתם להראות שבדיקות הריסוק שנערכות במעבדה לא משקפות מציאות
20. אם למשאית שהרגה שלושה אנשים ופצע קשה מאוד
שוגי   (21.09.17)
שני אנשים הייתה מערכת מוביליזר או מערכת אחרת דומה כולם היו היום חוגגים את השנה החדשה.
המדינה ומשרד התחבורה פשוט רוצחים וההרוגים הבאים באילת ראו איזה הפקרות בחיי אדם https://youtu.be/LG5Z7mkHj38
21. לנהג דביל רפוס מוח גם נגמ"ש לא יעזור מאות הרוגים מטמטום....
במקצוע ......   (20.09.17)
נתחיל מזה שלא יודעים לכוון מושב נהג ביחס למרחקים בתא נהג...מדברים כל הזמן בפלצפון ומסמסים ווטסאפ ולקבר....משקיעים במערכת מולטימדיה 10000שח ולא 2500שח בצמיגים איכותיים....ושיא הטפשות הסמרטוט שמלבישים על ההגה שמונע אחיזה בטוחה ,לשיפוטכם
22. מחקר מלפני 5 שנים בבריטניה, קבע: הכי בטוח, נסיעה בג׳יפים.
פפ   (22.09.17)
23. לינק למחקר רציני שנערך בארה"ב על ידי IIHS...................
(27.09.17)
http://www.iihs.org/iihs/sr/statusreport/article/50/1/1
תגובות נוספות
חזרה לכתבה